Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#1337
Postat 19 May 2011 - 08:01 PM
johnreno36, la 19 May 2011, 19:31, a spus:
În niciun caz nu m-am referit la aspectul lucrărilor celorlalți, ci m-am gândit exclusiv la lucrarea mea.
Nu am zis că ar fi urât dacă nu este vopsit, ci că pereții din față și din pupa ai suprastructurii (ca să folosesc terminologia din revistă și să știm despre ce vorbim) au câte o treaptă (eu i-am zis „cep”) pentru îmbinările de colț. Acolo unde îmbinarea cu „peretele lateral” se face, aceste trepte se justifică, iar pe partea unde îmbinarea nu se face, eu cred că nu se justifică ca treptele să rămână așa, căci impresia mea este că dacă pe partea deschisă treptele rămân așa cum le-a dat DeA aspectul este necorespunzător, și asta din vina DeA, nu a modeliștilor. Îmi cer scuze că am folosit cuvântul „urât” în mod necorespunzător și, prin asta, cineva s-a simțit jignit.
#1338
Postat 19 May 2011 - 08:27 PM
@SorinR io zic sa dezlipesti piesa ce pricina si sa o lipesti corect. Nu de alta dar cred ca nu mai trece "timona" prin cele doua fante, din punte si piesa.
Atentie si pentru cei care fac corabia cu bordul inchis. Fie asteptati piesele care se monteaza prin interior, fie le faceti singuri, fie faceti o varianta si mai simplificata si nu le mai puneti deloc.
#1339
Postat 19 May 2011 - 08:56 PM
Aceasta postare a fost editata de SorinR: 19 May 2011 - 09:07 PM
#1341
Postat 19 May 2011 - 10:00 PM
raducindrea, la 19 May 2011, 21:58, a spus:
Nu știu, dar intuiția îmi spune că în structura aia era montat de fapt un lagăr care susținea un ax pe care pivota o pârghie (care nu știu cum se numește), care acționa echea. În filmul dat de DeA se vede mecanismul și pârghia, dar nu și vreun lagăr. Dacă se închide structura, nu se mai poate monta lagărul, iar fără el pârghia aia mi se pare că se mișcă bălălău, și nu așa ar fi logic. Impresia mea. Cei ce au documentație poate găsesc care este de fapt rolul structurii și ce ar fi în ea.
#1343
Postat 20 May 2011 - 03:05 AM
johnreno36, la 19 May 2011, 23:08, a spus:
Radule eu ma supar daca nu faci peretele
Asa arata prima usa, a doua va fi la fel
mai tarziu balamalele
#1345
Postat 20 May 2011 - 10:23 AM
Cam asa spuneai LEO, NU?
nu am decupat in perete pentru ca ma gandeam sa las usa cum am lasat si geamul, mai in afara, inca mai studiez
#1351
Postat 20 May 2011 - 10:57 PM
http://www.ship.deagostini.ru/forum/viewto...p?f=7&t=300
acusi sosesc primele tunuri, iar in nr 25 este si mult discutatul pin pusher.
#1352
Postat 21 May 2011 - 06:03 AM
staric, la 20 May 2011, 22:59, a spus:
Nu este nicio problemă dacă se pun doar piesele pe care le prezintă DeA în filmuleț. Însă mecanismul DeA este incomplet, iar cine îl vede prima dată rămâne complet în ceață privind funcționarea lui.
Forțele hidrodinamice pe pana cârmei sunt foarte mari și ele sunt echilibrate de mâna cârmaciului, că altfel pana n-ar sta în poziție, ar reveni la mijloc. Evident, forța din mâna cârmaciului este mică, așa că ea trebuie amplificată de un sistem de două pârghii, echea și încă una, căreia îi voi spune în continuare „pârghia”, că nu știu care este numele ei. În prima figură (a mai apărut pe forum) este prezentat un sistem foarte avansat, unde punctul de sprijin al pârghiei este o articulație cardanică (sfera aia neagră). Împreună cu articulația dintre pârghie și eche formează un sistem cu frecări minime, foarte bun, dar foarte complicat.
La pagina 55 a acestui topic minime a postat niște fotografii ale unui sistem real, mai simplu. Acolo se vede că articulația dintre pârghie și eche are un grad de libertate în plus (poate aluneca de-a lungul echei, ca și la mecanismul machetei DeA), ceea ce face să fie posibilă înlocuirea cardanului (cu două grade de libertate) cu un lagăr simplu (cu un singur grad de libertate), pârghia descriind doar o mișcare în plan transversal, față de mișcarea complexă în arc la versiunea cu cardan. Lagărul ar trebui să arate cam ca în a doua figură, unde capacul mai scurt decât corpul permite o fixare comodă a corpului pe suport. Aici ajungem la problemă: la DeA lagărul nu există, iar pârghia merge bălălău pentru că n-are punct de sprijin. În opinia mea, lagărul, format din bucățele mici de baghetă 2 x 2, ar trebui pus. Dacă structura e închisă și lagărul asamblat afară pe pârghie și axul ăla mic care apare în film, atunci nu mai poate fi introdus prin fanta de sus a „suprastructurii”. Logic, corpurile lagărului se montează pe punte, se introduce pârghia cu micul ax, se așează axul pe lagăre și apoi se pun capacele lagărelor, exact ca în realitate. Pentru a putea pune capacele lagărelor trebuie ca structura să fie deschisă. Și în realitate se poate deschide structura, dar se ridică partea de sus, ceea ce la machetă nu se mai poate, ea fiind lipită.
LE: Îmi cer scuze, am uitat să scot fondul transparent original la prima poză, faceți clic pe ea ca s-o vedeți.
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 21 May 2011 - 06:11 AM
#1353
Postat 21 May 2011 - 09:17 AM
#1354
Postat 21 May 2011 - 09:36 AM
SorinR, la 21 May 2011, 10:17, a spus:
Dacă se dezlipește structura, sunt diferite soluții. După montarea lagărului se poate lipi la loc sau se poate lipi pe lateral un perete confecționat din restul de material. Astea vin exact peste lipitura veche, nu se mai vede nicio mâzgâleală pe punte, iar structura va fi închisă ca înainte. Chiar dacă lagărul nu se vede, măcar va fi funcțional.
Ce mă nedumerește pe mine este care este rolul efectiv al acelei „suprastructuri”. Să fie o protecție ca să nu intre obiecte în fantă în timpul ruliului și tangajului? Să fie folosită și ca suport (masă)?
#1355
Postat 21 May 2011 - 10:24 AM
se pare ca nu vom avea avea montat un lagar, v-a fi doar un "stutz", ce trece prin pargia carmei si se propteste cu capetele in peretii cutiutei, deci cutiuta e si lagar, e si cu rol de protectie, mai astept nitel, daca carma se monteaza inainte de a acoperi corpul navei cu file nu v-a fi nevoie sa dezlipesc, pot baga stutzul respectiv si pe partea cealalta, oricum se vede urat acolo cu stutul ala, cel putin mie nu-mi place!!!
si pana carma vine dupa ce se fileaza corpul navei, atunci se monteaza cu tot cu mecanismul din interior :(((!! nu scap de demontare!!