traian, la 23 Apr 2011, 09:31, a spus:
La acest galion așa știu și eu că este.
Coverta = puntea continuă cea mai de sus.
Puntea principală = puntea de rezistență (puntea cea mai rezistentă, puntea care asigură rezistența cadrelor formate de coaste).
De obicei (și la toate navele moderne) puntea principală este coverta.
Natural (intuitiv structural pe vremuri, inginerește astăzi), puntea de rezistență este cea de lățime maximă. La majoritatea navelor lățimea maximă corespunde covertei, dar nu la acest galion. Ținând cont că era vorba de o navă de lemn de dimensiuni relativ mari și că coastele erau făcute din bucăți (inferioară, genunchi etc.), nu ca macheta, dacă puntea de rezistență ar fi fost coverta rezulta un cadru coastă-traversă de rezistență aproape circular, puțin rezistent la solicitări laterale. Puntea de rezistență trebuia să fie cea din mijloc.
În privința numărului de punți al acestui galion, a se vedea scara și statura omului. Nu cred că încăpeau și alte punți decât coverta, principala și paiolul.