Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#1142
Postat 23 April 2011 - 09:47 AM
Observatii:
- Dupa montarea ultimei coaste ambele semipunti au fost "aruncate" spre pupa cu aprox. 2mm. In consecinta la montarea semipuntilor voi fi nevoit sa folosesc menghinile din imagine pentru o pozitionare corecta.
- Exista un luft suparator in planul de separatie dintre punti. Nu-mi fac probleme, o sa incerc sa-l rexolv la montaj.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 23 April 2011 - 09:52 AM
#1144
Postat 23 April 2011 - 12:34 PM
@KIT La care dintre ele te referi? :D
Daca te referi la partea cu coastele, asa e... sunt strambe, dar daca ai simetrizat puntile cat de cat o sa traga coastele dupa ele... la mine ultimile 2 coaste inca nu sunt lipite, astept sa le am pe toate ca sa le pot lipi si ajusta in functie de punti...
Aceasta postare a fost editata de Joe_Black: 23 April 2011 - 12:59 PM
#1145
Postat 23 April 2011 - 04:13 PM
KIT, la 23 Apr 2011, 12:45, a spus:
Nu am avut probleme foarte mari pana acum. In pozele din postul anterior, problemele aparute sunt cat de cat rezolvate.
Joe_Black, la 23 Apr 2011, 13:34, a spus:
Nu-mi fac probleme din cauza acelui luft. Asa cum ziceam il rezolv la montaj.
La mine mai apare o problema. O sa existe un luft de cca. 2mm intre capatul puntii principale si oglinda pupa. O sa o rezolv ca la prova, cu o bagheta de 2x2mm pusa intre pupa si oglida, pe post de plinta, sau o fila de punte pusa transversal. O sa vad dupa ce voi monta puntile.
Sunt convins ca aceasta ultima problema nu va fi numai la mine.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 23 April 2011 - 04:24 PM
#1146
Postat 23 April 2011 - 05:27 PM
MARINĂRIE - manual pentru liceele cu profil de marină autor DUMITRU MUNTEANU
EPOPEEA NAVELOR - editura Albatros 1979 autor ALEXANDRU RETINSCHI
http://www.papermodel.ro/marina.php (linkul)
se poate observa foarte clar din poze care este puntea principala. de altfel, chiar si dupa Dictionarul enciclopedic de marina puntea principala este definita ca fiind puntea situata la cea mai mare inaltime (sinonim coverta), iar istoric vorbind, puntea principala a fost situata sub puntea superioara in ultima parte a navelor cu vele.
#1147
Postat 23 April 2011 - 05:55 PM
"Puntea continuă cea mai īnaltă, care īnchide corpul navei se numeşte covertă. Puntea cea mai rezistentă se numeşte puntea principală. La majoritatea navelor coverta corespunde cu puntea principală. Daca nava are mai mult de trei punti continue atunci ele poarta urmatoarele denumiri:
- covertă (puntea superioară);
- puntea principală, următoarea punte continuă sub covertă;
- puntea mijlocie şi puntea inferioară, următoarele punţi aflate sub puntea principală;
- paiolul, puntea cea mai de jos, care īnchide sub ea spaţiul denumit dublu fund.
La bordul oricarei nave se mai īntālnesc o serie de punţi discontinue, dispuse de regulă deasupra punţii superioare şi care acoperă suprastructuri ale navei. Acestea sunt: puntea bărcilor, puntea teugii, puntea dunetei, puntea centru, puntea de comandă, puntea etalon etc."
Cum galionul nostru are numai doua punti continue, KIT are intr-un fel dreptate. Numai ca, galioanele aveau mai mult de trei punti continue dupa informatiile mele. De ce a facut DeA galionul SIB cu doua punti continue, numai ei stiu.
Asa ca... io cred ca dreptate are Traian.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 23 April 2011 - 06:00 PM
#1149
Postat 23 April 2011 - 06:39 PM
Sa ne revedem dupa sarbatori cu mai multa rabdare, cu mai mult noroc si cu mai mult spor la modelit..:))
SARBATORI FERICITE tuturor.
Aceasta postare a fost editata de MalasorteChris: 23 April 2011 - 06:40 PM
#1150
Postat 23 April 2011 - 07:22 PM
@KIT Am citit articolul de pe site-ul lui Papy si acelasi fragment postat de Leo mi-a atras atentia. Ulterior am observat ca deja fusese adus in discutie. In ceea ce priveste macheta noastra, chiar daca sunt reprezentate doar doua punti, cu siguranta a mai avut cel putin paiolul, punte pe care unii dintre noi chiar intentioneaza sa o construiasca.
Parerea mea!
Sarbatori fericite tuturor!
#1152
Postat 23 April 2011 - 10:22 PM
Eddie, paiolul nu reprezinta o punte propriu zisa, ci niste piese de lemn montate pe fundul navei pentru a proteja mărfurile de umezeală. si daca e sa aprofundam aceasta problema, atunci puteti intelege, de ce, oameni cu mai multa experienta in ale navomodelismului, dar si ale marinariei, au hotarat ca nu e cazul ca acest model sa fie prezentat cu un bord deschis.
cand mai faceti afirmatii, va rog sa nu mai scoateti lucrurile din context ca sa va sustineti acele afirmatii. cautati si voi mai multe surse si puneti-le cap la cap. eu am dat linkul de pe siteul papermodel pt ca ala a fost cel mai la indemana. dar sunt si altele.
Eddie, in linkul urmator, poti citi despre punti si te poti lamuri mai bine.
http://en.wikipedia....Deck_%28ship%29
si vezi ce scrie acolo la main deck:"The principal deck of a vessel; in some ships the highest deck of the hull, usually but not always the weather deck; in sailing warships often a deck under the upper deck."
daca nu ma crezi, citeste si aici si vezi ce scrie de puntea superioara:
http://ro.wikipedia....de_nav%C4%83%29
Aceasta postare a fost editata de KIT: 23 April 2011 - 11:13 PM
#1153
Postat 23 April 2011 - 11:35 PM
am gasit salvata din cadrul colectiei Osprey: New Vanguard 096 - Spanish Galleon 1530 - 1690, scrisa de Angus Konstam si ilustrata de Tony Bryan.
o recomand tuturor ca pe o buna documentare in vederea lamuririi diverselor aspecte ale constructiei galionului de gata.
mai mentionez ca aici se poate citit si o scurta istorie a galionului Sf. Ioan Botezatorul in care se spune ca in timpul campaniei Armadei spaniole din 1588, erau 2 vase care purtau acelasi nume, aceasta fiind "almiranta of the Squadron of Castille....a modern vessel with a burden of 750 toneladas, a crew of 296 men and just 24 guns..."
#1154
Postat 24 April 2011 - 02:25 AM
"Main deck: The principal deck of a vessel; in some ships the highest deck of the hull, usually but not always the weather deck; in sailing warships often a deck under the upper deck."
#1155
Postat 24 April 2011 - 08:27 AM
Ok KIT, recunosc ca afirmatia mea a fost pripita intelegandu-se ca toate galioanele au mai mult de 3 punti.
Chiar in Mari Corabii nr.2 (pg.18) este o clasificare a galioanelor dupa numarul de punti. Banuiesc ca este vorba de punti continue, ca altfel nu ar avea sens. Dupa acel regulament, clasificarea se opreste la galioane cu trei punti. Dar tot in reviste sunt si imagini cu galioane avand mai mult de 3 punti.
Acum daca pentru galioanele cu doua punti, coverta este si punte principala, daca la cele cu mai mult de trei punti, puntea de sub coverta este principala, cum ramane la galioanele cu fix trei punti.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 24 April 2011 - 08:32 AM
#1157
Postat 24 April 2011 - 09:09 AM
referitor la revista, in afara de faptul ca imi sustine afirmatia ca galioanele pot avea mai multe sau mai putine punti, in rest, nu ma incalzeste cu nimic din ce spune acolo.
consider mult mai potrivita cartea pe care v-am recomandat-o eu.
iar daca am fost inteles gresit, vreau sa fac o precizare: sunt de acord ca ce spune traian, pana la punctul in care se poate spune ca exista si alte situatii. adica, la inceputul epocii galioanelor, acestea erau mai mici si nu aveau asa multe punti. si spun asta pentru ca deja in sec. XVII, un galion tipic (care nici nu era foarte mare) avea in jur de 450 tone si un echipaj de aprox. 200 oameni. la dimensiunile existente, fiecarui om ii revenea aprox. 1,4 mp.
pt cine nu gaseste acea carte pe torente si o doreste, sa-mi dea un pm cu adresa de email.
#1158
Postat 24 April 2011 - 11:48 AM
#1159
Postat 24 April 2011 - 12:06 PM
Multumesc si Paste Fericit!!!