Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#1136 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 22 April 2011 - 06:18 PM

Ancore.

Imagine postata

#1137 Useril este offline   Joe_Black 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 62
  • Inregistrat: 21-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2011 - 07:32 PM

@Leo2003

eu unul, (chiar daca sunt incepator), nu dau vina decat partial pe chit... de exemplu tu ce ai face daca ai primi numai jumatate dintr-o laterala de scara (asta daca nu te pricepi sa faci alta, eu m-am descurcat cu acest lucru :D)... eu unul am fost norocos sa "primesc" intreaga chila foarte dreapta si sa se potriveasca perfect, iar dupa montarea coastelor (astea au fost destul de strambe), printr-o operatiune de simetrizare a puntilor, tot restul sa iasa destul de frumos si aspectuos... :)
Oricum, in concluzie, totul se putea sa fie la o calitate mai buna, dar tinand cont de tara de provenienta (China), nu ma mai mira nimic...

#1138 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2011 - 12:01 AM

eu nu stiu cum ati rezolvat voi o gramada de probleme, dar eu cu mare greutate am reusit sa alinii puntile false. intrucat am hotarat ca o fac inchisa, mi-am permis sa pun intaritoare sub puntea inferioara, acolo unde nu se vor vedea. una din problemele aparute aici ar fi ca, desi mi-am dat tot interesul sa fie cat mai drepte cu putinta (si sunt, la imbinarea cu chila, in rest, coastele sunt in toate directiile). mentionez ca pana acum nu am lipit decat chila si coastele ce au venit. dar am asezat puntile sa vad cum se imbina si sunt probleme. pentru cei care au avut rabdare le dau un sfat: inainte de a lipi coastele pe chila, lipiti traversele puntii inferioare si masurati pe unde vine mijlocul, trasati-l si aveti grija sa fie perpendicular pe mijlocul chilei. va veti scuti singuri de o gramada de probleme. mie personal, daca nu as fi lipit acele intaritoare, imi venea sa rup coastele si sa le lipesc din nou.
oricum, poti fi indus in eroare foarte usor si de alte elemente, cum ar fi puntile false. exemplu: elmentele puntii principale se imbina ca naiba si am pierdut 2 ore degeaba incercand sa-mi dau seama ce gresesc. dupa care m-am enervat, le-am dat jos si le-am asamblat pe o bucata de carton, trasand niste linii cu creionul ca sa stiu cum trebuie sa fie asezate in pozitie corecta cand vor fi asezate la locul lor.

#1139 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 April 2011 - 08:31 AM

Daca osatura e aliniata bine, si de aia tot ziceam asteptati, asteptati sa fie complecta, toate celelalte se aseaza de la sine. Puntile false chiar daca nu se imbina perfect vor fi acoperite cu file si la acestea trebuie acordat atentia sporita (nu e cazul la cei care deja au filat). Am mai spus, dar asta e doar pentru cei care sunt neaparat interesati, puntea de jos e puntea principala iar cea de sus e coverta.
Mai sunt 2 coaste si oglinda si semipuntea de pe prova si se poate pune capat nerabdarii dar tot usor si cu rabdare :clapping:

#1140 Useril este offline   Joe_Black 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 62
  • Inregistrat: 21-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2011 - 08:44 AM

Fixarea puntilor inferioare a fost o adevarata distractie... mai ales dupa fixarea pe traverse unde datorita torsionarilor care au aparut datorita curbarii placajelor, acestea (traversele), au inceput sa se desprinda de pe coaste... problema s-a rezolvat cu ceva superglue, precizez ca pe restul le-am lipit cu aracet pt. lemn... o sa pun in curand si ceva poze :D

#1141 Useril este offline   Joe_Black 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 62
  • Inregistrat: 21-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2011 - 09:14 AM

Astea ar fi cateva fotografii...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1395.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1396.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1397.JPG


#1142 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 23 April 2011 - 09:47 AM

Am facut o proba cu montajul celor doua semipunti cu ce avem pana acum.

Imagine atasata: DSCF0354.JPG Imagine atasata: DSCF0356.JPG

Observatii:
- Dupa montarea ultimei coaste ambele semipunti au fost "aruncate" spre pupa cu aprox. 2mm. In consecinta la montarea semipuntilor voi fi nevoit sa folosesc menghinile din imagine pentru o pozitionare corecta.
- Exista un luft suparator in planul de separatie dintre punti. Nu-mi fac probleme, o sa incerc sa-l rexolv la montaj.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 23 April 2011 - 09:52 AM


#1143 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2011 - 11:45 AM

Joe, problemele care au aparut la mine, le pot observa si in fotografiile facute de tine.
Leo, nu pot sa-mi dau seama daca ai avut sau ai ceva probleme din cele 2 fotografii.

#1144 Useril este offline   Joe_Black 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 62
  • Inregistrat: 21-March 11
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2011 - 12:34 PM

@ Leo2003 eu am pilit putin in dreptul luftului de imbinare si se potrivesc la fix... ata care se vede in poze a fost folosita pentru fixare cat mai buna a puntilor pentru a nu mai folosi menghinele pe care tu le-ai folosit.

@KIT La care dintre ele te referi? :D

Daca te referi la partea cu coastele, asa e... sunt strambe, dar daca ai simetrizat puntile cat de cat o sa traga coastele dupa ele... la mine ultimile 2 coaste inca nu sunt lipite, astept sa le am pe toate ca sa le pot lipi si ajusta in functie de punti...

Aceasta postare a fost editata de Joe_Black: 23 April 2011 - 12:59 PM


#1145 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 23 April 2011 - 04:13 PM

Vezi postareaKIT, la 23 Apr 2011, 12:45, a spus:

Leo, nu pot sa-mi dau seama daca ai avut sau ai ceva probleme din cele 2 fotografii.

Nu am avut probleme foarte mari pana acum. In pozele din postul anterior, problemele aparute sunt cat de cat rezolvate.

Vezi postareaJoe_Black, la 23 Apr 2011, 13:34, a spus:

@ Leo2003 eu am pilit putin in dreptul luftului de imbinare si se potrivesc la fix... ata care se vede in poze a fost

Nu-mi fac probleme din cauza acelui luft. Asa cum ziceam il rezolv la montaj.

La mine mai apare o problema. O sa existe un luft de cca. 2mm intre capatul puntii principale si oglinda pupa. O sa o rezolv ca la prova, cu o bagheta de 2x2mm pusa intre pupa si oglida, pe post de plinta, sau o fila de punte pusa transversal. O sa vad dupa ce voi monta puntile.
Sunt convins ca aceasta ultima problema nu va fi numai la mine.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 23 April 2011 - 04:24 PM


#1146 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2011 - 05:27 PM

traian, desi aproape de fiecare data iti dau dreptate, de data aceasta nu pot s-o fac. pe siteul papermodel, se gaseste o buna prezentare avand ca baza de documentare cartile:
MARINĂRIE - manual pentru liceele cu profil de marină autor DUMITRU MUNTEANU
EPOPEEA NAVELOR - editura Albatros 1979 autor ALEXANDRU RETINSCHI
http://www.papermodel.ro/marina.php (linkul)
se poate observa foarte clar din poze care este puntea principala. de altfel, chiar si dupa Dictionarul enciclopedic de marina puntea principala este definita ca fiind puntea situata la cea mai mare inaltime (sinonim coverta), iar istoric vorbind, puntea principala a fost situata sub puntea superioara in ultima parte a navelor cu vele.

#1147 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 23 April 2011 - 05:55 PM

Citat de pe site-ul mai sus mentionat:

"Puntea continuă cea mai īnaltă, care īnchide corpul navei se numeşte covertă. Puntea cea mai rezistentă se numeşte puntea principală. La majoritatea navelor coverta corespunde cu puntea principală. Daca nava are mai mult de trei punti continue atunci ele poarta urmatoarele denumiri:

- covertă (puntea superioară);
- puntea principală, următoarea punte continuă sub covertă;
- puntea mijlocie şi puntea inferioară, următoarele punţi aflate sub puntea principală;
- paiolul, puntea cea mai de jos, care īnchide sub ea spaţiul denumit dublu fund.

La bordul oricarei nave se mai īntālnesc o serie de punţi discontinue, dispuse de regulă deasupra punţii superioare şi care acoperă suprastructuri ale navei. Acestea sunt: puntea bărcilor, puntea teugii, puntea dunetei, puntea centru, puntea de comandă, puntea etalon etc."


Cum galionul nostru are numai doua punti continue, KIT are intr-un fel dreptate. Numai ca, galioanele aveau mai mult de trei punti continue dupa informatiile mele. De ce a facut DeA galionul SIB cu doua punti continue, numai ei stiu.
Asa ca... io cred ca dreptate are Traian.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 23 April 2011 - 06:00 PM


#1148 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2011 - 06:22 PM

care sunt acele informatii in care se spune ca galioanele aveau mai mult de 3 punti continue? vreau si eu sa citesc.

#1149 Useril este offline   MalasorteChris 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 51
  • Inregistrat: 15-January 10
  • Location:Petrosani, Hunedoara, Romania

Postat 23 April 2011 - 06:39 PM

Intre o nelamurire si alta; Intre o promblema si alta; PASTE FERICIT va urez....

Sa ne revedem dupa sarbatori cu mai multa rabdare, cu mai mult noroc si cu mai mult spor la modelit..:))

SARBATORI FERICITE tuturor.

Aceasta postare a fost editata de MalasorteChris: 23 April 2011 - 06:40 PM


#1150 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2011 - 07:22 PM

http://en.wikipedia.org/wiki/Galleon

@KIT Am citit articolul de pe site-ul lui Papy si acelasi fragment postat de Leo mi-a atras atentia. Ulterior am observat ca deja fusese adus in discutie. In ceea ce priveste macheta noastra, chiar daca sunt reprezentate doar doua punti, cu siguranta a mai avut cel putin paiolul, punte pe care unii dintre noi chiar intentioneaza sa o construiasca.
Parerea mea!

Sarbatori fericite tuturor!

#1151 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 April 2011 - 08:14 PM

Puntea principala e puntea continua deasupra de linia de plutire cea care asigura rezistenta constructiei. La Sf. Ioan puntea principala e cea care in genere e numita ca fiind secundara. Indiferent ca esti sau nu de acord cu mine puntea ramane la locul ei.

#1152 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2011 - 10:22 PM

Leo, te rog sa-mi arati si mie unde scrie ca galioanele au mai mult de 3 punti continue. pt ca altfel, tot rationamentul tau e fals. daca e sa facem referire la adevaratul Sf. Ioan Botezatorul (supranumit Botafogo), acela putea cara peste 300 de tunuri (desi nu stiu unde ar fi incaput toate) si atunci e clar ca trebuie sa fi avut mai mult de 3 punti.
Eddie, paiolul nu reprezinta o punte propriu zisa, ci niste piese de lemn montate pe fundul navei pentru a proteja mărfurile de umezeală. si daca e sa aprofundam aceasta problema, atunci puteti intelege, de ce, oameni cu mai multa experienta in ale navomodelismului, dar si ale marinariei, au hotarat ca nu e cazul ca acest model sa fie prezentat cu un bord deschis.
cand mai faceti afirmatii, va rog sa nu mai scoateti lucrurile din context ca sa va sustineti acele afirmatii. cautati si voi mai multe surse si puneti-le cap la cap. eu am dat linkul de pe siteul papermodel pt ca ala a fost cel mai la indemana. dar sunt si altele.
Eddie, in linkul urmator, poti citi despre punti si te poti lamuri mai bine.
http://en.wikipedia....Deck_%28ship%29
si vezi ce scrie acolo la main deck:"The principal deck of a vessel; in some ships the highest deck of the hull, usually but not always the weather deck; in sailing warships often a deck under the upper deck."
daca nu ma crezi, citeste si aici si vezi ce scrie de puntea superioara:
http://ro.wikipedia....de_nav%C4%83%29

Aceasta postare a fost editata de KIT: 23 April 2011 - 11:13 PM


#1153 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2011 - 11:35 PM

pana la urma, tot raul spre bine. tot cautand si cautand, am dat peste, probabil, peste exact ce aveam nevoie. si unde altundeva decat in colectia proprie.
am gasit salvata din cadrul colectiei Osprey: New Vanguard 096 - Spanish Galleon 1530 - 1690, scrisa de Angus Konstam si ilustrata de Tony Bryan.
o recomand tuturor ca pe o buna documentare in vederea lamuririi diverselor aspecte ale constructiei galionului de gata.
mai mentionez ca aici se poate citit si o scurta istorie a galionului Sf. Ioan Botezatorul in care se spune ca in timpul campaniei Armadei spaniole din 1588, erau 2 vase care purtau acelasi nume, aceasta fiind "almiranta of the Squadron of Castille....a modern vessel with a burden of 750 toneladas, a crew of 296 men and just 24 guns..."

#1154 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2011 - 02:25 AM

@KIT Nu a fost o afirmatie ci mai mult o parere personala, asa cum am mentionat la sfarsitul acesteia. Am studiat link-urile si m-am uitat si la definitia indicata, insa am o rugaminte. Daca esti bun, ajuta-ma cu traducerea textului subliniat:

"Main deck: The principal deck of a vessel; in some ships the highest deck of the hull, usually but not always the weather deck; in sailing warships often a deck under the upper deck."

#1155 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 24 April 2011 - 08:27 AM

HRISTOS A INVIAT !!!

Ok KIT, recunosc ca afirmatia mea a fost pripita intelegandu-se ca toate galioanele au mai mult de 3 punti.
Chiar in Mari Corabii nr.2 (pg.18) este o clasificare a galioanelor dupa numarul de punti. Banuiesc ca este vorba de punti continue, ca altfel nu ar avea sens. Dupa acel regulament, clasificarea se opreste la galioane cu trei punti. Dar tot in reviste sunt si imagini cu galioane avand mai mult de 3 punti.
Acum daca pentru galioanele cu doua punti, coverta este si punte principala, daca la cele cu mai mult de trei punti, puntea de sub coverta este principala, cum ramane la galioanele cu fix trei punti.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 24 April 2011 - 08:32 AM


Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi