Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#1062
Postat 14 April 2011 - 03:04 PM
johnreno36, la 14 Apr 2011, 15:06, a spus:
In principiu cred ca se poate orice, cu rabdare, daruire si dibacie!! Numai ca ti-ai cam complicat constructia navei, eu credeam ca poate poti dezlipi inelul! De inel ai sa ai nevoie musai si pe interior, daca lasi nava deschisa!!
Succes si sa ai inspiratia necesara pentru a rezolva "buba"!!
#1064
Postat 14 April 2011 - 05:11 PM
johnreno36, la 14 Apr 2011, 12:29, a spus:
Am verificat chiar acum, dar, nici eu nu stiu ce sa zic. La mine treaba sta cam asa:
Semipuntea babord se aseaza ok. Semipuntea tribord este cam la 1mm spre prova, aruncata de coasta 22 care la mine e nitel deformata. Acest milimrtru il corectez usor la montaj. Oricum trebuie sa astept si restul coastelor si sa le montez cum cad mai bine cu puntea principala. Cand ma voi convige ca puntea cade ok atunci o voi fila.
johnreno36, la 14 Apr 2011, 16:54, a spus:
Si cum pui tunurile, asa intregi, nu tevi (taiate) cu suporturi, bla, bla..., montate ulterior prin saborduri, ai aflat?
#1065
Postat 14 April 2011 - 05:15 PM
o metoda de a face cepuri din varfuri de scobitori
autorul de la care am preluat pozele spune ca este mai eficient montarea puntilor din interior catre exterior ,centrarea coastelor cu ajutorul puntii si cu elastice..
#1066
Postat 14 April 2011 - 05:26 PM
#1067
Postat 14 April 2011 - 05:42 PM
johnreno36, la 14 Apr 2011, 18:26, a spus:
Hmm... Si daca pui tunurile, avand in vedere ca tevile ies in afara, cum slefuiesti bordajul?
O scarita se pune intre puntea principala (cea de jos) si cala. Se vede in poza pusa de mine. Cealalta o pastrezi pentru vremuri mai bune.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 14 April 2011 - 05:50 PM
#1068
Postat 14 April 2011 - 07:51 PM
#1069
Postat 14 April 2011 - 08:06 PM
Leo2003 - si eu ma gandesc la inchiderea completa a galionului...si iata ce varianta aleg - stil macheta in sticla.
La numarul 21, o sa-l iau de 2 ori...adica 4 tunuri.Problema e la prova si la pupa - asamblez afeturile si le pun pe pozitie, fara tunuri pe ele. Asamblez galionul fara partea centrala a puntii superioare, unde sunt majoritatea tunurilor, sau o fixez provizoriu cu 4 puncte de lipici. Dupa ce am terminat de slefuit coca, tunurile de la prova si pupa le bag cu ajutorul unor sarme lipite de gurile tunurilor care ies prin bocaporti, dupa introducere le lipesc pe pozitie - lipitul astfel e o operatie mai dificila...
Cam atat.
Astept parerile si sugestiile dumneavoastra...
Cu respect,
Olimpiu
#1070
Postat 14 April 2011 - 11:40 PM
Cit despre scarita, vazusem pe undeva ca acolo vine, dar nu mai eram sigur si am cautat si in reviste si pe dvd si nu am gasit. Probabil am vazut tot pe aici la vreun coleg. Multam si pentru asta
#1071
Postat 15 April 2011 - 02:44 AM
Aceasta postare a fost editata de AlexC: 15 April 2011 - 03:14 AM
#1072
Postat 15 April 2011 - 06:12 AM
AlexC, la 15 Apr 2011, 03:44, a spus:
Pentru prima legatura, chila-etrava, DeA nu ne-a dat intaritoare ca au nimerit o asamblare mai fixa si nu au considerat necesar. Cu toate acestea multi dintre noi au pus si acolo intaritoare. Citeste topicul de la inceput si ai sa vezi.
#1074
Postat 15 April 2011 - 06:34 PM
olimpiu, la 14 Apr 2011, 21:06, a spus:
Se insista pe problema care nu e chiar o problema. Gura bocaportului de pe coverta ofera spatiu lejer pentru introducerea tunurilor iar ghidarea lor pe locurile destinate se poate face tot lejer prin sabordurile de la pupa zona unde dealtfel pozitionarea pare mai dificila. O idee ar fi ca sa se marcheze exact pozitia fiecarui sabord de pe puntea principala pe marginea puntii. La distanta de 1,5 cm de marginea puntii si strict pe axa fiecarui sabord se da cate o gaura cu burghiu de 2,5 mm. Asta doar la puntea principala. Dupa aceasta se poate inchide linistit bordajul si se poate continua constructia. Nu se fixeaza definitiv gratarele bocaportului de pe coverta. La fiecare tun de pe prima linie de tunuri, in ,,talpa'' afetului la 1,2 cm de marginea din fata se da exact pe axa o gaura cu burghiu de 2,5 mm. In aceasta gaura se fixeaza cu adeziv un capat de scobitoare de lungime care sa treaca cu cativa mm. de baza rotilor. Tunurile se ansambleaza in totalitate. La montare, prin gurile sabordurilor se pune cate o picatura de aracet in gaura din punte iar apoi cu ajutorul unor scule confectionate dupa ingeniozitate din capete de sarma se trage tunul prin sabordurile de la pupa si prin cel destinat pana cand ajunge la pozitie si se implanta capatul scobitorii in gaura, Se ajusteaza pozitia tevii in raport cu sabordul si se lasa sa se usuce aracetul. Tunurile de la pupa se monteaza ultimele. In zona bocaportului si la prova e mai simplu doar cu o penseta curbata mai lunga. Mai simplu de atat nu stiu, alte modalitati mai sunt.
#1077
Postat 15 April 2011 - 08:08 PM
Spor!
#1078
Postat 15 April 2011 - 08:22 PM
Sfatos, la 15 Apr 2011, 21:08, a spus:
Spor!
eu am cumparat niste baghete de unde ne-a aratat prieten cu gicu
cu 30 lei inclusiv transportul am sa fac o flota intreaga
am luat si de 4x2x1000 si de 4x4x1000
#1079
Postat 16 April 2011 - 03:00 PM
Imi cer scuze daca s-a mai postat, dar n-am gasit nicaieri.
Conteaza daca baitul pe care il folosesc este pe baza de apa sau de diluant? Si trebuie neaparat sa dau si cu lac dupa bait? Ma gandesc ca nu e necesar, ca nu voi lasa corabia expusa la soare.
A folosit cineva bait Policolor? Pe cutie scrie ca e 2 in 1 (bait si grund). Mai adera aracetul?
Multumesc si scuzati de intrebari.
#1080
Postat 16 April 2011 - 03:28 PM