Multumesc Adi, Sandu si Dragos si pentru faptul ca v-ati facut timp sa va aplecati asupra subiectului meu si sper sa va trezeasca interesul si in continuare.
Pentru prea putin Cristi, asa ca ne mai ... aplecam un pic.
Cristi, salut cu entuziasm nelimitat aparitia ta pe taramul blindatelor, fie ele chiar si cu roti.
Tin sa te anunt, chiar de la inceput, ca ai cam incurcat-o. M-am gandit cu ceva timp in urma, vreo 5-6 minute,
sa ma fac critic si comentator de modelism. Adica, sa ma apuc si eu de modelismul oral in scris.
Asa ca sa purcedem, cum bine zic cunoscatorii intr-ale limbii.
- ma gandeam ca vei incepe printr-o extrem de detaliata prezentare a modelului, istoric - chiar si o ampla
biografie a lui Ford, date tehnice, cateva zeci de desene, mult, foarte mult text - intins pe vreo 10-15 postari,
forografii de epoca ale soferilor si chiar ale mitraliorilor, un foarte amplu walk-around cu accente pe partile
invizibile dar atat de importante, toate insotite de o si mai ampla bibliografie, pe ani si autori - obligatoriu
in ordine alfabetica. La acest capitol, prin urmare, un mare minus.
- lucrarea trebuia sa dureze cel putin 6-8 luni - eu chiar ma gandeam la un an si juma'. Cu reveniri periodice,
la intervale de timp alese absolut aleatoriu. Alt minus si mai mare !
- detaliere foarte ampla. Nu vad nimic din motor, bujii, fise, capace, suruburi si alte maruntisuri - chiar daca
la final ii puneai capota. Nu stii ca se poarta ? Nu vad detaliere si supradetaliere cu aftermarket-uri din rasina
si PE-uri a sasiului, suspensiilor, puntilor si transmisiei. Mai ales a transmisiei, un element atat de important
in economia vehiculului. Tot minus, fara niciun dubiu.
- vopsirea - nu ai explicat si tu multele procedee folosite, cum ai tinut aerograful, cum ai diluat vopseaua,
cum ai aplicat lacul si cum ai tras dungile. De asemenea nicio lamurire asupra metodelor de "vremuire", atat
de subtile, elegante si pline de substanta. Si, mai ales, nu ai aratat locurile - atat de tainice, unde ai folosit
pensula. Vine la rand un alt minus.
- decals-urile sunt puse total aiurea si nu ai respectat, pe cat vad, ordinea de aplicare a mai mult decat folositoarelor
lichide.
- puzderie de stropi pe geamuri - adica ar fi ele prafuite ? Sau ... ti-a sarit vopseaua din aerograf. Indiferent ce
cauza alegi, minusul este acelasi.
- dar, cea mai mare greseala si lipsa de raspundere este ca ... ai terminat modelul. Vad ca nu esti deloc in ton
si trend cu tendinturile actuale. Ma pregateam si eu sa zic ca : ma asez in primul rand, cu caietelul deschis si
pixul ascutit ca sa iau notite. Cand colo ... ce sa vezi ??!! Vii si pui poze cu el gata. Gata si cu statul meu in primul
rand. Minusurile de pana acum au fost mici-mititele fata de ce-ai primit acum.
Lasand la oparte gluma, daca tie-ti place, atunci este foarte bine. Si mie-mi place. Ceea ce-ai facut, asa cum ai
facut, imi aduce aminte de vorbe ( de duh ) intelepte, rostite de unii ... am uitat cum sa le zic - cica ar fi bine,
cateodata, sa montezi un kit din cutie, asa cum este, doar spre distractie si relaxare dupa - sau inainte, de o
lucrare mai mare, mai complicata, mai interesanta. Sau ca sa faci o pauza.
Iar ca sa te comentez ar insemna sa fac acelasi model si sa-ti arat cam cum as vedea eu finalul ... Ceea ce,
sincer sa fiu, nu ma prea pasioneaza.
Ca sa inchei, Cristi ... esti total anacronic cu peisajul.
Experienta, ca si pofta, vine mancand. Deci, poate ca mai recidivezi. Da' ... ceva mai incolo ! Mai lasa si pe altii.
Bafta si ... hai sa ne amuzam tare.
Pe langa cele spuse mai sus si mai demult, adaugam - deocamdata, o foto.
Nu seamana cu modelul RPM, dar poate fi o sursa de inspiratie pentru cine s-ar incumeta sa reia subiectul.
Nu ca s-ar incumeta cineva, avand in vedere ca ar insemna ceva mai mult decat o ... asamblare.
Ca incheiere, provizorie ... niste vorbe gasite aiurea, pe un forum chiar de modelism : "More creation than consumption".