Bf 109 G-2 Grupul 7 Vanatoare (1/72)
#5
Postat 08 January 2011 - 08:15 PM
Numai ca, zic eu, neatentia e de vina, tre sa circotesc.
- atentie mai mare la chituirea zonelor de imbinare aripi /ampenaj fuselaj,
- regraveaza detaliile pe zona lipiturii
- firul de antena putintel cam gros
- jentile sunt negre,
- galbenul de pe steag, inel, capota motorului, nu se potrivesc cu cel de pe decal. In astfel de cazuri cauta sa obtii din amestec nunata de pe decal.
#6
Postat 08 January 2011 - 08:34 PM
@Zmare: am vazut macheta asta intr-o faza intermediara...ce ti-e si cu pozele astea cu macro...macheta reala e de vreo 3-4 ori mai mica decat in poze, e la 72...as fi bagat mana in foc ca nu sunt, eu la ochiul liber nu am vazut!!!
aaa...si are un weathering foarte subtil...pozele nu redau in intregime
#7
Postat 08 January 2011 - 09:12 PM
Daca ar fi sa te intreb ce ai folosit la firul de antena, este singurul lucru care cel putin din poze nu mi s pare atit de reusit ca restul modelului. Parca este putin prea gros. In rest no coment, din contra cei care au circotit la decaluri si partile vopsite in galben, vreau sa stiu : sunteti siguri ca erau aceasi noanta de galben?? Avionul este vopsit cu camuflaj si culori Lufftwaffe, deci respecta RLM-urile Germane si sa fi fost romanii atit de precisi incit au folosit exact aceeasi noanta de galben la insemne?? I believe not!
#8
Postat 08 January 2011 - 10:05 PM
#9
Postat 08 January 2011 - 10:14 PM
#11
Postat 09 January 2011 - 12:11 AM
Foarte ingrijit lucrat. Sa vede si calitatea kitului.
Nu am la indemana o poza cu avionul dar parca l-as fi vazut cu mai mult RLM 76 imediat sub postul de pilotaj. Adica petele de camuflaj par cam lipite. Daca poza nu exista nu-i bai. Cred ca au fost destule si d-astea. Dar felul in care a fost acoperita zwastica imi spune ca a existat totusi o poza.
Poate anul asta ai mai mult timp. Spor !
#12
Postat 09 January 2011 - 11:38 AM
Va multumesc pentru reactii. Autorul nu ignora pe nimeni, sau cel putin incearca sa nu ignore pe nimeni. Este doar o chestiune de resursa de timp.
S-o luam in ordine.
Despre kit. L-am achizitionat din curiozitate, ca efect al opiniilor vehiculate pe netul larg cum c-ar fi "cel mai cel 109/72".
Este, sau aproape ca este. Mi-a placut conceptia kit-ului. Faptul ca are capota inferioara a motorului separata de restul fuselajului ajuta atat constructia (detaliere radiator glicol) cat si vopsirea (Hasegawa ar fi facut bine sa urmeze exemplul la al lor 109/48). M-au impresionat capacele rotilor, care au elemente de pozitionare pe jamba eficace si mai ales realiste (si asta ar fi fost bine sa se regaseasca la kit-ul Hasegawa la 48). Sunt realiste nisele trenului de aterizare (pentru aceasta scara). Este singura macheta ce-am avut-o in mana la care extradosul planurilor este subtiat in acea zona pentru a reda profunzimea. Directia separata este iarasi un lucru bun. Ajuta atat la montaj cat si la vopsire. Mai sunt si alte lucruri bune, m-am rezumat strict la cele care m-au impresionat cu adevarat.
Sunt cateva elemente care nu mi-au placut, cea mai datatoare de batai de cap fiind piesa transparenta ce reprezinta suprafetele vitrate (pentru ca tot a venit vorba despre ea, este dintr-o singura bucata). Probabil n-am fost suficient de atent la masuratorile de latime (pe care le fac totdeauna inainte de asamblarea celor doua jumatati de juselaj, comparand latimea piesei transparente cu cea a fuselajului in zona conjugata) astfel ca a rezultat o treapta in zona cupolei rabatabile si a partii posterioare fixe. Nu mare, cateva zecimi, suficiente ca sa dea batai de cap si sa faca rezultatul final "mai putin perfect".
Despre constructie. Nu sunt multe de spus, m-am limitat la minime detalieri. In cabina am adaugat ceva conducte si le-am vopsit in culorile corespunzatoare (galben, ca da bine prin cupola inchisa :) ). Am folosit cateva piese fotodecupate pentru blindajul dorsal si capacul cutiei de efecte, centurile de scaun si grilele radiator (complet invizibile). Urmand moda momentului, am reprezentat faltuirea elementelor de invelis pe fuselajul posterior, chiar daca asta este mai mult o exagerare artistica decat o realitate geometrica. Am inlocuit rotile kit-ului cu unele aftermarket gasite in pestera plina de minuni... a lui Pavel. Am realizat luminile de pozitie "de la zero" dupa o tehnologie veche si buna - piesa de plexiglas gaurita si vopsita in prealabil, asamblata si apoi finisata in bloc odata cu capatul de plan. Astazi este simplu, gasesti plexiglas dupa dorinta, iar burghiele de diametru mic sunt o banalitate. Era interesant atunci cand vanam periutele de dinti functie de tipul cozii (cele transparente fara tenta fiind cele mai rare), iar gaurirea pentru bec se facea cu un ac de seringa bont.
Despre vopsire. Am pornit de la instructiunile din setul de decaluri (aici meritul este al lui Radub, atat pentru instructiuni cat mai ales pentru decaluri) pe care le-am "interpretat" in lumina informatiilor detaliate in noua carte despre vanatorii romani: "Romanian Fighter Colors 1941-1945" (si aici multumiri autorilor - Dan Melinte si Teodor Liviu Morosanu - pentru rezultatul aproape perfect). Instructiunile vorbeau despre "quite dark fuselage camouflage with relatively large...) si le-am urmat cat m-am priceput eu mai bine, abaterile fiind inspirate de cartea sus-mentionata (modul de acoperire a insemnelor germane, vopsirea moaieului elicei, etc.). Vopseaua si lacul sunt Agama acrilic (sursa cunoscuta, Pavel) - cu care ma inteleg foarte bine iar aerograful este un H&S Evolution ( imprumutat din curiozitate, sa vad si eu cat de bine merge - multumesc MIG). Aerograful e fain, mai fain decat batranul meu Badger Crescendo.
Stiu eu 10-15 erori in constructia acestui kit, dar in linii generale cam asta ar fi.
Ganduri bune,
mack
#13
Postat 09 January 2011 - 12:11 PM
Citeaza
Citeaza
Wurger, zvastica nu a fost acoperita folosind un sablon, si din mina, deci marginile tre sa fie neregulate.
#15
Postat 09 January 2011 - 08:29 PM
Z-mare, la 9 Jan 2011, 12:11, a spus:
Nu perii pe nimeni, nu-mi sta in fire, dar cind e vorba de profilele lui Radub...nu e de comentat! = Nu contest nimic din ce spune Radub, si stii prea bine, am spus numai ca in acel profil sunt citeva locuri unde scrie culoarea probabila. Probabil nu este exact. Inelul galben si partea de jos a botului apare si la variantele germane, prin asta deduc ca nu a fost vopsit de noi...
Daca totusi se spune ca galbenul din insemne si tricolorul sunt vopsite cu RLM 4 atunci ori vopseaua Agama nu reda bine culoarea, ori decalurile sunt putin pe linga. Eu tin sa cred insa ca am dreptate si exista putina diferenta intre nuantele de galben!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 09 January 2011 - 08:36 PM
#17
Postat 11 January 2011 - 01:25 AM
E clar, nici n-am zis ca nu. Profilul de la decaluri e insa atat de particular incat cred ca a fost facut dupa o poza. Poza pe care eu nu-mi aduc aminte sa o fi vazut (nici n-am cautat in mod special).
Deci e de bine....Cum ar veni.
#18
Postat 11 January 2011 - 07:36 AM
Altfel frumoasa macheta,la firul antenei ,discuta cu o reprezentanta a sexului frumos (bruneta!)sa-ti cedeze un fir de par ce se lipeste excelent cu superglue si arata mult mai natural la 1/72!
Vali
#19
Postat 11 January 2011 - 10:04 AM
Vali, la 11 Jan 2011, 07:36, a spus:
Fotografia a fost facuta de Slt Av. Dan Stoian ( pilot pe Ju 88 ). La intoarcerea din misiune a aflat ca la comenzile lui Bf 109G nr 20 fotografiat de el a fost asul Bazu Cantacuzino.