Forum Machete,Modelism,Hobby: OPEL BLITZ TLF 15 3.6 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

OPEL BLITZ TLF 15 3.6 conversie Italeri/Calibre 35/MR Modellbau

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 January 2011 - 09:18 PM

Opel Blitz a devenit o legenda in randul militarilor si un favorit absolut printre cei care l-au utilizat si condus. Acest lucru i-a adus pe unii dintre ei la convingerea ca Germania a pierdut razboiul datorita faptului ca aceste masini nu au fost disponibile intr-un numar suficient. O exagerare ,desigur ,dar care spune mult.

Istoria lui "Blitz" asa cum il stim si (re)cunoastem astazi ,incepe la mijlocul anilor '30 ,odata cu expansiunea programului economic a guvernului National Socialist german. La aceea vreme ,concernul american General Motors devenise proprietarul firmei Opel ,deja de 10 ani ,timp in care Opel accede rapid la statutul de ,daca nu cel mai mare ,cu siguranta unul dintre cei mai mari producatori din Germania (si nu numai) ,cu diverse tipuri de vehicule.Poate cel mai de succes proiect al lor di aceea vreme ,a fost Opel Blitz "S" -de la "Straße" - a carui productie a inceput in 1936.Intre 1937 si 1944 au fost produse aproape 140.000 de vehicule dintre care 82.350 bucati au fost Blitz "S" camioane/transport/standard 14.120 cu sasiu alungit sau 8363 cu garda joasa ,fie in versiunea 4x2 ("S")sau 4x4 ("A" de la Allantrieb) cu motoare pe benzina "clasice"sa le spunem ,sau gazogen.
Sub indicativul militar ,oficial, de "Kfz 305" Opel-ul Blitz a primit nu mai putin 140 de versiuni militare diferite ,in anii razboiului incepind cu diverse variante radio si terminind cu "exoticele" spalatorii sau chiar tipografii mobile.Printre acestea au fost si versiunile cisterna de apa/motopompa cu indicativ TLF 15.Aceste versiuni au fost destinate in mod anume ca masini de interventie pe aerodromuri de campanie ,unde "asistau" la decolare sau la aterizare ,aparatele militare.

Compania Magirus din Ulm a produs 1150 de agregate TLF 15(Tanklöschfahrzeug ) ,care au fost asamblate ulterior pe sasiuri de Opel Blitz ori Klöckner-Humboldt-Deutz(de 3 tone) agregate ce constau dintr-o cisterna cu capacitatea de 2500 litri de apa si o pompa actionata de motorul masinii ,capabila sa trimita un debit 1500 de litri/minut ,la 30 de metri.Echipajul era format din 2 oameni.

Fotografii din acele vremuri ,cu versiunea aceasta ,se gasesc mai greu ;orice completare cu foto autentice de Opel Blitz TLF 15,aici in topic ,sunt binevenite : eu am gasit doua a/n si doua cu exemplare pastrate la muzeu.

Imagine atasata: Opel_Pompier_WL_2.jpg

Imagine atasata: 44opBlitz3_6AtankloeschfahrzeugTLF15slash433626cc68PS3000kg.jpg

Imagine atasata: Opel_Blitz_AZ_Wehrmacht.jpg

Imagine atasata: Museum_094.jpg.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 03 January 2011 - 09:26 PM


#2 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 03 January 2011 - 09:47 PM

http://www.blaulichtfahrzeuge.net/v2/displ...mp;pid=876#im=0
http://fahrzeuge-der-wehrmacht.de/Artikel/...litz_6700A.html
Poate te ajuta si pozele de http://fotoarchiv-kunkel.startbilder.de/na...+Typ+3%2C6.html

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Blitz_tlf_15v.jpg
  • Imagine atasata: 1234801511_2458_p_Opel_Blitz_3_6_6700_A_TLF_15_popis.jpg

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_01_2011/post-1903-1294083838.jpg
  • Imagine atasata: monthly_01_2011/post-1903-1294083900.jpg

Aceasta postare a fost editata de ovichelu: 03 January 2011 - 09:49 PM


#3 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2011 - 10:29 PM

Am la munca o cartulie cu istoria pompierilor din Ulm. Parca am zarit o imagine si cu Blitz. Caut maine cartea.
Autocamion celebru. Apreciat si in Romanai, unde la Timisoara s-au fabricat masini de pompieri si pe acest sasiu.
Imagine atasata: po1.jpg
Imagine atasata: po3.jpg

#4 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 03 January 2011 - 10:44 PM

Daca ai cartea de la WWP-Special Museum Line-Opel Blitz in Detail , acolo este prezentat Opel Blitz TTLF 15 ,daca nu o ai da-mi pm . :drinks:

#5 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 January 2011 - 10:13 AM

Multumesc baieti. :pardon:

In linkurile pe care le-ati postat,sunt aceleasi masini,scose de prin muzee.Cred ca sunt singurele supravietuitoare(cel inmatriculat WL vopsit dunkelgelb ,pare sa fi stat la baza masterului celor de la Calibre 35 ,insa radiatorul difera si prezinta doua caracteristici particulare: farurile de mici dimensiuni -clar faruri de tip militar,modelul late si butucul rotilor cu 8 prezoane -tot o caracteristica a Opel-urilor militare).

Exemplarele vopsite ,in rosu/negru si cel verde ,sunt civile(daca nu ma-nsel cel verde a servit pana prin '69-'70).

Se pare ,intr-adevar ,ca un exemplar se afla in custodia muzeului pompierilor din Linz/Austria.

Flo,bunul meu prieten ,pozele depuse de tine sunt excelente ,dar cred ca reprezinta un alt model de agregat.Chiar vroiam sa te intreb(tu fiind in bransa :drinks: )daca ai cunostiinta/poze eventual ,cu TFL 15 exploatat in anii razboiului in Romania.Nu stiu,ma gandesc la aerodromurile din jurul Ploiestiului ,de pilda.Eu cred ca nemtii l-au adus si la noi.Cum va spuneam ,pozele din epoca sunt foarte rare(pe net cel putin).

Ovichelu,nu am cartea cu pricina.

Mai spre seara o sa prezint ,succint,si kiturile.

Va rog,daca mai detineti foto autentice ,sunteti invitatii mei(de onoare !!) :friends:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 January 2011 - 10:14 AM


#6 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 04 January 2011 - 07:42 PM

Niste scanuri dintr-o carte in rusa. Cartea respectiva prezinta Blitz-uri din colectii particulare , sau exemplare din muzeu ! Ai si pm !

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Blitz_tlf_15_p1.JPG
  • Imagine atasata: Blitz_tlf_15_p2.JPG
  • Imagine atasata: Blitz_tlf_15_p3.JPG

Aceasta postare a fost editata de ovichelu: 04 January 2011 - 08:42 PM


#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 January 2011 - 10:26 PM

Multumesc Ovichelule.
Acum mi-i clara sursa de inspiratie a celor de la Calibre 35.
Dupa cum putem vedea din planul scanat,proiectorul este instalat direct pe cisterna ,cu bataie spre inapoi ,in timp ce din poze observam ca acelasi proiector este fixat pe scara/cabina masinii cu "vedere"spre fata.Un detaliu fara mare relevanta.
Pe urma din planul /schita observam ca avem de-a face cu un sasiu de Blitz "A" deci un 4x4 ,in timp ce kitul Italeri(cel pentru care a fost creeata conversia)ofera doar varianta "S" deci 4x2.De asemenea nu are mare importanta ,atat timp cat sursele istorice ne spun ca masina a existat in ambele versiuni:cu sau fara tractiune integrala.Oricum,pentru cei dispusi sa cheltuiasca (mai mult decat am facut-o eu)cu aceasta conversie ,exista posibilitatea sasiului si transmisiei 4x4 a celor de la Plus Model(rasina,desigur). Il vedeti aici.


Revenind la oile mele:

- cum spuneam ,kitul-mama este Blitz-ul de la Italeri(arhicunoscut) ,vechi si nu tocmai stralucit;sa spunem bunicel.Avem alternativa achizitionarii Blitz-ului de la Tamiya.Pentru doritori ,exista o comparatie intre cele doua optiuni.

Conversia Calibre 35 (kit serie 35020) contine tot de ce este nevoie pemtru a obtine agregatul propriu zis si are in componenta 105 repere turnate in rasina ,16 piese PE , 3 "lentile" din rasina transparenta ,pentru proiectorul principal si stopurile/spate si un "film" ce reprezinta manometrele pompei de presiune.
Acelasi kit/conversie este oferit de cehi si pentru Mercedes Benz L 3000 firetruck ,deci inca o posibilitate de a alege(mai restransa ,ce-i drept).

Cunoscind slaba calitate a reprezentarii rotilor la Opel-ul Italeri(l-am mai lucrat cu foarte multi ani in urma) ,am gasit de cuviinta sa achizitionez un set de roti din rasina.Pe piata exista destule optiuni in acest sens ,eu am optat pentru setul de la MR Modellbau ( Matthias Roth Modellbau) care ofera pe langa posibilitatea de a alege intre doua tipuri de roata (atat versiunea "S" cat si "A"), si un set de scule,faruri si mici detalii din metal alb( parte din produsele MR pot fi vazute aici)

poze de prezentare la setul Calibre 35

Imagine atasata: DSCN1361.JPG


Imagine atasata: RSCN1363.JPG

si setul MR


Imagine atasata: RSCN1368.JPG

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 January 2011 - 10:27 PM


#8 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2011 - 10:22 AM

La multi ani, Longinus!
Plecaciune cu respect pentru subiectul ales. Pozele puse de mine, nu reprezinta intradevar un OPEL BLITZ TLF. Am vrut numai sa arat ca autosasiul a fost apreciat si in Romania, la Timisoara fabricandu-se masini pentru stins incendii pe el.
Despre pompieri germani in Romania am auzit numai ca ar fi fost prezenti in zona petroliera, atasati pe langa artileria antiaeriana. Daca au avut astfel de masini nu cunosc. Nu ar fi exclus. Totusi pentru obiectivele ce le-ar fi avut in grija 2500 de litrii de apa nu inseamna mare lucru, iar ei, nemtii, aveau si masini mai mari.
Am gasit cartulia cu pricina si am scanat poza de care vorbeam. Calitatea lasa de dorit, scuze.Imagine atasata: Copy_of_Copy_of_SWScan00001.jpg

#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 January 2011 - 10:34 AM

Multumesc bunul meu prieten ,Flo.Multumesc pentru urare si multumesc pentru poza.

Din ce am citit prin arhivele virtuale(la nemti) se pare ca agregatul TLF 15 era destinat doar "asistarii"aeronavelor ,la decolare sau aterizare ,in caz ca ceva se lasa cu "scantei" .Prin urmare au decis ca masina trebuie sa "se miste repede' si au dotat-o cu o cisterna de numai 2500 de litri.

Fotografia pe care ai postat-o ne arata un alt rol al masinii ,anume cel de aprovizionare cu apa potabila a populatiei civile. Foarte interesant.La asta nu m-am gandit ,recunosc.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 January 2011 - 10:36 AM


#10 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2011 - 10:56 AM

Cateva poze aici:
http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge...TLF_15_aD#/1990

http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge..._D/photo/122960

http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge...feld_TLF_15_a_D

#11 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2011 - 09:57 PM

Imagine atasata: monthly_01_2011/post-2196-1294343751.jpg
Imagine atasata: 1234801511_TH_____256_sanit_a_Opel_Blitz__2_..jpg

#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 January 2011 - 01:54 PM

Pana sa apara fotografiile cu Blitz-ul meu, am scotocit pe la nemti(...si la austrieci) si nu mica mi-a fost mirarea sa vad una ca asta(nu e Opel,dar e "pompier" deci merge si la topicul asta);

Imagine atasata: zillen.jpg

Krupp Protze intr-o postura inedita(eu unul nu am mai vazut asa ceva). :drinks:
Flo!!! ce zici?

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 January 2011 - 01:57 PM


#13 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2011 - 12:27 PM

Intradevar inedit. Nu am mai vazut asa ceva. Nu-i de mirare insa. Masini pt. pompieri s-au fabricat cam pe tot ce s-a miscat pe roti, incepand cu Ford-ul T.

#14 Useril este offline   saber 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 25-June 08
  • Location:Izmir-Turkey

Postat 10 January 2011 - 01:36 PM

Hi Longinus
I understand you going to do the conversion,I'm watching you

Aceasta postare a fost editata de saber: 10 January 2011 - 01:37 PM


#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 January 2011 - 01:44 PM

Yes, Saber. :drinks:
It will be an Opel Blitz 4x2, fire truck, to intervene on airfields & to assist the military (or civilian) aircrafts,for take off (leaving for missions), or landing (return from missions).It was used by the Wehrmacht, also ,in the drinking water supply missions ,to the civilian population in areas destroyed by bombing.

I used Opel Blitz kit from Italeri, but I would recommend, for best results, kit from Tamiya or better Cyber Hobby.(I mean this kit)

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 10 January 2011 - 02:04 PM


#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 January 2011 - 09:55 PM

Vezi postareaflo, la 10 Jan 2011, 12:27, a spus:

Intradevar inedit. Nu am mai vazut asa ceva. Nu-i de mirare insa. Masini pt. pompieri s-au fabricat cam pe tot ce s-a miscat pe roti, incepand cu Ford-ul T.


Redeschid putin paranteza: Krupp-ul ala ...ma intreb la ce le servea barca de pe masina (ma rog,canoe sau ce-o fi). Reprezinta cumva vreo versiune a apararii civile? eu stiu,interventii la inundatii sau chestii d-astea? :drinks:

#17 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2011 - 10:28 PM

Cu siguranta ambarcatiunea era folosita la operatiuni de salvare din apa.
Este bine de stiut ca pompierii germani erau/sunt civili, ca si politistii, fiind organizati si finantati de autoritatile regionale. Asadar autospecialele erau echipate conform specificatiilor pe care autoritatile respective le considerau potrivite nevoilor lor (functie de tipul localitatilor, al obiectivelor economice si sociale, populatie, relief, clima, cai de acces, surse de apa, etc.). In concluzie masinile pompierilor civili difereau de la o regiune sau localitate la alta, ca si dotare cu unelte sau capacitate a cazanului de apa. Totusi dispozitivele de refulare (pompele si sistemele de amorsare) erau cam aceleeasi, ele fiind elementul determinant in identificarea unei autospeciale, motiv pentru care in titulatura masinii se regaseste debitul pompei TLF 15 - 1500l/min si nu capacitatea bazinului pentru apa.

Pompierii si protectia civila in Germania nu actionau impreuna decat in stare de razboi, altfel fiind organisme diferite.

#18 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 11 January 2011 - 06:59 PM

...Longinus, sper sa ma ierti daca-ti poluez topicul, stiu ca nu e un Opel Blitz, al nemtilor sau romanilor, in timpul razboiului, dar e totusi un Magirus Deutz, folsit de pompierii din Giurgiu in timpul inundatiilor din 1942. Poza a fost realizata de cunoscutul fotograf Willy Pragher.

Mai am cateva poze (2 buc.) cu mai multe camioane de la OSIN...sunt si Blitz-uri pe acolo, dar nu de pompieri.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: opel.jpg


#19 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2011 - 07:13 PM

Un Magirus, dar modelul cu cabina deschisa, a supravietuit, acum stand trist intr-un depozit al Muzeului National al Pompierilor.
Imagine atasata: Copy_of_SWScan00026.jpg
Scuze, Longinus, pentru derapaj.

Aceasta postare a fost editata de flo: 11 January 2011 - 07:38 PM


#20 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 January 2011 - 07:45 PM

Nu-i bai Claudiu.Nu poluezi cu nimic. Poza postata de tine este nepretuita ,iar pe mine ma ajuta sa modific proiectorul Blitz-ului.Am observat ca era exact acelasi model si pe Magirus.

Flo,masina aia (din muzeu) merita o gramada de bani.Daca ar fi si restaurata la adevarata ei imagine ,ar fi o piesa de colectie pe care eu o estimez pe putin la 50.000 de euro.Daca ar fi reconditionata.

In aceeasi ordine de idei: ieri seara ,prietenul nostru Teh (pe PM) ma informa despre un Opel Blitz TFL 15 perfect functional,care si-a facut munca in comuna Carlibaba ,pana mai acu ceva timp,cand a fost vandut catre primaria altei comune(nu mi-a zis unde).In fine ,Teh(caruia ii multumesc) a promis si ceva foto cu Opel-ul ala ,facute de el insusi.Deci un Blitz exact ca cel pe care-l fac eu din kit ,exista, (inca) traieste si munceste in Romania !!!

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 January 2011 - 07:47 PM


Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi