OPEL BLITZ TLF 15 3.6 conversie Italeri/Calibre 35/MR Modellbau
#21
Postat 11 January 2011 - 08:08 PM
Magirus-ul de la muzeu ar fi venit in 1967 pe rotile sale de la Oravita. Functiona din 1938.
Exista o masina si mai veche , o scara Magirus de prin 1930, din pacate intr-o stare mai prosta.
#22
Postat 12 January 2011 - 01:23 AM
Longinus, la 11 Jan 2011, 19:45, a spus:
Cred că ai īnţeles greşit. Eu am spus de Opel Blitz, dar nu TFL 15. Cel despre care am facut eu vorbire e un model postbelic. A fost vāndut de la Cīrlibaba comunei Moldova Suliţa sau Izvoarele Sucevei, nu mai ştiu exact. Ar fi fost prea frumos să fie şi adevărat, dar nu e vorba de maşina pe care o faci tu. Cea mai veche maşină de pompieri īncă existentă īn judeţ este o APC SR 101, la o societate din Vatra Dornei.Pānă acum 2-3 ani era funcţională. Acum sunt īn lichidare, vor s-o vāndă, dar n-au cui. Cunoscāndu-i pe şefi, i-am rugat şi nu au vāndut-o la fier vechi. Īncă. Sper.Muzeul Naţional al Pompierilor ar fi vrut o donaţie, dar....
Deci, īncă o dată, scuze pentru confuzia creată. Cānd intru īn posesia lor, vin şi cu pozele , pentru a lămuri pe deplin problema.
Aceasta postare a fost editata de teh: 12 January 2011 - 01:24 AM
#23
Postat 12 January 2011 - 10:23 AM
Cat despre autospeciala respectiva se poate face si o donatie catre muzeu dupa modelul: ei o vand(indefinitiv cat poate sa coste?),cineva o achita(un grup de entuziasti sa spunem),muzeul o ridica.Despre restaurare nu pot sa vorbesc,dar ajunsa la muzeul pompierilor cred ca se va rezolva si problema asta.
#24
Postat 12 January 2011 - 10:51 AM
Longinus, la 12 Jan 2011, 10:23, a spus:
Cat despre autospeciala respectiva se poate face si o donatie catre muzeu dupa modelul: ei o vand(indefinitiv cat poate sa coste?),cineva o achita(un grup de entuziasti sa spunem),muzeul o ridica.Despre restaurare nu pot sa vorbesc,dar ajunsa la muzeul pompierilor cred ca se va rezolva si problema asta.
Da, e simplu, dar care e grupul ala de entuziaşti? Astazi incerc sa pun poze, că le-am gasit.
#26
Postat 12 January 2011 - 05:37 PM
Trist este ca prezinta modificari. Improvizatia practicata la masca radiatorului indica ca motorul a fost inlocuit . Multumim teh pentru poze si evident Longinus pentru ingaduinta.
Frate Longinus, greu sa gasesti entuziasti de genul celor la care te gandesti. Din nefericire muzeul nu mai poate asigura gazduirea altor exponate de felul autospecialelor din cauza lipsei spatiilor de depozitare. Personal am identificat doua autoscari, una Magirus din anii '70 si una Zil 131 dar care nu au putut fii retinute in colectie intrucat exista spatii de pastrare in siguranta.
Aceasta postare a fost editata de flo: 12 January 2011 - 06:00 PM
#28
Postat 12 January 2011 - 11:32 PM
flo, la 12 Jan 2011, 17:37, a spus:
Trist este ca prezinta modificari. Improvizatia practicata la masca radiatorului indica ca motorul a fost inlocuit .
Modificarile sunt facute direct in fabrica sau de cei ce au recarosat sasiul in varianta pentru incendiu. Nu este o improvizatie.
Avand in vedere ca motorul este utilizat si pentru actionarea pompei de apa, se incalzeste mai mult si mai repede, a avut nevoie de un radiator mai mare.
Din aceasta cauza apare masca diferita fata de aceea a lui SR 101 in varianta camion.
#29
Postat 12 January 2011 - 11:57 PM
Iaca o poza de pe aici cu cealalta supravietuitoare.
http://www.cartula.ro/forum/vehicule-milit...2130#entry92130
#30
Postat 13 January 2011 - 06:15 PM
Cred că ar trebui să ne cerem īncă o dată scuze faţă de Longinus pentru că i-am poluat topicul. Propun admin-lui să mute discuţia īntr-un topic nou, dacă subiectul prezintă interes.
Īn ceea ce mă priveşte, pot doar, dacă consideraţi util, ca la prima deplasare a mea la Dorna să fac o şedinţă foto cu autospeciala, eventual să adun ceva informaţii despre istoria ei.
Ce spuneţi?
Aceasta postare a fost editata de teh: 13 January 2011 - 06:17 PM
#31
Postat 13 January 2011 - 10:41 PM
Oricum ,in weekend imi voi face timp sa trag niste foto la lumina naturala si va aparea si Blitz-ul.Deocamdata nu este decat un sasiu,patru roti si o cabina(nici aceea lipita).Nu am avansat cine stie ce cu lucrarea(de fapt n-am lucrat nimic de duminica incoace) pentru ca nu-mi place sa lucrez la lumina artificiala ,iar lumina zilei o "prind" doar la sfarsit de saptamana.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 January 2011 - 10:46 PM
#33
Postat 23 January 2011 - 06:53 PM
Frate Longinus mi se pare ca ceva nu este in regula cu roata de fata: balonul mic, janta mare, forma ciudata, nu stiu ce sa zic... dar nu prea seamana cu roata din fata de la Opel... trebuie verificat .
Cele de spate par ok dar nu se vad bine din poza.
#34
Postat 23 January 2011 - 10:09 PM
Mathias Roth asa zice.Eu nu indraznesc sa-l contrazic. Tu?
http://www.mrmodellbau.com/_shop/product_i...-hole-rim-.html
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 January 2011 - 10:41 PM
#35
Postat 23 January 2011 - 11:38 PM
Chiar daca a auzit el ... pe undeva ... candva ... de MRModellbau, sant convins ca nu are habar de ce
sau cine este in spatele numelui si, mai ales, de ce este in stare.
Dar noi, acilea la romanica, comentam orice, oricum, oricand, mai ales de dragul comentariului.
Asa, ca mine .
#36
Postat 24 January 2011 - 09:47 AM
Am in stiva si cateva dintre lucrarile(sa le spun maiestriile) unui Miroslav Hraban sau Hans Derek.Ar mai fi ele si Des Kit ori Branch Model,etc.Prietenii stiu ce sunt.
Ce sa zic ? Ma simt aproape nedemn sa incep sa le pun unele peste altele.Pot sa incerc ,insa.
#37
Postat 24 January 2011 - 11:03 PM
Vad ca trebuie lamuriri suplimentare:
1. Longinus... prietene... observ ca nu mai ai nevoie de sugestii ci de maimute sa aplaude cand vad colorat! Cu treaba ca subit critic eu ceva la tine nu este fondat. Am zis ceva care nu este adevarat? Te-a suparat ca nu am vazut frumosul colorat din uratul construit? Ma rog, nu vreu sa ne certam, doar credeam ca de aplauze erai satul si ca din greseli putem sa invatam toti. Studiam Opelul tau caci voiam sa ma apuc de Roden si sa vezi acolo probleme cu rotile, cu sasiul, cu cabina... ma rog nici asta nu mai conteaza asta! STOP cu acest punct; promit ca nu mai scriu de greseli de constructie ci doar de culoare si pigmenti la care nu ma pricep si-mi plac oricum. Promit!
2. Remarca mea cu roata era ca o sugestie (poza nu este identic cu realul), am primit si de la Dragos un sms ca poza e facuta cu obiectiv de tip "nu mai stiu cum" si e deformata imaginea din centru, etc... dar acum cand vad ca va-ti aprins chiar trebuie sa vedem cum este si cine sau cui trebuie sa ceara scuze pentru afirmatiile facute. Eu deocamdata sunt ala rau pe partea cu: Roata nu este corecta.
3. Fratilor inteleg ca nu ne inchinam la aceeasi zei, dar cand o roata e nasoala, pur si simplu: este nasoala!! Daca dovedim contrariul il rog pe Steel Master sa trimita scuzele mele producatorilor; fiind din bransa probabil ca se cunosc.
Revenind la roata noastra: Longinus fi bun, te rog, si masoara-ne distanta ceruta din poza.
#38
Postat 25 January 2011 - 01:02 AM
Am mai studiat si am observat faptul ca gresala vine de la faptul ca "TATICI" de la MRMModelbau pe care nimeni nu-i contrazice au turnat roata cu tot cu tambur (gresit de asemenea si pentru constructie), din acesta cauza janta iese groasa si roata urata.
Doamule Steal Master varog sa transmite-ti celor de la MRMModelbau ca din Bucuresti, Romania unul Cata care masoara piese cu sublerul electronic caci altfel nu stie, a zis si a aratat despre produsul lor Roti Opel Blitz (http://www.mrmodellb...-hole-rim-.html) ca la 19.5 euro+transport/set, menti ne trag teapa la calitate cat si la pret.
Raspunsul lui si rotile corecte la 1/35 http://www.jadarhobby.pl/armo-35537-opel-b...els-p-2514.html cu tambur separat, jante mai subtiri si toate gaurite la pretul de 6,06 euro+transort/set.
"Quod erat demonstrandum" daca mai imi aduc aminte ceva de la fotbal
E nasol dar este adevartat. MRM fac multe lucruri bune si frumoase dar mai au si scapari. Desi sunt din Germania arata ca si ei sunt oameni. Daca esti si tu de acord am deja comanda la Jadar si le mai pot introduce. Fara nici un ban le pun la dispozitie pentru analiza si inlocuire pe modelul tau. Poate ne trezim ca este cauciucul la Polonezi fara amprenta si trebuie sa ei janta de la Armo si cauciucul de pe MRM.
Aceasta postare a fost editata de Cata: 25 January 2011 - 01:05 AM
#39
Postat 25 January 2011 - 09:45 AM
Sunt corecte si cele din link-ul pus de tine, insa pentru o echipare putin diferita.
#40
Postat 25 January 2011 - 10:14 AM
modelul din poza ta ,Cata ,este o janta civila cu prindere in sase prezoane .in timp ce kitul MR se refera la janta "intarita" si reprezinta modelul "militar" cu prindere in 8 prezoane, chiar daca butucul/fata nu este dedicat unui 4x4 ,ci unui 4x2. Nu zic ca nu exista si erori (cel mai bun exemplu ar fi o comparatie pe care am vazut-o recent,intre tevile de tun de 20 mm ,din metal,produse de vreo 8 sau 9 firme. Diferentele in lungime erau incredibil de mari.).
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 25 January 2011 - 10:15 AM