Messerschmitt Bf-109 Ga-6 1/32 319 comunist !
#1
Postat 29 December 2010 - 01:30 PM
Am reusit sa termin ultima macheta din acest an si cea mai reusita ,pentru mine, pana acum. Am lucrat peste 200 ore la ea,am scratch-uit o gramada de detalii in dorinta de a se apropia cat mai mult de original... Am plecat de la un Hasegawa G-6 -1/32 ,am folosit setul de decaluri de la Radu Branzan (RB-D32002) ce continea si bulbii specifici Bf-urilor montate la Brasov.
Mi-a placut mult varianta albastra, cu stelute, ce reprezinta (cum scrie in prospect) avionul zburat de Lt. Av. Bores Constantin la 5 Iulie 1952. Am gasit si o poza cu acest avion, fugit in Yugoslavia,cu trenul avariat (aproape normal la Bf-uri) si cativa tarani sarbi pozand victoriosi...
Am finisat macheta mai curatel (inainte de evadare),era totusi pace si aveau mai mult timp,racanii de lustruit! Vopseaua folosita a fost AMT 21 (russian blue) de la White Ensign,dupa unii cele mai corecte nuante. Ar fi intresant daca ar stii cineva daca s-a mai intors in tara acest avion (Yak-ul 23, dezertor,,s-a inapoiat cu trenul ,dupa o mica plimbare in US Air Force)...
In speranta ca va place,postez cateva imagini din timpul montarii si produsul finit.
Vali
#5
Postat 29 December 2010 - 04:10 PM
Alex ,dupa ultimele cercetari(vezi cartea d-lui Melinte) romanii nu prea au avut vopsele,inainte de razboi au folosit vopsea engleza, gen Hurricane,in 1942 au cumparat RLM-uri din germania si evident dupa 1947 au primit din URSS. La-9,IAR-80 si Bf-109 au fost vopsite de la cap la coada inclusiv in locasul rotilor si radiatoare cu albastru deschis de intrados sovietc. In coala de decaluri apare ca interiorul e un gri mai deschis ca cel german asadar m-am conformat...
#10
Postat 29 December 2010 - 05:24 PM
Dragos_P, la 29 Dec 2010, 16:42, a spus:
Pare asa din cauza luminii,daca te uiti la profundoare este aceeasi nuanta.
Dupa cate stiu asta este singura poza cu un Bf-u' vopsit asa,ar fi interesant daca ar mai aparea si alte poze
Aceasta postare a fost editata de axor: 29 December 2010 - 05:54 PM
#11
Postat 29 December 2010 - 06:01 PM
Deocamdata eu mai stiu una ,cu un IAR 80 vopsit in acelasi AMT 7 ,sub a carui burta se observa un Messerschmitt ,27 ,mai mult ca sigur nr.327. Se mai vede si o coada, probabil un Nardi,tot albastru, de altfel si Yak-17 (primul jet),IAR 813 si cu siguranta si alte tipuri au fost vopsite tot asa...
Aceasta postare a fost editata de Vali: 29 December 2010 - 06:02 PM
#13
Postat 30 December 2010 - 03:09 PM
Frumoasa pasare ,eleganta si curata poate prea curata pentru gustul meu dar frumos oricum.Cum au subliniat si altii puteai sa-l murdaresti putin mai mult sau sa folosesti niste umbre obtinute din culoarea de baza deschisa si inchisa putin, sa tai din monotonia de ansamblu (de nuanta).Am observat si niste lini care le-ai chituit desi nu trebuiau,cel de sus din spatele carlingi pana la ampenaj si acelasi lucru pe intradosul fuselajului.furtunul hidraulic din poza pe care ai atasato nu este racordata la butucul rotilor dar banuiesc ca ai rezolvat acesta problema inainte de montarea jambei.Gazele de esapament sunt dupa parerea mea prea putin evidentiate se vede si in poza atasata ca erau destul de bine vizibile si mult mai pronuntate.Urmele lasate de pilot si mecanici de pe aripa ar fi trebuit facute cu culoarea de baza deschisa un pic si in interiorul lor cu putin aluminiu,palele roase un pic,etc.Nu vreau sa fiu unicul carcotas de aici si nu vreau sa ma intelegi gresit,imi place macheta cum a iesit dar sa sti ca o macheta de o singura culoare este mai greu de realizat ( la vopsire ma refer) decat una cu camuflaj.Am invatat si eu pe pielea mea cu un Me-109 G/14 ALB!!!!!!Mai ai grije la vopsirea rotilor ,cele principale par sa fie un pic murdarite pe cand bechia pare curata ,am avut si am ocazia za zbor cu avioane cu bechie de la planoare la PZL-104,ULM-uri si toate sunt cam murdare la bechie si mai ales cele care folosesc si pista inierbata chiar si vara, praqf, verzeala de la iarbe,etc Am facut armata la Regimentul 73 elicoptere di Caransebes( 1990) si pot sa iti spun ca erau murdare nu numai ca nu stateau in hangar dar rareori erau husate mai ales cele care erau in stare de zbor si zburau aproape zilnic la care husarea se limita doar la carlinga,ce vreau sa zic e ca pe la motoare erau destul de uleioase , nu vreu sa zic ca uleiul curgea din iele dar ca dupa vreo interventia a mecanicilor noi trebuia sa le curatam cu petrol de aviatie si le cam manjeam frate , uleiul si petrolul se combinau bine si intrau cam peste tot printre imbinatile dintre table si in jurul niturilor etc.iCum stateu si afara se mai si lipea prafsi murdarie pe acolo si nu trebuia sa te uiti foarte atent sa vezi diferenta de nuanta fata de cea de baza in jurul motoarelo ,capacelor de umplere fie cu ulei sau carburant,pe la balamalele usilor care erau unse, etc.
Ar mai fi multe dar restul la o bere cand treci pe la Arad.
Frumoasa lucrare dar la weathering mai tre lucrat sau nu daca vrei sa reprezinti un avion scos de pe linia de fabricatie si in primele zile de "VIATA"
Sper di tot sufletul ca nu te-am suparat cu carcotelile mele,
mykyb
#14
Postat 30 December 2010 - 08:42 PM
Bill, la 29 Dec 2010, 19:05, a spus:
Bill
Subscriu in totalitate, dar si asa imi place.
mykyb, la 30 Dec 2010, 15:09, a spus:
Ar mai fi multe dar restul la o bere cand treci pe la Arad.
Frumoasa lucrare dar la weathering mai tre lucrat
mykyb
si aici la fel, dar cum am mai discutat, important este sa iti placa tie cum a iesit, iar comentariile , atat timp cat sunt obiective nu ar trebui sa supere.
LA MULTI ANI! si un An Nou Fericit!
Aceasta postare a fost editata de scorpio: 30 December 2010 - 09:24 PM