USS Enterprise 1:720 Revell Newbie project
#21
Postat 24 December 2010 - 04:13 PM
#22
Postat 24 December 2010 - 05:03 PM
Cat despre lupa, am 2 . Cealalta se vede in poza 3 in dreapta de tot, e aproape dubla ca marime fata de cea din cutie dar ar fi mers una mai mare cu articulatie ca la bijutier.
Aceasta postare a fost editata de Napster: 24 December 2010 - 05:05 PM
#23
Postat 16 February 2011 - 04:59 PM
Se vede in poze ca este un luft destul de inestetic dealungul corpului unde se imbina babord/tribord de fundul navei. Trebuie sa folosesc un kit de finisare. Mai imi trebuie si 3 vopsele de tip spray pentru corp + puntea principala (matt black, grey, matt medium grey).
Sunt nevoit acum sa achizitionez cele 3 sprayuri de mai sus in masura in care le pot gasi. Pe langa acestea mai imi trebuie 2 emailuri: brass si matt red. Mai iau si niste masking tape si cred ca atat imi trebuie.
In principiu vreau sa lipesc cele 3 componente (fundul navei, tribord, babord) apoi sa le finisez cu kit unde este nevoie. Urmeaza o slefuire usoara apoi curatare, mascarea celor 2 zone de culori diferite (fundul navei / tribord-babord) apoi vopsirea cu spray. Dupa ce realizez treaba asta lucrurile vor merge mult mai usor.
Pe site-ul celor de la revell nu am gasit in totalitate ce imi trebuie. Imi poate indica cineva niste surse pentru ce am eu nevoie? Putty si masking tape gasesc cam pe la toate magainele online dar nu prea dau de vopseaua necesara.
Sfaturi & critici sunt binevenite.
#24
Postat 19 February 2011 - 02:29 PM
Spor la modelit!
#25
Postat 21 February 2011 - 03:12 PM
La carte spune ca am nevoie de iar cei de la hobbyx imi ofera echivalent un . Sa merg pe aceasta varianta avand in vedere ca vopseaua va fi aplicata pe puntea de aterizare?
Pentru corpul navei revell recomanda iar la hobbyx am gasit . Ce spuneti?
Dupa vreo 5 telefoane date la mai toate firmele "mari" am auzit povesti cum ca Revell nu mai produce spray-uri deloc si ca sa imi cumpar aerograf de la ei ca e mai bine. Singura solutie ramane sa iau spray-uri echivalente de la alti producatori, numai sa le potrivesc bine la nunanta.
Aceasta postare a fost editata de Napster: 21 February 2011 - 03:22 PM
#26
Postat 22 February 2011 - 02:37 PM
Astazi am mai pilit din muchiile unde se imbina cele 3 piese. Am studiat putin piata si am observat ca Tamiya are un kit pentru Enterprise mult superior celui de la Revell. E o diferenta de scala (Revell: 1-720, Tamiya 1-350) dar excludem numarul de piese si detaliile fine. Ma refer indeosebi la injectiile de plastic, sunt mult mai curate la Tamiya. Indicatiile de montaj si vopsire sunt asistate de o scurta istorie si sunt extrem de explicative. Se indica codul culorii pentru absolut fiecare element de pe rama, inclusiv schema de vopsire a pistei de aterizare care nu este chiar simpla la un portavion precum Enterprise.
La Revell de exemplu se mentioneaza ca este necesara culoarea rosie dar in explicatii nu iti arata la ce anume iti trebuie. Dupa un studiu indelungat am aflat ca este folosit pentru trasoarele de pe pista de aterizare, sunt alternate cu niste dungi galbene pentru o vizibilitate mai buna.
Si ca fapt divers, Big-E se afla acum in Mediterana. Americanii au realizat de pericolul iminent din tarile arabe si s-au mobilizat rapid. De ceva timp E-ul se plimba prin Golful Persic si Mediterana in asteptarea unor misiuni.
In 2013 Enterprise va fi retras urmand ca USS Gerald R. Ford (CVN-78) sa preia stafeta dupa 51 de ani de activitate.
#27
Postat 22 February 2011 - 10:21 PM
Imi pare rau ca nu pot uploada intregul manual de asablare de la Tamiya ca sa faceti si voi o diferenta.
Maine probabil voi construi si castelul cu toate ca mai are nevoie de lucru ca sa se imbine totul cum trebuie.
In prima imagine gasiti si un test facut de mine cu pensula si banda de mascare folosita in constructii. In poza arata ca nu prea ar fi exacta dar tinand cartonul in mana mie imi pare destul de ok. Am sa fac acelasi test si folosind banda de la Tamiya dar nu cred ca sunt diferente.
#28
Postat 23 February 2011 - 02:26 PM
Am achizitionat adineauri 2 foi de smirghel (400 si 320) pentru slefuirea excesului de chit. Cred ca intai voi aplica tehnica cu inmuiatul cu acetona dupa uscare pentru a finisa, sa vedem ce rezultate va da. Am luat si o sticla proaspata de D509 sa nu pornesc fara rezerve considerabile.
Corpul navei este gata lipit in asteptarea chitului si a vopselei, abia astept sa ii dau bice.
#31
Postat 24 February 2011 - 12:29 PM
#34
Postat 24 February 2011 - 07:08 PM
Aceasta postare a fost editata de Napster: 24 February 2011 - 07:12 PM
#35
Postat 28 February 2011 - 10:41 PM
1) vopsea pentru coca
2) vopsea pentru punte
3) vopsea pentru fundul navei
4) primer
Am mai luat si vopsea Brass pentru elice, quick putty pentru finisaje (cu toate ca nu cred ca am facut o alegere potrivita; cred ca imi trebuia ceva mai pastos) si masking tape.
Sper ca saptamana asta sa am timp sa ma apuc de finisaje, abia astept!
LE: am citit pe instructiunile putty-ului ca nu e bun pentru polietilena si polipropilena. Deci sa inteleg ca nu-l pot folosi pentru macheta mea din plastic :(
Aceasta postare a fost editata de Napster: 28 February 2011 - 11:12 PM
#36
Postat 01 March 2011 - 08:25 PM
M-am apucat si de testarea chitului achizitionat in necunostinta de cauza. Iese si cu asta, mai greu dar iese. Am reusit sa fac o latura si sa inlaturez excesul. Maine dupa ce se usuca complet voi slefui cu 240 si 300 . Am mai tras o concluzie, imbinarea respectiva care are nevoie de o usoara chituire va fi exact sub linia de plutire (o dunga de culoarea negru mat, cu 2 straturi de vopsea cred). Deci cred ca nu se va observa asa usor. Dupa putin kit (unde merge), grund si 1-2 straturi de email cu pensula cred ca se acopera in totalitate.
Bonus, am folosit chitul ca sa repar o ciobitura consistenta in cheia de la masina :D
#37
Postat 03 March 2011 - 06:17 PM
Eu am folosit Sano Forte (asta il foloseam pentru curatarea aragazului) cu 20% soda caustica. In 30-40 min s-a inmuiat vopseaua si s-a indepartat usor cu degetul + o periuta.
90% din lufturi au fost umplute si finisate cu smirghel fin, urmeaza niste mici retusuri ici-colo. Nu a iesit la fata in toate locurile, pe babord plasticul de la nivelul imbinarii nu a fost de aceasi grosime pretudeni drept pentru care este mai lat putin decat fundul navei si se formeaza o mica diferenta. Sper sa nu fie asa de evidenta dupa grund+vopsea.
Cum prind ceva timp liber ma apuc de vopsit
#38
Postat 05 March 2011 - 03:41 PM
#39
Postat 06 March 2011 - 08:36 PM
Azi am vopsit corpul navei. Am dat cu gri pe laterale si rosu mat pe fundul navei. Mai ramane sa trasez si linia de plutire cu negru mat si cam atat pentru etapa asta. Am dat si o mica buleala, a trebuit sa dau cu spray dintr-un unghi ciudat sa acopar o zona si a sarit putin pe sub hartia de mascare . Nu-i nimic, am invatat o lectie importanta si voi acorda mai multa atentie in aceasta etapa.
Sunt deplin multumit de rezultatele oferite de sprayurile Tamiya. Acum mi-e si rusine cu liniile inestetice lasate de pensula
Am ales o solutie eleganta pentru vopsirea geamurilor de pe insula. Am folosit un market pentru CD-uri cu varf foarte mic. Rezultatul e multumitor. O precizie destul de mare si o vopsea lucioasa, perfecta pentru a simula geamurile.
#40
Postat 08 March 2011 - 09:13 PM
Ma puteti sfatui in acest sens? Sa merg pe TS-63 NATO Black cu un weathering "la greu"cu creta sau sa folosesc pensula cu vopsea email?