Garnituri militare germane_ep2 A Garnituri militare germane_ cu buget redus_ep2 A
#101
Postat 26 February 2011 - 01:24 PM
A trebuit sa fac mici retusuri la mina.
Va trebui sa dau mai multe miini sa dispara direle de la pensula.
La final o sa incerc o mica imbatrinire si sper sa se mai piarda din direle de pensula.
Poze mai tirziu.
#102
Postat 26 February 2011 - 01:24 PM
Pentru o pastrare cat de cat a liniilor masinii tale, as merge (din nou opinia mea doar), pe o mascare de genul celor de mai jos .
Spor sa ai la vopsire, indiferent ce vei alege sa faci.
#104
Postat 26 February 2011 - 03:26 PM
Poze cu ce s-a vopsit azi.
Inceputul cu printul la scara si comparatia cu locomotiva mea.
Cum a iesit vopseaua dupa ce am dezlipit "sablonul".
Rectificarea dungilor la mina libera. De aici inainte le-am facut numai la mina libera.
Exceptie face prima dunga de pe partea dreapta a locomotivei unde am incercat cu un alt tip de sablon.
In final a ramas mina libera dupa cum se vede.
#106
Postat 26 February 2011 - 07:27 PM
O sa incerc sa mai vin cu niste miini peste si sa o tamponez usor cu un betisor de ureche cu vata.
Ma gindesc daca nu era mai simplu si mai eficient sa fac un soi de stampila dintr-o pensula cu cap de burete de la un corector.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 26 February 2011 - 07:29 PM
#107
Postat 01 March 2011 - 07:57 PM
Voi insista cu mai multe "miini". de vopsea sa vad ce iese.
Sper sa nu mai existe difuzii ale vopselei pe sub sablon.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 01 March 2011 - 08:02 PM
#108
Postat 01 March 2011 - 09:11 PM
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de dany: 01 March 2011 - 09:11 PM
#109
Postat 02 March 2011 - 12:43 AM
Pt. @dany markerul este in prima poza pe tastatura. Prin tamponare (punct linga punct) iese mult mai uniforma decit tragind dire.
Cam asa a iesit:
Pe capacul de peste domuri a difuzat vopseaua pe sub sablon. Cel mai bine se preteaza scociul clasic transparent decit scociul de hirtie.
Secretul este sa dai de mai multe ori cu degetul inainte de lipire peste banda de scoci.
Pentru zonele "accidentate" (capace, minere, etc) unde nu puteam lipi banda de scoci am folosit un liniar amplasat deasupra "accidentelor" si prin tamponare (punct suprapus peste punct) am trasat mlinia de demarcatie. Acelasi procedeu l-am folosit pentru umplerea interiorului dupa ce am tras si cealalta demarcatie.
Pt @ ADIP: Am constatat ulterior ca mergea si un camuflaj aproape de ce mi-ai sugerat tu.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 02 March 2011 - 01:02 AM
#110
Postat 02 March 2011 - 10:09 PM
#111
Postat 02 March 2011 - 10:43 PM
andrei_nsts, la 2 Mar 2011, 00:43, a spus:
Pt @ ADIP: Am constatat ulterior ca mergea si un camuflaj aproape de ce mi-ai sugerat tu.
...
Daca tie-ti place, ne place si noua. Ideea sugerata de mine viza folosirea pensulei, tocmai datorita multitudinii de unghiuri ce necesitau mascare abundenta in cazul utilizarii unui aerograf, precum si obtinerea unor linii mai continue a formelor masinii. Din ce vad in imagini, mi se pare si mai fractionata macheta.
Orisice as zice eu p-aicea, arata interesant si asa cum e vopsita masina ta (bravos); nu stiu insa de ce, privind imaginile, gandul imi fuge spre castelul prova al lui Tirpitz, in cursul Operatunii Goodwood IV.
Scuze pentru deviere.
Spor in continuare - perseverenta este !
#112
Postat 03 March 2011 - 06:18 PM
Cum am aratat in pozele de la inceputul operatiei de vopsire este un model preluat de la un prospect cu un BR42 sau 52. Stai sa vezi ce vapor va fi cind voi termina toata garnitura care va mai include inca 4 vagoane in afara locomotivei.
Vreau sa incerc o usoara uzura a vopselei, am vazut in diferite tutoriale cu "puncte" de vopsea, intinse apoi pe toata macheta cu o pensula moale.
Referitor la vopsitul cu pensula este destul de complicat, sau trebuie o pensula subtire. Cu aerograful se putea face modelul cu serpisori mai usor fara nici un sablon decit cel ales de mine.
Cel mai bine pentru serpisori se preteaza markerul cu vopsea folosit de mine (parerea mea).
Referitor la fractionarea indusa prin desenul camuflajului cred ca asta era si ideea, de a dematerializa obiectul original. Am o mare curiozitate cum s-ar vedea garnitura in miscare pe o diorama cu zapada. Poate chiar merita abordata o asemenea tema la 2-3 module dintr-o viitoare diorama.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 03 March 2011 - 06:25 PM
#114
Postat 11 March 2011 - 11:35 PM
Am ales un vagon banal de calatori (poza 1) pentru a-l transforma intr-un vagon cu turela mobila si tun.
Voi pune si o poza cu un model de vagon la care doresc sa ajung dar mai tirziu.
In continuare va las sa urmariti desfasurarea lucrarii:
-debitarea vagonului initial
-amplasarea planului inclinat in care va fi pozitionata turela mobila cu tun
-planul inclinat dinspre tampoane
-fustele de la osii su spatiul dintre ele unde vor fi pozitionate usi de acces la instalatia de sub vagon;
-am inceput operatiunea de chituire, slefuire si iar chituire a golurilor ferestrelor.
Accesul in vagon se va face pe la capatul inaltat, accesul facindu-se pe trepte tip "canal".
Pentru operatiunea asta o sa cumpar un burghiu de 0,5mm si voi confectiona o unealta de gaurit mai exacta decit pila.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 11 March 2011 - 11:51 PM
#117
Postat 14 March 2011 - 10:46 PM
Apoi am fixat baza suport pentru turela -un dop de la un tub de vopsea gol.
A urmat turela propriu-zisa facuta din niste bucati de cartela de telefon. Am inceput cu bazele dupa care i-am lipit succesiv citeva fatete.
De data asta o sa incerc sa simulez sudurile cu cordoane din chit amprentate cu un ac de seringa taiat la 45 de grade, cum m-ati sfatuit voi.
O mica simulare cu locomotiva si cele doua vagoane din partea anterioara a micii garnituri.
#118
Postat 15 March 2011 - 11:01 PM
Apoi am completat partile lipsa stinga si dreapta din fata planului inclinat cu bucati de cartela de telefon.
Dupa lipirea acestora am slefuit lipiciul in exces de pe fetele pieselor lipite anterior.
De asemenea am slefuit din greu muchiile turelei. Va urma o chituire in rosturi exclusiva a turelei.
A urmat chituirea intre partiala a zonelor unde s-au efectuat lipiturile. Momentan s-a rezumat la cele 2 piese "triunghiulare"
si la bazele turelei. Acum realizez ca am chituit si talpa turelei care nu se vede.
Urmeaza atacarea zonei tunului din turela si a partii superioare a acesteia cu capacul de acces in interior.