Garnituri militare germane_ep2 A Garnituri militare germane_ cu buget redus_ep2 A
#42
Postat 04 January 2011 - 09:25 PM
Cum sa arate?
Doar ai delimitat zonele asa ca nu vad sa se incalece.
Lemnele, cainele si cusca intr-o parte a vagonului iar flak-ul in capatul opus.
Burlanul, nu prea lung, pe acoperis. Poti sa-l scoti si intr-o parte.
Cat despre cusca nu e greu de facut, chiar daca este la 1:87
Spoor la modelit!
#43
Postat 04 January 2011 - 10:08 PM
Godinul ma gindesc sa il scot pe peretele exterior din spatele baracii. Nu prea stiu eu cum o sa-i fac protectia la ploaie si zapada (conul aplatizat).
#44
Postat 05 January 2011 - 12:37 AM
Cat priveste WC-ul, cel mai bine, merge facut din ABS sau Forex, evident de maxim 1 mm grosime sau chiar 0,5 mm.
Ca imagine, uite ce a facut un prieten pentru o macheta feroviara 1:87 la care am lucrat impreuna
#48
Postat 05 January 2011 - 09:44 PM
Au mai ramas de facut urmatoarele:
1. ultima treapta de la ambele scari de aces in vagon
2. adapostul de lemne (am pus lemnele taiate la uscat)
3. cotetul ciinelui
4. balustrade unde se cere
5. finisare generala
6. vopsire
7. invelitoare acoperis din carton asfaltat (scoci de hirtie vopsit cu acrilic negru si prafuit)
Ordinea nu este chiar cea de mai sus.
Dupa finalizare voi invepe vagonul nr. 1 -vagonul cu saci de nisip.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 05 January 2011 - 09:50 PM
#49
Postat 09 January 2011 - 10:43 PM
Am operat urmatoarele modificari vagonul platforma:
1. am confectionat din lemn protectiile laterale
2. dintr-o cartela de telefon am facut plugul;
am avansat cu pozitionarea tampoanelor direct pe plug;
am confectionat suportul pentru cirlig
3. am umplut inaltat fundul vagonului cu niste mus
Mai urmeaza si alte lucrari la plug si la vagon -dublat partea de jos (plug), lipit cu picatura cirligul, balustrade, sacii de nisip, vopsit general, etc.
#50
Postat 14 January 2011 - 05:38 PM
Garnitura finala va fi compusa din urmatoarele repere:
1. vagon lest (asemeni celui prezentat)
2. vagon flak (posibil asemeni cu cel prezentat)
3. locomotiva tender BR80 blindata
4. vagon flak
5. vagon lest.
Ca si coloristica probabil voi folosi culoarea gri cu camuflaj de iarna, adica dungi albe peste culoarea de baza.
Aici am nevoie de niste sfaturi in ceea ce priveste aplicarea camuflajului, ce am eu in minte la momentul acesta se rezuma la aplicarea unei vopsele acrilice la pensula. Va astept cu sfaturi.
#51
Postat 16 January 2011 - 01:32 AM
Nu vreau sa iti poluez subiectul, cer cuze daca am facut-o, dar, uitandu-ma pe lista urmatoarei garnituri, am zis ca, nu ar fi chiar rau, daca as face o propunere.
Stiu ca este mult mai usor sa construiesti ceva ce ai mai facut dar poate ar trebui sa diversifici, putin, tipurile de vagoane.
Documentatie, de la fotografii de epoca la schite, mai greu cotate dar se mai gasesc, este din belsug pe net. Daca nu ai schitele un elemnt cunoscut poate sa te ajute si cred ca nu iti este greu sa faci fotometrie.
N-o mai lungesc si iti pun cateva fotografii cu un alt tip de vagon. Nu discut modul de executie ci doar prezint propunerea
Spoor!
#52
Postat 17 January 2011 - 12:22 PM
E o varianta si ce zici tu, insa nu am ajuns pina acolo (la vagoane) pina acum.
Acum ma ocup sa blindez BR 80. Am facut ceva mai mult de jumatate din locomotiva. Cind o sa incep sa pun capace si minere cred ca va arta realist.
PS Referitor la vagonul tau, de ce ai mai pastrat locul de cupla din fata? Parca era mai frumos sa pui un cirlig si niste furtune si sa lasi tampoanele. Plugul il puteai confectiona din cartele de telefon si gata.
Eu mi-am propus sa fac niste granituri "inchise", cu numar fix de vagoane. Incerc sa vad cum pot face rost de niste cuple cit mai aproape de realitate, ca cele standard sint o mizerie, in sensul ca nu sint realiste.
Ai idee unde pot sa gasesc niste vagoane SH ieftine ep.3?
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 17 January 2011 - 12:25 PM
#53
Postat 17 January 2011 - 01:10 PM
#54
Postat 17 January 2011 - 03:09 PM
Am studiat si sitt-ul dat de tine si am remarcat ca vagoanele erau de la lucraturi elaborate la chestii simple facute cu ce aveau la indemina. Nu imi dau nici eu seama cum e in ultima poza, insa soldatul care se afla in partea dreapta a pozei pare destul de apropiat de stiva de lemne. E posibil, probabil sa fi fost un "blindaj" din copaci taiati.
De remarcat primul vagon din poza 2, cu cortul pus pe un cadru facut din traverse. Asta ar merita facut si nu e foarte complicat.
Ce ma omoara pe mine pina la urma e faptul ca va trebui sa cumpar sau sa fac niste flak-uri.
#55
Postat 17 January 2011 - 08:52 PM
andrei_nsts, la 17 Jan 2011, 12:22, a spus:
PS Referitor la vagonul tau, de ce ai mai pastrat locul de cupla din fata? Parca era mai frumos sa pui un cirlig si niste furtune si sa lasi tampoanele. Plugul il puteai confectiona din cartele de telefon si gata.
Ai idee unde pot sa gasesc niste vagoane SH ieftine ep.3?
Nu este un vagon facut de mine. Am spus, si eu, ca nu are ce cauta cupla peste plug. Se pare ca nici in realitate nu exista cupla. Plugul este de la o locomotiva diesel elvetiana. Se poate face cum ai zis tu.
Am subliniat ca nu discut executia.
Am sa vad unde poti gasi vagoane ieftine si iti dau link pe privat sa nu se considere reclama
Uitai,
Vagoane erau mai multe dar am zis sa-l pun pe cel mai simplu.
Amicul meu avea, in garnitura, un vagon pe patru osii pe a carui platforma era montat un tun de 88.
Aceasta postare a fost editata de LDH: 17 January 2011 - 08:49 PM
#56
Postat 18 January 2011 - 03:10 PM
1. am stabilit zonele cu blindaje si forma acestora
2. pentru a pasra locul initial de acces la decodor am modificat putin partile fixe si mobile
3. am decupat anumite elemente ale locomotivei pentru a face loc blindajelor
4. am crescut capacitatea buncarului de carbuni cam cu 25% cit si capacitatea rezervoarelor de apa din laterale, data fiind autonomia crescuta de care are nevoie locomotiva (cel putin teoretic)
In final voi detalia cu capace de acces in zonele unde este nevoie -zone ungere biele, rezervoare apa, buncar carbuni, etc. M-am gindit sa pun minere la absolut toate trapele de acces, de asemenea vor exista trepte de acces (ca de canal) la strapontine.
In final detaliile vor face treaba buna, sper eu (desi sunt convins de asta).
PS Pt. LDH -multumesc anticipat si astept o referinta de la tine, chiar daca pare reclama. Poti sa mai pui poze cu garnitura amicului tau (daca se poate) si sa dai eventual si niste referinte.
Eu ma gindesc destul de serios sa incerc sa fac vagoanele de la zero singurul lucru cumparat fiind osiile, asta cel putin la platforme modificate masiv.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 18 January 2011 - 03:13 PM
#58
Postat 19 January 2011 - 10:51 AM
Daca blindezi toata locomotiva trebuia sa-i scoti carcasa si sa lasi numai blindajul.
In acest fel aveai gabaritul lateral ceva mai mic.
Numai daca faceai o locomotiva in curs de blindare trebuia facuta structura si placile de blindaj montate, o parte din ele, ca se se vada modul de executie.
Am avut, si eu, o incercare plecand de la un sasiu de BR55 modificat pentru un BR57 de catre un prieten.
Trebuia sa fie o locomotiva BP42.
Din pacate lucrarea nu a fost finalizata.
Motivul este blindajul. Blindajul este din rasina, cumparat de la WESPE, si nu s-a potrivit la tender
si, cu atat mai putin, la locomotiva
WESPE scrie ca blindajul este 1/87. Nu am facut masuratori sa vad cine este devina. Posibil ca sasiurile mele, tender si locomotiva, sa nu fie in scara. Daca la locomotiva - an de fabricatie 1970, prbabilitatea este mai mare deoarece buza bandajului este supradimensionata si, posibil, distanta intre axele rotilor cuploare marita, la tender nu este cazul.
Cert este ca, blindajul, a ramas intr-o cutie si asteapta vremuri mai bune cand o sa fie construit de la zero. Este singura solutie pentru sasiul pe care-l am.
Din pacate vagoanele au fost vandute dar astept noi oferte. Cum apar te anunt.
Asa cum spuneam mai sus nu comentez modul de realizare si inscriptionarile dar fac precizarea ca vagoanele si tehnica au fost vopsite cu vopsele mate folosind aerograful.
Ai sa vezi in fotografii un vagon platforma cu bucatarii de campanie. Este vopsit de fabrica si mie, personal, nu-mi place.
Spor!
#59
Postat 19 January 2011 - 12:04 PM
Din ce vad, cred ca ai folosit un BR 55 Pico. Wespe a construit locomotiva folosind un model Feishmann. Poate ca exista diferente dimensionale intre cele 2 modele, de aici si problemele de fituire a carcasei de rasina pe locomotiva ta.
Blindarea unei locomotive se facea montand placile de blindaj direct pe locomotiva. Locomotiva era folosita ca baza de montaj pentru carcasa blindata. Dar asta-i doar un amanunt nesemnificativ.
Diorama este foarte interesanta si reusita. Daca vagoanele de pasageri mai erau camuflate, cele de marfa nu prea mai vedeau asa ceva. Cu atat mai putin diverse insemne, cum ar fi cele SS. Exista foto de epoca destule care sa poata fi folosite ca baza de documentare. Dar, asa-i trendu', camuflam tot ce ne pica-n mana, ca da bine. Optiunea fiecaruia.
Se pot vedea destule locomotive si vagoane blindate necamuflate. Dar, ma rog, astea-s alte discutii.
@ andrei_nsts - ai mai jos 3 foto de locomotive-tender blindate. Dupa cum se poate vedea, au un gabarit destul de mare.
Chiar daca ai inceput deja constructia, poate te ajuta. Macar in a mai adauga oarece detalii.
Link-ul de mai jos te duce la o carte despre trenurile blindate germane folosite in Rusia. Cred ca poti salva de acolo destule lucruri interesante. Si mai ales text, chiar daca in engleza, care te poate lamuri mai bine.
http://www.scribd.com/doc/35918542/German-...Front-1941-1944
O alta lucrare despre trenurile blindate, ar fi cea scrisa de Paul Malmassari, extrem de bine documentata. Text la greu, nenumarate foto si, mai ales, desene. Malmassari este un fel de "gurutzu" in acest domeniu, unul real, nu din cei facuti pe ... puncte si vorbe. Nu stiu daca mai exista pe piata, dar poti sa-i faci o intrebare lui Danusmaximus, el gaseste, de multe ori, ceea ce nici prin minte nu-ti trece.
Si mai exista o lucrare despre trenurile blindate germane, cred ca-i chiar mai aprofundata decat cea a lui Malmassari, scrisa de un neamt, cred. Am vazut-o odata, cu ceva ani in urma ... absolut remarcabila pentru cine este interesat de domeniu.
Daca te intereseaza, am cateva foto si cu trenuri blindate si cu locomotive folosite in ww2. Dai un pm si poate reusesc sa-ti ard un cd.
Indiferent de ceea ce faci, da-i bataie inainte. Esti printre cei foarte putini care indraznesc sa-si asume riscul de a construi si de a arata ce face. Progresul, ca si pofta, nu vin decat ... lucrand.
Cauta si pe forum-uri straine de modelism feroviar, imposibil sa nu gasesti modelisti interesati de subiect.
Numai bine,
Alex
#60
Postat 19 January 2011 - 12:24 PM
SteelMaster, la 19 Jan 2011, 12:04, a spus:
Din ce vad, cred ca ai folosit un BR 55 Pico. Wespe a construit locomotiva folosind un model Feishmann. Poate ca exista diferente dimensionale intre cele 2 modele, de aici si problemele de fituire a carcasei de rasina pe locomotiva ta.
Da, am folosit un PIKO vechi modificat dintr-un BR 55 intr-un BR 57.
Si eu m-am gandit la dimensiuni dar nu am mai facut masuratori, suparat fiind ca nu se potrivesc, si le-am pus intr-o cutie pentru mai tarziu.
SteelMaster, la 19 Jan 2011, 12:04, a spus:
Este important. Am vazut o astfel de locomotiva pe un forum. O fotografie reala cu ea dupa ce fusese lovita de o bomba. Placi de blindaj sarite iar dedesupt se vedea cadrul peste cazan.
SteelMaster, la 19 Jan 2011, 12:04, a spus:
Se pot vedea destule locomotive si vagoane blindate necamuflate. Dar, ma rog, astea-s alte discutii.
De aceea am subliniat ca nu comentez inscriptionarile.