Garnituri militare germane_ep2 A Garnituri militare germane_ cu buget redus_ep2 A
#61
Postat 19 January 2011 - 12:40 PM
Les Trains Blindees 1826-1989 ,de Paul Malmassari
German Armoured Trains in WW2, de Wolfgang Sawodny,
reeditata recent de Schiffer Publishing.Aceasta are 1000 de foto si aprox 500pag in format A4, hardcover.Am sa incerc sa le import in perioada urmatoare,pt ca subiectul este foarte interesant.
#62
Postat 19 January 2011 - 01:42 PM
Ce incerc eu sa fac aici este un exercitiu pentru ce va urma, o locomotiva cu tender mai mare de la Rivarossi.
Practic BR80 trece printr-un proces de blindaj cu placi adosate prezentei caroserii. Ma gindesc ca s-au facut la inceputuri diverse operatiuni in ateliere improvizate din zonele cucerite din Rusia, aflate nu departe de linia frontului. Nu stiu daca in realitate a existat asa ceva.
Cum ziceam si in alte posturi, garnitura pe care vreau sa o formez are doar 4 vagoane (vag. lest, flak, BR80, flak, vag. lest) este o garnitura antemergatoare unei garnituri mai mari (cea care se afla in lucru, destinata transportului de material logistic catre front). Probabil se preteaza si ca antemergator la o garnitura de transport greu.
Evident, odata cu procesul de realizare se mai strecoara si multe lucruri inventate, nu tocmai reale. La urmatoarea garnitura voi studia mai multa documentatie inainte de a ma apuca de lucru.
Voi reveni cu poze despre desfasurarea lucrarii.
#63
Postat 20 January 2011 - 09:09 AM
Lucrarile facute sunt urmatoarele:
1. Am conceput un capac peste zona domurilor de la partea superioara a cazanului; urmeaza sa fie debitat la dimensiune in partea frontala.
-Ma gindesc sa realizez niste capace de acces pentru robinetii pozitionati pe domuri; trapele de acces vor fi cu balama pe mijloc, astfel incit sa se poata face accesul de pe oricare parte a locomotivei. O sa studiez si documentatia sa vad cum au rezolvat ei problemele.
2. Am slefuit putin piesele lipite cu o zi inainte sa vina la nivel.
Scuze pentru calitatea pozelor.
Va astept cu pareri.
#64
Postat 21 January 2011 - 08:51 AM
1. am montat capacul de protectie de la partea superioara a cazanului, zona domurilor; accesul la robinetii de la domuri se va face prin lateral, unde vor fi montate cite 2 trape de acces pe fiecare laterala.
2. am montat strapontinele de acces pentru domuri si rezervoarele cu apa
3. am montat strapontina de acces la buncarul cu carbuni.
Dupa ce m-am mai uitat la poze am decis sa fac deasupra marchizei un dom blindat de observatie, de forma hexagonala cu peretii usor inclinati. Vor fi prevazute si fante laterale de observatie (si tragere cu arme usoare). Nivelul sau superior va fi peste cel al marchizei, vizibilitatea fiind buna atit inainte cit si inapoi.
Ca lucrari mari au mai ramas de facut blindajul partii din stinga a marchizei, acoperisul marchizei si blindajul celor doi cilindrii laterali frontali. De asemenea va urma si partea de detaliere unde voi monta treptele de acces la strapontinele laterale si la cea de la buncarul de carbuni, capacele de acces la osii si biele, minere, balustrade, etc.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 21 January 2011 - 08:56 AM
#65
Postat 21 January 2011 - 10:53 AM
Mai uita-te la foto, cu mai mare atentie.
Ai sa vezi ca panourile de blindaj nu sunt dintr-o singura bucata - va cam trebui sa le gravezi
pe foile de plastic montate de tine.
Si inca un amanunt - toate panurile erau montate prin nituire. Stiu ca s-ar putea sa fie un cosmar,
la cate nituri ai avea de pus. Rezultatul va fi pe masura s-ti va face modelul si mai spectaculos.
Aici chiar ca merg cele vazute prin alte parti ( si corect redate acum ):
Think creation not consumption.
#66
Postat 21 January 2011 - 02:11 PM
De mentionat ca in anumite cazuri se folosea si sudura. Asta poate justifica sa zicem un panou de dimensiunea panoului median al locomotivei (cel care protejeaza rezervoarele de apa). Restul panourilor pot fi gravate si atunci totul poate fi in limite normale.
Problema cu niturile nu stiu exact cum o sa o rezolv, data fiind dimensiunea redusa a machetei.
Poate ma ajuti cu niste sfaturi legate de nituire.
PS O idee ar fi sa incerc sa fac zona de nituri din fisii de tabla suptire (doza de bere) pe care sa le "bat" cu un ac, apoi sa le lipesc cu picatura.
#67
Postat 21 January 2011 - 05:26 PM
andrei_nsts, la 21 Jan 2011, 14:11, a spus:
Se va vedea diferenta de nivel intre foita de tabla si plastic.
Ar merge daca ai face intreg panoul din tabla.
Metoda despre care scria Steel Master si pe care o agreez si eu este confectionarea niturilor prin taierea cu preduceaua din stiren subtire si lipirea lor bucata cu buacata. Multa munca, cu zicea si Steel Master, dar si rezultatul este pe masura.
Cred ca este pe undeva pe forum scrisa metoda.
Preduceaua ti-o poti confectiona dintr-un ac de seringa.
Bafta!
#68
Postat 21 January 2011 - 05:35 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 21 January 2011 - 05:42 PM
#69
Postat 21 January 2011 - 09:36 PM
Referitor la nituri (multumesc de sfat), sunt o problema destul de importanta, poate cea mai importanta. Din ce am vazut in poze existau si variante sudate cum este asta
Am citit intr-o revista modelism, nu mai retin exact subiectul (un tanc anfibiu japonez parca) de faptul ca au renuntat la bulonare (nituire) in favoarea sudurii care era mult mai sigura. Explicatia lor era ca in urma unui contact cu gloante sau obuze ce pot avaria capetele exterioare acest fapt avind implicatii si asupra interiorului (schije, etc) sau, posibilitatea daca mai multe (toate) buloane se rup sa cada placa de blindaj.
Adevarul e undeva la mijloc pina la urma, probabil spre sfirsitul razboiului nemtii gasind metoda cea mai eficienta de blindare. Problema ramine deschisa.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 21 January 2011 - 09:40 PM
#70
Postat 21 January 2011 - 10:53 PM
Cu preduceaua, chiar facuta din ac de siringa, nu cred ca ar iesi mare lucru deoarece dimensiunile sunt minuscule.
Nu este vorba de productie cat de montaj.
Daca ar fi sa aduceti la scara 1:1 niturile de la 1:87 de pe unele modele feroviare ati ajunge la niste dimensiuni impresionante.
Un coleg de "suferinta" fiind nevoit sa faca/reconstituie deflectoarele/wagnerele unei locomotive cu abur a folosit plastic de la peturi.
Evident ca nu striat, bombat sau mai stiu eu ce forme.
A stabilit dimensiunile deflectorului, pozitia niturilor,a desenat, la scara 1:1 pentru 1:87, intr-un program, si l-a tiparit pe hartie autocolanta.
A decupat autocolantul si l-a lipit de plasticul petului.
In primul rand a reprezentat niturile "intepand" locurile marcate cu un ac, hai sa-i zicem, mai bont ca sa nu strapunga materialul.
Operatia "nituirea"" incheiata dupa multa truda si migala nu a ramas decat sa taie pe contur panoul de tabla gata nituit, sa-i faca cornierele de montaj pe cazanul locomotivei, o vopsea si cam asta este.
#72
Postat 22 January 2011 - 01:54 PM
Initial vroiam sa fac un dom trunchi de piramida cu baza hexagon, insa am simplificat ideea initiala.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 22 January 2011 - 02:00 PM
#74
Postat 27 January 2011 - 11:55 PM
#75
Postat 31 January 2011 - 11:16 PM
De asemenea am facut usile (si minerele aferente) care inchid spre exteriorul buncarului de carbuni. Pentru efect am lasat o usa intredeschisa.
Am dat si gaurile pentru pozitionarea scarilor de "canal" pe partea stinga.
Scuze pentru calitatea pozelor.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 31 January 2011 - 11:24 PM
#76
Postat 02 February 2011 - 02:14 PM
Probabil e o mica iluzie optica. Inteleg ratiunea (bugetul cat mai redus), nu stiu cum te descurci tu (probabil mai bine, ca ai si contact fizic cu piesele) dar e posibil sa-ti fi fost mai usor daca foloseai o placa de stiren simplu alb.
La vopsire sigur ti-ar fi fost mai usor.
#77
Postat 02 February 2011 - 03:29 PM
Materialul actual este rezultat in urma taierii cartelelor de telefon, bancomat, etc. Din cite am vazut are o folie plastifiata pe ambele fete. Pe citeva placute am dezlipit plasticul, iar pe majoritatea partilor am dat cu smirghel cind am slefuit muchiile. In concluzie suprafata a devenit ceva mai rugoasa.
O sa incerc prima data un soi de amorsa cu vopsea foarte diluata. Eventual 2 miini, dupa care vopseaua finala.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 02 February 2011 - 03:30 PM
#79
Postat 02 February 2011 - 11:04 PM
La partea inferioara (osii) am montat capacele de acces la osii. La urmatorul model voi pili muchiile (care ies in afara) la 45 de grade. Asa par colturoase (o sa increrc sa le mai pilesc inainte de finisare).
Scuzati calitatea pozelor (parca e o idee mai bine ca data trecuta).
#80
Postat 03 February 2011 - 10:11 PM
Am facut protectia de la scara de pe partea stinga, am montat si acolo celebrele scari de "canal". Am montat si trapele de acces in de la domuri, tot pe partea stinga.
De asemenea am acoperit si usa de acces in marchiza si i-am facut "parasolarul".
Mai ramin de pus balustradele de acces in marchiza si de acoperit cilindrul din fata, plus alte chestii minore.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 03 February 2011 - 10:19 PM