Garnituri militare germane_ep2 A Garnituri militare germane_ cu buget redus_ep2 A
#202
Postat 23 December 2012 - 02:17 PM
Am inceput sa revopsesc unele piese care ramasesera nevopsite.
Este vprba de cele doua vagoane cu suprastructura de lemn.
De asemenea am revopsit de data aceasta cu aerograful cazanul si tenderul locomotivei BR 55 G7.1 vopsit initial la pensula cu vopsea email.
Am mai adaugat si o suprastructura tenderului locomotivei legata de majorarea volumului de apa si carbune pentru o autonomie mai mare.
Am inceput si un alt proiect foarte drag mie locomotiva V188 care era utilizata la manevra tunului Dora cit si ca generator electric pentru acesta.
Locomotiva este un model vechi de fabricatie Lima cu multe deficiente.
Locomotiva a fost vopsita in gri sobolan cu aerograful. Am insistat asupra zonelor cu fante pentru ventilatia interioara pe care le-am tratat cu o nuanta mai inchisa pentru a simula murdaria acumulata.
Urmeaza ferestrele, iluminarea si partea interioara detaliata.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 23 December 2012 - 02:28 PM
#205
Postat 28 December 2012 - 10:33 AM
Dupa o iarna ruseasca sigur apar si problemele oricit de bine ar fi fost vopsita.
Locomotiva mea o sa tracteze o garnitura cu piese ale tunului Dora din Germania spre Rusia. Nici macar nu stiu cit de adevarat e un asemenea scenariu date fiind diferentele intre cele 2 ecartamente.
Am ales varianta asta pentru ca locomotiva sa poata sa se miste cu o garnitura, altfel dupa gustul meu era prea statica.
Cit despre camuflaj, din ce am studiat (poze de fabrica) locomotivele aveau carcasa vopsita intr-o singura culoare, probabil gri sobolan.
Pozele cu "serpisori" sunt din Rusia. Probabil ca schema de camuflaj a fost facuta la fata locului ulterior livrarii.
#206
Postat 21 February 2013 - 04:54 PM
1. Vagon de infanterie -sursa de inspiratieeste din poza de la https://az95169.vo.m...aster/80224.jpg si a fost aplicata unui vagon din epoca II.
Vagonul de provenienta este Roco. Ca si modificari s-au operat urmatoarele:
-vopsit bena in culoarea maro pentru disparitia inmatricularii,
-confectionat perete interior (lemn balsa) si usi interioare accesi vagon (cartela de telefon),
-o usoara imbatrinire a carcasei cu o solutie de tus diluat in apa.
2. Vagon transport tancuri cu rampa de coborire
Vagonul provine dintr-un vechi vagon Piko de calatori cu doua osii.
Modificarile operate cuprind:
- taierea cutiei vagonului,
-pardoseala din lemn de balsa,
-blindaje laterale din cartela de telefon,
-rampe acces in vagoane,
-blindaje laterale platforma in partea superioara cu rampe.
Mai este de confectionat o lada in spate din lemn si de inscriptionat cu cruce si alte inscrisuri. De asemenea trebuie imbatrinit.
Vagonul de plecare:
Din timpul lucrurlui:
Finalul:
Urmeaza de asemenea imbatrinirea lemnului de la pardoseala si uzura acestuia alaturi de uzura elementelor metalice de la rampa. Poate si niste urme de gloante.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 21 February 2013 - 05:09 PM
#208
Postat 21 February 2013 - 06:02 PM
Iata cateva vagoane improvizate si atasate trenurilor blindate rusesti.
Sunt construite prin 1942 si 1943.
Vagon pe doua osii, imbracat in lemn, ce pare sa aiba, la bord, artilerie
Vagon pe doua osii ce a primit armament antiaerian.
Se observa tuburile din beton pe post de protectie la arme usoare
Taietura, in unghi, a capatului oblonului lateral este din fabrica. Vagoanele cu acest aspect sunt specifice CCCP-ului din acea perioada.
O improvizatie pentru infanteria germana CF provenit dintr-un vagon cu pereti metalici
Spoor!
#210
Postat 21 February 2013 - 11:05 PM
Mersi de informatii. Daca e din lemn se poate face aproape orice la 1/87. Probabil la niste sapaturi mai adinci o sa descoperim si locomotive cu aburi blindate integral cu lemn.
Revenind la vagonul din Ep. I si metamorfoza in Ep. II, ma gindesc ca putea transporta si alte lucruri ce necesitau protectie in teritoriul ocupat. Puteau sa fie sau nu pazite, depinde de incarcatura.
Exista de asemenea vagoane similare cu mitraliera aa si cu saci de nisip ca protectie.
Si vagonul platforma deschis cu soldati in pozitia orizontala duce lipsa de protectie la partea superioara, in cazul unui atac aerian fiind total expusi gloantelor.
#211
Postat 22 February 2013 - 12:52 AM
Nu cred ca lemnul constituie blindajul vagonului.
Se vede ca are turela metalica.
Probabil, ca la tancuri, este o masura impotriva minelor magnetice.
Cat priveste vagoanele din perioada WW I, se pare, doar polonezii le aveau in compunerea garniturilor blindate. Aveau pana si batrana locomotiva blindata rezultata dintr-o MAV 377.
Spoor!
#212
Postat 22 February 2013 - 02:54 PM
Din informatiile gasite de mine, multe vagoane "blindate" cu birne de lemn si saci de nisip. Nu vad pina la urma de ce sa nu se foloseasca aceasta tehnologie de front static si pe calea ferata, de vreme ce utiliza materiale locale si era eficienta.
Pina la urmare discutam de situatii de urgenta unde rezolvarile se realizau cu ce aveau "pe linga casa" si la buget redus.
Referitor la tuburile de beton inclin sa cred ca rezistau si la armele de calibru mai mare. O grosime de 30 de cm cu armatura aferenta avea rezistenta destul de mare. Forma cilindrica avantaja de asemenea protectia celor din interior.
Aceasta postare a fost editata de andrei_nsts: 22 February 2013 - 03:01 PM
#213
Postat 23 February 2013 - 12:59 PM
andrei_nsts, la 22 February 2013 - 02:54 PM, a spus:
Vagoanele apar in carti rusesti despre trenurile blindate, ale tarilor beligerante, inainte si in timpul WW II.
andrei_nsts, la 22 February 2013 - 02:54 PM, a spus:
Pina la urmare discutam de situatii de urgenta unde rezolvarile se realizau cu ce aveau "pe linga casa" si la buget redus.
Corect.
andrei_nsts, la 22 February 2013 - 02:54 PM, a spus:
Chiar daca rezistau grija, personalului trenurilor blindate, era sa stea cat mai departe de armamentul de calibru mai mare.
Nu era nevoie sa lovesti redutele ca sa reduci la tacere o arma. Mult mai simplu era de blocat trenul ori un tren nemiscat poate fi foarte usor "tocat".
Spoor!
#214
Postat 23 February 2013 - 02:01 PM
"Chiar daca rezistau grija, personalului trenurilor blindate, era sa stea cat mai departe de armamentul de calibru mai mare.
Nu era nevoie sa lovesti redutele ca sa reduci la tacere o arma. Mult mai simplu era de blocat trenul ori un tren nemiscat poate fi foarte usor "tocat"."
Cum discutam si pe alte forumuri trenurile blindate erau utilizate la transportul in teritoriile ocupate si nu ca vehicule de asalt.
Trenurile blindate erau insotite de regula de vagoane cu tancuri usoare. Am vazut garnituri si cu doua vagoane destinate tancurilor. Chiar daca trenul era imobilizat coborau tancurile si degajau zona, dupa care cu ajutorul liniilor transportate pe o platforma si a genistilor aflati in echipaj se refacea linia si trenul continua deplasarea.
Probabil ca avioanele reprezentau cea mai grava problema pentru acest tip de trenuri, partizanii fiind destul de usor de repins cu ajutorul tancurilor si a armamentului din dotare.
#215
Postat 24 February 2013 - 12:01 AM
Din acest motiv, inaintea locomotivei germanii atasau 1 sau 2 vagoane platforme cu incarcatura grea. Cred ca de pe un astfel de vagon este facuta poza cu nemttii pe burta.
Chestia cu debarcatul tancurilor nu o prea cred. In acest moment tancurile sunt vulnerabile. O astfel de manevra nu o faci decat pilotat, lucru exclus sub foc.
Altfel, sa "sporeasca" blindajul cu saci de pamant si lemne nu s-au sfiit nici americanii in Vietnam la transportoare lor.
Aceasta postare a fost editata de flo: 24 February 2013 - 12:07 AM
#216
Postat 24 February 2013 - 10:08 PM
flo, la 24 February 2013 - 12:01 AM, a spus:
Din acest motiv, inaintea locomotivei germanii atasau 1 sau 2 vagoane platforme cu incarcatura grea. Cred ca de pe un astfel de vagon este facuta poza cu nemttii pe burta.
Chestia cu debarcatul tancurilor nu o prea cred. In acest moment tancurile sunt vulnerabile. O astfel de manevra nu o faci decat pilotat, lucru exclus sub foc.
Altfel, sa "sporeasca" blindajul cu saci de pamant si lemne nu s-au sfiit nici americanii in Vietnam la transportoare lor.
Ai informatii clare despre treaba cu pilotatul?
Eu nu am gasit nimic in sensul acesta.
#217
Postat 24 February 2013 - 10:46 PM
Vagoanel sunt prevazute cu rampe, de cele mai multe ori fixe, ori pentru a debarca tancurile aceste vagoane trebuie desprinse de garnitura, efectuat manevra pentru a avea spatiu de debarcare.
Totul are nevoie de timp.
Ori timp sub bombardament nu prea exista.
Vezi modelul facut de tine
http://i1095.photobu...zps84a333af.jpg
Tancul este operativ de pe vagon dar pentru a fi operativ in camp trebuie debarcat.
Ori vagonul este ultimul si atunci operatiunea de debarcare este mai simpla ori daca este in garnitura lucrurile se complica.
Cate vagoane de transport blindate poti pune intr-o garnitura si sa incerci sa folosesti blindatele dupa ce le debarci?
Dupa cum se vede mai jos vagoanele snt cu rampa fixa
http://www.sharkit.c...rain/train1.jpg
http://www.ww2incolo.../363317-1/armot
Ceea ce inseamna ca intr-o garnitura nu poti avea decat doua astfel de vagoane dar asta inseamna sa scrifici vagonul "momeala" din fata garniturii.
Din ce am citit, tancurile, ce puteau "cobora" din trenurile blindate, erau utilizate pentru cercetare si nu pentru sustinerea cu foc sau aparare.
Trenurile blindate doate cu tunuri cu bataie lunga operau la distante apreciabile de linia frontului tocmai pentru a se proteja.
Au existat si trenuri improvizate, cu ce s-a gasit pe front, dar au fost utilizate pentru cercetare.
Nu doresc sa-ti tai elanul si sunt pe aceiasi lungime de unda in ce priveste improvizatiile dar trebuie definite.
Spoor!
#218
Postat 24 February 2013 - 10:49 PM
Nu mai tin eu minte multe din cate am fost invatati pentru a devenii ofiteri in rezerva de tancuri, insa filmele didactice cu imbarcarea si debarcarea ( pe rampe normale sau improvizate ) le am si acum in mare parte in memorie.
De altfel este chestie de vizibilitate. Mec. conductor nu are camp vizual decat de la cativa metrii in fata tancului, iar in spate deloc. Asa ca fara "chilot" care sa dea din maini nu poate face mai nimic. In plus este nevoie de rampa serioasa care sa reziste la 20t sau chiar 40t. De unde asa ceva?
Solutia cu debarcarea din vagoane , in locuri neamenajate, nu s-a dovedit viabila nici in cazul masinilor de pompieri. Astea sunt mult mai mobile, soferul are mult mai multa vizibilitate si nici nu-l impusca partizanii.
#220
Postat 24 February 2013 - 11:37 PM
E o cupla care seamana cu cea de metrou. Vagonul respectiv se putea cupla / decupla cu alte vagoane.
In imaginile pe care le-am vazut vagonul respectiv nu raminea ultimul din garnitura neaparat.
E posibil sa fi avut un sistem de decuplare rapida in caz de nevoie sa poata fi lasat in spate vagonul din spatele platformei.