Forum Machete,Modelism,Hobby: Friedrichshafen FF-33E 1/48 TECHMOD - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Friedrichshafen FF-33E 1/48 TECHMOD

#1 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 13 December 2010 - 12:51 AM

Incercand sa impac 2 teme preferate in domeniul aero-modelismului, adica WW I si hidroavioanele, am pus mana (www.parcmodels.ro ) pe un hidro-cioplan (adica ULM WWI = fâș cu motor) ca la altceva nu ma duce gandul cand vad asa ceva, de la faimoasa firma TECHMOD. Zic faimoasa pentru decaluri, caci se pare ca la zburatoare mai are mult de lucru. Modelul acesta de Friedrichshafen FF-33E cred ca este primul kit al polonezilor.
Un kit-review decent puteti gasi aici
http://www.hyperscale.com/2010/reviews/kit...1reviewmd_1.htm
insa ele este destul de indulgent, asta si poate fiindca numele autorului suna a polonez chiar daca zice ca sta in Ney Jersey.
Ma rog, ”norocu” modelistului este ca exista un set pentru super detalierea acestui model care poate fi luat de aici
http://www.jadarhobby.pl/part-s48153-fried...48-p-19344.html
Eu l-am luat (via mielu/wishlist II), inca nu l-am primit, dar la o prima vedere zic ca merita banii-95 lei cu tot cu livrare acasa.
Pe langa ce scrie pe net despre kit, un lucru care m-a surprins, si pe care nimeni nu-l mentioneaza,este faptul ca, piesele de pe culee nu au numere chiar daca in schema de asamblare sunt date numerele pieselor. In mare pot spune ca este de calitatea machetelor RODEN 1/48, ca dalea 1/32 nu am vazut de la RODEN de cativa ani.
In asteptare setului de la Part, am inceput cu flotoarele. Desi ar fii trebuit sa fie o chestie relativ usoara, s-a transformat intr-o munca de 2 zile. Prost turnate. Asa arata piesele astea si in pozele cu macheta gasite pe net, deci nu pot spune ca nuamai eu am patit-o, e o chestie de matrita. Ca referinta am folosit WINDSOCK DATAFILE nr. 73 Friedrichshafen FF-33E.
Observ ca cei care au facut matrita au luat ca model planurile din aceasta revista.Insa, in revista mi e pare ca nu s-a lucrat corect la reconstituirea plaurilor. Desi sunt multe poze bune acolo, flotoarele desenate in plan nu seamana cu cele din imagini. Sunt diferente vizibile de forma si dimensiune. Unele dintre cele mai vizibile defecte sunt la capacele de pe partea superioara a flotoarelor. Sunt facute prea mari, si sunt prea scoase in evidenta. In poze ele apar mult mai mici, mai subtiri si ami estompate.
Acum urmeaza ceva poze cu defectele acestor flotoare si cu ce am lucrat:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 3.jpg

Aceasta postare a fost editata de horia: 13 December 2010 - 12:56 AM


#2 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 15 December 2010 - 01:16 AM

Primind intre timp setul de la Part am continuat, iar in aceasta noua etapa nu am facut decat s-o frec, cum îi stă bine machetistului (s-o frece) – Calin Ungureanu a.k.a Wurger- Nakajima Ki 84 Hayate (Frank) – Uraganul, MODEL IST nr 5 pag.6.
Nu stiu cum au gandit cei de la Part realizarea setului, dar sigur nu au avut in fata macheta pentru care fac setul. Cred ca au luat un plan, l-au adus la scara si apoi au trecut la treaba, fara sa se intrebe daca si macheta respecat planul lor. Pe cat de frumos realizat este acest set si pe cat de detaliat este, fara contestare, tot atat de iesit din dimensiuni este in ceace preiveste interiorul. Pur si simplu este mai lat decat fuselajul machetei si mai jos, de la partile semirotunde ale panurilor transversale pana la partea de sus a fuselajului raman distante si de 2 mm. Am taiat acele parti si am lasat curba normala a plasticului, si am mai renuntat la cateva piese. Cel ami rau este in cazul panoului de bord care este si el prea lat, cand vrei sa unesti lateralele el se tensioneaza si deformeaza, asta cu toate ca am frecat lateralele fuselajului la greu sa-i fac loc. Intr-un final am scos panoul din set si am facut eu unul dintr-o cartela de telefon. Nu mai este la fel de detaliat, dar e ceva acolo.

Inainte de a vopsi interiorul am dat jos detaliile care imitau structura si apoi am frecat lateralele la greu sa fac locul interiorului

Imagine atasata: 4.jpg

cam asa arata interiorul mutilat sa incapa in fuselaj

Imagine atasata: 5.jpg

asa arata cu panoul de bord inainte sa-l dau jos si sa fac altul

Imagine atasata: 6.jpg

cam asa arat lateralele fuselajului in incercarea de a fi lipite, insa interiorul nu permite

Imagine atasata: 7.jpg
Imagine atasata: 8.jpg

arata cat de cat interiorul, scaunele inca nu le-am pus, pacat se de bordul ala ca era frumusel

Imagine atasata: 9.jpg

si cu noul panou

Imagine atasata: 10.jpg

acum e la lipit, astept sa se uște si apoi revin.

Aceasta postare a fost editata de horia: 15 December 2010 - 01:18 AM


#3 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2010 - 09:22 PM

Vezi postareahoria, la 15 Dec 2010, 01:16, a spus:

.... Cel ami rau este in cazul panoului de bord care este si el prea lat, cand vrei sa unesti lateralele el se tensioneaza si deformeaza, asta cu toate ca am frecat lateralele fuselajului la greu sa-i fac loc. Intr-un final am scos panoul din set si am facut eu unul dintr-o cartela de telefon. Nu mai este la fel de detaliat, dar e ceva acolo...

Am patit-o si eu de multe ori. Dar, in general, am rezolvat-o frecand cu incredere (in principiu cu freza) lateralele panoului de bord.

#4 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 15 December 2010 - 09:35 PM

eu nu am avut niciodata freza fiindca nu am avut niciodata parul mai lung de 3,5 mm. am folosit smirgel de 600 la un moment dat, insa nu stiu de ce m-am oprit. poate ca vopsisem lateralele intre timp :clapping:

#5 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2010 - 10:51 PM

Vezi postareahoria, la 15 Dec 2010, 21:35, a spus:

eu nu am avut niciodata freza fiindca nu am avut niciodata parul mai lung de 3,5 mm. am folosit smirgel de 600 la un moment dat, insa nu stiu de ce m-am oprit. poate ca vopsisem lateralele intre timp :clapping:

:wub: never say never. Cu smirghelul mai castigi cativa mm (in lungimea coafurii). Cu o freza DIAMANTATA rezolvai in no time

#6 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 12 January 2011 - 09:43 PM

Continuarea lucrului la macheta ofera noi surprize in cea ce priveste calitatea modelului. Am continuat cu regravarea stabilizatorului. Initial am dorit aplicarea unuor benzi de platic, insa rezultatul final nu mi-a placut. Pentru taierea benzilor mi-am confectionat o unealta din doua lame de cutter intre care am pus ca distantier doua fasii de plastic. Am taiat, lipit insa rezultatul final nu mi-a placut. Astfel ca am decis regravarea, care in final a iesit mult ami bine.

Imagine atasata: 33.jpg

Imagine atasata: 7.jpg

gravarea a iesit mai bine

Imagine atasata: 8.jpg

Am continuat apoi cu flotoarele. Am decis stergerea detalilor initiale, si refacerea lor completa.

Imagine atasata: 1.jpg

Imagine atasata: 2.jpg

Dar marea incercare a venit la montarea intregului ansamlu. Inafara prinderii in aripa, restul lacasurilor de prindere nu erau bine plasate. Am lipit pe langa, improvizand, pentru a pastra forma corecta si pentru a evita tensionarea cadrului de plastic. Lipirea am facut-o cu nitrodiluant.
am pus deocamdata doar flotorul din partea stanga, sa vedem urmatorul cum iese...

Imagine atasata: 9.jpgImagine atasata: 10.jpg

#7 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 07 June 2012 - 11:17 AM

Si daca tot am umblat in cutia cu tampoane a Pandorei, am dat si peste macheta asta pe care eram suparat. Inainte sa o abandonez mai apucasem sa trag niste cabluri si sa incerc sa o aduc cat mai aproape de adevar. Defectele le-am enumerat mia sus, cel putin cele de pana la momentul actual al constructiei. Cateva poze, si urmeaza altele pe masura ce lucrez.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: s1.jpg
  • Imagine atasata: s2.jpg
  • Imagine atasata: s3.jpg
  • Imagine atasata: s4.jpg
  • Imagine atasata: s5.jpg
  • Imagine atasata: s7.jpg


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi