Cel mai lung proiect - Me 109 1/72
#1
Postat 11 December 2010 - 05:13 AM
#5
Postat 12 December 2010 - 12:11 AM
Faza e ca ce ai tu acolo ca si culaore inchisa se vede la mine gri.
Daca dai cu 65 peste, chiar daca e de fapt verde, duce la obtinerea unui verde spalacit si nu mai cald, cum e de fapt 71.
Ideal ar fi sa mai dai odata cu un verde cu mai mult galben in el. Cum insa tu ai pus deja decalurile.....
Stiu ca nu-ti convine ce auzi dar ....... Poate nu vad eu bine pe monitorul meu. Si cumatru Z, la fel.
Uite culoarea:
#6
Postat 12 December 2010 - 07:47 PM
wurger, la 12 Dec 2010, 00:11, a spus:
Ideal ar fi sa mai dai odata cu un verde cu mai mult galben in el.
Am gresit, voisem sa spun sa dau cu 02 peste, nu cu 65.
Oricum, cu pretul torturarii decalurilor, am facut un drybrush cu 71 de la MM amestescat cu putin galben si rosu. Voi pune rezultatele cand voi avea parte de lumina naturala buna. Involuntar avionul capata treptat un aspect din ce in ce mai uzat
#7
Postat 13 December 2010 - 10:25 AM
#14
Postat 20 December 2010 - 11:38 AM
Apoi, atentie la chituirea zonelor de imbinare (aripa, ampenaj orizontal, cupola). Inca un lucru, pe intrados si pe extrados, in lungul fuselajului, trebuie sa se vada liniile de imbinare pentru tablarii. Inelele fuselajului nu sunt intregi, ci din doua bucati. Janta trebuie sa fie neagra, nu RLM 02. Atentie la marginea mastilor, ai adunat vopsea in zona de demarcatie! Tubul instalatiei de frina este nitel cam gros si pozat incorect. Nu stiu ce ai facut cu ramforsarile din baia trenului, probabil e de la prea multa vopsea. Pozitia crucilor, atit pe intrados, cit si pe exradosul aripii este nitel incorecta, adica sunt aduse prea inspre fuzelaj. La fel, pe fuselaj, crucea este incorect plasata, bratul drept vine peste capacul de aces la instalatia radio/trusa de prim ajutor. Incearca, cu o bucatica de plastic, sa iei surplusul de vopsea de pe ramele (mai corect, de pe geam!) cupolei.
Cele de mai sus, nu le lua ca pe niste critici de dragul criticii, ci ca pe niste sfaturi pentru a nu mai gresi pe viitor.
#15
Postat 20 December 2010 - 12:17 PM
Z-mare, la 20 Dec 2010, 11:38, a spus:
Cred ca te referi la bordul de atac al aripilor, unde se vede clar o linie pe toata lungimea ei. Aia nu este linia de imbinare a celor doua parti, ci vopseaua acumulata la marginea mastii. La zona de imbinare a ampenajului orizontal cu fuselajul, acolo nu este sant ci este ceva "mizerie" in urma washului.
Citeaza
Aici presupun ca te referi la linia care urmeaza intr-adevar imbinarea celor doua parti ale fuselajului, corect? Pe intrados se vede putin, insa pe extrados am acoperit-o aproape complet. Oricum parerea mea e ca in modelism, liniile astea intre panouri sunt exagerate daca le reducem la scara, dar dau un plus la impresia artistica. Asa ca ar fi la latitudinea fiecaruia. Acum ca unele panouri au iesit prea evidente, si altele aproape deloc, e partea a doua...
Citeaza
Nu am vopsit-o RLM02, am vopsit-o cu un gri aproape negru, iar peste spite am facut un drybrush cu un gri mai deschis.
Citeaza
Asta e o problema la care nu am gasit inca o solutie. Am citit undeva sa se intervina cu un smirghel foarte fin, dupa indepartarea mastilor. Inca nu sunt in posesia unui astfel de smirghel.
Citeaza
Tubul instalatiei de frana este "scratch", nu era detaliat pe jamba. L-am facut din cel mai subtire fir desirat dintr-un cablu electric pe care l-am gasit.
Citeaza
Probabil nu era foarte bine reliefat nici in kit-ul Parcmodels.
Citeaza
Le-am pozitionat exact cum era indicat in setul de decaluri Techmod pentru Batalia Angliei, dupa cum se vede aici:
http://polish-made.com/_var/gfx/f7dc808aa9...bb4da6b40f7.jpg
Citeaza
Voi incerca dar ma indoiesc ca merge, deoarece relieful ramelor este foarte slab, si nu prea serveste ca punct de sprijin pentru o pana de plastic.
Citeaza
Nicio problema, toate comentariile sunt binevenite.
Aceasta postare a fost editata de Dragos_P: 20 December 2010 - 12:19 PM
#16
Postat 20 December 2010 - 03:11 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 20 December 2010 - 03:54 PM
#18
Postat 20 December 2010 - 04:29 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 20 December 2010 - 05:00 PM
#19
Postat 20 December 2010 - 04:51 PM
Da, la acea linie ma refer. Numai ca, daca ai figurat linile de panou verticale (ca sa le zic asa), trebuie sa le pui si pe cele din lungul fuselajului. Cit despre figurarea lor la scara, iti dau dreptate, am mai scris despre asta.
In privinta jantei inseamna ca m-a indus in eroare culoarea ce o vad pe montor, culoare ce este similara cu cea de pe jambe.
Liniile de demarcatie dintre culori se rezolva, nu cu jmirghel, ci cu ....indeminare. Daca vopsesti cu pensula, miscarea trebuie sa fie dinspre masca inspre macheta si nu invers. La fel procedezi cind vopsesti cu aerograful, jetul vine dinspre masca inspre macheta. In ambele cazuri, cantitatea de vopsea nu trebuie sa fie mare, ci doar cit sa acopere plasticul, nu insista sa pulverizezi multa vopsea in acea zona.
Pentru tevarie, cauta fir de bobina de radiofrecventa, matisat cu bumbac. Este mult mai subtire. Indepartezi o parte din tesatura de bumbac, restul in vopsesti in culoarea cauciucului, astfel ai figurata si zona "elastica" a racordului, care este din cauciuc. (si despre asta am mai scris)
In privinta crucilor, ce sa zic, pot exista cazuri particulere, insa eu nu am vazut o astfel de pozitie pina acum, exceptind cele cu marginea alba ingusta, de la inceputul campaniei in Polonia, cind avioanele erau vopsite in RLM 70/71/65. Incearca sa te documentezi dupa foto reale. Oricum, pozitia standard nu este aceea.
La rame incearca totusi, eu am facut rame fara ca pe cupola sa fie ...rame!
Desenul camuflajului este corect.
#20
Postat 20 December 2010 - 06:03 PM
Aceasta postare a fost editata de dany: 20 December 2010 - 06:46 PM