Forum Machete,Modelism,Hobby: Cel mai lung proiect - Me 109 1/72 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cel mai lung proiect - Me 109 1/72

#1 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 11 December 2010 - 05:13 AM

Spre deosebire de altii, eu nu lucrez decat la un singur model la un moment dat, si daca nu imi place cum iese ceva, ma chinui sa remediez pana iese cum imi place sau daca este ceva iremediabil arunc ce am lucrat pana atunci la gunoi. Am ajuns intr-o situatie paradoxala, in care nu imi place ce a iesit, dar totusi nu pot sa abandonez proiectul. Din acest motiv, de saptamani intregi nu mai fac aproape nimic. Pe scurt, este kitul de la ParcModels, E-3, inmatriculat pentru Batalia Angliei. Problema este nuanta care a iesit pentru RLM 71 Dunkelgrun, dupa cum se vede in poza atasata, este mai aproape de Schwatzgrun decat de Dunkelgrun. M-am gandit la mai multe metode de a remedia, de exemplu un drybrush cu RLM 65 Hellblau doar peste nuanta de Dunkelgrun pentru a estompa nuanta gresita, de asemenea m-am gandit sa spreiez o aunmita nuanta pentru a da un aspect de uzura si de asemenea a estompa nuantele. Dar nu cred ca niciuna din aceste variante va aduce imbunatatiri, ci doar va agrava macheta, si de aici este impasul. Singura solutie pe care o vad este sa merg cu aceste nuante inainte pana la definitivarea machetei, de aceea cer sfatul vostru. Are vreun sens variatia nuantei in realitate sau nu?

Imagine postata

#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 December 2010 - 11:13 AM

De pe monitor nu-mi dau prea bine seama (mie imi pare mai degraba RLM 74/75! ), dar in seturile pe care le am eu de la Agama, RLM 70/71/02 sunt destul de corecte, deci nu ar trebui sa fie probleme.

#3 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 11 December 2010 - 08:32 PM

Eu as zice ca-i un 75 cu 02 si aproape 65 pe burta.
Oricum galbenul e prea limoniu. Nemtii aveau un galben crom RLM 04.
Niste imagini orientative mai jos.
Sunt luate de pe net deci din domeniul public.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bobairshowgw_2.jpg
  • Imagine atasata: bobairshowgw_5.jpg
  • Imagine atasata: bobairshowgw_6.jpg
  • Imagine atasata: bobairshowgw_7.jpg
  • Imagine atasata: me109_11_1_.jpg
  • Imagine atasata: Me_109_E_profile_FSM.JPG


#4 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 11 December 2010 - 10:56 PM

Schema ar trebui sa fie 71/02/65

#5 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 12 December 2010 - 12:11 AM

Esact.
Faza e ca ce ai tu acolo ca si culaore inchisa se vede la mine gri.
Daca dai cu 65 peste, chiar daca e de fapt verde, duce la obtinerea unui verde spalacit si nu mai cald, cum e de fapt 71.
Ideal ar fi sa mai dai odata cu un verde cu mai mult galben in el. Cum insa tu ai pus deja decalurile.....
Stiu ca nu-ti convine ce auzi dar ....... Poate nu vad eu bine pe monitorul meu. Si cumatru Z, la fel.
Uite culoarea:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: life_ua502.jpg


#6 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 12 December 2010 - 07:47 PM

Vezi postareawurger, la 12 Dec 2010, 00:11, a spus:

Daca dai cu 65 peste, chiar daca e de fapt verde, duce la obtinerea unui verde spalacit si nu mai cald, cum e de fapt 71.
Ideal ar fi sa mai dai odata cu un verde cu mai mult galben in el.



Am gresit, voisem sa spun sa dau cu 02 peste, nu cu 65.

Oricum, cu pretul torturarii decalurilor, am facut un drybrush cu 71 de la MM amestescat cu putin galben si rosu. Voi pune rezultatele cand voi avea parte de lumina naturala buna. Involuntar avionul capata treptat un aspect din ce in ce mai uzat :pardon:

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 December 2010 - 10:25 AM

RLM 71 de la MM nu are nici o legatura cu ...RLM 71! Defapt toate RLM-urile de la MM sunt aiurea. Unele sunt inversate (RLM 72 cu 73) si tipii au mers pe pagubosul efect de scara! Deci nu, nu RLM-uri de la MM, poate cu exceptia lui 74 si 75, care, desi prea deschise, sunt utilizabile. Cred ca doar 02 este cum trebuie.

#8 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 18 December 2010 - 06:38 PM

Cateva poze facut la o lampa cu lumina calda.


Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Dragos_P: 18 December 2010 - 06:44 PM


#9 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 18 December 2010 - 07:08 PM

Salut Dragos. Ai salvat pana la urma acest proiect. As comenta putin cu privire la grosimea ramelor la cupola (zona in care macheta nu te ajuta de loc) si la urmele lasate (in relief) de masti.
Mai deranjeaza-ne.

#10 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 18 December 2010 - 07:28 PM

Ai dreptate, cupola e cam chinuita. Am folosit o masca de la Techmod care nu s-a dovedit prea potrivita.

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 December 2010 - 11:06 AM

Ar fi bune niste poze la lumina naturala.

#12 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 19 December 2010 - 11:14 AM

S-a facut.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

#13 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 20 December 2010 - 10:48 AM

Am decis sa incerc sa inlocuiesc cupola actuala.

Am comandat kitul Parmcodels 109 E-4 care contine si o cupola de E-3.

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 December 2010 - 11:38 AM

Bun, acum se vede altfel. Fara sa intram in polemici cu nuantele de RLM, dupa parerea mea ceva nu e in regula, ori vopselele in sine, ori setarile aparatului.
Apoi, atentie la chituirea zonelor de imbinare (aripa, ampenaj orizontal, cupola). Inca un lucru, pe intrados si pe extrados, in lungul fuselajului, trebuie sa se vada liniile de imbinare pentru tablarii. Inelele fuselajului nu sunt intregi, ci din doua bucati. Janta trebuie sa fie neagra, nu RLM 02. Atentie la marginea mastilor, ai adunat vopsea in zona de demarcatie! Tubul instalatiei de frina este nitel cam gros si pozat incorect. Nu stiu ce ai facut cu ramforsarile din baia trenului, probabil e de la prea multa vopsea. Pozitia crucilor, atit pe intrados, cit si pe exradosul aripii este nitel incorecta, adica sunt aduse prea inspre fuzelaj. La fel, pe fuselaj, crucea este incorect plasata, bratul drept vine peste capacul de aces la instalatia radio/trusa de prim ajutor. Incearca, cu o bucatica de plastic, sa iei surplusul de vopsea de pe ramele (mai corect, de pe geam!) cupolei.
Cele de mai sus, nu le lua ca pe niste critici de dragul criticii, ci ca pe niste sfaturi pentru a nu mai gresi pe viitor.

#15 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 20 December 2010 - 12:17 PM

Vezi postareaZ-mare, la 20 Dec 2010, 11:38, a spus:

Apoi, atentie la chituirea zonelor de imbinare (aripa, ampenaj orizontal, cupola).


Cred ca te referi la bordul de atac al aripilor, unde se vede clar o linie pe toata lungimea ei. Aia nu este linia de imbinare a celor doua parti, ci vopseaua acumulata la marginea mastii. La zona de imbinare a ampenajului orizontal cu fuselajul, acolo nu este sant ci este ceva "mizerie" in urma washului.

Citeaza

Inca un lucru, pe intrados si pe extrados, in lungul fuselajului, trebuie sa se vada liniile de imbinare pentru tablarii. Inelele fuselajului nu sunt intregi, ci din doua bucati.


Aici presupun ca te referi la linia care urmeaza intr-adevar imbinarea celor doua parti ale fuselajului, corect? Pe intrados se vede putin, insa pe extrados am acoperit-o aproape complet. Oricum parerea mea e ca in modelism, liniile astea intre panouri sunt exagerate daca le reducem la scara, dar dau un plus la impresia artistica. Asa ca ar fi la latitudinea fiecaruia. Acum ca unele panouri au iesit prea evidente, si altele aproape deloc, e partea a doua...

Citeaza

Janta trebuie sa fie neagra, nu RLM 02


Nu am vopsit-o RLM02, am vopsit-o cu un gri aproape negru, iar peste spite am facut un drybrush cu un gri mai deschis.

Citeaza

Atentie la marginea mastilor, ai adunat vopsea in zona de demarcatie!


Asta e o problema la care nu am gasit inca o solutie. Am citit undeva sa se intervina cu un smirghel foarte fin, dupa indepartarea mastilor. Inca nu sunt in posesia unui astfel de smirghel.

Citeaza

Tubul instalatiei de frina este nitel cam gros si pozat incorect.


Tubul instalatiei de frana este "scratch", nu era detaliat pe jamba. L-am facut din cel mai subtire fir desirat dintr-un cablu electric pe care l-am gasit.

Citeaza

Nu stiu ce ai facut cu ramforsarile din baia trenului, probabil e de la prea multa vopsea.


Probabil nu era foarte bine reliefat nici in kit-ul Parcmodels.

Citeaza

Pozitia crucilor, atit pe intrados, cit si pe exradosul aripii este nitel incorecta, adica sunt aduse prea inspre fuzelaj. La fel, pe fuselaj, crucea este incorect plasata, bratul drept vine peste capacul de aces la instalatia radio/trusa de prim ajutor.


Le-am pozitionat exact cum era indicat in setul de decaluri Techmod pentru Batalia Angliei, dupa cum se vede aici:
http://polish-made.com/_var/gfx/f7dc808aa9...bb4da6b40f7.jpg

Citeaza

Incearca, cu o bucatica de plastic, sa iei surplusul de vopsea de pe ramele (mai corect, de pe geam!) cupolei.


Voi incerca dar ma indoiesc ca merge, deoarece relieful ramelor este foarte slab, si nu prea serveste ca punct de sprijin pentru o pana de plastic.

Citeaza

Cele de mai sus, nu le lua ca pe niste critici de dragul criticii, ci ca pe niste sfaturi pentru a nu mai gresi pe viitor.


Nicio problema, toate comentariile sunt binevenite.

Aceasta postare a fost editata de Dragos_P: 20 December 2010 - 12:19 PM


#16 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4843
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 20 December 2010 - 03:11 PM

--- Pozitia crucilor, atit pe intrados, cit si pe exradosul aripii este nitel incorecta, adica sunt aduse prea inspre fuzelaj. La fel, pe fuselaj, crucea este incorect plasata, bratul drept vine peste capacul de aces la instalatia radio/trusa de prim ajutor.----- Salut Dragos . Crucile de pe aripi sint intradevar destul de mult aduse spre interiorul aripilor. Crucea de pe fuselaj ,insa ,mi se pare bine plasata . Ea are pozitia vechilor cruci ,cele cu marginea alba subtire din 1939 . Ceea ce ma nedumereste e camuflajul de pe aripi ; nu tin minte sa fi vazut acea organizare de pete . Daca doresti pot sa pun vreo cateva profile referitoare la camuflajele de pe extrados , insa mi se pare tardiv acum .

Aceasta postare a fost editata de dany: 20 December 2010 - 03:54 PM


#17 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 20 December 2010 - 03:54 PM

:clapping:

Imagine postata

#18 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4843
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 20 December 2010 - 04:29 PM

Trebuie sa caut o foto cu avionul tau , s-ar putea sa fie un caz particular . Uite cam astea stiam eu ca erau camuflajele standard ( am pus si sursa ). Au existat si camuflaje iesite din comun(de ex. 02 + "viermisori 71" ) sau experimentale (ex. "Pik As") , insa asa cum spuneam mai sus , nu am gasit inca fotografii care sa reprezinte acel tip de camuflaj pe care ti-l da prospectul . Ps. Seamana cu al 3lea ,( 1939 - inceputul 1940 - rlm 70+71) insa acolo unde era rlm 70 au dat cu 02 . Interesant , mai ales ca i-au schimbat pozitia crucilor .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zz_me_109______e.jpg
  • Imagine atasata: zz_me_109_____e.jpg
  • Imagine atasata: zz_me_109____e.jpg
  • Imagine atasata: zz_me_109___e.jpg
  • Imagine atasata: zz_me_109__e.jpg
  • Imagine atasata: zz_me_109_e.jpg
  • Imagine atasata: zzz_me.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 20 December 2010 - 05:00 PM


#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 December 2010 - 04:51 PM

Nu ma refeream la bordul de atac al aripilor, ci la imbinarea aripilor cu fuselajul.
Da, la acea linie ma refer. Numai ca, daca ai figurat linile de panou verticale (ca sa le zic asa), trebuie sa le pui si pe cele din lungul fuselajului. Cit despre figurarea lor la scara, iti dau dreptate, am mai scris despre asta.
In privinta jantei inseamna ca m-a indus in eroare culoarea ce o vad pe montor, culoare ce este similara cu cea de pe jambe.
Liniile de demarcatie dintre culori se rezolva, nu cu jmirghel, ci cu ....indeminare. Daca vopsesti cu pensula, miscarea trebuie sa fie dinspre masca inspre macheta si nu invers. La fel procedezi cind vopsesti cu aerograful, jetul vine dinspre masca inspre macheta. In ambele cazuri, cantitatea de vopsea nu trebuie sa fie mare, ci doar cit sa acopere plasticul, nu insista sa pulverizezi multa vopsea in acea zona.
Pentru tevarie, cauta fir de bobina de radiofrecventa, matisat cu bumbac. Este mult mai subtire. Indepartezi o parte din tesatura de bumbac, restul in vopsesti in culoarea cauciucului, astfel ai figurata si zona "elastica" a racordului, care este din cauciuc. (si despre asta am mai scris)
In privinta crucilor, ce sa zic, pot exista cazuri particulere, insa eu nu am vazut o astfel de pozitie pina acum, exceptind cele cu marginea alba ingusta, de la inceputul campaniei in Polonia, cind avioanele erau vopsite in RLM 70/71/65. Incearca sa te documentezi dupa foto reale. Oricum, pozitia standard nu este aceea.
La rame incearca totusi, eu am facut rame fara ca pe cupola sa fie ...rame!
Desenul camuflajului este corect.

#20 Userul este online   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4843
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 20 December 2010 - 06:03 PM

Acesta era inculpatul ( din Luftwaffe im focus special 1 colour ) . Daca nu as fi vazut profilul din prospect ,nu mi-as fi inchipuit ca are acel camo pe aripi . Pozitia crucii de pe aripi nu se vede prea bine insa cea de sub planuri si cea de pe fuselaj e "buna ".

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zz_blume_1.jpg
  • Imagine atasata: zz_blume_2.JPG

Aceasta postare a fost editata de dany: 20 December 2010 - 06:46 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi