am facut in viteza un kit de Marauder, de fapt unul inceput mai de mult si lasat in paragina, dar terminat recent.
Din ceea ce scrie in volumul dedicat avioanelor americane "The Hamlyn Concise Guide to American Aircraft Of World War II", David Mondey considera zburatoarea ca fiind unul din cele mai elegante avioane bombardier din prima perioada a celui de-al doilea razboi. Este considerat ca un bombardier mediu de viteza mare, capabil sa transporte un arsenal impresionat si care dispune de un evantai de mijloace defensive adecvate. Contractul de fabricatie a debutat prin 1939 dupa care au fost livrate (ordonate) 201 aparate. Avionul prezinta o forma de trabuc, perfect aerodinamica, tren retractabil de tip triciclu. Portanta este asigurata de un cuplu de motoare de 1432 kW. Rezervoare aditionale de combustibil au fost plasate in calele bombelor. Ca si caracteristici principale putem aminti: bombardier usor (mediu) de 7 locuri bimotor, masa de 11476/17327 kg gol respectiv cu incarcatura, dimensiuni 17.09/21.64/6.20 m ca lungime/anvergura/inaltime, viteza maxima 455 km/h la 1525 m, ca si armament turelele dorsala si de coada alaturi de mitralierele frontale cu pozitie variabila.
Kitul a fost unul acceptabil, cu ceva probleme de imbinare dupa parerea mea, care oferea doua variante de vopsire. Alaturi de acestea, monografia pe care am folosit-o ca sursa bibliografica descrie inca vreo patru alte variante de coloristica. Am optat pentru varianta argintie, cu usoare urme de uzura. Ceea ce ar mai trebui sa fac consta in echilibrarea avionului care acum este lasat pe "spate", prin adaugarea unei contragreutati in locasul trenului de aterizare fata.
Iata cateva imagini din timpul vopsirii si ulterioare.









