Forum Machete,Modelism,Hobby: Marauder - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Marauder

#1 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 06 December 2010 - 08:36 PM

Salutare tuturor,
am facut in viteza un kit de Marauder, de fapt unul inceput mai de mult si lasat in paragina, dar terminat recent.

Din ceea ce scrie in volumul dedicat avioanelor americane "The Hamlyn Concise Guide to American Aircraft Of World War II", David Mondey considera zburatoarea ca fiind unul din cele mai elegante avioane bombardier din prima perioada a celui de-al doilea razboi. Este considerat ca un bombardier mediu de viteza mare, capabil sa transporte un arsenal impresionat si care dispune de un evantai de mijloace defensive adecvate. Contractul de fabricatie a debutat prin 1939 dupa care au fost livrate (ordonate) 201 aparate. Avionul prezinta o forma de trabuc, perfect aerodinamica, tren retractabil de tip triciclu. Portanta este asigurata de un cuplu de motoare de 1432 kW. Rezervoare aditionale de combustibil au fost plasate in calele bombelor. Ca si caracteristici principale putem aminti: bombardier usor (mediu) de 7 locuri bimotor, masa de 11476/17327 kg gol respectiv cu incarcatura, dimensiuni 17.09/21.64/6.20 m ca lungime/anvergura/inaltime, viteza maxima 455 km/h la 1525 m, ca si armament turelele dorsala si de coada alaturi de mitralierele frontale cu pozitie variabila.

Kitul a fost unul acceptabil, cu ceva probleme de imbinare dupa parerea mea, care oferea doua variante de vopsire. Alaturi de acestea, monografia pe care am folosit-o ca sursa bibliografica descrie inca vreo patru alte variante de coloristica. Am optat pentru varianta argintie, cu usoare urme de uzura. Ceea ce ar mai trebui sa fac consta in echilibrarea avionului care acum este lasat pe "spate", prin adaugarea unei contragreutati in locasul trenului de aterizare fata.

Iata cateva imagini din timpul vopsirii si ulterioare.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#2 Useril este offline   teh 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 460
  • Inregistrat: 26-August 06

Postat 06 December 2010 - 09:09 PM

Cred ca uitat să vopseşti ramele cupolei şi a botului vitrat. Antena are o poziţie nefirească. Uzura de pe aripi şi fuselaj nu prea are legătură cu, curgerea fileurilor de aer şi poziţionarea eşapamentelor şi a gurilor de alimentare carburant. Negru prea curat la roţi.

Aceasta postare a fost editata de teh: 06 December 2010 - 09:10 PM


#3 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 06 December 2010 - 09:12 PM

Auch, Stage !
Din ceea ce vad eu acolo, (desi nu ai specificat ) cred ca e vorba de kitul celor de la Revell, in scara 1/72, cod 04325, nu-i asa ?
Am zis "auch"pentru ca mi-au sarit in ochi niste lufturi de turnare la gurile alea de aspiratie de pe motoare, aproape identice cu ceea ce am avut si eu in cutia celor de la Revell.
Daca bine vad, ma gandesc ca poate ar fi fost util sa astupi acele goluri cu un chit, urmat de o slefuire usoara si apoi vopsire.
Desi in mod curent, vopsirile in aceasta nuanta nu sunt permisive, nelansand loc de erori/greseli, masina ta arata bine. Felicitari.

Pune ceva plumb in nas, traseaza si cadrele cupolei si a botului vitrat, putina prafuire a rotilor (par cam lucioase), si cu siguranta vei avea un kit frumos.
Si binenteles scapa de problema semnalata mai sus.
Spor sa ai si scuze daca postarea mea a deranjat.

#4 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 07 December 2010 - 08:19 AM

Salutare,
AdiP,
nici pomeneala de deranj, orice parere este binevenita, apreciez intotdeauna sfaturile care vin de la cei cu experienta.
Da, este kitul Revell, nu am mai scris.
Trebuie vopsite si ramele cupolei.

Teh, mai trebuie vopsite ramele, este adevarat, le lasasem pentru momentul in care urma sa echilibrez avionul, si au ramas asa inainte de sedinta foto :pardon: . Cu antena a fost destul de dificil, prima pe care am montat-o s-a desprins, am incercat constructii din sarma, dupa care am obtinut fir tras prin incalzirea unui rest din rama. Pozitia se datoreaza faptului ca am fixat-o prima data in partea din spate, dupa care am tensionat-o si lipit-o in fata, din pacate de pe coada pleaca prea orizontal.

#5 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 07 December 2010 - 08:32 AM

Vezi postareastageexp, la 7 Dec 2010, 08:19, a spus:

. Cu antena a fost destul de dificil, prima pe care am montat-o s-a desprins, am incercat constructii din sarma, dupa care am obtinut fir tras prin incalzirea unui rest din rama. Pozitia se datoreaza faptului ca am fixat-o prima data in partea din spate, dupa care am tensionat-o si lipit-o in fata, din pacate de pe coada pleaca prea orizontal.


Salut stageexp! Antena aia arata urit dar o poti schimba cu ceva ce cu siguranta gasesti usor sau ai landemana (daca esti pescar) ! Pune fir de nylon (preferabil de 0,18 mm) pentru pescuit, taie firul sa fie aproximativ de lungimea care iti este nevoie si lipeste in capete cu super glue. Nu trebuie sa-l lipesti tensionat, asta o va face un uscator de par. Si asta este partea grozava, nylonul la caldura se "aduna" deci se va intinde perfect. Sa fii atent sa nu orientezi caldura catre palele elicei ca poti avea surprize neplacute. Deci cauta o pozitie prin care caldura sa fie orientata cit mai mult catre firul de nylon! Dupa ce sa tensionat bine, vopseste firul cu vopsea .

Succes!

#6 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 07 December 2010 - 08:37 AM

Stage
- De ce nu incerci sa folosesti nylon de pescuit de 0.10 sau 0.15 mm, de pilda ? Il lipesti prima data tot la coada, ulterior intinzi usor si il fixezi la locul lui cu un picur fin de superglue.
Spor sa ai si sa ne arati rezultatul final.

-Ah, scuze, vad ca si Tibi s-a gandit exact la aceasi varianta. :pardon:

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 07 December 2010 - 08:40 AM


#7 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 07 December 2010 - 08:40 AM

Mersi tibi22 :pardon: .
Am aflat un lucru nou, nu stiam de smecheria cu firul. Nu le am cu pescuitul, dar am pe undeva niste nylon, "recuperat" pentru ceva utilizari similare. Probabil va arata mai bine, mai ales ca grosimea firului este constanta spre deosebire de firele trase la flacara, unde diametrul la centru este mai mic fata de capete.

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12673
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 December 2010 - 07:13 PM

Vopsirea in aluminiu este foarte pretentioasa la capitolul finisare. Ai imbinari nechituite care nu se vad deloc bine. Fiind in pozitiv, chituirea este destul de dificila, dar nu imposibil de realizat. Apoi, "uzura" este facuta cam aiurea. Apar dire acolo unde nu ar trebui sa fie.
Tine cont de toate sfaturile de mai sus la viitoarea macheta.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi