Forum Machete,Modelism,Hobby: BEFORE THE END - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

BEFORE THE END A6M5 ZERO Tamiya 1\32

#1 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 19 November 2010 - 04:03 PM

Am mai facut unul pe care am experimentat vopsirea cu sare pentru efectul de vopsea sarita.Cum spune si titlul, reprezinta un avion inainte de capitularea Japoniei din 210 Kukutai ,circa Aprilie 1945.Finisajul de culoare verde închis, care a fost puternic erodat de slaba întreţinere , vreme , soare, praf, slaba priza a vopselei pe celebrul ESD, Extra Super Duraluminiu, din care a fost construit.Am folosit seturile de la Eduard de interior si exterior, in rest in afara de nr de inmariculare si benzile rosii de delimitare de pe aripi, restul este vopsit.
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de scorpio: 19 November 2010 - 04:06 PM


#2 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 19 November 2010 - 04:30 PM

Ne dai o lectie de modelism! Uzura poate este putin prea accentuata pentru gustul meu, dar si asa arata foarte realist!
Felicitari!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 19 November 2010 - 04:30 PM


#3 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 19 November 2010 - 05:30 PM

Tocmai aia este si ideea pe care am incercat sa o redau, sa fie cat mai uzat.
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#4 Useril este offline   Razvan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 499
  • Inregistrat: 10-July 06
  • Location:sect 3 Bucuresti

Postat 19 November 2010 - 06:02 PM

Felicitari!

Daca vrei sa ne spui ce si cum ai facut (etapele de lucru, ce materiale ai folosit, etc)

Aceasta postare a fost editata de Razvan: 19 November 2010 - 06:02 PM


#5 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 19 November 2010 - 06:16 PM

Foarte misto!!!
Dar:
1. Dc. intradosul ?!? burta pt. mine, e asa nou?
2.Parca ar mai merita un tratament. Dar nu-mi dau seama ce. :-o . Ceva care sa reliefeze mai mult verdele de aluminiu.
3.Cred ca ar trebui sa retusezi la pensula zona mare de aluminiu pe de coada. In penultima poza se vede cel mai bine.

Oricum...imi super place.
Felicitari!

#6 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 19 November 2010 - 06:25 PM

In primul rand , dupa ce a fost montat complet, l-am vopsit cu Silver de la ModelMaster si l-am lasatsa se usuce vreo trei zile. L-am slefuit cu o panza de bumbac, apoi cu varful unei pensule, l-am udat cam pe unde am vrut sa fie vopsea sarita. Am pus sare de masa pe locurile umede si am uscat locurile cu uscatorul de par ca sa indepartez urmele umede. L-am suflat cu IJN Navy Green si dupa vreo trei ore, l-am bagat sub jet de apa, unde cu o periuta de dinti veche am inceput sa indepartez sarea de sub vopsea. De mare ajutor mi-a fost si un burete de bucatarie cu putin detergent de vase si cu care dupa ce am terminat cu periuta de dinti am inceput foarte usor(cu partea dura a buretelui, cea cu scotch-brite) sa frec in sensul curgerii aerului pe aripi si fuselaj. Dupa ce am fost multumit de rezultat, ( am uitat sa va spun ca in prealabil am mascat locul pentru Hinomaru si bordurile de atac ale aripilor, pentru benzile de identificare, inainte de stratul de verde), am suflat cocardele japoneze, la care am repetat procedeul descris mai sus. Rezultatul il vedeti si singuri.
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Intradosul pare nou, dar la fel ca in pozele pe care le am, vopseaua nu este sarita de pe intrados, ci doar pe extrados unde sarea foarte repede din cauze variate. Se pare ca griul folosit de japonezi pentru intrados adera mult mai bine la ESD decat verdele de deasupra.Zona de pe coada am lasat-o intentiona asa. Acum poate ar mai fi trebuit una alta. dar eu sunt multumit de rezultat asa cum este.

Aceasta postare a fost editata de scorpio: 19 November 2010 - 06:26 PM


#7 Useril este offline   Danescu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 01-November 10
  • Location:Bucuresti

Postat 19 November 2010 - 07:00 PM

Felicitari, a iesit super, o sa incerc si eu procedura cu sarea foarte curand.

#8 Useril este offline   aviatoristu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 177
  • Inregistrat: 14-September 08
  • Location:Bucuresti
  • Interests:aviatie

Postat 19 November 2010 - 07:40 PM

:-o
si poze cu stadiul de saramura nu ai? (adica cu sare pe el)

Aceasta postare a fost editata de aviatoristu: 19 November 2010 - 07:40 PM


#9 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 19 November 2010 - 08:04 PM

Vezi postareaaviatoristu, la 19 Nov 2010, 19:40, a spus:

:-o
si poze cu stadiul de saramura nu ai? (adica cu sare pe el)

Din pacate nu am. Eram foarte concentrat la ceea ce fac si nu imi statea gandul la poze. Asta e, trebuie sa ma credeti pe cuvant.

#10 Useril este offline   aviatie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 13-August 06

  Postat 19 November 2010 - 08:11 PM

Super.Felicitari.

#11 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 19 November 2010 - 08:12 PM

Arata excelent. Si pozele sunt foarte bune. Poate poti sa-mi dai ceva indicii in aceasta privinta.

#12 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 19 November 2010 - 08:14 PM

Vezi postareaDegrelle, la 19 Nov 2010, 20:12, a spus:

Arata excelent. Si pozele sunt foarte bune. Poate poti sa-mi dai ceva indicii in aceasta privinta.

? ce fel de indicii?legate de ce? de poze? simplu , am folosit supermacro la "sapunul" meu ( un Olympus de 5M), in rest nimic deosebit.

#13 Useril este offline   Aschi 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 25-January 06

Postat 19 November 2010 - 08:29 PM

Reusit, imi place ce a iesit. Arata ca un avion de front, folosit intens, asa cum cred ca au fost si in realitate.

Am inceput unul la 1/72 si am sa incerc si eu tehnica cu sarea (desi e o scara mica nu vad de ce nu s-ar putea). Unele din pozele tale ma vor inspira mai ales la cockpit. Am sa-l fac numai din cutie si ceva de bricolat prin cockpit. Se pare ca varianta A6M5 52 c are numai o mitraliera (dreapta) montata pe capota ( desi in kit-ul Academy sunt doua). Pentru cei care stiu mai mult despre Zeke in aceasta varianta, m-ar interesa aspectul asta.

Sa aveti spor!

#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 19 November 2010 - 08:36 PM

Imi place.Foarte bine Scorpio. :-o
Uzura da bine,am comparat(cu alta ocazie) imagini cu aparate japoneze,uzate,dar in stare de functionare(inca): asa aratau.


O mica observatie,daca mi-e permis: maieul elicei este poate prea nou,prea neconform cu restul uzurii.Putin,putin...ce zici?
Uzura prin tehnica "sarii" se foloseste cu succes si la blindate.

#15 Useril este offline   dani 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1653
  • Inregistrat: 09-May 05
  • Location:Deva

Postat 19 November 2010 - 08:48 PM

Desi nu sunt fan avioane,efectul de uzura e superb.Am incercat si eu tehnica asta cu sarea,prima data pe un blindat 1/35,iar apoi pe unul 1/72,dar nu cu rezultatul obtinut de tine.
Felicitari in fata frontului! :-o

#16 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 19 November 2010 - 09:11 PM

asta a fost macheta de la care m-am inspirat
Imagine postata

#17 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2477
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 19 November 2010 - 09:23 PM

Al tau este mai reusit. Parerea mea...
Poate burta si jambele prea curate.

#18 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 19 November 2010 - 09:40 PM

Buna seara,

Un neavenit intr-ale zburatoarelor are o intrebare.
Daca exteriorul pare aproape de casare interiorul de ce este ca scos din cutie?

#19 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 19 November 2010 - 10:01 PM

Vezi postareaLDH, la 19 Nov 2010, 21:40, a spus:

Buna seara,

Un neavenit intr-ale zburatoarelor are o intrebare.
Daca exteriorul pare aproape de casare interiorul de ce este ca scos din cutie?

Probabilitatea de frecare a aerului cu partile vopsite in interior este zero sau aproape, si aici nu ma refer la numele de cod al avionului. De obicei uzura vopselii apare in locuri unde frecarea cu diferite obiecte sau stari este frecventa. Se poate observa si in interior dar la un nivel mult mai "soft", in unele zone, ca vopseaua este mai "dusa" in locuri unde a avut loc un lucru mecanic ( frecari frecvente), zona palonierelor, muchiile scaunului, si altele.

Aceasta postare a fost editata de scorpio: 19 November 2010 - 10:04 PM


#20 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4822
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 19 November 2010 - 11:16 PM

Salut , Scorpio . Cred ca LDH se referea mai degraba la imbatranirea interiorului . Umezeala , caldura , ( alti factori de mediu ) imbatranesc culoarea ,ai schimba tonalitatea nuantei , murdaria depusa scoate in evidenta panourile din interior . In cazul elementelor din otel poate aparea o usoara rugina . Pe podea poate aparea noroi , praf ( uneori rugina , daca e cazul ) . Despre " interactiunea " umana ai spus tu .

Aceasta postare a fost editata de dany: 19 November 2010 - 11:42 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi