Blindatele mele chinuri de incepator
#1
Postat 19 November 2010 - 11:15 AM
In primul rand, un Type 85-II chinezesc scos de Trumpeter, vopsit futurist, prima mea incercare la scara 1:35. L-am lasat inca neinmatriculat pentru motive ce nu tin de modelism.
SC_8689.jpg]
Urmatorul este un T-34/76, model 1940 - kit Revell(Matchbox reboxat), scara 1:76, un fel de minidiorama, facut din cutie(mare greseala).
Mai adaug un T-34/85 neterminat(kit Aer Moldova, scara 1:72) si un M1A1 Abrams(1:72, nu mai tin minte producatorul, ceva coreean) terminat demult, acu' vreo 17 ani, lucrat la 2 maini - montare eu, vopsire altcineva.
SC_8714.jpg]
Astept criticile voastre.
#2
Postat 19 November 2010 - 12:41 PM
T 34 sunt la 1/72,o scara pe care eu nu o prefer.Sunt lipsite de detalii,iar la cel de iarna,inmatricularea "galbena" mi se pare cam nepotrivita.
Abrahms-ul arata mai bine-la vopsire- insa este tot un 1/72.
Oricum,ai inceput cu blindate,si asta conteaza(chiar daca primele sunt de acu'17 ani).Eu cred ca vei continua cu ele.Ar fi de dorit.
#3
Postat 19 November 2010 - 01:27 PM
#4
Postat 19 November 2010 - 02:43 PM
Oricum bine ca te-ai apucat de lucru.O sa fie "better every day".
Despre T 34 nu vreau sa comentez in nici un fel. .
Oricum,tot ce-am scris eu,te rog sa privesti ca fiind impresii personale si sa nu crezi ca am "impresii"
#6
Postat 28 December 2010 - 07:43 PM
Aceasta postare a fost editata de Liviumaff: 28 December 2010 - 07:46 PM
#7
Postat 28 December 2010 - 08:10 PM
Pe de alta parte, mie unuia mi se pare interesanta vopsirea aleasa de tine, insa n-ar fi stricat (daca tot ai prafuit masina) sa fi reprezentat ceva urme, trasate pe verticala masinii, in principal pentru a estompa putin din verdele (ce-mi pare a fi creion si nu vopsea- poate datorita metodei de vopsire (in cercuri)) contrastant cu restul masinii.
Nu stiu cum ai reusit sa imbini segmentele senilei pe partea dreapta a masinii, insa daca se mai poate, fa ceva si uneste-le.
Prafuieste (sau uzeaza) si cricul masinii, in acelasi ton cu ansamblul.
Ar mai fi cate una alta, insa las si pe altii sa zica ce si cum.
Spor sa ai,
Adi
#8
Postat 28 December 2010 - 09:19 PM
Tun SiG 33/1 L12 , de 150 mm pe sasiu conversie executata de BMM(sau BMW-Alkett pentru tipul "K"),motor Praga EPA II si a fost produs intre febr.1943 si apr 1943 (90 de bucati,parca) dupa care s-a trecut la Aufs.K.(acelasi armament principal).
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 December 2010 - 09:26 PM
#9
Postat 28 December 2010 - 09:20 PM
Nu zic ca n-ai dreptate, nici n-am cum, tu esti expertul, insa eu sunt ca majordomul din "Actorul si salbaticii" si zic: "Monsieur sî scrii, monsieur sî citesti".
Cat despre celelalte, am mai reparat cate ceva, insa la senile, sa dea boala-n ea de poza, ca la liber se vede bine .
Kitul spune clar despre ce model e vorba, insa e o nebuloasa, Aufs. K este "Bison", dar Aufs. M apare ca "Grille".
Aceasta postare a fost editata de Liviumaff: 28 December 2010 - 09:38 PM
#10
Postat 28 December 2010 - 09:40 PM
Uite exemplu: in doua surse,apar doua denumiri pt.138/1
http://ww2db.com/veh..._spec.php?q=283
sau
http://www.warandtactics.com/smf/35t-38t/s...-m-%27bison%27/
Odata ii zice Grille,odata ii zice Bison.
De fapt avem de-a face cu unul si acelasi lucru insa odata purtind numele oficial(Bison) si apoi nickname-ul(porecla,mai corect) sub care a fost utilizat si cel mai cunoscut in sursele istorice: "Grille".La nemti asta a fost o practica intalnita si in cazul altor blindate(Stummel pt sdkfz 250/9 dar si pentru sdkfz aufs.D 251/9 ,pentru sdkfz 233 dar si pentru sdkfz 234/3).Stummel tradus in romana,inseamna "ciot".Evident ,o porecla.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 December 2010 - 10:00 PM
#12
Postat 10 January 2011 - 07:45 PM
Liviumaff, la 10 Jan 2011, 13:43, a spus:
O sursă valoroasă de inspiraţie pentru astfel de subiecte ar fi idf-in-scale.com. Intră pe forum (nu trebuie să fii neapărat membru), şi acolo ai o secţiune " Arab Subjects"
Uite aici un T 55 egiptean:
http://www.idf-in-scale.com/forum/phpBB3/v...f=28&t=2054
Numai bine!
#14
Postat 18 January 2011 - 12:42 AM
de asemenea ,la tancurile din WW2 poti sa adaugi niste "damage" ,sa le strambi putin din armura de pe senile! stiu ca suna aiurea dar o macheta este facuta sa fie cat mai realista !
http://www.youtube.c...h?v=sa1D6bYl_cA
sper ca acest clip te va ajuta !
o seara buna !
Aceasta postare a fost editata de Adrian1995: 18 January 2011 - 12:45 AM
#15
Postat 23 January 2011 - 06:29 PM
inainte sa-ti spuna lumea cum sa imbatrnesti si cum sa mai vopsesti, cred ca cel mai bine este sa ai grija cum consturiesti. Cel mai bine este sa studiezi ceva carti inainte sa te apuci de o macheta. La acest tip de sasiu exista o particularitate care insa nu tine de vopsire si de cum arata modelul la final (dupa cum ingrijorator observ ca este trendul pe forum), ci doar de cum montezi senilele. In cazul tau -INVERS-. La blindate, o culoare o mai dregi cumva insa o piesa montata prost foarte greu.
Aceste greseli le poti corecta daca postezi poze cu modelul la constructie.
#17
Postat 03 August 2011 - 12:22 PM
Da. Am avut in dotare T54 dar in poze sunt foarte greu de identificat deoarece ultimele variante de T 54 aveau foarte multe elemente comune(ca forma) cu T 55.
#18
Postat 30 December 2011 - 10:17 PM
Fiindca, mai demult, cautam ceva despre T-55 in razboaiele arabo-israeliene, iata ce am realizat: un T-55 sirian protagonist in Razboiul de 6 zile(1967). Fiind un kit al variantei T-55(1/35 Italeri 6427) sau T-55M, am renuntat la ideea initiala de a-l face cu inmatriculare romaneasca din decembrie'89 pentru simplul ca nu se "pupa" ca varianta. Cum, intre timp, Mos Craciun (Danus stie!) a hotarat c-am fost baiat cuminte si mi-a adus un Sho't(Centurion israelian), am hotarat sa fac si T-55 in aceeasi perioada si acelasi teatru de operatiuni. Documentandu-ma am aflat ca tancurile siriene din acea perioada pastrau vopsirea originala a producatorului, in cazul nostru, sovietic. Singurele marcaje erau un numar de inventar, probabil, in cifre arabe, in acest caz 95451, si, uneori un slogan politic - asta nu stiu sa-l traduc, dar cunosc pe cineva si, cu prima ocazie, am sa-l intreb. Pentru recunoastere aeriana, pe turela era desenat un cerc alb.
Kitul a fost unul prietenos, usor de lucrat. Singurele adaosuri au fost cablurile de tractare home-made din sarma litata de cupru subtiata fir cu fir pana la grosimea dorita la capetele careia i-am lipit ochiurile de prindere cu pasta de lipit, apoi slefuite manual pana la forma dorita(timp de executie al sufelor - 2-3 ore).
Acestea sunt blindatele mele din 2011, sunt oarecum multumit de cum mi-au iesit si sper ca noul an sa fie cel putin la fel de bun cu mine, ceea ce va urez si voua.
#19
Postat 31 December 2011 - 10:16 AM
#20
Postat 31 December 2011 - 10:16 AM
Aceasta postare a fost editata de caporalmusat: 31 December 2011 - 10:19 AM