Muzeul Militar Bucuresti - expozitie aniversara Henri Coanda
#1
Postat 18 November 2010 - 09:14 PM
Pentru a serba alaturi de Muzeul Militar acest eveniment, machetistii care au machete de avioane cu reactie si doresc sa le expuna intr-o expozitie dedicata acestui eveniment sunt rugati sa vina cu ele sambata 20 noiembrie in holul unde se afla Magazinul lui Olaf pentru amenajare.
Expozitia de machete se va alatura expozitiei fotografice dedicate acestui eveniment.
Vernisajul celor doua expozitii cumulate va avea loc pe data de 25 noiembrie.
La aceeasi data si in acelasi loc va avea loc si lansarea monografiei "Henri Coanda si creatia sa tehnica din perioada 1906-1918".
Asadar, sunteti asteptati sambata in jurul orei 10 la magazinul din muzeu pentru a amenaja partea noastra de expozitie.
#4
Postat 20 November 2010 - 06:38 PM
Am luat un singur avion de-al tau pentru a-l folosi strict in expozitie. Nu apare in pozele pe care le-am pus, dar il vei recunoaste cu siguranta la vernisaj.
Au expus: Adrian Roman, Calin Ungureanu, Cristian Attila Nemeth, Florin Manea, Gabriel Chelaru, Gabriel Curteanu si Valeriu Visan.
]
Bafta!
#6
Postat 10 December 2010 - 01:07 PM
Fireste ca cei ce au expus isi pot lua exponatele maine, sambata viitoare sau in orice alta sambata care va fi pana in martie.
Mai putem adauga exponate si mai putem lua din ele.
Procedam asa cum veti dori, dar expozitia in sine (foto + machete sau doar foto) va tine pana in martie.
Bafta!
#7
Postat 11 December 2010 - 06:09 PM
Sunt expuse fotografi din colectiile Dan Antoniu, Victor Firoiu si din fototeca Muzeului Miliar.
Cine sunt expozantii machetelor am scris deja.
Pentru cei care nu au posibilitatea sa viziteze expozitia am sa postez in continuare pozele:
Cei ce vor veni sambata viitoare la MMN, la ultima intalnire lunara si ultima intalnire din acest an, vor avea ocazia s-o viziteze.
Bafta!
#10
Postat 14 December 2010 - 02:56 AM
crios, la 11 Dec 2010, 18:09, a spus:
He-he, se pare ca iar m-am trezit tarziu.
Oricum, sa va explic ce am vrut sa zic cu vitrina mea:
Cam in aceeasi periaoda in tarile ale caror steaguri se vad in stanga vitrinei, erau in desfasurare studii privind zborul reactiv.
Primul care ajunge la un rezultat palpabil care si zboara efectiv este Ernst Heinkel cu modelul He 178. Motorul era foarte asemanator cu al lui Coanda (cel putin pentru unu; ca mine care nu am studii tehnice).
Mai departe, aceeasi "casa" dezvolta He 280 bimotor. Are loc un concurs de evaluare in care He 280 este comparat cu Me 262.
He 280 se comporta bine dar este preferat Me 262 din mai multe considerente. S-a speculat ca Willy Messerschmitt era membru al partidului unic si a fost favorizat. Adevarul e ca motoarele Heinkelului faceau probleme fiind nevoit sa zboare mai mult fara capotaje, iar Me 262 prezenta o mai buna capacitate de a lua armament la bord (ofensiv si defensiv).
Me 262 se dezvolta si ajunge primul reactiv operational. Din el mai tarziu se va planui obtinerea unor "schnellbomber" si "zerstorer" care nu mai ajung nici macar in stadiul de prototip - da' eu le-am pus sa vaza lumea cum gandeau nemtii.
In paralel, fratii Horten care lucrau de mai mult timp la modele de aripi zburatoare, implementeaza noile tipuri de motoare, cu succes in cazul Gotha Go 229 (Horten) - Am adaugat un Ar E555 doar ca sa simulez un posibil viitor al acestei cai (aripa zburatoare (nurflugel) cu motoare cu reactie.
Cum razboiul de care se ocupau cu raspundere nu mergea deloc in avantajul lor, nemtii ajung la concluzia ca a face motoare reactive cu 2 motoare e contraproductiv, asa ca lanseaza "moda" monoreactoarelor.
Se lanseaza programul Volksjager (vanatorul popular - un volkswagen cu aripi) Aproape toate firmele fac proiecte. Finalizeaza cu succes tot Heinkel cu He 162 Spatz (vrabia), mai tarziu rebotezata pentru moralul propriu de piloti - Salamander. Era facut din materiale nestrategice si a facut un tur de forta record de la desen pe planseta pana la productie (3 luni). Multi zic ca era destinat sa fie pilotat de HitlerJugend, cu o bruma de pregatire dar plini de fanatism.....Cam greu de crezut ca aveau motoare de aruncat.
Multe alte "inceputuri" se pot vedea in extremitatea dreapta a vitrinei - FW Ta 183 Huckebein, FW P II, FW Flitzer, toate strahljagere si care alaturi de proiectele de la Blohm und Voss si Messerschmitt, raspundeau programului VolksJager.
Dintre toate insa se desprinde Me P1101. Acesta nu avea legatura directa cu programul sus amintit, ci era o intreprindere (de studiu) personala a lui Willy Messerschmitt. Acesta incorporase in acest avionas cele mai noi concepte din domeniu si se pregatea sa sara iar cu 10 pasi inaintea altor fabricanti. Investise mult in acest monoreactor si felul in care a fost tratat prototipul dupa razboi, confirma acest lucru.
Din acest avion au fost desprinse multe invataminte pentru viitorul aviatiei reactive, acesta transformandu-se in punct nodal de legatura intre inceputurile timide si ezitante ale aviatiei reactive si aparatele ce aveau sa apara in cativa ani.
Atasez niste poze cu vitrina pentru referinta.
#12
Postat 14 December 2010 - 03:00 PM
Isi gasea locul foarte bine in inlantuire. E, se gaseste unul intr-o vitrina mai incolo dar n-am avut prezenta de spirit sa-i propun sa-l puna in rand cu ale mele.
Am vrut insa sa pun o axonometrie dar spatiul era oarecum restrans.
Oricum, ai inteles ca-miplac chestiile astea tematice. ;)
#14
Postat 15 December 2010 - 12:27 AM
Tocmai tu sa fi superficial domnule !
Planul era sa fiu mai explicit dar ba n-am avut imprimanta, ba imi lipsea o macheta, ba nu puteam sa pun steagul cu zvastika..... D-astea de-ti macina nervii si tineretile.
#16
Postat 16 December 2010 - 01:03 AM
Chiar m-ar interesa unul. Asa sa mai schimb subiectul si culorile.
Comentariile, pe langa faptul ca sunt de cele mai multe ori juste, ma bine dispun atat de tare ca-mi vine a pun mana pe telefon. Da' uita-te si tu ce ore am.
Aceasta postare a fost editata de wurger: 16 December 2010 - 01:05 AM
#17
Postat 20 December 2010 - 07:55 PM