Salutare tuturor,
este prima data cand postez la sectorul blindate, din simplul motiv ca este prima jucarie de acest fel pe care o asamblez. Nu am fost atras niciodata de aceasta categorie, desi paradoxal este una dintre cele mai provocatoare din punct de vedere al tehnicilor care se pot aplica (si ar fi suficient sa vorbesc doar de weathering). Dar se stie ca pofta vine mancand, asa ca cine stie.
Am ales o masinarie sovietica, T34, scara 1:35 produsa de zvezda, pentru a fi cumva opozantul unui coleg pasionat de masinariile nemtesti.
Documentatie pentru acest tank exista din belsug, scopul fiind de fapt acela de a-l introduce intr-o macheta mai mare, care va mai contine si alte elemente de artolerie, personaje, cladiri.
Cateva imagini din timpul lucrului precum si obiectul in faza finala, inainte de aplicarea unui strat de lac mat de sigilare.
Ca sursa de inspiratie pentru viitoarea baza a machetei am folosit imaginile de punere in scena ale lui Adam Wilder, Steel Masters oct-nov 1997, Modelar 6/2007.
Iata cateva imagini.
Sursele de inspiratie sunt multiple, nu am timpul necesar a le parcurge pe toate. Exista monografii ale blindatelor sovietice, carti de punere in scena prin utilizarea tehnicilor de modelism. Voi incerca la momentul respectiv de a face un melange intre toate acestea, de a incerca o idee noua, in masura inspiratiei de moment. Ceva iesi vom vedea, mai ales ca si in domeniul cu pricina va fi prima incercare .
Pagina 1 din 1
T34/85
#2
Postat 09 November 2010 - 12:24 AM
Salut Stage
Interesant mod de a reprezenta vopsirea masinii. Poate putin prea tipator verdele, insa poate fi si de la imagine, in realitate aratand si mai bine.
Cateva sugestii, constructive sper eu.
Da jos cablul de tractare de pe placa frontala, nu are nici o logica prinderea lui acolo, fara nici o sustinere si mai ales atat de frumos si perfect curbat si mulat.
Efectele de pe rezervoarele suplimentare fa-le pana la partea inferioara a acestora, nu doar sus (vizibila de catre ochiul machetistului privitor)
Incearca sa imblanzesti cat de cat senilele prin plantarea catorva ace cu gamalie infipte in carcasa, pentru a "impinge" senila in jos, asezand-o pe galeti, actualmente prea sta in aer. Eventual daca tine figura, lipeste-o cu cianoacrilat. Roteste si senila de pe dreapta, sa fie cu imbinarea pe sol, undeva sub galetul extrema dreapta spate.
Schimba putin reprezentarea vopselei sarite sau ciobite (?) de pe putea spate, acum arata parca ar fi aruncat cineva cu o galeata cu vopsea gri pe masina, vopsea care s-a scurs. De retinut totusi efectul reprodus de tine !
Da jos cumva griul de pe muchia nasului masinii sau schimba nuanta cu una mai potrivita; cu aceasi nuanta poti sa dai si pe galeti si exteriorul senilei, interiorul aripilor, etc.
Sterge noroiul de pe coltii patinelor, nu prea are ce cauta acolo.
Obligatoriu schimba nuanta de caramiziu de pe galeti si senile, prea contrasteaza cu verdele curat al masinii. O prafuire (chiar si cu creta pastel- aplicata cu o pensula-uscata) ii va schimba look-ul.
Finalizeaza si bandourile de cauciuc ale galetilor prin vopsire adecvata. Acum, da putin impresia de masina neterminata.
Repozitioneaza (daca nu este tardiv) lozincile spre centrul turelei. Stiu ca este mult mai la indemana unde le-ai amplasat, insa pentru corectitudine, ar fi fost mai bine daca erau amplasate mai central.
De remarcat uzurile incercate de tine pe masina. Cu putin mai multa rabdare si atentie va iesi ceva si mai frumos.
Eventual foloseste mai cu incredere cateva nuante de uleiuri , gen sienna arsa pentru umbre si/sau putin ocru superdiluat pentru a evidentia unele mici detalii (spalari). Atentie la diluantul folosit, in exces risti sa increteasca vopseaua. Incet si din mai multe straturi, cu timpi de uscare suficienti intre ele, trebuie sa-ti iasa.
O smecherie, simplu de reprodus dar de efect.
1. Ia o creta pastel de o nuanta sa zicem bej/galbui, o amesteci cu putin aracet diluat in apa.
2. Ia o pensula plata (de preferinta) cu par aspru.
3. Cu degetul aratator, tragi usor de parul pensulei imbibate (atentie- nu in exces) in amestecul de la punctul 1, spre fata masinii, mai ales in zona placii frontale inferioare.
Obligatoriu incearca pe ceva inainte, pana iti formezi putin mana.
Dupa uscare, vei avea stropi de noroi pe masina, iar daca lucrezi cu atentie, folosind si 2 nuante apropiate, vei obtine stropi de noroi proaspat uscat cat si mai vechi (mai inchis la culoare).
Mare atentie, nu exagera ! Iar in loc de deget poti folosi un carton cu o fata lucioasa, peste muchia caruia treci USOR cu pensula uda cu compozitia respectiva. Se poate sigila totul ulterior uscarii; eventual pui lac lucios pe unii stropi "mai proaspeti", pentru a completa efectul.
La fel poti proceda si pe laterala masinii, mai ales in zona dintre galeti si aparatori, aici obligatoriu trebuind sa folosesti o nuanta mai deschisa decat cea cu care reprezinti noroiul/mizeria - obtinand in felul asta un contrast vizibil al stropilor fata de masa de noroi.
In fine, hai ca te-am dezamagit destul pentru o postare, desi sper sa nu-mi fie luata in nume de rau interventia.
Sa ne arati continuarea si mai ales baza la care te-ai oprit. Daca va fi una "de oras" clar nu are ce cauta pe acolo mult noroi si mai ales in tonurile deschise de care am scris mai sus. E totusi, doar parerea mea.
Spor sa ai
Interesant mod de a reprezenta vopsirea masinii. Poate putin prea tipator verdele, insa poate fi si de la imagine, in realitate aratand si mai bine.
Cateva sugestii, constructive sper eu.
Da jos cablul de tractare de pe placa frontala, nu are nici o logica prinderea lui acolo, fara nici o sustinere si mai ales atat de frumos si perfect curbat si mulat.
Efectele de pe rezervoarele suplimentare fa-le pana la partea inferioara a acestora, nu doar sus (vizibila de catre ochiul machetistului privitor)
Incearca sa imblanzesti cat de cat senilele prin plantarea catorva ace cu gamalie infipte in carcasa, pentru a "impinge" senila in jos, asezand-o pe galeti, actualmente prea sta in aer. Eventual daca tine figura, lipeste-o cu cianoacrilat. Roteste si senila de pe dreapta, sa fie cu imbinarea pe sol, undeva sub galetul extrema dreapta spate.
Schimba putin reprezentarea vopselei sarite sau ciobite (?) de pe putea spate, acum arata parca ar fi aruncat cineva cu o galeata cu vopsea gri pe masina, vopsea care s-a scurs. De retinut totusi efectul reprodus de tine !
Da jos cumva griul de pe muchia nasului masinii sau schimba nuanta cu una mai potrivita; cu aceasi nuanta poti sa dai si pe galeti si exteriorul senilei, interiorul aripilor, etc.
Sterge noroiul de pe coltii patinelor, nu prea are ce cauta acolo.
Obligatoriu schimba nuanta de caramiziu de pe galeti si senile, prea contrasteaza cu verdele curat al masinii. O prafuire (chiar si cu creta pastel- aplicata cu o pensula-uscata) ii va schimba look-ul.
Finalizeaza si bandourile de cauciuc ale galetilor prin vopsire adecvata. Acum, da putin impresia de masina neterminata.
Repozitioneaza (daca nu este tardiv) lozincile spre centrul turelei. Stiu ca este mult mai la indemana unde le-ai amplasat, insa pentru corectitudine, ar fi fost mai bine daca erau amplasate mai central.
De remarcat uzurile incercate de tine pe masina. Cu putin mai multa rabdare si atentie va iesi ceva si mai frumos.
Eventual foloseste mai cu incredere cateva nuante de uleiuri , gen sienna arsa pentru umbre si/sau putin ocru superdiluat pentru a evidentia unele mici detalii (spalari). Atentie la diluantul folosit, in exces risti sa increteasca vopseaua. Incet si din mai multe straturi, cu timpi de uscare suficienti intre ele, trebuie sa-ti iasa.
O smecherie, simplu de reprodus dar de efect.
1. Ia o creta pastel de o nuanta sa zicem bej/galbui, o amesteci cu putin aracet diluat in apa.
2. Ia o pensula plata (de preferinta) cu par aspru.
3. Cu degetul aratator, tragi usor de parul pensulei imbibate (atentie- nu in exces) in amestecul de la punctul 1, spre fata masinii, mai ales in zona placii frontale inferioare.
Obligatoriu incearca pe ceva inainte, pana iti formezi putin mana.
Dupa uscare, vei avea stropi de noroi pe masina, iar daca lucrezi cu atentie, folosind si 2 nuante apropiate, vei obtine stropi de noroi proaspat uscat cat si mai vechi (mai inchis la culoare).
Mare atentie, nu exagera ! Iar in loc de deget poti folosi un carton cu o fata lucioasa, peste muchia caruia treci USOR cu pensula uda cu compozitia respectiva. Se poate sigila totul ulterior uscarii; eventual pui lac lucios pe unii stropi "mai proaspeti", pentru a completa efectul.
La fel poti proceda si pe laterala masinii, mai ales in zona dintre galeti si aparatori, aici obligatoriu trebuind sa folosesti o nuanta mai deschisa decat cea cu care reprezinti noroiul/mizeria - obtinand in felul asta un contrast vizibil al stropilor fata de masa de noroi.
In fine, hai ca te-am dezamagit destul pentru o postare, desi sper sa nu-mi fie luata in nume de rau interventia.
Sa ne arati continuarea si mai ales baza la care te-ai oprit. Daca va fi una "de oras" clar nu are ce cauta pe acolo mult noroi si mai ales in tonurile deschise de care am scris mai sus. E totusi, doar parerea mea.
Spor sa ai
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 09 November 2010 - 12:30 AM
#3
Postat 09 November 2010 - 09:52 AM
Salut AdiP,
multumesc frumos pentru remarci, o sa incerc a corecta masinaria, inainte de a o posta pe viitoarea macheta statica, tinand cont de aceste observatii.
La partea cu senilele am vazut ca stau cam aiurea. Trebuie obligatoriu sa le fac sa se muleze pe forme. In instructiunile kitului se spunea de montarea ultimului set de galeti (cei care si lipsesc intr-o imagine) dupa montarea senilei, piesa avand o forma excentrica ce permite tensionarea. Am montat totusi senila la final, pentru ca nu imi dadeam seama cum pot interveni ulterior, fata de ceea ce aveam eu in minte atunci.
In ceea ce priveste vopsirea, nu tin intotdeauna seama de ceea ce se spune in instructiuni, uneori merg pe impresia vizuala . Prin tutorialele pe care le detin, mai era disponibila vopsirea in culori de ianra, care mie nu imi place, cea cu un verde tipator deschis, si una cu verde mai inchis cu dunga alba.
Inca odata, multumesc pentru sfaturi.
Numai bine
multumesc frumos pentru remarci, o sa incerc a corecta masinaria, inainte de a o posta pe viitoarea macheta statica, tinand cont de aceste observatii.
La partea cu senilele am vazut ca stau cam aiurea. Trebuie obligatoriu sa le fac sa se muleze pe forme. In instructiunile kitului se spunea de montarea ultimului set de galeti (cei care si lipsesc intr-o imagine) dupa montarea senilei, piesa avand o forma excentrica ce permite tensionarea. Am montat totusi senila la final, pentru ca nu imi dadeam seama cum pot interveni ulterior, fata de ceea ce aveam eu in minte atunci.
In ceea ce priveste vopsirea, nu tin intotdeauna seama de ceea ce se spune in instructiuni, uneori merg pe impresia vizuala . Prin tutorialele pe care le detin, mai era disponibila vopsirea in culori de ianra, care mie nu imi place, cea cu un verde tipator deschis, si una cu verde mai inchis cu dunga alba.
Inca odata, multumesc pentru sfaturi.
Numai bine
#4
Postat 20 November 2010 - 10:11 AM
Salut
Macheta arata ok daca spui ca e prima de acest fel ... nici a mea nu arata prea bine deci, felicitari. Am facut si eu exact acelasi kit de la zvezda (a fost a 3-a macheta) dupa ce am citit forumul asta de la un capat la altul. Citeste pe aici ca inveti multe legate de hobby-ul asta !
Cat despre senile, cele care vin in kit suks rau de tot. Solutia aplicata de mine, dupa sfatul unui utilizator de aici a fost sa leg cu o bucatica de ata senila superioara de galeti. Rezultatul nu e cel mai bun dar merge.
Macheta arata ok daca spui ca e prima de acest fel ... nici a mea nu arata prea bine deci, felicitari. Am facut si eu exact acelasi kit de la zvezda (a fost a 3-a macheta) dupa ce am citit forumul asta de la un capat la altul. Citeste pe aici ca inveti multe legate de hobby-ul asta !
Cat despre senile, cele care vin in kit suks rau de tot. Solutia aplicata de mine, dupa sfatul unui utilizator de aici a fost sa leg cu o bucatica de ata senila superioara de galeti. Rezultatul nu e cel mai bun dar merge.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1