Z-mare, la 7 Oct 2010, 22:35, a spus:
1. Lichidul de frina este cel mai des folosit in astfel de cazuri. Dar...trebuie sa scufinzi macheta in el, deci atentie la daunele colaterale!
2. Poti folosi, cu succes, banda adeziva din hirtie, cea folosita de zugravi.
1. Corect, doar ca dureaza destul de mult. Decapantul rezolva problema mult mai repede (teoretic in 30 de minute e gata). Eu de obicei las macheta cu decapantul pe ea peste noapte si a doua zi vopseaua e curatata. Decapantul in cauza e Decanol Super de la Policolor, se gaseste in Praktiker la raionul de vopsele (vopsele din acelea pentru uz casnic, nu la spray).
Atentie: decapantul ataca plasticul, il folosesti strict pe metal.
2. Da si nu prea, explic imediat.
pufytza, la 8 Oct 2010, 15:09, a spus:
1. Banda Tamiya nu am gasit.
2. Am desfacut suruburile si acum scos partea de jos (plasticoasa) a masinii ...Din ce vad farurile trebuiesc taiate cumva si apoi lipite la loc...
3. Geamurile din spate sunt lipite de tabla plafonului si o sa trebuiasca sa le maschez..
4. Parbrizu si luneta nu m`am prins cum se pot demonta..dar nu sunt greu de acoperit cu banda
5. In schimb bara din fatza ..e greu de mascat cu banda dar sper sa ma descurc....e vorba de o bara de golf r32 ..
6. Pot sa folosesc banda izolanta obisnuita? din aia galbena de are toata lumea prin casa...
7. EDIT : Am dat jos un far si a iesit doar partea de plastic, dar pe sub plastic se vad becurile care sunt gri si facute tot din metal. ..lipite de caroserie .....deci nu am rezolvat mare lucru , trebuiesc mascate
1. Nici nu ai sanse sa gasesti prin magazine. Comanda online pe site-urile cu articole de modelism.
2. Farurile sunt prinse cu niste "nituri" din plastic. Tot ce ai de facut este sa tai floarea nitului cu un cutter, ulterior ca sa montezi sticla inapoi incalzesti nitul respectiv cu un letcon/pistol de lipit.
3. Geamurile spate sunt prinse si ele cu nituri, de data asta metalice. Cu o bormasina si un burghiu mai mare tai floarea nitului (cu grija sa nu strapungi caroseria) si apoi scoti usor geamurile.
4. Parbrizul si luneta au niste excrescente (cam incorect folosit termenul, dar nu-mi vine altul in minte acum) in partea de sus. Impingi de la interior spre exterior in partea de sus a geamurilor (cat mai aproape de margine ca sa nu se crape plasticul) si el iese. La montare ai grija pentru ca poti ciobi usor vopseaua.
5. De ce vrei sa maschezi bara? Nu trebuie vopsita si ea?
6. Banda izolanta insemnand banda de hartie? Nu prea, explic imediat.
7. Maisto a a avut proasta inspiratie sa modeleze metalul caroseriei pentru a imita interiorul farului. Ai doua variante, ori maschezi cumva interiorul (Patafixul ar merge de minune) si vopsesti linistita, ori vopsesti fara sa maschezi si apoi dai un strat de Tamiya Aluminiu.
tibi22, la 8 Oct 2010, 16:24, a spus:
Banda de mascat cea din hirtie ar trebuii sa fie buna dar am avut situatii cind vopseua data din spray a fost prea multa si a trecut de banda...Eventual daca poti, pune doua straturi, doar de siguranta.
Am patit-o si eu de mai multe ori.
Ca sa detaliez problema benzii din hartie: marginea ei nu e buna in domeniul machetelor auto, e zimtata si se vede cu ochiul liber ca "linia" de delimitare nu e dreapta. Alta problema cu banda de hartie e "impermeabilitatea". Am mascat geamuri de machete cu ea (2 sau 3 straturi nu mai tin minte exact) si datorita solventului foarte puternic din sprayurile cu vopsea geamul s-a distrus. Nu e vorba de o simpla gazare care poate fi eliminata prin polishare, e vorba de o incretire puternica a geamului. Atasez si niste imagini cu diferenta dintre banda Tamiya si cea de hartie.
Testul s-a facut pe o suprafata neteda (asemanatoare caroseriilor). Vopseaua folosita a fost Tamiya Flat Aluminium acrilica si a fost aplicata intr-un singur strat gros cu pensonul/pensula. Dupa uscarea completa am desprins banda...rezultatul se vede in ultima poza.
Uitam: pentru a construi alta sticla de far merge folia aceea folosita la copertile cartilor xeroxate (mergi la un centru de copiere si iti alegi o folie in ce culoare vrei). Sugestia lui Z-mare e buna, dar trebuie sa ai multa rabdare si sa folosesti o sursa de aer cald pentru a da forma corecta. Plasticul carcasei de CD e casant. O alta varianta ar fi plasticul de la cutiile de betisoare de urechi care e maleabil si destul de gros incat sa-ti permita sa il manevrezi usor fara pensete. Pentru lipire recomand Poxipol transparent (aplici foarte putin pe muchiile sticlei si o fixezi pe pozitie).
Aceasta postare a fost editata de bmwh548: 10 October 2010 - 06:24 PM