Forum Machete,Modelism,Hobby: Macheta statica HMS Victory - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Macheta statica HMS Victory Materiale necesare...

#41 Useril este offline   moflea 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 31-January 11
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2011 - 02:33 AM

Vezi postareatraian, la 2 Apr 2011, 01:16, a spus:

se stiu si cazuri in care stricaciunile au fost produse de ghiulele si s-au reparat


:))

In niciun caz sa nu te superi pe fetita ta.. mai bine te gandesti cum sa "ascunzi" mai bine lucrarea :)

#42 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 08 April 2011 - 08:29 PM

Am mai avansat un pic cu lucrarea

Am terminat grătarul etravei...
Imagine atasata: Victory_151.jpg

După aceea, am lucrat la parapeţii de la catargul mare...
Imagine atasata: Victory_152.jpg

Apoi am vopsit locul cu pricina...
Imagine atasata: Victory_155.jpg

Am terminat şi cârma cu habitaclul busolei...
Imagine atasata: Victory_154.jpg

Iar la final am lăsat adăpostul clopotului de cart
Imagine atasata: Victory_153.jpg Imagine atasata: Victory_156.jpg

În seara asta am vopsit şi parapeţii din lateralul acestuia, le veţi vedea mai târziu...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Victory_156.jpg

Aceasta postare a fost editata de VALIX: 08 April 2011 - 08:32 PM


#43 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 12 April 2011 - 10:07 PM

Construction updates

Week-end-ul acesta a fost foarte productiv şi, deci, am reuşit să avansez mai mult cu lucrările.
Astfel, am montat suporţii ancorelor:
Imagine atasata: Victory_164.jpg Imagine atasata: Victory_157.jpg

Am vopsit, aşa cum am promis, parapeţii de la "teugă" şi am amplasat cavilierele artimonului:
Imagine atasata: Victory_159.jpg

Am terminat şi parapetul de la catargul mare, inclusiv barele pe care vor fi montate plasele de protecţie + caviliera aferentă catargului mare:
Imagine atasata: Victory_160.jpg

Apoi am amplasat ultimele tunuri şi am reuşit să aşez şi puntea dunetei (ultima) la locul ei
Imagine atasata: Victory_166.jpg

La final, am lăsat mândria lui HMS Victory, cele două carronade de 68 de livre (urmează să le vopsesc afeturile cu galben şi să le amplasez la locul lor - cred că or să facă prăpăd în rândul navelor franceze):
Imagine atasata: Victory_171.jpg Imagine atasata: Victory_173.jpg

Iată şi un "lung de linie" cu stadiul final al lucrărilor:
Imagine atasata: Victory_158.jpg

Gata! Aştept criticile...

#44 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 13 April 2011 - 11:25 AM

Lasa criticile, alea sunt si la cele mai perfecte lucrari, ai muncit nu gluma si arata destul de bine. La prova, arborele e trinchet, artimonul e la pupa. Ma mentin totusi la remarca referitoare la vopsea, prea straluceste - sau asa se vede in poza ???

#45 Useril este offline   mihai8888 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 03-April 11
  • Location:iasi

Postat 13 April 2011 - 07:29 PM

Foarte frumoasa lucrarea , mai ales ca are un grad de dificultae ridicat si este o constructie de la 0 lucru pe care il apreciez foarte mult

De curiozitate , la ce scara este lucrarea , si care sunt dimensiunile machetei ?(incerc sa imi fac o idee despre ce ar insemna o viitoare lucrare.

cu stima....

#46 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 13 April 2011 - 08:03 PM

Vezi postareatraian, la 13 Apr 2011, 11:25, a spus:

La prova, arborele e trinchet, artimonul e la pupa. Ma mentin totusi la remarca referitoare la vopsea, prea straluceste - sau asa se vede in poza ???


Aşa este, sunt un tembel: despre trinchet era vorba. :diablo: În ceea ce priveşte vopseaua, este şi blitz-ul de vină, dar şi vopseaua este lucioasă :yahoo: cu toate că am luat vopsea mată / semilucioasă, dar cred că e din cauză că vopseaua este email).

Vezi postareamihai8888, la 13 Apr 2011, 19:29, a spus:

Foarte frumoasa lucrarea , mai ales ca are un grad de dificultae ridicat si este o constructie de la 0 lucru pe care il apreciez foarte mult
De curiozitate , la ce scara este lucrarea , si care sunt dimensiunile machetei ?(incerc sa imi fac o idee despre ce ar insemna o viitoare lucrare.
cu stima....


Mulţumesc de aprecieri. Scara corăbiuţei este de 1 : 100. Momentan, corpul navei are lungimea de 62 cm, lăţimea în punctul cel mai mare 16 cm, înălţimea tot 16 cm. La final va avea în jur de 80 cm lungime (din vârful picului până în vârful bompresului) şi undeva la 70 cm înălţime (de la chilă, până în vârful catargului mare).

#47 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 13 April 2011 - 11:45 PM

Retine treaba cu vopseaua si la urmatoarele modele foloseste vopsele pe baza de apa. La lemn sunt de preferat emailurilor.

#48 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 14 April 2011 - 06:24 PM

Roger, sir! :diablo:

#49 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 28 April 2011 - 11:49 PM

Am revenit după un mic concediu de odihnă petrecut, aşa cum îi stă cel mai bine românului, la ţară, cu părinţii şi, cum aceste zile sunt încărcate de spiritualitate, vă rog să-mi permiteţi să vă transmit un "Hristos a înviat!" tuturor forumiştilor.
Şi cum zilele de sărbătoare au cam trecut (la fel şi al meu C.O. :drinks: ), mi-am suflecat mânecile şi am trecut la treabă (la corăbiuţă, nu la serviciu...).
Aşadar, am pus la locul lor cele două carronade, la care am montat parâma de recul şi palancurile aferente, am montat plasa pe parapetul din zona catargului mare (ce mai chin am tras aici!), am finalizat parapeţii laterali ai dunetei şi apoi am trecut la aplicarea copastiei, pe anumite porţiuni ale navei.
Voi posta şi poze mâine (adică azi... că e aproape ora 1)...

#50 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 29 April 2011 - 06:02 PM

Vezi postareaVALIX, la 28 Apr 2011, 23:49, a spus:

Voi posta şi poze mâine (adică azi... că e aproape ora 1)...


Aşa cum am promis...

Carronadele de la prova...
Imagine atasata: Victory_177.jpg Imagine atasata: Victory_179.jpg

Plasa de protecţie...
Imagine atasata: Victory_174.jpg Imagine atasata: Victory_175.jpg

Parapeţii dunetei şi copastia din zona catargului mare (trebuie menţionat faptul că pe întreaga copastie vor fi montate plase de protecţie :drinks: )...
Imagine atasata: Victory_184.jpg Imagine atasata: Victory_180.jpg

De mâine mă voi ocupa de grătarul etravei (elementele de susţinere a acestuia)
Imagine atasata: Victory_181.jpg

#51 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 29 April 2011 - 06:43 PM

Salutare. Am o intrebare; parima de recul nu trebuia ceva mai lunga? Daca nu, nu vad cum ar avea loc miscarea de recul, s-ar rupe parama. Apoi la parama de manevra, cred ca-i lipseste capatul liber; trebuie sa iasa din scripete si sa fie un capat de parama de o oarecare lungime, liber, pentru manevrarea pieselor(carronade/tunuri).
Alta problema ar fi marimea tunurilor si a caronadelor. Nu sunt cam mari pentru scara navei?
Sunt doar niste observatii personale, sper sa nu fie cu suparare.
Cele bune.

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 29 April 2011 - 06:47 PM


#52 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 April 2011 - 07:10 PM

Intrebare: la tunuri, in loul acelei ate, prea scamosate, nu se poate folosi altceva? Fir de stiren tras la cald, impletit? Ori o ate din matase, cu mai putine scame???

#53 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 29 April 2011 - 07:32 PM

Vezi postareaZ-mare, la 29 Apr 2011, 19:10, a spus:

Intrebare: la tunuri, in loul acelei ate, prea scamosate, nu se poate folosi altceva? Fir de stiren tras la cald, impletit? Ori o ate din matase, cu mai putine scame???


Trecuta putin printr-o baie diluata de aracet ( eu asa procedez), nu ar mai fi nici o problema, dar sa fie o ata care sa dea impresia de rasucit, cum ar fi un macrame, sau orice bbc., care sa dea acea impresie de rasucit.

#54 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2011 - 08:19 PM

in mod normal, ata se trateaza cu ceara si atunci isi pierde acel aspect de scamosat. eu neavand ceara normal, am folosit ceara pt pantofi si tot a iesit bine.

#55 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 30 April 2011 - 01:38 AM

Doamne fereşte! Cum să fie cu supărare? Doar ăsta e rolul acestor postări: de a învăţa unii (ca mine) de la alţii care au mai multă experienţă în domeniu. Şi criticile constructive sunt mai mult decât binevenite.
Acum trebuie să dau şi nişte răspunsuri la observaţiile făcute de voi. So, let's do it:

1. "parima de recul nu trebuia ceva mai lunga?"
Aşa m-am gândit şi eu când am instalat-o acolo, deoarece logic ar fi să aibă şi ceva loc să se mişte la recul, însă privind pozele Victoriei, am făcut şi eu ca acolo.Imagine atasata: IMG_2218.JPG

2. "Apoi la parama de manevra, cred ca-i lipseste capatul liber; trebuie sa iasa din scripete si sa fie un capat de parama de o oarecare lungime, liber, pentru manevrarea pieselor(carronade/tunuri)"
Foarte corect! Însă am tăiat intenţionat manevra curentă de lângă macara, pentru a nu încărca şi mai mult locul cu pricina. De altfel, din acelaşi motiv am renunţat la a mai pune palancuri la celelalte 6 tunuri vizibile.

3. "Alta problema ar fi marimea tunurilor si a caronadelor. Nu sunt cam mari pentru scara navei?"
Aici chiar am mers după desenul tehnic al artileriei din "Anatomy of the 100-gun Victory" de John McKay şi după dimensiunile prezentate pe www.hms-victory.com, la secţiunea weapons, din care citez (sper să nu fac vreo greşeală punând aici adresa site-ului):
"The length of the gun, 9ft 6ins (2.90 m), is always measured from the rear of the base ring to the face of the muzzle. The overall length including the cascable is 10 ft 3.3/4 ins. (3.14 m) Guns varied in length during the 18th and 19th centuries, some 32pdrs were 9ft long (2.75 m)with a calibre of 6.41 inches (16.3 cm)."
"The Carronade: The carronades fitted in the Victory fired a 68 lb. (30.6 kg) ball, using a powder charge of 6.5 lbs. (3 kg) from a barrel 5ft 2" (1.6 m) long, weighing 36 cwt. (1.8 tonnes). A gun crew of 5 men were required to service the gun."
Astfel, bărcuţa mea fiind la scara 1 : 100, am făcut tunurile fix de 2,9 cm lungime, iar carronadele de 2 cm (astea au 1,6 cm fără gogoloiul culatei). Probabil că par mai mari deoarece le-am pus pe afet către partea din faţă a acestuia (în realitate afetul e compus din 2 părţi care culisează una peste cealaltă în plan longitudinal).

4. "Intrebare: la tunuri, in loul acelei ate, prea scamosate, nu se poate folosi altceva?"
Am folosit aţă răsucită de bumbac, achiziţionată de la o marochinărie (de 1 mm pentru manevrele curente şi de 2 mm pentru parâma de recul), tocmai pentru a imita împletirea parâmelor reale, însă scămoşarea este accentuată şi de faptul că am făcut pozele de la distanţă mică, folosind funcţia de detaliere. Cu ochiul liber nu se prea observă. Oricum, mi-aţi oferit două metode bune pe care le voi folosi la parâmele viitoare (baia de aracet diluat sau ceruirea lor), metode despre care nu ştiam.

Cam asta e... sper că răspunsurile mele s-au ridicat la nivelul observaţiilor făcute. Aştept, în continuare, şi alte critici. Vă salut!

#56 Useril este offline   Demetri 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 258
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 30 April 2011 - 07:43 AM

Vreau sa-ti spun ca acea poza reprezinta o piesa nefunctionala, o carronada de muzeu chiar daca Victory mai figureaza inca in registrele Royal Navy ca nava amiral.
Apoi nu contest calculele tale in privinta carronadelor si a tunurilor, dar ceva nu incadreaza. Ori scara navei ori scara tunurilor. Acolo unde ai gasit acea poza, cauta si imagini de ansamblu ale puntilor si cred ca iti vei schimba opinia.

http://www.hms-victory.com/dev/index.php?o...2&Itemid=48

Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 30 April 2011 - 07:45 AM


#57 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 08 May 2011 - 02:50 PM

Updates... updates...

Iată ce am mai făcut în ultima vreme:
Aşa cum spuneam anterior, am continuat lucrul la prora, la taieval (suporţii grătarului şi toate cele). Cam asta a ieşit:
Imagine atasata: Victory_191.jpg Imagine atasata: Victory_190.jpg Imagine atasata: Victory_195.jpg

Apoi m-am mutat pe dunetă, unde am instalat caviliera artimonului (de data asta am avut grijă să nu mai gafez în denumirea catargului mic, ca să nu mă mai "apostrofeze" Traian :-D ) şi plasa de protecţie să nu îmi cadă lucrătorii acolo şi să mă înregistrez cu accidente de muncă:
Imagine atasata: Victory_188.jpg

Apoi, deoarece primisem nişte sesizări cum că ofiţerii nu prea văd în cabine şi astfel iau decizii proaste, am instalat pentru ei şi un luminator:
Imagine atasata: Victory_186.jpg

Am făcut şi scările de acces pe dunetă:
Imagine atasata: Victory_189.jpg

Iar momentan lucrez la pupa, la suportul pavilionului:
Imagine atasata: Victory_187.jpg

Iată două imaginii de ansamblu cu stadiul actual al lucrării:
Imagine atasata: Victory_185.jpg Imagine atasata: Victory_196.jpg
A se observa aici plasele de protecţie laterale şi elementele de fixare ale manevrelor curente de pe parapeţi.
Gata!

Aceasta postare a fost editata de VALIX: 08 May 2011 - 02:53 PM


#58 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 08 June 2011 - 10:53 PM

Am revenit (după cam mult timp) pentru a vă prezenta câteva progrese înregistrate cu bărcuţa:

Avansez destul de greoi, având în vedere faptul că lucrez 1-2 ore pe zi, după serviciu şi, în plus, mai aplic vopsea pe unele elemente, lucru care mă face să aştept 1-2 zile uscarea ei...
Anyway... here are the construction updates:

Am reuşit să termin toate plasele de protecţie şi să "îmbrac" castelul pupa. De asemenea, am aplicat scările laterale. Ştiu că nu o să vă placă cum a ieşit (mai ales zona pupa), asta e, îmi asum eşecul:
Imagine atasata: Victory 204.jpg

Iată şi câteva close-ups la plasele cu pricina:
Imagine atasata: Victory 200.jpg Imagine atasata: Victory 201.jpg Imagine atasata: Victory 203.jpg Imagine atasata: Victory 202.jpg

În plus faţă de ce se vede, am instalat toate portsarturile şi am vopsit total lateralele bărcii. De asemenea, am construit şi grătarul de deasupra bompresului (The Marines Walk, cum îi spun englezii - locul pe unde se poate accesa mai rapid bompresul şi unde este postat un soldat, când nava se află în vreun port, pentru a împiedica dezertarea vreunui matelot). Voi ataşa mâine poze cu ele.

#59 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 June 2011 - 01:09 AM

Vezi postareaVALIX, la 08 June 2011 - 10:53 PM, a spus:

Ştiu că nu o să vă placă cum a ieşit (mai ales zona pupa), asta e, îmi asum eşecul:


treaba sta cam ca la o chermeza, gazda se vaita ca mancarea e afumata si nesarata, vinul acru, apa statuta iar musafirii o lauda ca asa bunatati nu au sevit de cand sunt ei............ Adevarul e undeva pe la mijloc si daca in sfarsit nimeni nu face indigestie iar masa s-a golit totul e bine.
Daca e de cautat defecte si la cel mai perfect lucru se pot gasi. Personal apreciez volumul de munca, modul de lucru si imi place ce iese iar faptul ca e primul model ii da o nota in plus. Daca tie iti place, esentialul e indeplinit si sunt sigur ca daca va urma un alt model o sa arate si mai bine dat fiind cele invatate pana acum.
Sa ai spor in continuare.

#60 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 09 June 2011 - 09:54 PM

Mulţumesc, Traian :hi: . Galant, ca de obicei.

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

17 useri citesc topicul
0 membri, 17 vizitatori, 0 utilizatori anonimi