Macheta statica HMS Victory Materiale necesare...
#121
Postat 03 September 2011 - 02:38 PM
Tangoanele cu macaralele din dotare
Grijele de la gabia catargului mare (vedere de sus şi de jos) şi cele de la gabia artimonului
Sarturile din zona crucetei catargului mare
Close-up al sistemului de prindere a sarturilor trinchetului
Şi încă două imagini de ansamblu
Scuzaţi cearceaful boţit din fundal, dar l-am pus pentru a asigura (cât de cât) contrastul necesar şi nu am avut timp să-l calc
#123
Postat 03 September 2011 - 07:18 PM
AlexPl, la 03 September 2011 - 08:16 AM, a spus:
In poza din 1900, steagul alb cu cruce rosie arborat pe catarg este steagul Angliei, care este diferit de Steagul Regatului Unit.
In Royal Navy la acea veme in cadrul rangului de amiral erau trei trepte, de rosu, de alb, si de albastru, aceasta fiind si ordinea subordonarii. Iar Victory fiind nava amiral a lui Nelson ce era Amiral de alb, avea pavilionul cu alb, iar in careul superior de la baston toate aveau culorile imperiului britanic. In actualitate are arborat pavilionul Marii Britanii care e unic, daca nu ma insel, nu sunt sigur.
Din culorile care reprezinta cele patru provincii ale Marii Britanii lipsesc cele ale Tarii galilor, pentru ca atunci cand au adoptat oficial drapelul, un dragon rosu pe fond verde, era deja unita imperiului.
Stiu ca acum cel pe fond rosu e al marinei comerciale , daca nu gresesc, iar cel alb al marinei militare.
Aceasta postare a fost editata de frigate-264: 03 September 2011 - 07:36 PM
#125
Postat 11 September 2011 - 03:22 PM
#128
Postat 11 September 2011 - 05:11 PM
Am inteles tot, mai ales terţarolarea velelor
#131
Postat 12 September 2011 - 10:33 AM
Mă apuc de lucru la vergi şi aş avea nevoie de un sfat: cum se fac, de regulă, zugrumătorii care susţin ţapapiile? metalici sau din sfoară, pur şi simplu?
Şi, mânat de sfatul lui Traian, am reparat porţiunile de mijloc ale vergilor (cele octogonale), prin ataşarea unor fâşii de furnir. A mers ideea
L.E. Am căutat nişte referinţe şi am găsit următoarele, în "The Art of Rigging" de George Biddlecombe:
"STIRRUPS - Short ropes, which have an eye in their upper ends; which eye is put over an eye-bolt in the yards. Eyes are made in their lower ends, through which the horses are rove, to keep them parallel to the yards."
În traducere liberă, ar suna cam aşa:
ZUGRUMĂTORI - parâme scurte, prevăzute cu un ochi în partea de sus, prin care se prind în nişte cârlige, pe vergă. Aceste parâme au prevăzut un ochi şi în partea inferioară, prin care trec ţapapiile (horses), pentru a le ţine pe acestea din urmă paralele cu verga.
Aceasta postare a fost editata de VALIX: 12 September 2011 - 10:54 AM
#133
Postat 12 September 2011 - 02:03 PM
#134
Postat 12 September 2011 - 04:42 PM
Valix - stiu ca functioneaza metoda cu fasiile, e aplicata de mine in mai multe situatii, ceea ce dau ca solutii sunt deja experimentate. Ce nu am depistat inca e unde ai gasit tu tapapii la ghiu si la bompres.
#135
Postat 12 September 2011 - 04:54 PM
#137
Postat 01 October 2011 - 01:17 PM
Vă era dor de mine ? Sunt sigur că... nu !
Ok. Construction updates:
Am terminat toate vergile, urmează să încep "urcarea" lor pe catarge.
Iată cum se prezintă:
Vergile bompresului:
Vergile trinchetului:
Cele ale catargului mare:
Ale artimonului:
Şi două detalii de la verga mare a catargului mare:
"Sistemele" de prindere a filierelor de învergare sunt din sârmă de cupru (e mai maleabilă) de 1 mm.
Zugrumătorii sunt din bumbac mercerizat.
Pa !