Pagina 1 din 1
Westland Sea King Mk. 41
#1
Postat 20 September 2010 - 10:57 AM
Salutare prieteni, nu m-am astâmparat şi mai fac o "zburatoare" . Promit că după acest model voi continua şi finaliza Santa Leocadia.
Elicopterul Sikorsky Sea King a zburat pentru prima oară în 1959 şi intrat în serviciul Marinei Statelor Unite în iunie 1961 ca HSS-2. În 1962 indicativul elicopterului se unifică la H-3, urmând să se folosească diferite prefixe pentru a indica utilitatea. Iniţial elicopterul a fost folosit în luptă împotriva submarinelor dar treptat a devenit elicopter de salvare în larg, transport şi comunicaţii.
Westland Sea King este versiunea britanică elicopterului Sikorsky SH-3 Sea King al Statelor Unite produs încă din 1969. Modificările pentru Sea King britanic constau în folosirea motoarelor Rolls-Royce Gnome Bristol, a avionici britanice şi echipamentului pentru lupta cu submarinele. Îmbunătăţirile aduse ulterior nu au mai respectat licenţa iniţială cea ce a dus la un număr mare de versiuni care sunt în serviciu în diferite scopuri.
Unele dintre cele mai reuşite versiuni au fost cele de luptă împotriva navelor maritime la suprafaţă şi de salvare în larg (SAR - Search And Rescue). În parallel elicopterul a fost adaptat şi pentru transport de trupe, suport în luptă şi bruiaj electronic (ECM - Electronic Counter-Measures). Elicopterele Westland Sea King au fost exportate în Australia, Belgia, Egipt, Germania, India, Norvegia, Pakistan şi Qatar.
Din 1975 în serviciul Marineflieger (Marina Militară Germană) au fost folosite 23 de elicoptere Sea King înregimentate in Marinefliegergeschwader 5 (Regimentul 5 al Aviatiei Marine) şi staţionate la la baza Kiel-Holtenau. Salvările în largul mării au fost principala lor sarcină. Elicopterele au fost în permanenţă echipate pentru salvări şi au aşteptat pregătite de intervenţie în bazele din Westerland, Borkum şi Peers, ocazional şi în insula Helgoland.
Spre sfârşitul anilor 80 elicopterele germane Sea King au primit un rol combatant prin echiparea cu radarele Sea Spray pentru bruiaj electronic şi rachetele aer-apă Kormoran. Sea King au fost deasemenea folosite pentru transport pentru Bundesmarine, Luftwaffe şi Bundeswehr pe timpul operaţiunilor de menţinere a păcii. Pentru prima oară au avut acest rol pe timpul Razboiului din Golf, împreună cu avioanele Tornado şi elicopterele Lynx constituind Krisenreaktionkrafte – Forţa de reacţie rapidă.
Modelul reprezintă elicopterul Westland Sea King Mk. 41 al Marinefliegergeschwader 5 de la baza Kiel-Holtenau, realizat la scara 1:33.
Caracteristici
Diametru rotor principal -18,9m
Diametru rotor coadă -3,15m
Lungime totală cu rotorul în mişcare - 22,15 m
Lungimea corpului -17,01 m
Înălţime totală - 4,85 m
Laţime - 2,16 m
Ampatament şasiu - 3,96 m
Greutate maximă la decolare- 9525 kg
Greutatea maximă a încărcăturii suspendate - 2948 kg
Viteza maximă la nivelul mării - 208 km/h
Autonomie de zbor cu rezervoare de combustibil -1230 km
Rotorul principal este acţionat de 2 motoare cu turbine, Rolls-Royce Gnome H1400-1 cu o putere de 1222 kW
Echipaj 2 sau 4 persoane, depinde de misiune.
Traducere din revistă. Kitul este Maly Modelarz nr. 10-11-12-2008
Cateva imagini din timpul constructiei:
Structura de rezistenta
Pentru banchete am avut de ales intre 2 variante, realizate din carton sau din sârmă.
Am ales a 2-a varianta, sârmă de cupru îndreptată prin întindere şi lipită cu pistolul de lipit.
Cabina
Modelul este destul de mare, aproximativ 55 cm lungime.
Revin in cateva zile cu imagini de la finalizare.
Elicopterul Sikorsky Sea King a zburat pentru prima oară în 1959 şi intrat în serviciul Marinei Statelor Unite în iunie 1961 ca HSS-2. În 1962 indicativul elicopterului se unifică la H-3, urmând să se folosească diferite prefixe pentru a indica utilitatea. Iniţial elicopterul a fost folosit în luptă împotriva submarinelor dar treptat a devenit elicopter de salvare în larg, transport şi comunicaţii.
Westland Sea King este versiunea britanică elicopterului Sikorsky SH-3 Sea King al Statelor Unite produs încă din 1969. Modificările pentru Sea King britanic constau în folosirea motoarelor Rolls-Royce Gnome Bristol, a avionici britanice şi echipamentului pentru lupta cu submarinele. Îmbunătăţirile aduse ulterior nu au mai respectat licenţa iniţială cea ce a dus la un număr mare de versiuni care sunt în serviciu în diferite scopuri.
Unele dintre cele mai reuşite versiuni au fost cele de luptă împotriva navelor maritime la suprafaţă şi de salvare în larg (SAR - Search And Rescue). În parallel elicopterul a fost adaptat şi pentru transport de trupe, suport în luptă şi bruiaj electronic (ECM - Electronic Counter-Measures). Elicopterele Westland Sea King au fost exportate în Australia, Belgia, Egipt, Germania, India, Norvegia, Pakistan şi Qatar.
Din 1975 în serviciul Marineflieger (Marina Militară Germană) au fost folosite 23 de elicoptere Sea King înregimentate in Marinefliegergeschwader 5 (Regimentul 5 al Aviatiei Marine) şi staţionate la la baza Kiel-Holtenau. Salvările în largul mării au fost principala lor sarcină. Elicopterele au fost în permanenţă echipate pentru salvări şi au aşteptat pregătite de intervenţie în bazele din Westerland, Borkum şi Peers, ocazional şi în insula Helgoland.
Spre sfârşitul anilor 80 elicopterele germane Sea King au primit un rol combatant prin echiparea cu radarele Sea Spray pentru bruiaj electronic şi rachetele aer-apă Kormoran. Sea King au fost deasemenea folosite pentru transport pentru Bundesmarine, Luftwaffe şi Bundeswehr pe timpul operaţiunilor de menţinere a păcii. Pentru prima oară au avut acest rol pe timpul Razboiului din Golf, împreună cu avioanele Tornado şi elicopterele Lynx constituind Krisenreaktionkrafte – Forţa de reacţie rapidă.
Modelul reprezintă elicopterul Westland Sea King Mk. 41 al Marinefliegergeschwader 5 de la baza Kiel-Holtenau, realizat la scara 1:33.
Caracteristici
Diametru rotor principal -18,9m
Diametru rotor coadă -3,15m
Lungime totală cu rotorul în mişcare - 22,15 m
Lungimea corpului -17,01 m
Înălţime totală - 4,85 m
Laţime - 2,16 m
Ampatament şasiu - 3,96 m
Greutate maximă la decolare- 9525 kg
Greutatea maximă a încărcăturii suspendate - 2948 kg
Viteza maximă la nivelul mării - 208 km/h
Autonomie de zbor cu rezervoare de combustibil -1230 km
Rotorul principal este acţionat de 2 motoare cu turbine, Rolls-Royce Gnome H1400-1 cu o putere de 1222 kW
Echipaj 2 sau 4 persoane, depinde de misiune.
Traducere din revistă. Kitul este Maly Modelarz nr. 10-11-12-2008
Cateva imagini din timpul constructiei:
Structura de rezistenta
Pentru banchete am avut de ales intre 2 variante, realizate din carton sau din sârmă.
Am ales a 2-a varianta, sârmă de cupru îndreptată prin întindere şi lipită cu pistolul de lipit.
Cabina
Modelul este destul de mare, aproximativ 55 cm lungime.
Revin in cateva zile cu imagini de la finalizare.
#3
Postat 20 September 2010 - 01:49 PM
Ma bucur că iti place, inca nu e gata...
Scaunele pilotilor sunt din carton, deasemenea si extinctorul.
Geamurile din celuloid transparent, mai puţin cele de la coada aparatului pe care va las să ghiciţi din ce le-am făcut.
Banchetele sunt din sârma de cupru. În kit sunt toate piesele din carton şi şabloanele pentru realizarea pieselor din sârmă.
Scaunele pilotilor sunt din carton, deasemenea si extinctorul.
Geamurile din celuloid transparent, mai puţin cele de la coada aparatului pe care va las să ghiciţi din ce le-am făcut.
Banchetele sunt din sârma de cupru. În kit sunt toate piesele din carton şi şabloanele pentru realizarea pieselor din sârmă.
Aceasta postare a fost editata de PaperModel: 20 September 2010 - 01:50 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1