Cateva IAR-uri 80 si 81 1/72
#1
Postat 17 September 2010 - 01:08 AM
Pentru ca adunasem o mica stiva de kitt-uri IAR-80/81 m-am gandit sa le fac, astfel am terminat in doua luni si ceva cele de mai jos. Sper sa va placa.
IAR-80 Nr.22 - Kitt: AModel 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-80 Nr.42 - Kitt: AModel 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-80 C Nr.257 - Kitt: AModel 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-80 C Nr.279 - Kitt: AModel 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-80 DC Nr.425 - Kitt: AModel 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-80 M Nr.111B - Kitt: Parc Models 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-80 M Nr.151 - Kitt: Parc Models 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-81 C Nr.344 - Kitt: AModel 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-81 C Nr.448 - Kitt: AModel 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-80 Nr.22 - Kitt: AModel 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-80 Nr.42 - Kitt: AModel 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-80 C Nr.257 - Kitt: AModel 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-80 C Nr.279 - Kitt: AModel 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-80 DC Nr.425 - Kitt: AModel 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-80 M Nr.111B - Kitt: Parc Models 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-80 M Nr.151 - Kitt: Parc Models 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-81 C Nr.344 - Kitt: AModel 1/72 - Mai multe poze aici.
IAR-81 C Nr.448 - Kitt: AModel 1/72 - Mai multe poze aici.
#4
Postat 17 September 2010 - 09:25 AM
mmmmm fain ce vad,o adevarata incantare,felicitari,se vede treaba ca ai avut spor !
Subscriu la cele spuse de Adi,ar fi interesant sa vedem o poza de grup cu cele 11 IAR-uri !
@muggs-daca erai putin atent ai fi observat ca este trecut si producatorul inaintea fiecarei poze
Spor si inca o data felicitari Mgc !
Subscriu la cele spuse de Adi,ar fi interesant sa vedem o poza de grup cu cele 11 IAR-uri !
@muggs-daca erai putin atent ai fi observat ca este trecut si producatorul inaintea fiecarei poze
Spor si inca o data felicitari Mgc !
#7
Postat 17 September 2010 - 11:17 AM
Va multumesc pentru felicitari.
Nu stiu ce istorie a avut 448, sunt doua poze a acestui aparat in cartea IAR-80 - Editions TMA, de prima data cand am vazut pozele cu el mi-a placut foarte mult. Probabil ca inelul galben provenea de la un alt avion de dinainte de 23 aug, l-au schimbat si nu l-au vopsit.
Da, Wurger, ai dreptate, unele poze sunt facute cu blitz altele nu, ma pricep mai bine la "machetit" decat la facut poze, asa ca ma descurc cum pot, imi pare rau ca nu pot oferi poze de o calitate mai buna.
Din pacate nu prea inteleg la ce te referi, Z-mare, din cate stiu diferentele erau in functie de seria de productie, kitt-urile vin deja cu aceste diferente, eu nu prea am institat sa regravez in totalitate capacele armelor de pe aripi pentru a nu ingrosa prea tare gravura, am regravat usor pe alocuri unde am crezut ca e necesar. Am incercat o regravare usoara peste decal, deoarece decalurile fiind de o calitate mai proasta mi-au creat cateva probleme (in special decalul de la ParcModel care pentru mine este mai slab calitativ decat cele de la AModel) insa nu am reusit mare lucru tot din cauza decalurilor.
Mai jos o poza cu locul de depozitare si o poza cu cele 11 IAR-uri 80/81 din colectie.
Nu stiu ce istorie a avut 448, sunt doua poze a acestui aparat in cartea IAR-80 - Editions TMA, de prima data cand am vazut pozele cu el mi-a placut foarte mult. Probabil ca inelul galben provenea de la un alt avion de dinainte de 23 aug, l-au schimbat si nu l-au vopsit.
Da, Wurger, ai dreptate, unele poze sunt facute cu blitz altele nu, ma pricep mai bine la "machetit" decat la facut poze, asa ca ma descurc cum pot, imi pare rau ca nu pot oferi poze de o calitate mai buna.
Din pacate nu prea inteleg la ce te referi, Z-mare, din cate stiu diferentele erau in functie de seria de productie, kitt-urile vin deja cu aceste diferente, eu nu prea am institat sa regravez in totalitate capacele armelor de pe aripi pentru a nu ingrosa prea tare gravura, am regravat usor pe alocuri unde am crezut ca e necesar. Am incercat o regravare usoara peste decal, deoarece decalurile fiind de o calitate mai proasta mi-au creat cateva probleme (in special decalul de la ParcModel care pentru mine este mai slab calitativ decat cele de la AModel) insa nu am reusit mare lucru tot din cauza decalurilor.
Mai jos o poza cu locul de depozitare si o poza cu cele 11 IAR-uri 80/81 din colectie.
#9
Postat 17 September 2010 - 12:00 PM
Citeaza
Ce urmeaza?
O pauza ...
Sincer genul asta de machete "AModel" short-run sau cum or fi ma cam obosesc, daca lucrezi una sau doua e dificil da sa lucrezi 9 e super dificil si obositor. Daca nu ar fi fost singurele de pe piata nu prea le-as fi cumparat. Desi cele de la Parc Models daca nu ma insel sunt injectate tot de AModel, au un decal mai bogat dar mai slab calitativ si au un mic dezavantaj pentru ca au fuselajul din patru bucati si nu doua, mie mi-au parut mai bune calitativ, s-au imbinat si potrivit mai bine decat cele de la AModel. Insa chiar si asa nu le recomand incepatorilor. Pentru a le face bine ai nevoie de ceva experienta, multa vointa, pile de diferite modele, kit ...
#17
Postat 17 September 2010 - 05:57 PM
Mgc, felicitari pentru rabdare, consider ca exista o pasiune deosebita pentru IAR-80 daca ai montat atatea.
Cunosc bine acest avion, fara suparare vin cu cateva precizari, nu critici:
-Nr.22 a avut capotajul galben, vezi in cele doua foto atasate, compara nuanta de gri de pe cruce cu cea de pe capota.
-la unele machete am impresia ca sunt prea cocotate, adica au trenul destins, poate era necesara scurtarea acestuia, compara macheta cu fotografiile.
Cunosc bine acest avion, fara suparare vin cu cateva precizari, nu critici:
-Nr.22 a avut capotajul galben, vezi in cele doua foto atasate, compara nuanta de gri de pe cruce cu cea de pe capota.
-la unele machete am impresia ca sunt prea cocotate, adica au trenul destins, poate era necesara scurtarea acestuia, compara macheta cu fotografiile.
Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 17 September 2010 - 06:00 PM
#20
Postat 17 September 2010 - 09:11 PM
Citeaza
Apropos de IAR de simpla comanda : sti cumva daca pana la perioada cu stele au disparut benzile si inelul alb ( adica au fost verzi integral ca si d.c.-ul )?
Pana acum eu nu am vazut vreo poza in care IAR-urile 80/81 cu inmatriculare dupa 23 aug 44 sa nu aibe dunga alba si capete de plan albe intrados extrados, exceptie facand doar DC-urile (364 si 425).
Citeaza
Mgc, felicitari pentru rabdare, consider ca exista o pasiune deosebita pentru IAR-80 daca ai montat atatea.
Cunosc bine acest avion, fara suparare vin cu cateva precizari, nu critici:
Cunosc bine acest avion, fara suparare vin cu cateva precizari, nu critici:
Multumesc, da chiar exista o pasiune pentru acest avion.
Nu m-ar fi deranjat chiar daca ar fi vost critici, pe toate le consider constructive.
Citeaza
-Nr.22 a avut capotajul galben, vezi in cele doua foto atasate, compara nuanta de gri de pe cruce cu cea de pe capota.
Cunosc foarte bine pozele,sunt prezentate, daca nu ma insel ambele sau daca nu ambele macar una, in cartea IAR-80 Edition TMA sai cea in limba romana.
Nr.22 ca si celelalte IAR-uri din seria lui, a vost vopsit tipic, unde avea botul galben (cum se prezinta in pozele superbe postate), dar dupa un anumit timp de folosita, in urma reparatiilor sau chiar pe aerodrom botul galben a vost revopsit in verde extrados bleau sau probabil galben intrados (eu am ales bleau), pentru o mai buna camuflare la sol, la fel s-a procedat si cu Bf-109 E.
Mai jos am atasat o poza care confirma cele spuse de mine, avionul este pe aerodromul Salz (Basarabia) in 1941 daca nu ma insel.
Momentan sunt plecat din localitate si nu ma pot folosi de PC-ul personal unde mai am si alte poze cu acelasi avion in acelasi moment dar in pozitii diferite, poze in care se vede mai clar botul cu demarcatie clara intre verde si bleau.
Multumesc inca o data pentru felicitari.