RESTAURARE FAMO MMN
#24
Postat 17 September 2010 - 03:10 PM
Multumesc tuturor pentru sprijinirea acestui proiect.
Desi nu au scris aici, au inceput sa se iveasca si cei dornici sa puna mana la treaba si care mai au si ceva experienta.
Partea de documentare ramane insa pe primul plan.
Toate bune si
Bafta!
#25
Postat 17 September 2010 - 05:20 PM
crios, la 17 Sep 2010, 16:10, a spus:
Partea de documentare ramane insa pe primul plan.
Cristian, cand/daca consideri de cuviinta, da-mi o adresa pe privat sau aici (as prefera messenger) pentru a incepe zilele astea sa-ti trimit din materialele stranse pana acum.
Variantele <mail me> sau <upload>, fiind mari consumatoare de timp si neuroni din partea mea, as prefera sa le evit pe cat posibil.
Informatiile incep sa capete volum, parte si datorita bunavointei amicilor italieni.
Mi-ar face o deosebita placere sa am sansa/ocazia de a pune mana si eu (fizic vorbind) la resuscitarea chiar si vizuala a mastodontului, insa distanta precum si un alt neajuns (logistic) ma impiedica.
PS.
N-ar strica sa postezi, cu acordul lor binenteles, numele sau nickname-urile cartuliene ale celor ce voiesc a face basici in palme. Poate va fi un impuls pentru alti posibili candidati, mai stii ?
Sporuri multe si sa ne tii la curent in legatura cu tratativele si progresul acestora.
#26
Postat 17 September 2010 - 06:52 PM
AdiP, la 17 Sep 2010, 18:20, a spus:
Variantele <mail me> sau <upload>, fiind mari consumatoare de timp si neuroni din partea mea, as prefera sa le evit pe cat posibil.
Informatiile incep sa capete volum, parte si datorita bunavointei amicilor italieni.
Mi-ar face o deosebita placere sa am sansa/ocazia de a pune mana si eu (fizic vorbind) la resuscitarea chiar si vizuala a mastodontului, insa distanta precum si un alt neajuns (logistic) ma impiedica.
PS.
N-ar strica sa postezi, cu acordul lor binenteles, numele sau nickname-urile cartuliene ale celor ce voiesc a face basici in palme. Poate va fi un impuls pentru alti posibili candidati, mai stii ?
Sporuri multe si sa ne tii la curent in legatura cu tratativele si progresul acestora.
Adi, id-ul meu de mes este cristian2marin. Nu sunt foarte des on line, dar sper ca sambetele si duminicile dupa amiaza sa pot fi. In timpul saptamanii, de cele mai multe ori sunt in delegatie prin diverse localitati si uneori si dincolo de granita. Nu stiu niciodata programul decat cu una doua zile inainte. Sper totusi sa reusim sa stabilim o conexiune.
Nu m-ar deranja si sunt convins ca nimeni n-ar fi deranjat (ba dimpotriva) ca documentatii si poze sa fie postate in acest topic, dar asta doar daca consideri ca e cazul si ai timp sa postezi. Daca nu, si mesengerul este un mijloc foarte bun de comunicare.
Am sa incerc sa tin acest proiect cat mai la vedere.
Chiar daca nu pui mana "fizic" si ajutorul documentar, logistic sau chiar sfaturi de la distanta tot ajutor fizic este si sper sa nu fie uitat de-a lungul anilor si nu numai al tau ci si al tuturor celor ce s-au aplecat si se vor apleca asupra acestui proiect intr-o vreme in care nu este timp, nu sunt bani, nu este chef sau si mai rau: "dar de ce".
Cu oameni ca voi, Famo are o sansa!
Stiu ca nu strica sa postez cartulisti care au sarit la interval, dar daca ei ar fi dorit sa li se afle identitate ar fi postat aici si nu mi-ar fi telefonat sau nu mi-ar fi trimis e-mailuri. De altfel, ei nu sunt numai cartulisti, asa cum nici Salonul Militar nu aduna numai forumisti.
Multumesc si
Bafta!
#28
Postat 18 September 2010 - 12:36 PM
Au ramas surprinsi de starea FAMO-ului de la MMN. Spuneau ca arata chiar foarte bine ,al lor fiind cu adevarat o ruina.
Cu muzeul britanic inca nu am putut lua legatura.
Cum aflu ceva,postez aici.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 September 2010 - 12:37 PM
#29
Postat 18 September 2010 - 08:35 PM
famo_res...en_bc9f8.jpg][attachment=56
49:famo_res...go_367c8.jpg][attachment
56751:famo_res...te_65dfd.jpg][attachm
nt=56753:famo_res...te_8a263.jpg][atta
hment=56755:famo_res...ee_dc886.jpg][a
tachment=56757:famo_res...he_8a716.jpg]pg]7.jpg]7fb3.jpg]2_9238f.jpg]..04_fc001.jpg]es...as_f3450.jpg] pg] pg]http://www.normandie...p.php?article11 Adresa si nr telefon http://www.normandie...p.php?rubrique2 si pentru contact http://www.normandie...ip.php?article4 http://www.normandie...p.php?article11
#31
Postat 18 September 2010 - 10:03 PM
-Din pacate, postarea a circa 450 MB de text si imagini aici (cum a sugerat Crios initial) mi-ar fi fost practic imposibila; totusi, o fractiune din totalul strans pana acum, aveti mai jos in ceva imagini de detaliu.
Sper a servi celor care au in posesie un kit al mastodontului si doresc sa se edifice macar asupra catorva elemente.
Pentru orice alte detalii privitoare la imagini sau text, cereti si se va posta.
Prin urmare:
[atachment=56784:prindere_directie.JPG]
PG]
G]
"Palarie'ntr-un picior, ghici ciuperca ce-i :
Sporuri la toata lumea.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 18 September 2010 - 10:07 PM
#32
Postat 22 September 2010 - 05:37 PM
AdiP, la 18 Sep 2010, 23:03, a spus:
Dap! Mi-a facut placere, Adi, sa stam la un "pahar de vorba" si sper sa repetam figura si vineri seara (asta daca revin acasa in timp util).
Am apucat sa rasfoiesc cele 4 carti primite pana acum. Din pacate, cele 2 in rusa sunt pentru mine precum cartile de povesti: ma uit intens la poze pentru ca limba asta este o necunoscuta totala pentru mine.
Sa vedem ce se mai poate strange.
Intre timp, desi e mititica, echipei i se mai adauga cate un om de valoare.
Cand am sa-mi fac putin timp am sa prelucrez si am sa postez si eu cateva poze care sa fie in folosul celor ce doresc sa sa lucreze macheta Famo-ului (nu musai cel de la MMN)
Bafta!
#33
Postat 22 September 2010 - 06:00 PM
Atentie, exista si riscul de a produce rau daca-i prea mare graba. Asa s-a intamplat cu doua autospeciale (o autoscara Magirus 1935 si o autopompa-cisterna Skoda 506 R 1948, despre care s-a crezut ca pot fi restaurate la fel cum se repara tinichigeria la orice masina. Dupa ce s-a inceput, s-a inteles ca era o cale gresita. S-a intrerupt lucrul si asa a intepenit situatia de mai bine de zece ani, in asteptarea de vremuri mai bune, de conditii de mai bune.
#34
Postat 23 September 2010 - 06:26 AM
#35
Postat 23 September 2010 - 07:58 AM
crios, la 22 Sep 2010, 18:37, a spus:
.. sper sa repetam figura si vineri seara (asta daca revin acasa in timp util).
Am apucat sa rasfoiesc cele 4 carti primite pana acum. Din pacate, cele 2 in rusa sunt pentru mine precum cartile de povesti: ma uit intens la poze pentru ca limba asta este o necunoscuta totala pentru mine.
Sa vedem ce se mai poate strange.
Intre timp, desi e mititica, echipei i se mai adauga cate un om de valoare.
Cand am sa-mi fac putin timp am sa prelucrez si am sa postez si eu cateva poze care sa fie in folosul celor ce doresc sa sa lucreze macheta Famo-ului (nu musai cel de la MMN)
Bafta!
Roger-Roger.
Daca se va putea, vineri seara e ok si pentru mine.
Lucrarile in rusa au fost alese pentru imaginile destul de bune de extras si tiparit pe suport de hartie, ca referinte la indemana celor de acolo. partea tehnica se poate extrage din celelalte carti. Apropo, cred ca ar trebui sa te apuci sa inveti si germana....
Voi continua si eu sa mai adaug una alta pe aici, pentru cei care au prin stivele de machete, bine ascunsa, masinaria in cauza.
Florin, daca se poate, detaliaza putin te rog aici ce reprezinta "cale gresita"- pentru a evita o posibila situatie asemanatoare si cu masinaria pe care doresc baietii sa o resusciteze.
@Bogy
10 points din partea mea pentru initiativa pe partea fizica.
Ma gandesc, (nu cunosc imprejurimile Muzeului) daca ar exista o unitate militara in apropierea muzeului, poate ar fi indicat a se lua legatura cu forurile de comanda ale acesteia si obtinerea unei remize, colt de remiza, hala, in ultima instanta chiar si un sopron, sau ceva suficient de mare pentru a adaposti masinaria si pe cei care se inhama la munca de refacere si care sa poata lucra in liniste si fara a avea senzatia de salahori sau ocnasi.
Scule aferente lucrului de acest fel, probabil ca ar putea fi disponibile intr-o unitate militara, cu conditia ca Armata Romana (care a cam ajuns sa fie asociata cu un paradox) sa aiba afectat pe langa vre-o unitate de tancuri/auto, niscaiva ateliere de intretinere-reparatii.
Voi ar trebui sa stiti mai bine, cei din Bucureti.
Sporuri.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 23 September 2010 - 07:59 AM
#36
Postat 23 September 2010 - 08:17 AM
Citeaza
Nu s-au gandit serios la ce pasi trebuie urmati. Nu a existat nici un soi de documentare. S-a considerat ca ce se vede rupt si ruginit se sudeaza si vopseste. Numai ca ce este foarte ruginit, s-a intamplat ca dupa demontare, sa nu mai posibil a fi repararat sau chiar mai rau sa nu mai poata fi luat de model pentru o reconstituire. Un ghinion a fost si faptul ca un nou comandant al bazaei nu dadea doi bani pe "vechiturile" cu care se consuma inutil paza, motiv pt. care le-a lasat nepazite, iar consecinte sunt usor de imaginat. Totul s-a intamplat intr-o baza de raparatii. Acum s-a incercat cel putin conservarea in starea in care se gasesc.
Aceasta postare a fost editata de flo: 23 September 2010 - 08:28 AM
#37
Postat 23 September 2010 - 10:11 PM
Maine voi lua legatura cu SdKfz Foundation in USA. Am fost sfatuit sa-i contactez si sa cer sprijin (si)acolo;am adresa de mail si persoana de contact.
P.S. la inceput credeam ca e la bascalie ,dar m-am convins : unii chiar au asemenea fundatii !!!!!
#38
Postat 24 September 2010 - 04:16 AM
#39
Postat 24 September 2010 - 08:26 AM
Pare-se ca doar cu ajutorul a cateva galeti cu vopsea (obligatoriu adecvata) si multe basici, nu se va face primavara prin parcul rece al Muzeului...
Din walkaround-ul de pe Dish (merci malasorte), pacientul are la lipsuri si cicatrici cu duiumul...
Ar fi ceva parti care s-ar putea inlocui/reface cu brio; altele din pacate lipsesc cu desavarsire sau necesita inlocuire, ceea ce cred ca iese din discutie, piese de Famo negasing chiar pe toate gardurile...
-Lipsesc pastilele de pe senile, sau in cel mai fericit caz sunt rupte pana la buza, scaunul ala de la sofer nu are treaba cu masina, apartinand unei piese de artilerie care ar cam trebui sa existe prin curtea muzeului, lipsesc ceasuri/sezute/spatare, cauciucul galetului spate dreapta (penultimul) a luat-o la plimbare, obloanele laterale sunt "varza" in partea inferioara, galeria rupta... of, of, macar cablul de tractare inca mai sta la locul lui (desi nici ala nu-mi pare original-ci de sorginte sovietica). Ce mai, per ansamblu - o frumusete !
Daca la exterior masina arata cum arata, la o eventuala dezmembrare vor aparea/se vor vedea -adevaratele probleme. In cazul tablelor, ceea ce se vede la suprafata reprezinta cam 30% din necesarul de inlocuit.
Vad puntea stanga fata (undeva in dreptul cabinei) cam pe duca, parte din ea necesitand cel putin o decupare si aplicarea unui pansament de tabla sudata...
Cam nasol insa cu multa, multa munca si interes asisderea-cred ca s-ar putea transforma masina intr-o statica frumoasa. Functionala (chiar daca rampele alea cu culbutori arata relativ bine), nu stiu ce sa zic. Fiind mai pesimist de felul meu, inclin sa cred ca nu.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 24 September 2010 - 08:26 AM
#40
Postat 24 September 2010 - 09:02 AM
Piese originale (!!!!) chiar daca s-ar putea gasi, probabil ar fi scumpe si pentru bugeul actual al Romaniei (ca nu-s tacamuri pt. parlament), daramite pentru bugetul muzeului infratit cu al nostru.
Cred ca cel mai realist ar fi sa ne gandim la refacerea pieselor existente si inlocuirea celor lipsa cu replici. Asta ar implicca strung si alte utilaje si tehnologii industriale, dar poate, din gura-n gura, ajungem la un mester dispus sa ne ajute.
De fapt se plecase de la ideea ca exponatul sa arate cat mai apropiat de unul din razboi, nu sa facem reenactment cu el.