RESTAURARE FAMO MMN
#61
Postat 27 September 2010 - 07:20 AM
Cred ca lucrurile sunt complicate doar in cazul in care se doreste ca masina sa fie functionala dar in cazul unui exponat static lucrurile sunt ceva mai simple si se poate incepe cu inceputul, reconditionarea exteriorului.
Un exemplu de ce se poate face, de catre persoane fizice, neasociate intr-un club sau altceva, atunci cand se vrea sa se faca ceva
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name...opic&t=7264
si un inceput de reabilitare a planului inclinat de la Comandau, mai cu munca, mai cu gratare, unde pasionatii se aduna cand au timp
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name...ighlight=#92347
Poate ca exemplele nu sunt cele mai bune dar asta este pentru moment.
Nu exista, cel putin pentru moment si din cate stiu eu, nicio sponsorizare pentru lucrarile de mai sus.
In alta ordine de idei am luat legatura cu Muzeul CFR si ne-am aratat interesati de reconditionarea unor exponate de acolo, printre care un semnal Banovici si o locomotiva cu abur pentru linie ingusta.
Nu ne-a trebuit nici un fel de aprobare.
Trebuie doar sa strangem randurile si sa incepem lucrul.
Cel mai greu lucru este pornirea, pana facem presiune in cazan (pana ne adunam), in rest lucrurile vor merge de la sine.
Spoor!
#62
Postat 27 September 2010 - 09:13 AM
#63
Postat 27 September 2010 - 07:19 PM
Sponsori nu se inghesoaie si daca totusi ar fi, atunci cand te duci la ei trebuie sa sti exact ce le ceri. Concret si cu argumentatii clare.
Cine a mai avut experiente cu sponsorizari stie ce spun/scriu. Si chiar si in situatia asta nu este nici pe departe simplu.
Felul in care se va actiona si cat de departe se va actiona nu se poate stabili doar uitandu-ne la un fier dintr-o curte.
La ce avem pana acum ca documentatie nu putem face din Famo nici macar un exponat static desi s-au adunat pana acum 7 carti.
Nu exista in nici una dintre aceste carti o fotografie sau macar un desen care sa arate o masina identica din punct de vedere exterior cu masina de la MMN.
Inca nu putem demonstra ca are caroseria originala sau a fost reconstituita simplist la un moment dat in istoria acestei masini cu atat mai mult cu cat elementele de caroserie poarta aceleasi urme de vopsea ca si alte elemente aflate pe Famo si care par a fi originale.
Deci, inca nu se poate sti ce si cum la momentul asta.
Pe masura ce apar planuri, desene, fotografii, cautam problemele si cautam rezolvarea lor.
Cu siguranta vor apare probleme si cand va fi demontat si ar fi bine sa avem deja documentatie cat mai completa.
Si ar mai fi o problema: nu poate fi lucrat in locul in care se afla acum nici daca ar fi acoperit de cort.
Sper ca pana la anul in primavara sa se gaseasca si un atelier care sa mai apartina inca armatei si unde sa se poata lucra.
Continuam asa ca
Bafta!
#64
Postat 27 September 2010 - 07:37 PM
Aceasta postare a fost editata de mersu: 27 September 2010 - 07:52 PM
#66
Postat 28 October 2010 - 09:08 AM
Aceasta postare a fost editata de soricelul: 28 October 2010 - 09:11 AM
#68
Postat 28 October 2010 - 01:36 PM
#70
Postat 27 December 2010 - 06:51 PM
#71
Postat 27 December 2010 - 07:54 PM
buha, la 27 Oct 2010, 20:07, a spus:
Nu!
AdiP, la 27 Dec 2010, 18:51, a spus:
http://www.modelarmour.com/index.php?optio...s&Itemid=59
Multumesc, Adi!
Si daca tot n-am avansat la cel real, pentru cei ce vor dori sa asambleze machete de famo le pot pune la dispozitie intreaga documentatie adunata pana acum, meritul principal si de netagaduit in adunarea documentatiei fiind a lui Adi.
Bafta!
#72
Postat 02 December 2011 - 10:02 AM
suntem rugati sa comunicam ,in masura posibilului,seria exemplarului expus la MMN.
Iata pe scurt ,mail-ul pe care l-am primit
Hello
I saw your entry at the warrelics forum about the Famo restoration in Romania
And I also had a look at that romanian site
I have made some registers of surviving german halftracks
I did all of tha halftracks includung the SdKfz 9 Famo
Have a look here http://the.shadock.f...Kfz8_SdKfz9.pdf
But I have a question for you about the Romanian Famo
Is it possible that you or one from the Romanian Forum could check for the Chassis number of the Famo
Number should be at the back on the right side ( see picture ,it is in the red square )
Would be great if someone could make a picture of the number !
Best Regards from Holland
Walter
Multumiri si din partea mea.
fotografia anexata ,priveste locatia unde ar trebui sa apara acea serie,incadrata cu rosu.
Rog pe cei/cel care poate indica/fotografia acea serie,sa-mi comunice rezultatul aici sau PM ,eventual Mail.
Poate ,in felul acesta ,sa aflam mai multe date utile despre istoria exemplarului expus.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 December 2011 - 10:18 AM
#73
Postat 05 December 2011 - 04:59 PM
O galerie foto a userului Malasorte de aici de pe forum cred:
http://www.dishmodel...htm?np=2&p=1222
La fel, nu se vede foarte bine (http://www.dishmodel...p=1222&id=35148). Trebuie verificat de aproape daca are cineva cumva drum pe acolo. Eu nu mai merg la Bucuresti pana nu apare un T-72 si un TR-125 la muzeu. :D Poate pana atunci se indura si cei de acolo sa taie gardul viu din jurul tancurilor romanesti/tractoarelor de artilerie, sa taie ramurile arborilor (tunul Resita M43 se duce fix intr-un pin daca-mi amintesc eu bine), sa nu mai puna masinile in fata TAB-urilor, sa nu mai creasca rosii in spatele TR-85M1 etc. Si poate pana atunci o sa dispara si grundul ala rosu de pe tancul LT vz. 35 si vanatorul de care TACAM R-2 etc. Daca nu cumva o sa dispara cu totul pana atunci (rugina lucreaza).
Uitati aici minunatie de rosie, zici ca e foametea din '46 sau in Primul Razboi Mondial cand puneau nemtii legume in parcurile din Bucuresti:
Si in ce hal e aripa senilelor la TACAM R-2:
#75
Postat 03 June 2012 - 04:00 PM
#76
Postat 03 June 2012 - 05:17 PM
Luand in calcul doar cele doua "atu-uri", in ele se reflecta perfect procentul de table corodate iremediabil ale celor doua relicve. Nu mai pun la socoteala nivelul de conservare al trenului de rulare sau al motoarelor.
Pacat ca nu a mai continuat ideea ce face subiectul topicului; mi-ar fi dat macar posibilitatea sa raspund altfel strainezilor care m-au mai intrebat de subiect.
Oricum, speranta nu moare. Cel putin nu inca.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 03 June 2012 - 06:08 PM
#77
Postat 18 October 2012 - 10:39 AM
Ba da, ideea a continuat (cel putin din punctul meu de vedere - FAMO ala m-a fascinat de mic, de cand muzeul era in zona Uranus). Sambata, 13 octombrie, aflandu-ma la muzeu, am avut o discutie constructiva cu CRIOS si cu d-nul Lt.Col. Lupu Corneliu (Sef serviciu documentare in cadrul muzeului). D-nul lt.col. doreste sa pornim actiunea de restaurare, doreste o lista cu cei ce vor sa se implice - ca si voluntari in munca - , este dispus sa caute o modalitate de a atrage nisca'i sponsorizari, ne va pune la dispozitie materiale pentru a putea face un adapost ceva (un sopron), ne va pune la dispozitie si ceva oameni din cadrul serviciului de restaurare. Pentru cei ce se vor implica, voluntari, in aceasta actiune, recompensa se va rezuma intr-o legitimatie de "prieten al muzeului" cu drept de vizita, oricand, gratuit si cam atat.
In ideea asta trebuie sa stabilesc, pana pe data de 27.10.2012 doua probleme:
1. Lista cu cei ce doresc sa se implice, ca voluntari, in munca (rugaminte - daca tot vrem sa facem o treaba, hai sa o facem la modul serios, cei ce se inscriu trebuie sa stie ca vorbim de munca fizica, de pus carca, de dat la perie de sarma, de murdarit pe maini, adica nu e treaba usoara dar cred eu ca satisfactiile vor fi destul de mari, pentru cei cu adevarat pasionati);
2. Lista minima de materiale (asta se va mai completa ulterior si de cei care se pricep mai bine in probleme de tinichigerie, de cei din cadrul muzeului, specializati in restaurari, oameni dispusi sa ne ajute)
Ideea este ca pana la primavara sa ne putem organiza si sa demaram acest proiect.
Astept aici inscrierea celor care doresc sa se implice
#78
Postat 18 October 2012 - 01:38 PM
Longinus, la 02 December 2011 - 10:02 AM, a spus:
Din pacate nu este nici o serie in locul mentionat.
AdiP, la 03 June 2012 - 05:17 PM, a spus:
Oricum, speranta nu moare. Cel putin nu inca.
Ideea a continuat doar ca lucrurile la noi merg "usor" diferit de felurile in care merg lucrurile pe alte meleaguri.
bogy, la 18 October 2012 - 10:39 AM, a spus:
Ba da, ideea a continuat (cel putin din punctul meu de vedere - FAMO ala m-a fascinat de mic, de cand muzeul era in zona Uranus). Sambata, 13 octombrie, aflandu-ma la muzeu, am avut o discutie constructiva cu CRIOS si cu d-nul Lt.Col. Lupu Corneliu
In graba si cu mintea in colturi ti-am furnizat numele eronat. Imi cer scuze! Numele domnului colonel este Lupu CONSTANTIN.
Eu sunt pe lista implicatilor, din oficiu.
Sincer sa fiu nu mai am chiar optimismul de la inceput pentru ca m-am lovit deja de cateva probleme legate de tema asta, sper insa ca impreuna sa le putem depasi.
Pentru ca oamenii sa fie siguri ca vrem sa facem treaba am propus chiar sa semnam un contract de voluntariat in care noi sa ne angajam ca vom face treaba si ei ca ne vor sprijini.
Cert este ca starea vehicolului se inrautateste pe zi ce trece.
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de crios: 18 October 2012 - 01:39 PM
#80
Postat 21 October 2012 - 09:29 PM
Sigur, habar n-am dacă mai există, dar înclin să cred că da.
Crios, dacă mai discuţi cu dl. lt.-col. Lupu, întreabă-l, dacă crezi că merită exploatată informaţia asta.