aerografele suporta vopseaua auto?
#61
Postat 27 September 2010 - 04:58 PM
Cum se poate determina cati litri aer/min. scoate un compresor? Am aflat ca acest airbrush consuma 15l/min. . ... ... ...cu riscul de a mai primi o portie de besteleala, diseara o sa pun poze cu butelia tampon improvizata (20 litri) si care rezista pana la 2,8 atm.(la 3 atm. a facut bum). Eu ma gandeam sa aibe un regim de lucru de 2.6 atm. si s-o alimentez cu compresorul de la masina (nu stiu daca o avea suficient debit pt. completare), pt. ca unde ma voi ascunde de curiosi oricum nu am sursa de curent electric.
#62
Postat 27 September 2010 - 06:19 PM
2. Citi litri pe minut scoate un compresor te intereseaza cel mai putin. Asta iti arata doar in cit timp se umple rezervorul tampon!
3. Nu cumva e ceva gresit? 15 l/minut mi se pare cam mult!
Eu am un rezervor de 3 litri in care bag 7 bar. El ajunge la 4 bar (cind porneste din nou compresorul) daca vopsesc continuu 15 - 20 minute.
#66
Postat 28 September 2010 - 08:59 AM
Iti pot oferi o sugestie, eu am doua compresoare, unul facut cu motor de frigider si butelie metalica de capacitate mare, presostat si supapa de siguranta, tot tacamul, dar si o scula improvizata, cu care am plecat, confectionata dintr-un compresor auto de performante scazute si o butelie tampon absolut obligatorie realizata dintr-un stingator auto de capacitate ceva mai mare. Nu e vorba de tuburile ca de spray care sut acum la moda, ci de stingatoare adevarate, buteliile rezistand cu brio pa peste 10 atm. Cauta un astfel de recipient, in mod sigur vei gasi pe cineva caruia i-a expirat un astfel de stingator, iar cand presiunea de lucru sau chiar cea de testare este de 2 sau de 3 ori mai mare decat cea necesara in aerografie, ai un sentiment de siguranta de neinlocuit.
Nu-mi dau seama exact de scopul intrebarilor, in domeniul teoriei pure, poate ma insel si sa-mi fie scuzata atunci banuiala, dar cateodata am impresia ca unele intrebari sunt puse la "misto". Fiecare cu pasiunea lui, dar daca trecand peste cateva aspecte teoretice de baza, experimentarea este totul. Deci daca chiar esti pornit pe acest drum si nu este vreun "pamflet" ca sa folosesc un cuvant la moda, debitul compresorului, distanta de la care se vopseste masurata cu exactitate, unghiurile si alte asemenea notiuni sunt total neinteresante. Pornesti masinaria, faci cateva teste, si ii dai in goarna. De altfel internetul este plin de tutoriale de utilizare a aerografului. Cu fiecare minut de utilizare castigi experienta, care repet, este de neinlocuit.
#67
Postat 28 September 2010 - 10:43 PM
Cred ca o sa merg pe varianta alternativa cu extinctorul + compresor auto. Chiar in portbagajul meu se afla unul expirat si nu e tip "spray". Arata ca si cele din institutii, doar ca este mic. Maine o sa pun foto si poate ma indrumi cum sa-l mesteresc.
#68
Postat 29 September 2010 - 03:22 PM
mam, la 28 Sep 2010, 23:43, a spus:
Compresor aerograf facut acasa
Bafta!
#71
Postat 01 October 2010 - 07:14 AM
Amarata aia de pompa de unflat cauciucuri nu-ti asigura debiltul de aer de care ai nevoie, suflaiul consumand mai mult aer decat baga pompa.
O metoda simpla pe care am folosito cu multi ani in urma era: camera de masina la care mai vulcanizasem o valva de aer, o pompa de unflat roti cu pedala conectata la una dintre valve si suflaiul conectat la cealalta valva. Acea pompa de picior baga mai mut aer decat cele alimentate la bricheta masinii.
Pana sa folosesc aceasta metoda am folosit cu destul succes o pompa de zugravit. La machete a mers, dar sa vopsesti o masina reala cu o pompa de zugravit pe post de compresor sau chiar cu un compresor care are la baza un compresor din cel pentru unflat roti, alimentat la 12V ... nu ai doar multa rabdare dar si foarte mult timp liber.
Bafta!
#73
Postat 07 October 2010 - 09:08 PM
Crios, la o camera auto care nu este incorsetata intr-o anvelopa nu i se poate masura corect presiunea aerului din interior. Ce reper sa folosesc ca sa nu o umflu pana la explozie.
PS:- din ambitie, ca tot am mesterit bidoanele alea, am bagat 2,5 atm in ele, am diluat niste tus ca tot era de prisos si am pus masinaria in functiune. Estimez ca fara a reumple bidoanele am aer suficient pentru doua zone de ~10 cmp, fara griji.
- daca consistenta tusului diluat a fost mai mica decat a laptelui, pulverizarea ar trebui sa fie mai fina?
- cand reduc cantitatea de vopsea aspirata trebuie sa reduc si presiunea aerului si invers?
#74
Postat 07 October 2010 - 09:42 PM
Citeaza
Citeaza
#75
Postat 08 October 2010 - 01:45 PM
stingatorul pe care l-ai postat este ok.
Dar tine cont de ceea ce au spus oamenii, este o solutie de compromis, de scurta durata, pentru ca un compresor auto nu este extraordinar de eficient, deci il vei folosi pe o durata relativ limitata. Eu l-am folosit inainte de a-mi confectiona un compresor "civilizat", si recunosc ca il mai am si il folosesc cu un suflai cu vopsele nepretentioase, pentru lucrari la care nu merita sa utilizez aerograful de calitate mai buna, sau pentru vopsirea reperelor mici care necesita foarte putina vopsea.
Concert, am folosit un compresor care a tinut la vreo 5 machete, dupa care l-am inlocuit. In timpul functionarii se incalzeste destul de tare. Eu procedez asa, pornesc masinaria, las sa se acumuleze presiune in butelie, dupa care folosesc suflaiul. Daca am suprafete foarte mici de vopsit, unde sunt necesare la propriu cateva picaturi de vopsea este ok, scula face fata.
#76
Postat 08 October 2010 - 07:10 PM
Deja am senzatia ca incerci sa vezi cat rezistam la caterinaca si daca tot e caterinca, caterinca sa fie.
De ce dracu mi-ar trebui sa stiu cate atmosfere bagam in camera?
Imi foloseste la ceva? Crezi ca tie iti foloseste la ceva?
Ti se pare tie ca eu sunt atat de batut in cap incat sa bag aer intr-o camera de masina folosind o pompa de unflat roti pana explodeaza camera? Ti se pare tie ca ar trebui sa pun manometru pe camera ca sa vad cand se unfla si cand se dezunfla?
Ia mai gandeste-te!
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de crios: 08 October 2010 - 07:11 PM
#77
Postat 08 October 2010 - 08:11 PM
Din acest moment eu refuz sa mai comunic si va multumesc pentru ajutor.
#79
Postat 09 October 2010 - 10:07 AM
Pina una alta inchid topicul, pare sa o ia razna!