Forum Machete,Modelism,Hobby: aerografele suporta vopseaua auto? - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

aerografele suporta vopseaua auto?

#21 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 20 August 2010 - 06:27 AM

Daca faci comparatii intre metodele obtinute cu seringa sau cine stie ce dispozitive de pulverizat medicamente si un aerograf cu dubla actiune cum e BD-138 nu cred ca iti trebuie cu adevarat un aerograf. Exista fel de fel de creioane corectoare, samd, exista service-uri care iti pot rezolva problema mai ieftin de 7-9 milioane cat te costa aerograful+compresorul+accesoriile gen mufe, furtune, etc. Oricum, vezi ca masinile marime naturala se vopsesc foarte greu ca sa nu lasi pete (in general se vopseste intregul element (aripa, spoiler)) si oricum dupa vopsire trebuie si lacuite iar apoi polishate deci in toata chestia asta aerograful e printre ultimele tale probleme. Daca te ajuta cu ceva aerografia la o masina, te ajuta la grafica gen pictura, (nu doar dungi sau tatoo-uri) pe suprafata acesteia iar la capitolul asta vezi ca sunt forumuri dedicate pt grafica pe masini/motociclete. In principal ei au alte vopsele/lacuri de protectie fata de noi machetistii si oarecum alte metode de lucru.

#22 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 August 2010 - 08:50 AM

Citeaza

aerograful din linkul 2 are unghi al jetului mai mic decat BD-138?
Nu, cum am mai spus, BD-138 are un unghi mai mic la ejtul de vopsea decit pistolul de vopsit. Pistolul de vopsit este construit special sa imprastie vopseaua pe o suprafata mai mare. Unele tipuri au chiar posibilitatea de a regla, intre anumite limite, acest unghi.
Daca ai ceva indeminare, iti poti face un suflai folosind un ac de seringa cu mentiunea ca o sa ai ceva de muncit la sistemul de pornire/oprire al aerului. Asta de amorul bricolatului, pentru ca pretul la un suflai nu este asa de mare.

Citeaza

aerograf cu dubla actiune cum e BD-138
Mig, BD-138 nu este un aerograf dubla actiune, ci unul cu simpla actiune, adica un suflai cu amestec intern, nitel mai perfectionat!

#23 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 20 August 2010 - 09:12 AM

Z-mare, te referi la suflatorul Maimeri de la Pictura online? Din imaginea de pe site am avut impresia ca diametrul interior al tevii de aspiratie ar fi mai mare decat al unui ac de seringa de 0,5-0,8.

Iarta-mi naivitatea Z-mare, dar tind sa cred ca te gandeai totusi la BD-138 cand ai pomenit de suflai cu pret bun. Corect?

#24 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 20 August 2010 - 10:03 AM

@Mam
Daca am inteles (in sfarsit) bine, vrei sa vopsesti o suprafata de 0,5mm latime pe cca. 10cm lungime, adicatelea un fel de zgarietura cam de 10 cm pe o latime de juma' de milimetru ?
-Pai e o zgarietura superficiala (la asemenea latime), si care se poate rezolva cu un creion corector de o nuanta apropiata, obligatoriu ceara si polish aplicata ulterior.
Nu are sens sa te apuci sa vopsesti o asemenea suprafata, sansa sa fie extrem de vizibila corectia aplicata de tine (indiferent de folosesti pentru vopsire), nu se justifica.

Spray-ul are dilutie (asa cum am mai zis) foarte mare, nu 1/1, putere de acoperire dintr-un singur strat - MICA. Folosirea unor masti puse in apropierea zonei de vopsit (cum vrei tu sa faci) mai rau te incurca- imprastierea mare a spray-ului duce la pete inestetice si trepte de vopsea, vizibile dupa al 2-lea sau al 3-lea strat. Crede-ma ca stiu ce vorbesc.
Pentru o acoperire uniforma si fara diferente, ai avea nevoie de slefuire initiala usoara, aplicat apoi un strat SUPER FIN de spritzchit, slefuit, degresat si apoi vopsit. Slefuirea implica obligatoriu o suprafata mult mai mare decat a zgarieturii actuale. Ceea ce face vopsirea cu suflai sau aerograf fin, o munca care dupa parerea mea nu se justifica.
Am vopsit (asa cum am mai spus) acu' 1 saptamana, ambele portiere stanga ale unei masini (jumatatile superioare doar), insa rezultatul obtinut cu aerograf cu duza de 0.3 mm nu a justificat timpul afectat vopsirii. Am utilizat in contrapartida si un suflai de genul celui din link-ul 1, cu imprastiere mai mare, masti aplicate la distante generoase fata de marginile suprafetei de vopsit, am folosit si spray-ul cel fara putere de acoperire si aceleasi masti. Cu spray-ul am reusit sa pierd 3 ore pentru a acoperii cat de cat acceptabil suprafata totala. Ulterior am folosit din nou suflaiul din link-ul 1, pentru uniformizare. Cu aceeasi masinarie al dat si ultimul strat ce vopsea in amestec cu lacul lucios, super diluat si in vre-o 5 straturi fine. Rezultatul- acceptabil, insa din anumite unghiuri se vede diferenta de nuanta/stralucire.
Precizare : am compresor (manufacturat), cu tot harnasamentul aferent utilizarii lui propice.

Altul ar fi fost insa rezultatul daca mi-ar fi functionat masinaria din link-ul 2, e mult mai dedicata vopsirii auto decat orice altceva am tot vorbit noi mai sus.
Poti forma un amestec mai consistent al vopselei, control mai bun, acoperire acceptabila. Totusi, pentru ceea ce vrei tu sa faci, nu se justifica achizitionarea chiar si a unei masinarii de acest precum si a unui compresor. Si nu, compresor de umflat rotile la masini nu merge, daca te bate cumva gandul spre asa ceva.

PS. Da, BD 138 e un aerograf simpla actiune ce functioneaza doar prin aspiratie. Deci tot un fel de suflai, doar putin mai artistic.

Spor sa ai si sa ne arati ce ti-a iesit.

#25 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 20 August 2010 - 06:40 PM

Scuze pentru eroarea cu BD-138, e intr-adevar cu simpla actiune. Totusi sfatul ramane in picioare, daca masina nu e o rabla iremediabila e riscant de mesterit la vopsea. Un meserias in domeniu si un atelier cu tot ce trebuie e mult mai recomandabil. Retusurile (mai ales daca e metalizata e cosmar) se vad aproape mai urat decat zgarietura mai mereu. Cum spuneam si cum spunea si adip de obicei se vopseste tot elementul de caroserie si asta dupa j'de operatii pregatitoare, apoi se lacuieste/poliseaza si optional ceruieste. Si mai trebuie si un meserias cu interes. Altfel mai rau strici. Nu mai spun ca daca tabla e si indoita/infundata mai ai si de chituit.

#26 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 20 August 2010 - 10:46 PM

AdiP, am corectat la 0,5 cm. Cand am dat aceste cifre m-am referit la diametre, deci zone circulare; rezultate exact in urma slefuirii a ce crezi?, nu chit ci chiar vopsea dupa o buna degresare obtinuta cu servetele de cur de bebelus :drinks: rezultand o priza de exceptie (dupa servetel neaparat se spala cu apa distilata frecand cu degetele bine degresate si ele). Si am tot aplicat strat cu strat pana am ajuns la linie. Urmeaza slefuire cu hartie abraziva de 600, apoi 1000, apoi 2000, si la final pasta abraziva. Rezulta o supraf extrem de fina. Acum ar urma vopsirea propriu zisa... sa vedem cu ce... . Ca amuzament pt. voi incarcarea cu vopsea am efectuat-o cu trafaletul de 5 cm, si curios lucru dar dupa un timp am ajuns sa scot o supraf destul de fina jucandu-ma cu dilutiile si facandu-mi mana. Pacat ca nu exista trafaleti din burete mai fin ca nici nu mai vroiam pulverizare.
Ca sa revenim la tevile noastre, daca mi-as face un suflai din ac de seringa de 0,5 pt. vopsea si o mina de pix tip Parker pt. aer ar functiona frumos? S-au teava pt. aer trebuie sa fie si ea mai mica la diam. int.?
Daca optez pt. masinaria din link-ul 1, stiti in ce tara este fabricat?. Intreb pt. ca azi am vazut ceva identic in Bricostore fabricat in Coreea si duza arata cam prost finisata la marginea interioara.
Am mai vazut o oferta la Valex, un beginer la ~ 33 lei. Intre el si un suflai cu ac de seringa de 0,5 (am si un ac de Rotring de 0,35), care face conul de vopsea mai ingust si mai bine atomizat? Pute-ti baga la comparatie si BD-138 din punctul asta de vedere.

#27 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 August 2010 - 09:36 AM

Citeaza

am avut impresia ca diametrul interior al tevii de aspiratie ar fi mai mare decat al unui ac de seringa de 0,5-0,8.
Nu incurca diametrul tevii de alimentare cu diametrul duzei! Chiar si la un aerogarf de marca, acea teava poate avea 3 mm in diametru, dar duza are numai 0,1 mm!

Citeaza

dar tind sa cred ca te gandeai totusi la BD-138 cand ai pomenit de suflai cu pret bun
Ma gindeam la un suflai in general.

Citeaza

care face conul de vopsea mai ingust si mai bine atomizat
Conul de vopsea nu este dat de diametrul duzei, ci doar cantiatea de vopsea. Unghiul conului este dat de aerodimanica pieselor si forma si diametrul duzei de aer Am mai spus-o, aerograful este o masinarie ...aerodinamica! :drinks:

#28 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 24 August 2010 - 01:41 AM

Si inca ceva. Care este smecheria datorita careia un aerograf cu amestec intern si aspirat, nu face borboroci in vasul cu vopsea?

#29 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 August 2010 - 08:11 AM

Citeaza

care este smecheria datorita careia un aerograf cu amestec intern si aspirat, nu face borboroci in vasul cu vopsea?
Nu e nici o smecherie: NU trebuie sa faca bulburuci. Daca face e defect (garnituri duse, pozitii proaste intre piesele componente, vopsea necuratata etc)! :drinks:

#30 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 24 August 2010 - 11:38 PM

Z-mare, evident ca nu trebuie sa faca. Am facut niste combinatii constructive cu teava aia de la Tantum Verde si am observat ca pot obtine un con de vopsea mai bine atomizat decat cu doua tevi amarate(suflai). Prin urmare am indraznit sa cred ca pot realiza un pseudo aerograf cu simpla actiune, aspirat si amestec intern :drinks: . Zic pseudo pt. ca tija din teava nu poate fi reglata ca acul unui aerograf adevarat. Duza avand 0,3mm, am folosit ca tub de aspiratie ce am avut mai mic prin casa: cap de Rotring de 0.25mm. Cu toate acestea in borcanel se producea un bal, bal, ce-i drept mic si rar dar nu se aspira nimic. Daca as fi marit presiunea probabil ca se inmulteau bolboroselile si atat.
Ce ar trebui sa fac sa nu mai vad basici in zeama, ci sa aspire lichidul?

#31 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 August 2010 - 08:11 AM

Pozitia celor doua tevi nu este corecta, de aceea aerul intra in recipient. Nu te situezi cu teava de vopsea in zona de presiune minima.
Ea trebuie sa fie cam asa.
Imagine atasata: suflai.JPG
Pozitia exacta, optima o afli experimental.

#32 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 25 August 2010 - 09:40 PM

Z-mare, ca sa aduc lumina in privinta ultimelor 3 postari ale mele incerc sa pun niste foto:
asta e teava cu tija aia interioaraImagine atasata: Fotografii_0059.jpg
aici e duza de iesire vopseaImagine atasata: Fotografii_0060.jpg
aici e orificiul de intrare amestec aer cu vopseaImagine atasata: Fotografii_0061.jpg
aici ideea pe care as vrea s-o aplicImagine atasata: Fotografii_0062.jpg
Deci, in masinarie se creeaza o presiune mai mare decat cea atmosferica si uite asa si bolborocii. As putea compensa cu o derivatie din conducta de aer catre borcanelul cu vopsea, dar prefer o masinarie cat mai simplu de utilizat. In privinta asta eram eu curios cum de nu fac bolboroci aerografele, mai ales ca la unele modele le poti pune o duza mai mica, diametrul aductiunii de vopsea ramanand acelasi. Este vreo piesa speciala sau un detaliu constructiv la intrarea vopselei in corpul aerografului sau pur si simplu va functiona daca prin piciorul T-ului etansez teava de aspirare a vopselei incat orificiul superior al acesteia sa se pozitioneze mai in interiorul fluxului de aer si nu la periferia acestuia asa cum este la T-ul obisnuit?

#33 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 August 2010 - 08:26 AM

Pai abordarea ta e total gresita. :drinks: Nu sunt in fata calculatorului meu, as aca nu pot sa pun niste poze mai ca lumea. Treaba sta cam asa. Aerograful este un dispozitiv aerodinamic si functioneaza pe baza principiului lui Bernoulli care spune, pe scurt, ca suma dintre presiunea dinamica si cea statica, la un fluid imcompresibil ce curge laminar, este constanta. Daca tu ai o gituitura pe teava, in virtutea acestei legi, in acea sectiune mai ingusta creste viteza si scade presiunea.
Ori exact asta ai tu aici:
Imagine atasata: suflai.JPG
Presiunea mica face ca vopseaua sa urce pe tub in sus si sa fie antrenata de curentul de aer sub un anumit unghi solid. Orice alta modificare duce la alterarea sistemului!
La sistemul tau nu ai o zona de presiune scazuta, deci vopseaua nu are cum urca pe teava, mai mult, punint acea prelungire in zona, aerul intimpina rezistenta si astfel intra in cupa cu vopsea, unde bolboroseste.
In concluzie, abordarea este total gresita!
Imagine atasata: Fotografii_0062.jpg

Teava din fata trebuie sa dispara, teava de vopsea fa-o dintr-un ac de seringa iar cea de aer dintr-un pix. Pozitioneaza-le ca in figura de mai sus si totul o sa fie OK!

#34 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 26 August 2010 - 03:27 PM

Si o sa am o atomizare buna si fara stropi?
Il pot regla din diametrele si profilele orificiilor celor 2 tevi, plus presiune aer, incat sa obtin un unghi al conului de vopsea cat mai mic si sa pot vopsii de la maxim 5cm de suprafata? Bineinteles ca nu ma gandesc la inalta performanta, dar nu vreau nici zugraveala.

#35 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 August 2010 - 05:25 PM

Daca lucrezi ingrijit, da.
Trebuie mentionat ca, la acest tip de "aerograf", reglajele sunt in limite foarte strinse. De asemenea, acul ce aduce vopseaua trebuie prelucrat nitel, in sensul ca virful trebuie sa se termine cu un con, bine slefuit. Tubul orizontal, cel de aer, ar fi bine sa se termine cu un ajutaj cu diametrul undeva intre 0,7 - 1mm. Eu am folosit un pix din alea cu virf de 0,7 mm, la care am scos "buretele".
Prin pozitionarea celor doua tuburi, cel de vopsea mai sus sau mai jos, cel de aer mai in fata sau mai in spate, intre anumite limite, poti regla cantitatea de vopsea si unghiul conului.
Daca vopseaua este bine diluata, presiunea nu prea mare (1 - 1,5 bar) si piesele sunt montate corect si rigid una fata de cealalta, o sa obtii rezultate foarte bune.

#36 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 26 August 2010 - 05:33 PM

Atomizare ca urmare a folosirii tubulaturii pe care o vedem in imaginile prezentate de tine - NU are cum sa rezulte.
Asa cum a scris si Z, foloseste pentru vopsea acul unei seringi sau teava unui creion mecanic; obligatoriu pentru aer folosesti un tub mai mare-nu exagerat-, diametrul gaurii unui varf de pix (plasticul prin care iese pasta) e arhisuficient.
Pozitionarea celor doua trebuie sa fie asa cum a indicat Z in desen, mutarea mai spre fata sau spre spate a tevi de aer, duce la rezultat zero !
Nu inteleg totusi de ce te cramponezi de acele tevi prezentate in imaginile tale. Nu sunt prea potrivite pentru ceea ce vrei tu, iar utilizarea T-ului nici atat.

Reglajul spre mic al conului de vopsea e dificil de obtinut cu acest gen de suflai, pentru ca diametrul gaurii tevii de aspiratie vopsea precum si volumul de aer coroborat cu viteza lui la iesirea pe teava de aer, iti va da si marimea jetului pulverizat.
Distanta de 5 cm pe care o doresti ca si reper nu cred ca va fi potrivita, jetul de aer necesar "barbotarii" vopselei spre in sus va fi destul de mare, respectiv si distanta pana la suprafata de vopsit trebuind sa creasca proportional. Altfel te vei trezii cu vopsea in exces precum si curgeri inestetice si aproape imposibil de remediat.
Mai multe detalii cu si despre aerograf gasesti AICI
Merita citite cu mare atentie, atat pagina indicata cat si urmatoarele, cu subsectiunile aferente !
Spor !

A, acum vad ca a postat si Z-ul. Scuze pentru intercalarea postarii mele.

#37 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 26 August 2010 - 08:45 PM

@mam, figura cu tevile si T-ul ti-ar fi reusit doar daca acolo era un tub Venturi. Nu cred ca a fost incercat ca atare in operatii de vopsire. Gasesti destule pe net despre asta cu aplicatie practica in irigatii.
Principiul mai functioneaza si ca mai jos reiesind un suflai ceva mai evoluat:
Imagine postata
http://www.wolfetory.com/education/compres...ri_atomizer.htm

Bafta!

#38 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 27 August 2010 - 01:42 AM

Foarte interesante pentru mine ultimele 3 postari :drinks:
Z-mare dispui de foto cu pixul cu "burete" si cu acul prelucrat la varf?

#39 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 August 2010 - 09:37 AM

Crios, ceea ce ai aratat tu nu functioneaza pe principiul aerografului. Acest dispozitiv cred ca-si merita pe deplin numele de suflai. El functioneaza asemanator cu aparatele alea de zugravit cu care erau dotate unele asapiratoare de pe verema impuscatului.
Adica, dupa cum se vede si in desen, parte din aer intra in cupa cu vopsea obligind-o sa iasa din recipient pe tub. Acelasi aer, in dreptul duzei, conform principioului lui Bernoulli, creaza o mica depresiune ce naste conul de vopsea pulverizata. "Borcanele" cu care erau dotate aspiratoarele, aveau un orificiu care dirija aerul in borcan. Daca acesta era liber, pulverizarea inceta, daca astupai orificiul, aerul intra in borcan si incepea pulverizarea.
Mam, din pacate nu mai am nici dispozitivul, nici pozele! :drinks:

#40 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 27 August 2010 - 03:26 PM

Z-mare, pai hai sa incercam textual sa identific pixul minune: iti amintesti marca si alte indicative notate pe el, scopul pt. care se folosea? Conul care ramanea dupa eliminarea "buretelui" era metalic sau din plastic?
Conul acului de seringa sa fie sub un unghi mai ascutit sau mai mare? La varful conului se subtiaza "carnea" acului pana la limita peretelui interior?
Sa ma ierti, dar cand intru in amanunte il enervez si pe dracu (un tip zicea sa nu razi nici de respectivul, ca nu se stie niciodata...), insa prefer sa pregatesc totul in cel mai mic detaliu daca se poate.

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi