aerografele suporta vopseaua auto?
#1
Postat 16 August 2010 - 03:53 AM
Pt. vopseaua auto pe baza de diluant (1:1), ce ar fi mai potrivit: un aerograf serios, un beginer sau un suflai?
#2
Postat 16 August 2010 - 11:52 AM
mam, la 16 Aug 2010, 04:53, a spus:
Pt. vopseaua auto pe baza de diluant (1:1), ce ar fi mai potrivit: un aerograf serios, un beginer sau un suflai?
Depinde ce vrei sa vopsesti: o macheta serioasa, autoturismul proprietate personala sau gardul.
#3
Postat 16 August 2010 - 11:59 AM
#4
Postat 16 August 2010 - 05:00 PM
Ce ar fi mai potrivit? Pai si pensula, daca te pricepi! Cum spuneau si baietii mai sus, depinde de ce faci! Deci niste detalii in plus nu ar strica, daca vrei un sfat pertinent! (linistit, nu-ti fura nimeni ideile!)
#5
Postat 17 August 2010 - 01:31 AM
Daca ma incapatanez pe dil. 1:1 sa ma orientez la suflai? Eventual beginer? Aceasta dil. impune un anumit diametru int. al tevii de aspiratie?
#6
Postat 17 August 2010 - 07:47 AM
Citeaza
Citeaza
#8
Postat 17 August 2010 - 09:23 PM
Asa cum zice si Z-tul, diferenta intre un rezultat foarte bun/acceptabil/mediocru il da "utilajul" cu care-ti asezi vopseaua pe surpafata dorita.
-Suflaiul: termen relativ, fiind vorba in principal de doua tevi simple (pozitionate in unghi drept cum zici); fara posibilitatea unui control adecvat a aerului cat si a debitului de vopsea, merge doar pentru suprafete mari- de cele mai multe ori cu rezultate mediocre. Mediocre=depunere inestetica a vopselei pe suprafata, stropi variati ca si marime/greutate, etc.
-Aerograf simpla actiune (diverse variante constructive) - aerul iese constant din masinarie, trigger-ul avand control la debitul de vopsea, apasarea acestuia fiind de cele mai multe ori doar spre in jos. Rezultat mult imbunatatit fata de suflai, bligatoriu este nevoie de un compresor de aer, datorita utilizarii unei/unor duze mici (pot varia intre 1.5 mm sa zicem si pana la 0.75-0.5 mm sau chiar mai jos). Volumul constant de aer (dat doar de catre un compresor cu rezervor de linistire si regulator de debit) permite o "atomizare" a vopselei diluate corespunzator si asezarea ei in straturi mult mai fine si binenteles mai controlabile fata de suflai.
-Aerograf dubla actiune, trigger cu dublu rol, prin apasare verticala ai control la debitul de aer, prin tragere spre inapoi apare control la vopsea, in amestec cu aerul. Obligatoriu compresor, masinaria folosind duze mici/fine, undeva in jurul a 0.5-0.3 sau 0.2 mm. Amestec aer vopsea in interiorul aerografului, "atomizarea" vopselei fiind mult imbunatatita chiar si fata de aerograful simpla actiune - rezultatele pe masura. Cu atentie, indemanare si muuuuulllta practica, ajungi sa semnezi cu el, binenteles la o presiune bine reglata (mica) si un debit de vopsea aproape de minim.
Alegerea este a ta,in principal in functie de ce vrei sa lucrezi si binenteles de bugetul pe care vrei sa il aloci pentru scopul tau.
Daca am inteles bine si vrei sa vopsesti diverse elemente pe la masini, casti moto sau laptop-uri,recomand aerograful. Rezultatele sunt pe masura indemanarii si
Citeaza
Nu tocmai. Dilutia depinde in primul rand de presiunea aerului; cu o presiune adecvata, "scuipi" chiar si o vopsea uscata daca-ti prinzi mintea.
Pentru a avea o uniformitate a stratului de vopsea si control, diluezi asa cum a spus si Mig -la consistenta laptelui.
Spor sa ai !
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 17 August 2010 - 09:24 PM
#9
Postat 17 August 2010 - 11:59 PM
Volum constant de aer nu se poate adapta si la suflai?
Ce iti spune care sa fie dimensiunea duzei cand te apuci de o lucrare?
Si, nu, nu ma apuc de tuning auto. Vreau doar sa-mi repar singur "bucuriile" de pe caroseria masinii personale din doua motive: imi place sa mesteresc si poate mai invat ceva si pentru ca nu vreau sa-mi respect promisiunea fata de seful de la caroserii, caruia dupa a treia magarie comisa i-am promis ca o sa-i schimb aerodinamica daca isi bate joc si a patra oara.
Va dati seama ca pentru ce vreau eu nu prea se justifica achizitia unui aerograf performant. Poate imi dati o sugestie ce sa aleg, pentru ca intre timp am citit siturile marilor branduri constructoare de aerografe si acum nu mai pot sa-mi asez freza la loc.
Iar in loc de compresor ma gandeam la 4 pet-uri de 5 litri inseriate cu furtun de stropitor parbriz si umflate cu pompa de picior. La iesire sa reglez aerul cu un robinet, clema etc.
#11
Postat 18 August 2010 - 08:56 AM
mam, la 18 Aug 2010, 00:59, a spus:
Volum constant de aer nu se poate adapta si la suflai?Binenteles.
Ce iti spune care sa fie dimensiunea duzei cand te apuci de o lucrare? Calitatea lucrarii pe care vrei sa o faci si binenteles suprafata de acoperit.
Si, nu, nu ma apuc de tuning auto. Vreau doar sa-mi repar singur "bucuriile" de pe caroseria masinii personale.... Am inteles. Eu tocmai am vopsit la un Ford Escort rosu (cateva zone) cu un aerograf BD 134, insa nu mi-a convenit rezultatul obtinut. Masinaria este facuta pentru fineturi, iar de regula vopsirea unei auto necesita acoperirea unei suprafate mai mari, pentru a nu se vedea diferenta de tonuri. Nu mai vorbesc de lacuire, care e foarte problematica daca folosesti un aerograf cu duza fina.
Ai posibilitatea de a lucra de la distanta mai mare (pentru imprastierea mai mare a jetului), cu presiunea aerului mai mare, insa te descurci cumva cu acele pett-uri. Dezavantajul e ca trebuie reumplute mult prea des. Tu decizi.
Poate imi dati o sugestie ce sa aleg - Iti recomand sa lucrezi fie cu un BD 138 (suflai cu ceva pretentii)
http://www.picturaonline.ro/shop/aerografi...8/prod_479.html,
sau mai degraba cu asta :
http://www.colorit.r...opsit-mini.html
Mare atentie la distanta de la care dai jetul, la fel de mare atentie la dilutie si binenteles la ultimele doua straturi de lac pe care le aplici. Lasa timp de uscare completa a vopselei inaintea lacurii. Risti incretirea iremediabila a vopselei daca nu e complet uscata.
Spor sa ai.
#12
Postat 18 August 2010 - 09:51 AM
- simpla actiune: a) cu mestec extern si b) cu amestec intern. La cele simpla actiune nu se poate regla, ci doar seta, nici aerul, nici cantitatea de vopsea in timpul vopsirii. Aici intra suflaiul, cel din doua tevi la a) si cel aratat de tine la b). Bune pentru vopsit suprafete mari si cu folosirea mastilor.
- dubla actiune cumulata. Aici amestecul se face intern. Sint aerografele de tip "Alex" sau cele aduse de Pavel. Se poate regla atit debitul de aer cit si cel de vopsea dar cumulat. Mult timp au fost numite impropriu "aerograf cu simpla actiune si amestec intern". Bune pentru vopsit suprafete medii, treburi aristice de dimensiuni medii, direct din mina (daca ai talent) sau cu masti. Alimentarea este de obicei gravitationala. Au diametre relativ mici al duzei (0,2 - 0,5 mm).
- dubla actiune independenta. Sunt cele mai performante aerografe, reglajul aerului si vopselii putindu-se face independent. Alimentarea este atit gravitationala cit si prin absorbtie. Duzele pot incele de la 0,1 mm diametru si merg pina la 1 mm. Multe au posibilitatea de a fi folosite atit ca aerografe dubla actiune cumulata cit si simpla actiune. De asemenea duzele sunt interschimbabile, fiecare duza venind cu acul ei. Bune la ...toate, talent si mina sa ai! Pretul este cam...pe masura.
Mai aduc aminte un lucru: nu exista aerograf minune ci doar mina priceputa!
#13
Postat 18 August 2010 - 12:20 PM
Binenteles ca sunt perfect de acord cu cele inserate de tine in postarea de mai sus si cu atat mai mult cu cea precedenta ei.
Eu am incercat sa fac o descriere mai generala ,apreciind-o suficienta pentru ceea ce doreste amicul mam sa faca; ma bucur insa pentru ceea ce ai subliniat tu.
In continuare, recomand pentru "facelitf"-ul de care vorbeste @mam, masinaria din link-ul 2. E mult mai dedicata acestui scop fata de un simplu aerograf, cu atat mai putin suflai ordinar.
Ca o paranteza. La un aerograf simpla actiune, cu alimentare prin absorbtie, "setarea" aerului in timpul vopsirii o pot face prin gradul de apasare asupra trigger-ului, deschizand mai mult sau mai putin supapa. Setarea vopselei nu o pot face altfel decat prin "sugrumarea" duzei prin rotirea acului/con in interiorul ei. Vorbesc aici de un aerograf (suflai) de genul celui din primul link.
In cursul vopsirii (daca am a treia mana libera), reglajul vopselei il pot face prin rotirea asa cum am mai spus, a acului/con si tot binenteles, fara a pulveriza direct pe subiect vopseaua. Sper ca am fost destul de coerent in exprimare.
Sporuri multe Z-tule la machete si discutii contructive !
AdiP
#14
Postat 18 August 2010 - 12:48 PM
Citeaza
Da, corect, la suflai poti regla cantitatea de vopsea prin apropierea/departarea, foarte fina, a tevilor pe unde vine vopseaua si aerul. Suflaiul de la Revell ( http://www.emodels.co.uk/plastic-kits/reve...666-p-3665.html ) are un surubel din care poti face acest reglaj. Cantitatea de vopsea se mai poate "regla" si prin micsorarea diametrului tevii de vopsea. La cel din al doilea link, reglajul, mai degraba ajustarea, se face simplu inaintre de a incepe vopsirea.
No, sporuri mestere!
#18
Postat 19 August 2010 - 07:52 AM
Cu un simplu suflai sau cu un aerograf mai de precizie (cu jet mic si bine dirijat) nu ai nici spor si nici avantajul vopsirii "dintr-o mana" a unei suprafete mari. La orice intoarcere a sensului de vopsit (stanga->dreapta sau invers), daca nu esti atent o sa-ti ramana o "bulina" de vopsea mai accentuata, ceea ce imediat dupa uscare se va vedea urat.
Cu aerograful din link-ul 2 ai avea avantajul unei vopsele omogene (fara stropi mari) precum si a unui jet mai mare dar suficient de controlabil pentru acoperire uniforma.
As recomanda ca la ultimul strat de vopsea sa dai si lacul in amestec cu aceasta. -Obligatoriu probezi pe altceva inainte, nu direct pe masina !!!
Daca insa vrei sa folosesti spray-ul, lasi timp cel putin 4-6 ore vopselei sa se usuce bine; lacul lucios fiind mai acid (datorita diluantului si agentului ce da luciu presupun- chiar daca e acrilic), risti sa incretesti vopseaua proaspat aplicata. Se va indrepta putin, insa nu suficient pentru a nu ramane urme inestetice de "coaja de portocala".
Mare atentie, indiferent cu ce vei lucra: - Daca doar ti se pare ca bate vre-un curent de aer prin zona in care vopsesti si nu te opresti, ai muncit degeaba ! Cauta o incinta bine inchisa, luminoasa si inainte de a incepe, poti pulveriza putina apa in aer, pentru a evita praful ce se poate asterne peste vopseaua proaspata.
Strict la intrebarea ta ultima :
Spray-ul suplineste intr-un fel suflaiul din link-ul 2, insa consistenta vopselei din recipient este mult mai mica fata de ceea ce poti tu pune in masinarie.
Categoric e mai bun (pentru estetica vopsirii) fata de BD 138.
Spor si sa ne arati ce-ti iese.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 19 August 2010 - 08:08 AM
#19
Postat 19 August 2010 - 08:04 AM
Citeaza
Citeaza
Citeaza
Inca o data, folosirea aerografului, ca si a orcarei scule de altfel, implica lucrul cu el, indeminare si experienta. Cam greu sa inveti mersul pe bicicleta prin corespondenta!
Parerea mea: daca vrei doar sa vopsesti tinichigeria auto poti folosi cu succes acel minipistol de vopsit (care este tot un suflai), daca vrei sa faci grafica folosind masti, e bun BD-138, daca faci grafica " de arta" ai nevoie de un aerograf "de firma". Atentie, in toate cazurile ai nevoie de un compresor.
Citeaza
#20
Postat 20 August 2010 - 01:10 AM
Personal, am mai folosit sprayul si pentru comparatie o masinarie construita astfel: teava care se introduce in cavitatea bucala de la pulverizatorul de Tantum Verde (duza de 0,3mm + o tija de plastic care imita acul de la aerografe) mufata la o seringa in care aveam vopsea diluata 1:1. Am scos aerul din seringa, ca si cand as vrea sa-i fac cuiva o injecte, apoi prin compresarea pistonului cu ceva forta, dar in mod constant, am aplicat vopseaua. Precizez ca in ambele cazuri am izolat zona cu hartie adeziva pt. zugraveli. Rezultat aproape identic, parca ceva mai fin la masinarie + jet de vopsea cu unghi mai mic + posibilitatea de a veni mai aproape de suprafata de vopsit. Asta m-a determinat sa intru in dialog cu oameni experimentati in vopsitul de finete si va marturisesc ca dupa ce am citit mai multe topicuri din acest forum sunt flatat ca m-au bagat in seama doi dintre oamenii care mi-au captat atentia cel mai mult.
Precizare zone de vopsit: min. 0,5mm diametru; max. 10cm diametru. Fara grafica de vreun fel.
Am constatat ca prefer un jet care sa-mi permita lucrul de aproape si cu unghi mai mic pt. a ma pozitiona foarte oblic fata de hartia de izolare ca sa evit creasta de vopsea dupa indepartarea hartiei.
Z-mare, aerograful din linkul 2 are unghi al jetului mai mic decat BD-138? Daca asa stau lucrurile nu mai dau un leu pe nici o masinarie si ori improvizez un aerograf cu teava sus mentionata, ori imi fac un suflai la mare meserie.
Ca sa nu va influentez sfatul cu privire la ce masinarie sa folosesc, va las timp sa-mi raspunde-ti dupa aceste precizari si apoi am sa va descriu ce am mai facut cu teava de la Tantum Verde.
Corectez: min 0,5 cm diametru.