Forum Machete,Modelism,Hobby: aerografele suporta vopseaua auto? - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

aerografele suporta vopseaua auto?

#41 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 August 2010 - 04:06 PM

Acul de seriga trebuie sa arate cam asa:
Imagine atasata: ac.1.JPG
Cit despre pix, nu stiu ce sa spun. Era unul cu corp din plastic gros, adica fara mina, hexahonal ca un creion, cu un burete interior ca si o carioca, cu virf metalic ascutit. Am scos buretele si treaba aia din virf. Ceva de genul asta: http://www.clickbirotica.ro/catalog_produs...p;id_subcat=131 (Liner 0,4mm set 6 culori, Noki)
Le montezi intr-o piesa in forma de L
Imagine atasata: montare.JPG

#42 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 27 August 2010 - 11:37 PM

Z-mare,........mare domn.
"treaba aia din varf", adica piesa metalica in care este fixata fibra pentru scris? Si ai folosit corpul ala de plastic cu profil interior cilindric?
Imi imaginam ca la interior teava de aer ar fi bine sa aibe profil conic spre ejectare. Fa-mi te rog o sectiune longitudinala din care sa reiasa forma ideala pentru teava de aer, atat la interior, cat si la exterior.

#43 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 August 2010 - 08:14 AM

Citeaza

"treaba aia din varf", adica piesa metalica in care este fixata fibra pentru scris?
Treaba aia din virf e fibra pentru scris. Scoti numai fibra, partea metalica ramine.
Da, si teava de aer are un profil conic ca si acul, dar diametrul ajutajului este putin mai mare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: teava.JPG


#44 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 28 August 2010 - 10:21 AM

Observ ca in acest ultim desen peretele conului are ceva "carne" spre varf, prin comparatie cu desenul pt. acul de seringa. Daca prelucrez si conul de aer la varf, in stilul acului, nu ar fi mai bine sau nu are importanta?

#45 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 August 2010 - 10:28 AM

E foarte bine daca faci asta.
Atentie insa, sa nu ai bavuri, rupturi sau alte defecte, atit pe buza acului cit si a tubului de aer!

#46 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 28 August 2010 - 06:12 PM

Vezi postareaZ-mare, la 27 Aug 2010, 10:37, a spus:

Crios, ceea ce ai aratat tu nu functioneaza pe principiul aerografului. Acest dispozitiv cred ca-si merita pe deplin numele de suflai. El functioneaza asemanator cu aparatele alea de zugravit cu care erau dotate unele asapiratoare de pe verema impuscatului.
Adica, dupa cum se vede si in desen, parte din aer intra in cupa cu vopsea obligind-o sa iasa din recipient pe tub. Acelasi aer, in dreptul duzei, conform principioului lui Bernoulli, creaza o mica depresiune ce naste conul de vopsea pulverizata. "Borcanele" cu care erau dotate aspiratoarele, aveau un orificiu care dirija aerul in borcan. Daca acesta era liber, pulverizarea inceta, daca astupai orificiul, aerul intra in borcan si incepea pulverizarea.
Mam, din pacate nu mai am nici dispozitivul, nici pozele! :drinks:

Asa este, Z-etule!
Este un simplu (nu chiar simplu de confectionat) suflai care poate avea aceleasi performante cu cel din imagine:
Imagine atasata: suflai_revel.jpg

Este reglat sa lucreze cu compresorul meu (ma refer la pozitia duzelor, pozitie care imi asigura vopsirea la o presiune de 1-1,5 bar fara sa stropeasca/scuipe sau fara sa faca balti).
Se vede ca doar duza de pe capacul borcanului este reglabila si ca oricat ai umbla la reglaj aceasta duza se va afla in fata cele pe care sufla.

Dupa parerea mea, este suficient de ieftin ca sa fie cazul sa-si mai bata capul cineva sa construiasca unul (http://revell.ro/sto...p?prod=14020003). Erorile de constructie pot da probleme la felul cum va ajunge vopseaua pe suprafete.

Bafta!

Aceasta postare a fost editata de crios: 28 August 2010 - 06:42 PM


#47 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 29 August 2010 - 02:20 AM

Crios,ce diametre au cele 2 orificii la aparatul din foto? La presiunea indicata, de la cati cm de suprafata se face vopsirea si ce diametru are conul de vopsea cand intalneste respectiva suprafata?

#48 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 August 2010 - 12:55 PM

Da Crios, ai dreptate nu se merita sa-ti bati capul cu realizarea lui, mai ales ca apar complicata la partea de oprit/pornit aer, dar poti sa o faci de amorul artei, asa cum am facut si eu si banuiesc ca si tu la un moment dat! :drinks: .

Citeaza

ce diametru are conul de vopsea
Aăăăăăăă....pai, 5 mm...sau 5 cm...sau 10 cm! :diablo: Diametrul bazei conului depinde de distanta de la care vopsesti!
Imagine atasata: monthly_08_2010/post-19-1283079336.jpg

#49 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 29 August 2010 - 06:27 PM

Poti vopsii cu aceeasi presiune de la distante diferite?

#50 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 29 August 2010 - 08:55 PM

Vezi postareamam, la 29 Aug 2010, 19:27, a spus:

Poti vopsii cu aceeasi presiune de la distante diferite?


Surprinzator, nu? :drinks:

Bafta!

#51 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 29 August 2010 - 09:16 PM

Mam prietene, chiar daca nu sunt in masura a-mi explica (inca) fenomenul, din pacate toata povestea asta parca incepe sa aduca a placa stricata de patefon care repeta aceeasi bucata, iar urechile auditoriului percep totul ca pe un banal zgomot de fond.
-Ajuta-ma te rog sa inteleg rostul intrebarii tale ultime "Poti vopsii cu aceeasi presiune de la distante diferite? " Explicatia ta care ar fi, se poate ori ba ?

-Pai normal ca se poate, la o presiune de 1.5 bar poti sta cu aerograful/sulfaiul/pulverizatorul, atat la 5 cm de suprafata de vopsit dar tot asa poti sta cu masinariile enumerate si la o juma' de metru sau chiar mai mult. Cu cat te indepartezi mai mult, cu atat conul de vopsea va creste in diametru nu-i asa?
Uita-te si tu in desenul postat de Z.

Logic ca(cacofonie)cu cat distanta e mai mare, rezultanta e urmatoarea : acoperi cu brio suprafata pregatita initial dar si masinile din mediul inconjurator, mai ales daca bate si vantul. Si tot logic e si ca la o presiune de 1.5 bar si o distanta de 5 cm vei avea o suprafata de pe care o sa-ti curga vopseaua, daca miscarea mainii nu-ti va fi suficient de rapida.

Parerea mea (si cred ca nu numai a mea) ar fi urmatoarea :
-Inhata un pulverizator de genul celui postat de Crios, leaga-l la o sursa de aer care sa-ti dea o presiune cat de cat constanta nu pulsatorie) regleaza debitul de aer, dilueaza vopseaua la consistenta laptelui (daca ma intrebi care e aia, iti garantez ca o sa sughiti :diablo:) si musai fa o proba inainte de a sufla vopseaua direct pe subiect, ulterior PUNE O POZA sa vedem ce a iesit. Discutam atuncea pe subiect, precis si concis. Restul discutiilor raman doar la stadiu de problema existentialista vis-a-vis de vopseaua auto (email sau acrilica) privita prin prisma mecanicii fluidelor cu aplicabilitate in suflaiuri bricolate.
Serios acuma; ajungem la discutii fara consistenta si sens.

Bricolarea unui suflai de genul celui pe care ti-l tot indica cu exactitate Z-tul, poate fi destul de pretentioasa si uneori cu rezultate incerte daca vei face greseli de proiectare.
Ca sa citez pe un clasic in viata in ale modelismului autohton, eu as zice asa :
"-Keep walking-vorba lu' Johnnie Walker !"
Cu scuze pentru disertatia mult prea lunga ori aciditatea postarii, spor sa ai si sa vedem ce-ti iese ! :drinks:

#52 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 30 August 2010 - 12:01 AM

Poate gresesc dar acesta e un forum de modelism, mai exact unul de machete din plastic. Omul vrea sa-si vopseasca masina adevarata, aia cu care merge pe drum...de ce nu se duce pe un forum auto pt marca lui de masina sau pe un forum de tuning, la un service, la un magazin de piese si cosmetice auto? Nu vad nici o legatura intre problemele autoturismului lui si machetele noastre. In plus are ideile lui fixe ca se poate face din "merde" bici care sa si pocneasca si se discuta de cateva saptamani fizica de clasa a VII-a si geometria de a VI-a, obturand aproape zilnic postarile celor care scriu despre machetism. E exact genul de thread kilometric si inutil care strica forumul asta si de la care au fost in trecut atatea suparari, plecari de pe forum, samd.

#53 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 30 August 2010 - 09:41 AM

Vezi postareaMiG, la 30 Aug 2010, 01:01, a spus:

Poate gresesc dar acesta e un forum de modelism, mai exact unul de machete din plastic. ...
...
E exact genul de thread kilometric si inutil care strica forumul asta si de la care au fost in trecut atatea suparari, plecari de pe forum, samd.


-Hold your horses, Mig prietene. Riscam sa o luam la vale pana pe panta aia care (din nou) nu ar aduce nimic bun forumului.
Sa lasam topicul sa curga de la sine si vom vedea ce iese.

#54 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 August 2010 - 12:33 PM

Idea, ca altfel nu ma bagam, este ca pustiu (gresesc???) are doua miini stingi, dar e chitit sa faca treaba. Asta a contat ca o bila alba. Mare! Altfel puneam punct discutiilor. Mig, ai si tu, oarecum, dreptate. De ce oarecum? Pentru ca vorbeam de aerografe si suflaiuri in primul rind, si abia apoi despre vopsitul autoturismelor. Deci, pe undeva, ne incadram in tema.
Mam, dupa cum vezi, oamenii au avut destula bunavoita, ti-au explicat ce si cu, cit s-a putut de babeste. De acum trebuie sa pui si putina munca si de la tine. Adica mai sati de vorba cu tata Gogle, mestereste suflaiul, vezi cum merge, si pe urma mai stam de vorba. Ce zici, batem palma??? :drinks:

#55 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 30 August 2010 - 08:26 PM

Cum spuneam, Z-mare...mare domn. Sa ma iertati toti ceilalti, dar el este singurul care a surprins cu ceva mai multa finete ce intentie am avut.
Nici pe departe nu am intentionat sa va agasez, dar in viata mea nu am pulverizat nici macar o picatura de apa.
In mod intentionat am redirijat discutia de 3 ori pe aceleasi probleme ca un defect profesional legat de faptul ca anamneza se ia, nu se primeste. Si asta pentru ca unele intrebari au fost punctuale, dar v-au scapat din atentie.
Vreau sa stiti ca am deschis topicul in curtea voastra dupa ce am citit 3 saptamani mai multe forumuri si pe voi v-am apreciat cel mai mult, atat ca nivel al politetei dialogului, cat si ca dibacie in chestii de mare finete.
Am vrut sa cantaresc intre suflai improvizat, pulverizatorul lui Crios si BD-138, sa aflu care s-ar preta la ce am precizat: vopsire de la ~5cm cu un unghi al jetului cat mai mic fata de suprafata, dinspre masca spre centru CA SA EVIT CREASTA DE VOPSEA RAMASA DUPA INDEPARTAREA MASTII!!!, si cu un gazaj undeva spre zero.
Cine tine la gluma poate s-o citeasca si pe asta: cum bricolez un sistem pt. pornit/oprit aerul? :drinks: Chiar nu ma intereseaza!
O sa iau o decizie, o sa fac ce pot si o sa pun si poze. Deocamdata insa mi-au luat permisul, iar in fata blocului nu pot mesterii.
P.S.: ce diametre au tevile de la pulverizatorul lui Crios?
VA MULTUMESC inca odata si spor la machetit!!!

#56 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 31 August 2010 - 12:39 PM

@mam, iti multumim pentru vorbele magulitoare. Personal, chiar m-am simtit flatat.
Am sa masor duzele cum ajung acasa si am sa-ti dau diametrele cu toate ca ma indoiesc ca-ti va folosi la ceva.
Diferenta intre "pulverizatorul" meu care este Revell si BD 138 este doar de principiu de functionare ambele fiind "pulverizatoare". Rezultatul munci va fi acelasi indiferent cu care dintre ele ai lucra. Rezultatul munci in lucrul cu asa ceva tine doar de "mana" si antrenament. Restul e doar teorie incepand cu ungiul de vopsire, diluarea vopselei, distanta de la care se vopseste, presiunea cu care se vopseste, etc. Toate astea le vei afla doar lucrand. Am mari indoielei ca cineva va sta cu linia su chiar cu un alt dispozitiv de masurat distanta, intre duza si suprafata de vopsit ca nu cumva cei 5 cm sa devina 6 sau 4 cm. Nimeni nu va sta cu raportorul prins de aerograf ca nu cumva sa schimbe unghiul de vopsire. M-asi sparge de ras daca asi vedea asa ceva. :drinks: Rad deja numai la gandul ... :diablo:
Fireste ca mi-am confectionat si suflai la vremea mea, vreme cand nu gaseai asa ceva de cumparat in Romanica. A durat ceva vreme pana am reusit sa pozitionez cele doua mine de pix intre ele astfele incat sa functioneze cat de cat multumitor. Pot spune chiar ca cele doua tevi de pix actionate pulmonar vopseau OK.
Ca sa revin la intrebarea de baza care a deschis discutia: aerografele suporta vopseaua auto?, raspunsul este cat se poate de simplu: Da!. Restul sunt detalii "nesemnificative" care tin de cele le care le-am scris cu albastru.
Vrei sa inveti sa vopsesti, iti iei fie un suflai Revell, fie un suflai BD 138. Dupa ce ai invatat, in functie de ceea ce vrei sa vopsesti, iti iei fie un pistol de vopsit, fie un aerograf. Pentru toate iti va trebui compresor.
Am sa revin cu diametrul duzelor de la suflaiul Revell.

Bafta!

Aceasta postare a fost editata de crios: 31 August 2010 - 12:44 PM


#57 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 31 August 2010 - 04:51 PM

Asa cum am promis, revin cu diametrul duzelor de la suflaiul Revell:
diametrul duzelor = 0,5mm la ambele duze.

Bafta!

#58 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 31 August 2010 - 08:50 PM

In regula Crios.

#59 Useril este offline   mam 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 16-August 10
  • Location:Alexandria

Postat 25 September 2010 - 11:00 AM

Va salut domnilor.
Am achizitionat un echivalent al lui BD-138 de la firma Valex (35 lei). Pt. ca pe ambalaj nu sunt date prea multe, decat presiune de lucru 1-3 atm. si cateva nimicuri, fara sa aibe un manual de utilizare spuneti-mi va rog cati litri de aer/ min. ar fi bine sa debiteze compresorul?
Daca as folosi o butelie din aceea speciala pt. aerograf cat timp ar tine la tipul asta de airbrush?

#60 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 27 September 2010 - 10:00 AM

Salut,
daca vorbesti de un tub cu aer comprimat destinat vopsirii cu aerograful, tine destul de putin si este si scump. Mai ales ca dupa toate incercarile, ai sanse mari ca atunci cand te apuci de lucru sa se termine.
Solutia consta in utilizarea unui compresor, cu butelie de aer tampon, in mod obligatoriu. Acesta se poate imprumuta daca ai vreo cunostinta ce detine scule de tipul respectivului.

Daca tot te-ai apucat singur de lucru, si vrei sa-l utilizezi din cate am inteles eu, citind ultimele postari, pentru o masinarie scara 1:1, nu mai conteaza daca faci rost si de un compresor, in ideea ca il vei utiliza mai departe pentru proiecte similare sau alte operatiuni.

Peste tot ce s-a scris aici, de catre maestrii in domeniu, iti recomand si eu practica. Adica teoria e una, dar cand ti in mana aerograful si incepi sa il plimbi de colo colo, o sa constati ca asa ca in toae domeniile, pare usor pana incerci tu singur. Poti folosi orice fel de vopsea, solutia care e cea mai la indemana este aceea a incercarilor, adica diluezi si faci probe pana cand te declari multumit.

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi