aerografele suporta vopseaua auto?
#21
Postat 20 August 2010 - 06:27 AM
#22
Postat 20 August 2010 - 08:50 AM
Citeaza
Daca ai ceva indeminare, iti poti face un suflai folosind un ac de seringa cu mentiunea ca o sa ai ceva de muncit la sistemul de pornire/oprire al aerului. Asta de amorul bricolatului, pentru ca pretul la un suflai nu este asa de mare.
Citeaza
#23
Postat 20 August 2010 - 09:12 AM
Iarta-mi naivitatea Z-mare, dar tind sa cred ca te gandeai totusi la BD-138 cand ai pomenit de suflai cu pret bun. Corect?
#24
Postat 20 August 2010 - 10:03 AM
Daca am inteles (in sfarsit) bine, vrei sa vopsesti o suprafata de 0,5mm latime pe cca. 10cm lungime, adicatelea un fel de zgarietura cam de 10 cm pe o latime de juma' de milimetru ?
-Pai e o zgarietura superficiala (la asemenea latime), si care se poate rezolva cu un creion corector de o nuanta apropiata, obligatoriu ceara si polish aplicata ulterior.
Nu are sens sa te apuci sa vopsesti o asemenea suprafata, sansa sa fie extrem de vizibila corectia aplicata de tine (indiferent de folosesti pentru vopsire), nu se justifica.
Spray-ul are dilutie (asa cum am mai zis) foarte mare, nu 1/1, putere de acoperire dintr-un singur strat - MICA. Folosirea unor masti puse in apropierea zonei de vopsit (cum vrei tu sa faci) mai rau te incurca- imprastierea mare a spray-ului duce la pete inestetice si trepte de vopsea, vizibile dupa al 2-lea sau al 3-lea strat. Crede-ma ca stiu ce vorbesc.
Pentru o acoperire uniforma si fara diferente, ai avea nevoie de slefuire initiala usoara, aplicat apoi un strat SUPER FIN de spritzchit, slefuit, degresat si apoi vopsit. Slefuirea implica obligatoriu o suprafata mult mai mare decat a zgarieturii actuale. Ceea ce face vopsirea cu suflai sau aerograf fin, o munca care dupa parerea mea nu se justifica.
Am vopsit (asa cum am mai spus) acu' 1 saptamana, ambele portiere stanga ale unei masini (jumatatile superioare doar), insa rezultatul obtinut cu aerograf cu duza de 0.3 mm nu a justificat timpul afectat vopsirii. Am utilizat in contrapartida si un suflai de genul celui din link-ul 1, cu imprastiere mai mare, masti aplicate la distante generoase fata de marginile suprafetei de vopsit, am folosit si spray-ul cel fara putere de acoperire si aceleasi masti. Cu spray-ul am reusit sa pierd 3 ore pentru a acoperii cat de cat acceptabil suprafata totala. Ulterior am folosit din nou suflaiul din link-ul 1, pentru uniformizare. Cu aceeasi masinarie al dat si ultimul strat ce vopsea in amestec cu lacul lucios, super diluat si in vre-o 5 straturi fine. Rezultatul- acceptabil, insa din anumite unghiuri se vede diferenta de nuanta/stralucire.
Precizare : am compresor (manufacturat), cu tot harnasamentul aferent utilizarii lui propice.
Altul ar fi fost insa rezultatul daca mi-ar fi functionat masinaria din link-ul 2, e mult mai dedicata vopsirii auto decat orice altceva am tot vorbit noi mai sus.
Poti forma un amestec mai consistent al vopselei, control mai bun, acoperire acceptabila. Totusi, pentru ceea ce vrei tu sa faci, nu se justifica achizitionarea chiar si a unei masinarii de acest precum si a unui compresor. Si nu, compresor de umflat rotile la masini nu merge, daca te bate cumva gandul spre asa ceva.
PS. Da, BD 138 e un aerograf simpla actiune ce functioneaza doar prin aspiratie. Deci tot un fel de suflai, doar putin mai artistic.
Spor sa ai si sa ne arati ce ti-a iesit.
#25
Postat 20 August 2010 - 06:40 PM
#26
Postat 20 August 2010 - 10:46 PM
Ca sa revenim la tevile noastre, daca mi-as face un suflai din ac de seringa de 0,5 pt. vopsea si o mina de pix tip Parker pt. aer ar functiona frumos? S-au teava pt. aer trebuie sa fie si ea mai mica la diam. int.?
Daca optez pt. masinaria din link-ul 1, stiti in ce tara este fabricat?. Intreb pt. ca azi am vazut ceva identic in Bricostore fabricat in Coreea si duza arata cam prost finisata la marginea interioara.
Am mai vazut o oferta la Valex, un beginer la ~ 33 lei. Intre el si un suflai cu ac de seringa de 0,5 (am si un ac de Rotring de 0,35), care face conul de vopsea mai ingust si mai bine atomizat? Pute-ti baga la comparatie si BD-138 din punctul asta de vedere.
#27
Postat 23 August 2010 - 09:36 AM
Citeaza
Citeaza
Citeaza
#29
Postat 24 August 2010 - 08:11 AM
Citeaza
#30
Postat 24 August 2010 - 11:38 PM
Ce ar trebui sa fac sa nu mai vad basici in zeama, ci sa aspire lichidul?
#32
Postat 25 August 2010 - 09:40 PM
asta e teava cu tija aia interioara
aici e duza de iesire vopsea
aici e orificiul de intrare amestec aer cu vopsea
aici ideea pe care as vrea s-o aplic
Deci, in masinarie se creeaza o presiune mai mare decat cea atmosferica si uite asa si bolborocii. As putea compensa cu o derivatie din conducta de aer catre borcanelul cu vopsea, dar prefer o masinarie cat mai simplu de utilizat. In privinta asta eram eu curios cum de nu fac bolboroci aerografele, mai ales ca la unele modele le poti pune o duza mai mica, diametrul aductiunii de vopsea ramanand acelasi. Este vreo piesa speciala sau un detaliu constructiv la intrarea vopselei in corpul aerografului sau pur si simplu va functiona daca prin piciorul T-ului etansez teava de aspirare a vopselei incat orificiul superior al acesteia sa se pozitioneze mai in interiorul fluxului de aer si nu la periferia acestuia asa cum este la T-ul obisnuit?
#33
Postat 26 August 2010 - 08:26 AM
Ori exact asta ai tu aici:
Presiunea mica face ca vopseaua sa urce pe tub in sus si sa fie antrenata de curentul de aer sub un anumit unghi solid. Orice alta modificare duce la alterarea sistemului!
La sistemul tau nu ai o zona de presiune scazuta, deci vopseaua nu are cum urca pe teava, mai mult, punint acea prelungire in zona, aerul intimpina rezistenta si astfel intra in cupa cu vopsea, unde bolboroseste.
In concluzie, abordarea este total gresita!
Teava din fata trebuie sa dispara, teava de vopsea fa-o dintr-un ac de seringa iar cea de aer dintr-un pix. Pozitioneaza-le ca in figura de mai sus si totul o sa fie OK!
#34
Postat 26 August 2010 - 03:27 PM
Il pot regla din diametrele si profilele orificiilor celor 2 tevi, plus presiune aer, incat sa obtin un unghi al conului de vopsea cat mai mic si sa pot vopsii de la maxim 5cm de suprafata? Bineinteles ca nu ma gandesc la inalta performanta, dar nu vreau nici zugraveala.
#35
Postat 26 August 2010 - 05:25 PM
Trebuie mentionat ca, la acest tip de "aerograf", reglajele sunt in limite foarte strinse. De asemenea, acul ce aduce vopseaua trebuie prelucrat nitel, in sensul ca virful trebuie sa se termine cu un con, bine slefuit. Tubul orizontal, cel de aer, ar fi bine sa se termine cu un ajutaj cu diametrul undeva intre 0,7 - 1mm. Eu am folosit un pix din alea cu virf de 0,7 mm, la care am scos "buretele".
Prin pozitionarea celor doua tuburi, cel de vopsea mai sus sau mai jos, cel de aer mai in fata sau mai in spate, intre anumite limite, poti regla cantitatea de vopsea si unghiul conului.
Daca vopseaua este bine diluata, presiunea nu prea mare (1 - 1,5 bar) si piesele sunt montate corect si rigid una fata de cealalta, o sa obtii rezultate foarte bune.
#36
Postat 26 August 2010 - 05:33 PM
Asa cum a scris si Z, foloseste pentru vopsea acul unei seringi sau teava unui creion mecanic; obligatoriu pentru aer folosesti un tub mai mare-nu exagerat-, diametrul gaurii unui varf de pix (plasticul prin care iese pasta) e arhisuficient.
Pozitionarea celor doua trebuie sa fie asa cum a indicat Z in desen, mutarea mai spre fata sau spre spate a tevi de aer, duce la rezultat zero !
Nu inteleg totusi de ce te cramponezi de acele tevi prezentate in imaginile tale. Nu sunt prea potrivite pentru ceea ce vrei tu, iar utilizarea T-ului nici atat.
Reglajul spre mic al conului de vopsea e dificil de obtinut cu acest gen de suflai, pentru ca diametrul gaurii tevii de aspiratie vopsea precum si volumul de aer coroborat cu viteza lui la iesirea pe teava de aer, iti va da si marimea jetului pulverizat.
Distanta de 5 cm pe care o doresti ca si reper nu cred ca va fi potrivita, jetul de aer necesar "barbotarii" vopselei spre in sus va fi destul de mare, respectiv si distanta pana la suprafata de vopsit trebuind sa creasca proportional. Altfel te vei trezii cu vopsea in exces precum si curgeri inestetice si aproape imposibil de remediat.
Mai multe detalii cu si despre aerograf gasesti AICI
Merita citite cu mare atentie, atat pagina indicata cat si urmatoarele, cu subsectiunile aferente !
Spor !
A, acum vad ca a postat si Z-ul. Scuze pentru intercalarea postarii mele.
#37
Postat 26 August 2010 - 08:45 PM
Principiul mai functioneaza si ca mai jos reiesind un suflai ceva mai evoluat:
http://www.wolfetory.com/education/compres...ri_atomizer.htm
Bafta!
#39
Postat 27 August 2010 - 09:37 AM
Adica, dupa cum se vede si in desen, parte din aer intra in cupa cu vopsea obligind-o sa iasa din recipient pe tub. Acelasi aer, in dreptul duzei, conform principioului lui Bernoulli, creaza o mica depresiune ce naste conul de vopsea pulverizata. "Borcanele" cu care erau dotate aspiratoarele, aveau un orificiu care dirija aerul in borcan. Daca acesta era liber, pulverizarea inceta, daca astupai orificiul, aerul intra in borcan si incepea pulverizarea.
Mam, din pacate nu mai am nici dispozitivul, nici pozele!
#40
Postat 27 August 2010 - 03:26 PM
Conul acului de seringa sa fie sub un unghi mai ascutit sau mai mare? La varful conului se subtiaza "carnea" acului pana la limita peretelui interior?
Sa ma ierti, dar cand intru in amanunte il enervez si pe dracu (un tip zicea sa nu razi nici de respectivul, ca nu se stie niciodata...), insa prefer sa pregatesc totul in cel mai mic detaliu daca se poate.