Forum Machete,Modelism,Hobby: Henschel 129B2 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Henschel 129B2 1/32

#1 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 09 August 2010 - 09:32 PM

Va salut pe toti si vreau sa va prezint ultima mea realizare, o macheta integrala din rasina, care este o premiera absoluta(am curaj sa afirma ca nu doar in Romania, ci si mondiala-ce modest sunt).Prima data un scurt istoric, pentru cine nu cunoaste avionul:
Istorie avion si inmatriculare
Monoplan, monoloc, bimotor(motoare Gnome-Rhone 14 Mars, de 850 CP fiecare),cu botul celulei aducand a bot de rata, permitand o vizibilitate perfecta, acest aparat reprezinta o realizare tehnica deosebita pentru acele vremi, fiind precursorul mult mai tarziu realizatelor si mai celebrelor , A-10 si SU-25.Performantele deosebite pe care le avea ii dadeau pilotului posibilitatea ca dupa lansarea bombelor, sa lupte ca si vanator, reusind sa realizeze aproape toata gama de acrobatii aeriene. Blindat sub motoare si postul de pilotaj, cu parbrizul de asemenea blindat(75 mm)putea rezista exploziilor proiectilelor de 20mm.Viteza maxima era de 375 km/h iar prin cuplarea fortajului se aduceau motoarele pana la 110% (celebrul “leistung” moment in care incepeau sa fumege atat de intens, lasand impresia inamicului ca a fost lovit)si viteza ajungea pana la 425 km/h ,iar cei 600l de combustibil incarcat in trei rezervoare, ii dadeau o autonomie de zbor de 700 km la un plafon de 7000m(cca. 1 ½ ore zbor).Puternic inarmat , cu sase lansatoare pentru bombe,de 50-75 kg sau una singura de 250 kg,cu explozie intarziata de 14 secunde sub 200m.Ca si armament de bord, doua mitraliere de 7,92 sau 13,6mm cu 500 de cartuse (al cincilea cartus era intotdeauna trasor, iar restul pe rand si repetabil : incendiar, perforant, perforant-exploziv, mina) si doua tunuri de 20mm Rheinmetall, cu 250 proiectile.
In afara de Luftwaffe, Aviatia Regala Romana, a fost singura aviatie din cel de al doilea razboi mondial dotata cu aparate Henschel 129.ARR a avut un numar de peste 200 de aparate Henschel 129, model B2 varianta tarzie cu esapamente scurte. Primele 5 aparate au fost aduse in Romania in data de 12 Iunie 1943, iar prima misiune de lupta are loc in 15 August 1943 pe frontul de Est, asupra satului Kotovka, cu un numar de 12 aparate.
Grupul 8 Asalt era format din trei escadrille 41,42 si 60 Asalt,din care la un moment dat au mai ramas doar doua , iar mai apoi pe frontul de Vest doar una in cadrul Grupului 8 Asalt-Picaj. Avioanele Escadrilei 41 erau inmatriculate incepand cu cifra 100 si cu carenajele elicilor vopsite in rosu, cele ale Escadrilei 42 erau numerotate cu cifre incepand cu 200 si cu carenajele elicilor in galben, iar Escadrila 60 cu numere matricole incepand cu cifra 300 si cu carenajele elicilor in albastru. Aparatele care aveau la inmatriculare terminatia “a”, erau inlocuirea originalelor distruse, terminatie care ajungea in unele cazuri si la “c”.
Despre kit
Cand l-am vazut prima data pe site-ul celor de la <LSP> , la sectiunea "modell of the year 2008 - full resine kit", mi-am soptit in barba ca "asta trebuie sa stea in vitrina mea". Normal ca asta sa si intamplat si pot sa ma laud cu aceasta ocazie ca ce vedeti acum este premiera mondiala si absoluta, deoarece nu am vazut niciunde un alt model construit la aceasta scara.
Deci sa incepem:
Kit: Henschel 129B 1/32 integral din rasina de la Jerry Rutman
Inmatriculare: Fortele Aeriene Regale Romane, Grupul 8 Asalt, Escadrila 41 Asalt, 1944, W.Nr.141122, pilot Lt.Av.Rez. Antonescu Vasile.
Decal: Home Made
Update: 1/32 Bomb set de la Eduard
Upgrade: suport ventral bombe, suporti aripi bombe, scara, oglinda retrovizoare, esapamente.
Am ales aceasta inmarticulare deoarece, in momentul in care cautam referinte despre Hs 129B, am descoperit pe coperta IV a „Squadron Signal :Henschel 129:In Action „ ca acest avion la un moment dat la finalul existentei lui, sa aflat in orasul meu (Arad) ”a fost reparat<dupa ce a fost lovit de AA la Rosnov>si a fost folosit ca si avion de antrenament la baza din Arad, unde a fost distrus in luptele din Septembrie 1944 impotriva fortelor ungare din si din jurul Aradului”.Inmarticularea „118a” are pe deriva emblema personala a Lt.Av.Rez. Antonescu Vasile, o sticla de vin rosu innaripata.
Din pacate un singur profil color am gasit (cel de pe coperta IV a „Squadron Signal”) si o singura fotografie in aceeasi carte, care prezinta partea stanga spate a avionului,suficient cat sa ma lamuresc de existenta emblemei personale doar pe partea dreapta.
Un model integral din rasina destul de bun, singurul existent la aceasta scara, nu foarte pretentios , din care am incercat sa scot cat pot eu de bine(nu am pretentii de maestru) ,un model destul de frumos (eu sunt multumit de ceea ce a iesit).
Din pacate fotografii din timpul constructiei nu am facut,deoarece pe cand incheiam o etapa, abia asteptam sa trec la pasul urmator fara sa ma gandesc sa si imortalizez momentul, asa ca o sa va multumiti doar cu ce se vede. Constructia a durat vreo trei luni, timp in care m-am lovit de suficiente probleme , tiinand cont ca este prima macheta integral din rasina pe care o fac si faptul ca este la o scara destul de mare(sau mica)1/32.
Nu am folosit tunul de 30mm pe care il avea macheta, deoarece ARR nu folosea acea varianta de inarmare. Am incercat sa fac (sper ca mi-a si reusit, asta voi decideti) suportul de bombe atat cel ventral cat si cele de pe planuri, scara si oglinda retrovizoare, care nu erau incluse in macheta .Am mai modificat zona radiatoarelor (din pacate o zona despre care nu am gasit nici o referinta foto asa ca am lucrat dupa un drawing care era destul de detaliat) si prizele de racire de pe carenajul motoarelor, deoarece nu erau conforme cu realitatea, iar esapamentele sunt din teava de cupru (o conducta de frana , indoita si subtiata la interior).
Vopsirea este facuta cu vopsele Gunze, RLM 02,04,65,66,70,71(71 care mi s-a parut prea deschis fata de realitate si a fost inchis cu putin negru si un strop de RLM 70) si Tamiya Smoke.
Nu sunt cel mai bun modelist din lume, dar sunt multumit ca sunt primul care a facut macheta acestui avion, la scara 1/32 , ocazie cu care ii multumesc lui Jerry Rutman ca s-a hotarat sa scoata aceasta macheta la scara asta.Daca a iesit ceva din asta si va place munca mea, va las pe voi sa decideti.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

#2 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 09 August 2010 - 09:56 PM

Felicitari, mie-mi chiar imi place ceea ce se vede. Cred ca si suportii de bombe ti-au iesit bine, asa ca n-ai de ce sa nu fii multumit. Probabil carcoteli vei primi de la colegii mai experimentati si documentati, dar la 3 luni de munca ti-a iesit foarte bine. O mica intrebare, de amator: se poate face si o vopsire extrados cu un alt tip de culoare (de exemplu un Dark green+ black)? Stiu ca era un verde mai inchis folosit in aviatia romana, dar nu stiu daca si pentru acest tip de avion. Am vazut ca la unele PZL Los cu inmatriculare romaneasca era indicata.

#3 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 09 August 2010 - 10:05 PM

Nu cunosc avionul dar l-ai lucrat foarte frumos! Felicitari!

#4 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 09 August 2010 - 10:05 PM

din cate stiu eu , era tot RLM 70/71, sau poate te referi la vopsirea de dupa 23/08/44 cand cam toate avioanele au fost vopsite in "prietenescul" verde rusesc.

#5 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 09 August 2010 - 10:10 PM

Superba realizare :blink: :drinks:
Putem sa-l vedem live in noiembrie la Alba-Iulia ?

#6 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 09 August 2010 - 10:33 PM

Vezi postareabusila, la 9 Aug 2010, 23:10, a spus:

Superba realizare :blink: :drinks:
Putem sa-l vedem live in noiembrie la Alba-Iulia ?

Multumesc, din pacate nu imi place sa particip la nici un fel de competitie(mai putin cea cu mine insumi) le fac pentru placerea mea, dar le mai arat din cand in cand online.

#7 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 09 August 2010 - 10:38 PM

Nu este competitie, este doar expozitie-Salonul National.
Dar e mare pacat...
Poate totusi te razgandesti...

#8 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 09 August 2010 - 10:44 PM

Vezi postareascorpio, la 9 Aug 2010, 23:05, a spus:

din cate stiu eu , era tot RLM 70/71, sau poate te referi la vopsirea de dupa 23/08/44 cand cam toate avioanele au fost vopsite in "prietenescul" verde rusesc.

Nu, nu, era tot inainte de "marea eliberare", asa ca probabil este prima varianta. Multumesc frumos! Si la mai multe reusite in continuare.

#9 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 August 2010 - 08:21 AM

Frumos realizat! Zau ca i-ar sta bine intr-o vitrina la Alba Iulia! Mai gindeste-te!

JangBogo, Hs-129 romanesti au fost vopsite in RLM 70/71/65. Ocazional, pe perioada de iarna, au primit un camuflaj suplimentar de iarna, cu var, pete albe. Dupa paşpa, au fost revopsite si au primit cocarde.
Intradosul cu negru era pentru bombardierele de noapte.

#10 Useril este offline   Vali 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 694
  • Inregistrat: 06-October 05
  • Location:Lugoj

Postat 10 August 2010 - 08:21 AM

Àm urmarit inca de la inceput geneza acestei machete,stiu cata sudoare necesita ducerea la bun sfarsit, a unui asemenea proiect. Ca de obicei,indiferent de abilitatile modelistului, apar piedici ce necesita refaceri peste refaceri,frustrari date de nuantele ce nu se potrivesc,senzatia de neputinta cand foarte aproape de final se murdareste frumosul galben...
Felicitari scorpio ,pentru puterea de a duce la bun sfarsit acest prim si probabil ultim rasinos...
Un avion SUPERB,care in mainile pilotilor romani a fost admirat si temut si de aliati si de dusmani...
Personal, astept ca un producator in plastic (sper Hasegawa) sa-l scoata pentru al face si eu in camuflaj de iarna!
Spor si numai bine!
Vali

#11 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 10 August 2010 - 11:16 AM

Vezi postareaZ-mare, la 10 Aug 2010, 09:21, a spus:

Frumos realizat! Zau ca i-ar sta bine intr-o vitrina la Alba Iulia! Mai gindeste-te!

JangBogo, Hs-129 romanesti au fost vopsite in RLM 70/71/65. Ocazional, pe perioada de iarna, au primit un camuflaj suplimentar de iarna, cu var, pete albe. Dupa paşpa, au fost revopsite si au primit cocarde.
Intradosul cu negru era pentru bombardierele de noapte.



Z-mare, multumesc frumos pentru lamuriri. Nu se stie cand o sa-mi fie de folos.

#12 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 11 August 2010 - 10:24 AM

Intr-adevar,subiect interesant si o realizare pe cinste!
Felicitari Scorpio,imi place tare mult!
Spor in continuare si...ce urmeaza?

#13 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 11 August 2010 - 02:06 PM

Superba realizare, Scorpio. Felicitari. :drinks:

#14 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 11 August 2010 - 05:33 PM

Foarte frumos ti-a iesit ! Eu nu am mai facut niciodata o macheta din rasina, poate am sa incerc si eu candva, mai intai insa am sa-mi refac mana cu stirene, este mai sigur...Din poze nu am inteles, aripile si fuselajul au fost tot din rasina?

#15 Useril este offline   orogos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 198
  • Inregistrat: 20-May 08
  • Location:Brasov

Postat 11 August 2010 - 07:49 PM

Din poze nu am inteles nici eu fiind deja vopsit...dar in text daca citesti scrie ca e integral din rasina.





Vezi postareadakian67, la 11 Aug 2010, 18:33, a spus:

Foarte frumos ti-a iesit ! Eu nu am mai facut niciodata o macheta din rasina, poate am sa incerc si eu candva, mai intai insa am sa-mi refac mana cu stirene, este mai sigur...Din poze nu am inteles, aripile si fuselajul au fost tot din rasina?


#16 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 11 August 2010 - 08:05 PM

Da , complet din rasina(o sa pun maine poze si cu fuselajul si cu aripile, in graba am uitat sa le pun si pe alea)

#17 Useril este offline   mamutel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 15-August 07

Postat 11 August 2010 - 09:40 PM

Drept sa spun sunt impresionat, am facut destule machete din rasina si stiu cat este de greu, finalul arata f bine!
Dar sa fiu un pic carcotas : cred ca s-a dezumflat cam tare pneul pe stanga, am atasat o poza de la ceva de prin curte pt exemplificare

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC05389.JPG


#18 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 August 2010 - 07:42 AM

Treaba asta cu pneul lasat este o gaselnita asemanatoare cu urma de fum de la teava mitralierei sau vopseaua sarita: da bine si...atit! :drinks: Incercati sa reduceti poza de mai sus la scara 1/72 sau 1/48 si vedeti...ce se mai vede!

#19 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 12 August 2010 - 10:34 AM

Vezi postareaorogos, la 11 Aug 2010, 20:49, a spus:

Din poze nu am inteles nici eu fiind deja vopsit...dar in text daca citesti scrie ca e integral din rasina.

Aripi,fuselaj,planuri de montare,decal(artwork by R.Branzan)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 12.jpg
  • Imagine atasata: 13.jpg
  • Imagine atasata: 14.jpg
  • Imagine atasata: 15.jpg
  • Imagine atasata: 16.jpg
  • Imagine atasata: 17.jpg
  • Imagine atasata: 20.jpg


#20 Useril este offline   Dragos_P 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 22-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 12 August 2010 - 10:00 PM

Pana la urma care este avantajul unui kit din rasina fata de unul din stiren (in afara cazului in care nu exista alternativa in stiren)?

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi