Forum Machete,Modelism,Hobby: De pe net - August 2010 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

De pe net - August 2010

#41 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 31 August 2010 - 10:53 AM

Gasita pe "whatifmodelleres"...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Comparison.jpg


#42 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 August 2010 - 11:12 AM

IAR 317 AirFox produs intr-un singur exemplar,nu si-a gasit apreciere in randurile armatei,fiind considerat inadecvat pentru rolul de elicopter usor de atac.Totusi pare-se ca modelul i-a inspirat pe sudafricani,care au scos la randul lor, un model experimental(destul de asemanator):Alpha XH 1-ramas si el doar ca prototip.
Interesant.

#43 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 31 August 2010 - 03:32 PM

Imi pre rau Longinus, dar trebuie sa te contrazic!:drinks:
Airfox a fost produs in doua exemplare :diablo:

Acum, lasand gluma la o parte, nu armata a fost cea care nu l-a apreciat, ci ,,prietenii''din Frantzushkia (adica Franta). Mai pe intelesul tuturor ne-au dat de inteles sa ne cumintim, caci altfel ne retrag licentele pentru Puma si Alouette. :hi: Asta se intampla pe la inceputul anilor '90.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 317.jpg


#44 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 31 August 2010 - 05:00 PM

Cum s-ar zice prin sferele bisericesti :
"-Sa luam aminteeee....." :
http://www.network54.com/Forum/110741/thre...5034/Snow+Blitz

Desteapta-te romane...
:drinks:

#45 Useril este offline   Dragos1955 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 28-December 07

Postat 31 August 2010 - 05:41 PM

Cred ca Longinus are dreptate.Armata a considerat IAR-316B un produs uzat moral:
http://1989.jurnalul.ro/stire-special/soar...sti-506331.html

#46 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 31 August 2010 - 08:51 PM

Cred totusi ca nu.
Imi bazez cele afirmate nu pe articole din ziare, ci pe discutiile purtate pe marginea subiectului cu oameni de la IAR Brasov si din armata ( de altfel, singurul subiect legat de istoria aviatiei romane pe care l-am studiat nitelus).
O seara placuta va doresc!
:drinks:

#47 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 August 2010 - 08:59 PM

Salutare Gopo. :drinks: .Eu stiam doar despre existenta lui "01" (ma refer la "317 AirFox"). Chiar la lansare fusese vopsit in "civil" ca pe urma(Le Bourget,daca nu ma-nsel) sa apara in culori "macho" cu inmatriculare "01 290"alb.Era,cred,prin vara lui '85.
Nu cunosc toate motivele pentru care nu a fost produs in serie,insa si eu cred ca aparatul nu se preta la rolul de atac din cel putin doua motive:puterea motorului si turbina libera,fara nici un fel de protectie,il faceau(dupa parerea mea) victima sigura chiar si la armele infanteriei .

Oricum ideea unui "316" inarmat,le-a apartinut tot francezilor de la SudAviation-prima data in '65-cand au scos versiunea "316-4 Alouette Canon" inarmat cu un tun (GIAT cred) de 20 mm si rachete a/t. Si el a ramas tot un prototip si cam pentru aceleasi motive.

Interesant ca mentionezi al doilea exemplar,nu stiam despre existenta lui.
Oricum,pentru modelisti "317 Airfox"ramane o tema inedita.

#48 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 31 August 2010 - 09:08 PM

PS: IAR-316 a fost considerat ca inadecvat doar din punctul de vedere al folosirii sale in cadrul Flotilei 50 Transport (prezidential). Atat. Iar daca articolul e scris de acel ,,domn doctor'' Opris care cred eu ca este, asta e reactia mea: :hi:

Longinus, vezi in poza de mai sus ca apar 2 sageti ce indica doua ,,hoaste'' (epave, ca sa le zic asa) de 317. Poza a fost facuta cu aparatul unui coleg in martie 2005.
In ceea ce priveste protectia, sa luam si alte exemple: Oh-58 (D) Kiowa (Warrior). Ce protectie are?

Trebuie sa recunosc ca ai dreptate in privinta faptului ca 317 este un subiect inedit pentru modelisti.

Si ca sa inchei discutia: :drinks:
:diablo: cu prima ocazie!

#49 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 August 2010 - 09:18 PM

:diablo:
Acuma vorbim/ti despre lucruri diferite;Dragos 1955-"316" VIP este alta poveste.
Eu(si Gopo) spuneam despre "317".



Ca tot veni vorba:

Gopo, tu dupa parerea ta de militar si pilot de heli:daca ai misca bagheta fermecata(bugetara,desigur),ce tip/model de elicopter de atac ai dori in inzestrarea armatei romane? Subliniem:ai bani,cati vrei tu;acum discutam doar strict despre calitati/costuri/mentenanta etc.

Da,Gopo:Kiowa versiunea de atac este protejat(in camp liber) tocmai prin tehnologia de observare/ochire pe care Bell Textron se tot "screm" sa o upgradeze.In Irak opera in camp liber(deci vede departe)dar in relief variat cam are probleme.Sincer nu as sta calm in carlinga unuia.
Eu unul m-as prinde la un standalone cu un OH 58 KW,sa zicem aici in peisajul nostru mioritic: el cu armele lui,eu cu un PGM Hecatte II. :drinks:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 August 2010 - 09:27 PM


#50 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 31 August 2010 - 09:21 PM

E greu sa spun asupra caruia m-as opri. Pentru ca e aproape imposibil sa-ti dai seama de cat de bun e un aparat doar citind articole in presa - fie ea si de specialitate (afirmatia asta nu are legatura cu replica data lui Dragos) - sau aparute pe Net.
Trebuie luate in calcul o groaza de chestii: performante in zbor, aparatura, armament, fiabilitate, logistica necesara, gradul de protectie, etc.
Asa, ochiometric, imi plac Ka-urile 50,52.

#51 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 August 2010 - 09:33 PM

Eheee,ai gusturi fine,nu zic.
Daaa,Hokum este cu adevarat,ceva demn de luat in calcul (ma rog,sa uitam ca-i suparam pe aliati).

http://warfare.ru/?catid=260&linkid=16...=true&id=66


Apropos: in ce tip de tanc trage nebunul ala,la secunda 22 ? :drinks:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 August 2010 - 09:38 PM


#52 Useril este offline   Fritzx88 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 154
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Filatelie

Postat 31 August 2010 - 10:31 PM

Se pare ca si canadienii au auzit de Coanda http://www.harrowmod....uk/picsart.htm

#53 Useril este offline   Dragos1955 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 28-December 07

Postat 01 September 2010 - 05:38 AM

Incerc o ultima replica:cel care apreciaza negativ IAR-316B este ministrul apararii din acea vreme,Ion Coman,si nu neaparat cele din categoria VIP.Vi se pare logica ideea de a transforma constructiv aparatul numai de dragul celor 3-4 din Flotila 50?Iar 317 sigur este interesant dpdv modelistic si era alta discutie daca era principial nou.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

14 useri citesc topicul
0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi