De pe net - August 2010
#42
Postat 31 August 2010 - 11:12 AM
Interesant.
#43
Postat 31 August 2010 - 03:32 PM
Airfox a fost produs in doua exemplare
Acum, lasand gluma la o parte, nu armata a fost cea care nu l-a apreciat, ci ,,prietenii''din Frantzushkia (adica Franta). Mai pe intelesul tuturor ne-au dat de inteles sa ne cumintim, caci altfel ne retrag licentele pentru Puma si Alouette. Asta se intampla pe la inceputul anilor '90.
#44
Postat 31 August 2010 - 05:00 PM
"-Sa luam aminteeee....." :
http://www.network54.com/Forum/110741/thre...5034/Snow+Blitz
Desteapta-te romane...
#45
Postat 31 August 2010 - 05:41 PM
http://1989.jurnalul.ro/stire-special/soar...sti-506331.html
#46
Postat 31 August 2010 - 08:51 PM
Imi bazez cele afirmate nu pe articole din ziare, ci pe discutiile purtate pe marginea subiectului cu oameni de la IAR Brasov si din armata ( de altfel, singurul subiect legat de istoria aviatiei romane pe care l-am studiat nitelus).
O seara placuta va doresc!
#47
Postat 31 August 2010 - 08:59 PM
Nu cunosc toate motivele pentru care nu a fost produs in serie,insa si eu cred ca aparatul nu se preta la rolul de atac din cel putin doua motive:puterea motorului si turbina libera,fara nici un fel de protectie,il faceau(dupa parerea mea) victima sigura chiar si la armele infanteriei .
Oricum ideea unui "316" inarmat,le-a apartinut tot francezilor de la SudAviation-prima data in '65-cand au scos versiunea "316-4 Alouette Canon" inarmat cu un tun (GIAT cred) de 20 mm si rachete a/t. Si el a ramas tot un prototip si cam pentru aceleasi motive.
Interesant ca mentionezi al doilea exemplar,nu stiam despre existenta lui.
Oricum,pentru modelisti "317 Airfox"ramane o tema inedita.
#48
Postat 31 August 2010 - 09:08 PM
Longinus, vezi in poza de mai sus ca apar 2 sageti ce indica doua ,,hoaste'' (epave, ca sa le zic asa) de 317. Poza a fost facuta cu aparatul unui coleg in martie 2005.
In ceea ce priveste protectia, sa luam si alte exemple: Oh-58 (D) Kiowa (Warrior). Ce protectie are?
Trebuie sa recunosc ca ai dreptate in privinta faptului ca 317 este un subiect inedit pentru modelisti.
Si ca sa inchei discutia:
cu prima ocazie!
#49
Postat 31 August 2010 - 09:18 PM
Acuma vorbim/ti despre lucruri diferite;Dragos 1955-"316" VIP este alta poveste.
Eu(si Gopo) spuneam despre "317".
Ca tot veni vorba:
Gopo, tu dupa parerea ta de militar si pilot de heli:daca ai misca bagheta fermecata(bugetara,desigur),ce tip/model de elicopter de atac ai dori in inzestrarea armatei romane? Subliniem:ai bani,cati vrei tu;acum discutam doar strict despre calitati/costuri/mentenanta etc.
Da,Gopo:Kiowa versiunea de atac este protejat(in camp liber) tocmai prin tehnologia de observare/ochire pe care Bell Textron se tot "screm" sa o upgradeze.In Irak opera in camp liber(deci vede departe)dar in relief variat cam are probleme.Sincer nu as sta calm in carlinga unuia.
Eu unul m-as prinde la un standalone cu un OH 58 KW,sa zicem aici in peisajul nostru mioritic: el cu armele lui,eu cu un PGM Hecatte II.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 August 2010 - 09:27 PM
#50
Postat 31 August 2010 - 09:21 PM
Trebuie luate in calcul o groaza de chestii: performante in zbor, aparatura, armament, fiabilitate, logistica necesara, gradul de protectie, etc.
Asa, ochiometric, imi plac Ka-urile 50,52.
#51
Postat 31 August 2010 - 09:33 PM
Daaa,Hokum este cu adevarat,ceva demn de luat in calcul (ma rog,sa uitam ca-i suparam pe aliati).
http://warfare.ru/?catid=260&linkid=16...=true&id=66
Apropos: in ce tip de tanc trage nebunul ala,la secunda 22 ?
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 August 2010 - 09:38 PM
#52
Postat 31 August 2010 - 10:31 PM
#53
Postat 01 September 2010 - 05:38 AM