Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-47? - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-47?

#1 Useril este offline   mack8 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 29 July 2010 - 12:31 AM

Ma intreb daca are cineva niste desene , planuri ceva sau macar o fotografie mai clara pentru acest avion si este dispus sa imparta ?( stiu fotografia care aparut pe net cu aparatul in 1956, da nu e clar de acolo daca avionul asta are roata de coada, si cum arata capotajul motorului si in special priza de are pt. carburator , daca e ca la IAR-80 sau e diferita ...)

Stiu ce o sa spuneti , ia cartea D-lui Antoniu, Romanian Aeronauthical Constructions, credeti-ma imi doresc cartea aia si o sa o cumpar cu prima ocazie. Tocmai am resusit in sfarsit sa cumpar IAR-80 TMA , aveam in plan sa cumpar Bombardierele Savoia in RO ,si bineinteles Constructii Aeronautice dar ...eh stiu ca unii o sa radeti de mine dar tre sa aman planurile astea in viitorul apropiat ca nu mai am parale pt cumparat carti cel putin in urmatoarele luni...( eheh , sa nu credeti zicala aia despre cainii cu covrigi pe coada la straini ,desi dacar ar fi sa aleg intre cainii fara covrigi din RO si cei de la straini , ii iau pe aia straini ,multumesc! ).

M-am gandit ca nu strica sa fac o intrebare , fie ce-o fi, ca tare vreu sa vad si io aeroplanul aista . :hi:

Multam pentru intelegere.

Aceasta postare a fost editata de mack8: 29 July 2010 - 12:36 AM


#2 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 29 July 2010 - 09:45 AM

http://modelism.info.ro/forum/index.php?sh...ic=690&st=0

#3 Useril este offline   mack8 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 30 July 2010 - 01:20 AM

Mersi pentru ajutor Axor. :hi:

Sa inteleg ca nu sunt deocamdata nici un fel de desene ale avionului pe undeva?

#4 Useril este offline   MRX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 109
  • Inregistrat: 16-November 07
  • Location:Alexandria
  • Interests:Aviatie, Istorie

Postat 17 August 2010 - 12:23 PM

La rugamintea lui mack8, revin cu foto mai bune cu IAR-47.
Aceste poze cu IAR-47 sunt din "Aeronautica Romana in al doilea Razboi Mondial" de C. Craciunoiu si Jean-Louis Roba, "Romanian Aeronautical Constructions" de Dan Antoniu si George Cicos si revista Modelism nr 4-1997.
Din pacate, pana acum, acestea sunt singurele foto pe care le stiu cu acest avion.
Cu privire la desene, am o senzatie ciudata de deja-vu, se face ca as fi vazut niste 3 vederi aproximative pe undeva, cu ani in urma, dar nu garantez. O fi de la caldurile astea.
Sa speram ca viitorul va scoate la iveala noi amanunte.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ARR_in_WWII___Craciunoiu___Roba_0001_1_4.jpg
  • Imagine atasata: ARR_in_WWII___Craciunoiu___Roba_0002_1_3.jpg
  • Imagine atasata: IAR_47_Dan_Antoniu.jpg
  • Imagine atasata: IAR_47_la_Turnisor_langa_Sibiu.jpg
  • Imagine atasata: Jet___Prop_2001_6X.jpg
  • Imagine atasata: ARR_in_WWII___Craciunoiu___Roba_0004_corect.jpg
  • Imagine atasata: Modelism_4_1997_1_2.jpg
  • Imagine atasata: Dan_Antoniu___RAC_corect_1_2.jpg


#5 Useril este offline   mack8 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 17 August 2010 - 09:08 PM

MRX , iti multumesc foarte , foarte mult pentru aceste poze, mai sa cad de pe scaun cand le-am vazut ... :drinks:

Am bantuit netul de ceva vreme incercand sa aflu cate ceva despre IAR-47 , referitor la desen , eu nu am reusit sa gasesc decat vederea din lateral provizorie a lui Mark Axworthy care a aparut in Air Enthusiast nr.56 ( 1994) si "Third axis fourth ally"(1995-carte care ii are pe d-nii Craciunoiu si Scafes coautori; e o poza cu IAR-47 acolo, cea de mai sus cu vederea din fata stanga).

Referitor la performate , acceasi carte de mai sus arata o viteza maxima mult mai mare ( pentru avionul neinarmat - se pare ca 396 km/h e viteza avionului la joasa altitudine...nu stiu daca intre timp au aparut alte informatii legate de acest subiect)

Iata desenul din lateral al avionului impreuna cu performantele sale dupa Mark Axworthy.

PS: Bineteles , desenul nu e chiar corect ( dar sa nu uitam ca e din 1994-95 , si probabil a fost facut bazat pe extrem de putina informatie de la acea vreme ...) de exemplu se pare ca nu are un filtru de nisip sub motor ci o priza de aer care seamana ( atat cat se poate vedea ) cu cea de la IAR-80 , daca nu o fi chiar identica. De asemenea aripa are bordul de atac de la incastrare impins inainte ca la avionele Macchi de exemplu, ca sa faca loc pentru trenul escamontat .Si in sfarsit , partea posterioara a cupolei pare sa fie vitrata , cel putin in 1943.
PPS: Ah ,si iarasi la aparatul din 1943 se pare ca sunt 2 ferestre pe fuselaj in genul IAR-39 ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IAR47performance.jpg

Aceasta postare a fost editata de mack8: 17 August 2010 - 09:41 PM


#6 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 19 August 2010 - 10:09 AM

Salut.
Pe baza pozelor din acest topic am incercat sa fac un profil cu titlu informativ,ar mai fi de lucru la el dar neavand o schita dupa un plan original nu cred ca respecta intr-u totul proportiile si formele,am mers mai mult pe intuitie.Este destul de greu sa-ti dai seama de modelul exact al camuflajului si daca mai apar alte insemne in afara de cruce,inelul galben de pe fuselaj,tricolorul de pe deriva si sigla IAR.
Sunt curios sa aflu ce culoare aveau inscrisurile YR-IGR si banda de pe capota motorului la avionul din 1956,culoarea de baza pare sa fie acel bleu rusesc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: iar_47.jpg


#7 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 20 August 2010 - 12:21 PM

...Daca luam culorile prin comparatie, putem spune ca: culoarea corpului avionului din '56 era de culoare alba, culoarea inelului si banda de pe capota motorului seamana foarte bine cu culoarea albastra de pe directia avionului, de aici s-ar putea sa ai dreptate, e albastru (bleu). Prin eliminare ne mai putem gandi la culoarea rosie...dar nu e aceea pentru ca tot pe directie vedem ca, culoarea rosie, de la drapelul Romaniei, are alta nuanta de gri decat cea de pe botul avionului...iar culoarea neagra ma indoiesc sa fie pusa ca de altfel culoarea verde...
Romanii prin traditie au "iubit" culoarea albastra...si in zilele noastre culoarea albastra e dominanta la majoritatea avioanelor, chit daca sunt civile (tarom, blue air) chiar daca sunt militare.

... e de comentat felul cum sunt asezate culorile pe directia avionului...dupa nuanta eu cred ca ordinea, de la stanga derivei, la dreapta, e ROSU GALBEN ALBASTRU...dar s-ar putea ca poza atasata sa-mi joace feste.

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 20 August 2010 - 12:26 PM


#8 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 20 August 2010 - 02:53 PM

Cand spuneam ''culoarea de baza pare sa fie acel bleu rusesc'' ma refeream la culoarea avionului insa mi-am adus aminte de Aero 45 de la Muzeul Aviatiei,s-ar putea ca inscrisul si banda de pe capota sa fie de un albastru mult mai inchis
Imagine atasata: 123.jpg
In ceea ce priveste pozitionarea tricolorului,am alaturat 2 poze cu derive de IAR-80 si nunantele sunt aceleasi cu cele de pe IAR-47.Mi se pare ca s-a mai discutat pe forum o problema similara.Tind sa cred ca tricolorul pe 47 este pus corect albastru,galben,rosu de la stanga la dreapta
Imagine atasata: TRICOLOR.jpg
Oricum,o poza color ar elucida nedumeririle...asta in cazul in care exista

Aceasta postare a fost editata de axor: 20 August 2010 - 03:06 PM


#9 Useril este offline   MRX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 109
  • Inregistrat: 16-November 07
  • Location:Alexandria
  • Interests:Aviatie, Istorie

Postat 20 August 2010 - 09:04 PM

Bravo, fratilor! Si pt mack8 care a pus acel desen asa aproximativ cum este, si pt axor care a facut acel profil color destul de inspirat.
Axor, este corect tricolorul pe directie. Intotdeauna albastru langa lance (deriva). Ca si corectura, as sublinia faptul ca geomatria aripii si a trenului de aterizare este un pic diferita de realitate (zic eu). Deasemenea, fuselajul era structura metalica acoperita cu placaj (in profilul tau se vede ca si cum ar fi tabla de dural pe structura metalica, iar in desenul postat de mack8 pare a fi acoperit cu panza pe fuselajul posterior).
Oricum, la mai mare.

#10 Useril este offline   mack8 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 32
  • Inregistrat: 22-July 10

Postat 20 August 2010 - 11:01 PM

In nici un caz nu sunt un bun desenator , si in nici un caz nu pot spune ca detaliile ce le-am adaugat sunt aproape de realitate , dar dupa cateva ore de zgait la aceste fotografii , am facut cateva modificari stangace ( de mana) desenului M.Axworthy, un mare PROVISIONAL in dreptul sau...poate IMPRESSION e mai corect...am incercat is eu.

Referitor la carenajul de sub fuselaj , in pozele alb negru e clar ca e"ceva" sub fuselaj , eu cred ca e lansatorul pentru cele 6 bombe , dar cine stie poate ma insel...

Axor , daca crezi ca merita si daca vrei , crezi ca poti adauga culorile pe "desenul" asta?

PS: Eu cred ca proportiile avionului din desenul Axworthy sunt putintel cam gresite, parca trenul e prea scurt si fuselajul prea lung ...dar nu am iscusinta sa modific ceva de genul asta ...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 002.jpg

Aceasta postare a fost editata de mack8: 20 August 2010 - 11:04 PM


#11 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 23 August 2010 - 09:42 AM

Salut. :blink:
Am refacut primul profil si l-am terminat pe cel cu avionul din '56 (avand in vedere ca atat IAR-80,Bf-109 si Yak-11 erau vopsite in felul asta la acea vreme,am presupus ca si IAR-47 era vopsit la fel,se poate sa ma insel si sa fi fost alb).In week end nu am intrat pe form si observ ca ar mai fi cateva retusuri de facut.... :drinks:
Mack8,cand am vreme o sa fac si schita ta.
Inca o data spun,pana nu apare o copie dupa un desen tehnic original al aparatului nu putem vorbi de corectitudinea formelor,proportiilor si detaliilor,nu putem decat sa facem presupuneri si interpretari.

Spor si numai bine

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IAR_47.jpg

Aceasta postare a fost editata de axor: 23 August 2010 - 09:58 AM


#12 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 23 August 2010 - 02:55 PM

Eu nu exclud ca cel din ' 56 sa fi fost vopsit in aluminiu . Oricum ,urata oratanie , desi nu lipsita de interes .

Aceasta postare a fost editata de dany: 23 August 2010 - 02:59 PM


#13 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 23 August 2010 - 09:40 PM

...si eu cred, dupa cum am mai spus, ca e avionul din '56 e alb, mai ales ca e varianta civila. Yak-ul, '80-ul si 109-le albastre erau avioane militare

#14 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 24 August 2010 - 10:01 AM

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 23 Aug 2010, 22:40, a spus:

...si eu cred, dupa cum am mai spus, ca e avionul din '56 e alb, mai ales ca e varianta civila. Yak-ul, '80-ul si 109-le albastre erau avioane militare


Hmmm uite ca n-am luat in calcul faptul ca 47-le din '56 are inmatriculare civila :drinks: ,oricum n-am exclus posibilitatea ca acest aparat sa fi fost alb

#15 Useril este offline   LiviuMaff 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 08-December 09
  • Location:Bacau
  • Interests:istorie, aviatie militara, modelism

Postat 24 August 2010 - 10:22 AM

Vezi ca s-ar putea ca dunga de pe capota motorului sa fie rosie si nu albastra, comparand tonurile de gri de la tricolorul de pe directie si de la vopseaua de pe capota.

#16 Useril este offline   slimshady1910 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 02-October 11

Postat 11 January 2012 - 11:39 AM

Salut baieti!Multumita unei carti mai vechi in care am reusit sa gasesc si avionul I.A.R 47 am reusit sa fac un mic articol despre avionul romanesc.
http://aragornblog.w...01/11/i-a-r-47/
Sper sa nu deranjeze pe nimeni faptul ca am folosit si cateva imagini din acest topic.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi