Aceasta postare a fost editata de dany: 09 November 2010 - 10:07 PM
Romanian Fighter Colours 1941-1945 carte in curs de aparitie la editura MMP
#161
Postat 09 November 2010 - 10:04 PM
#164
Postat 10 November 2010 - 09:11 AM
Citeaza
In pete de rugina si vopsea exfoliata Daca mai ramane elena udrea Ministrul Turismului si oprea Ministrul Apararii. S-ar putea sa ajunga IAR80 locuinta ANL
Ai pus degetul pe rana.
La ce mai avem noi nevoie de turisti care sa ne viziteze muzeele de aviatie cand putem sa le oferim cazari in vile de lux si panorame superbe ( spre gunoiele de la marginea orasului) din colosii de sticla din centrul orasului sau sa-i plimbam prin Mall-uri pentru a si cumpara haine Armani si Gucci ( ce pe la ei sunt rare si scumpe).
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 10 November 2010 - 09:18 AM
#165
Postat 10 November 2010 - 03:32 PM
http://modelingmadness.com/scotts/books/m3...ghtercolors.htm
#166
Postat 10 November 2010 - 10:07 PM
De multe ori mi-am pus intrbarea daca nu cumva numerele de inmatriculare de pe avioane si tipul avionului nu erau scrise cumva cu rosu in loc de negru. Comparand cu culoare de pe cocarde mie asa imi parea. Iti dau un exemplu. Exista o foto cunoscuta cu Savoia cu nunarul 24 scris pe deriva. A aparut si un profil color care arata acel numar ca fiind scris cu negru, insa in memorile lui Gogu Stefanescu, acesta spune ca fratele lui s-a prabusit cu Savoia 24 rosu langa Brasov (pe drumul care duce catre comuna Harman).
Exista posibilitatea ca toate avionele sa fii avut numere de inmatriculare scrise cu rosu? Mie oricum mi se pare mai logic. Sunt mai vizibile in contrast cu culoarea verde inchis, nergrul ar fii mai greu de vazut , mai ales de la distanta.
#167
Postat 10 November 2010 - 10:21 PM
horia, la 10 Nov 2010, 21:07, a spus:
Mai toate pozele cu Savoia arata avioane cu numere de inmatriculare albe.
Daca a fost unul cu numar de inmatriculare rosu (sau chair si negru), ala e mai degraba exceptia.
Radu
#170
Postat 10 November 2010 - 11:52 PM
Sincere multumiri,stima si respect autorilor,tuturor celor care au contribuit la aparitia cartii,precum si celui care ne-a adus-o(Horia).
La cat mai multe carti.
#171
Postat 11 November 2010 - 10:22 AM
horia, la 10 Nov 2010, 22:07, a spus:
De multe ori mi-am pus intrbarea daca nu cumva numerele de inmatriculare de pe avioane si tipul avionului nu erau scrise cumva cu rosu in loc de negru. Comparand cu culoare de pe cocarde mie asa imi parea. Iti dau un exemplu. Exista o foto cunoscuta cu Savoia cu nunarul 24 scris pe deriva. A aparut si un profil color care arata acel numar ca fiind scris cu negru, insa in memorile lui Gogu Stefanescu, acesta spune ca fratele lui s-a prabusit cu Savoia 24 rosu langa Brasov (pe drumul care duce catre comuna Harman).
Exista posibilitatea ca toate avionele sa fii avut numere de inmatriculare scrise cu rosu? Mie oricum mi se pare mai logic. Sunt mai vizibile in contrast cu culoarea verde inchis, nergrul ar fii mai greu de vazut , mai ales de la distanta.
Horia, daca ai sa te uiti in cartea Romanian Fighter Colours ai sa vezi si profil color (si poze) cu PZL 24 cu numere rosii.
Binenteles ca rosu este mai vizibil decat negru pe anumite scheme de camuflaj ( verde). Cel mai probabil si Savoia cu nr 24 este rosu fiind din aceeasi perioada de fabricatie si dotare cu PZL 24 de care am pomenit. Daca acest lucru este confirmat de memorii ale unor piloti care le-au vazut, atunci cu atat mai bine. Dar nu pot sa confirm deocamdata 100% daca nu au existat si avioane cu numere negre. Cum a precizat Radu o analiza pe poza avand puncte de referinta ( cum ar fi tricolorul pe deriva sau cocarda) ar fi mult mai indicat eventual dublata de vreun document sau memorii ale aviatorilor.
Poate intr-o viitoare carte despre Romanian Bombers o sa aflam mai multe informatii.
Citeaza
Cantacuzino, de dragul controverselor, fiindca vad ca astea vand cartea, cel putin in ultimele zile
Horia , nu uita sa ne dai 50% din profit mie si lui MGC daca tot ti-au crescut vanzarile. Noi am avut o contributie decisiva.
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 11 November 2010 - 10:23 AM
#172
Postat 11 November 2010 - 07:51 PM
Nici gand. Cu asta mi-am scos pierderea pe revista MODEL IST. Daca cresc vanzarile acolo, va dau. Imediat pun coperta numarului 5 si puteti incepe comstroversa!
#174
Postat 12 November 2010 - 11:33 PM
radub, la 10 Nov 2010, 22:51, a spus:
Radu
am gasit o poza mai buna in care exista si un punct de referinta, si anume rosul de pe deriva. e din perioada interbelica, insa nu cred ca difera de modul de inmatriculare al celor din WW2.
#175
Postat 13 November 2010 - 06:48 PM
#176
Postat 13 November 2010 - 07:36 PM
Interesant este acel albastru spalacit, decolorat de a ajuns un bleu deschis...acest lucru imi aduce aminte de acele drapele tricolore de pe la comune, unde galbenul se decoloreaza in asa fel incat devine alb, iar comuna arboreaza drapelul francez.
#177
Postat 15 November 2010 - 08:25 AM
Avioanele Savoia au avut o imatriculatie initiala pana cand au aparut JIS-urile si JRS-urile, atunci conform unui ordin al ST din SSA modul de imatriculare s-a schimbat.
#178
Postat 15 November 2010 - 01:11 PM
horia, la 12 Nov 2010, 21:33, a spus:
Ba din contra. Inmatricularile din timpul razboilului nu prea mai aveau nici o legatura ca inmatricularile de dinainte. E imprudent sa se traga o concluzie ca "erau rosii" doar pentru ca, desi sunt sute de poze cu inmatriculari alble, s-a gasit o poza sau doua cu o inmatriculare inchisa la culoare, poate rosie. Or fi existat si exceptii, dar alea sunt doar "picanterii" interesante, nu "reguli". E extrem de posibil ca acel Savoia a avut un 24 scris in rosu pe deriva (si exista cel putin un profil color care are asa ceva, in cartea despre Savoia romanesti scoasa de Editions TMA), dar nu trebuie ignorat ca mai toate celelalte aveau numere albe.
claudiu_ne2000, la 13 Nov 2010, 17:36, a spus:
Orice poza e un bun exemplu doar daca stii cum sa o analizezi.
Trebuie identificat tipul de film (ortocromatic sau pancromatic) si marca de film pentru ca nu toate filmele erau egale. Un Kodak Panchromatic face o poza altfel decat un Agfa Panchromatic. Apoi trebuie stabilit daca s-a folosit un filtru galben, portocaliu, verde sau albastru pe lentila. Dar nu e mereu nevoie sa ne complicam mereu si sa mergem atat de departe. In cazul asta, avem avantajul ca indiferent cu ce fel de film e facuta poza, avem in aceeasi poza esantioane identificabile de culori precum rosu, galben, albastru si negru. Solutia cea ma simpla e sa se faca o "decupare" a unei fasii mici de "rosu" de drapel si de "negru" de matricola de pe directie care sa fie apoi aplicate peste numarul de pe fuselaj. Daca numarul de pe fuselaj se potriveste cu una dintre culori, aia e culoarea. QED.
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 15 November 2010 - 01:15 PM
#179
Postat 15 November 2010 - 01:39 PM
Citeaza
Citeaza
Motivul de ce unele Savoia au avut cifre rosii si altele albe este foarte bine explicat de Radu-Dan. Cele fabricate cu motoare in stea) si livrate inainte de 1941 au avut si cifre rosii iar cele fabricate dupa 1941 cu motoare in linie ( JIS si JRS) au avut cifre albe. Dealtfel si pozele confirma in mare parte. Sunt mai multe poze cu JIS si JRS cu cifre albe deoarece au luptat pe ambele fronturi.
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 15 November 2010 - 01:40 PM
#180
Postat 15 November 2010 - 03:45 PM