Coltul cu P-40-uri La 1/72
#102
Postat 05 November 2011 - 11:26 PM
Unele au aripile (partea de jos, dar si extradosurile, incovoiate.
Daca nu se observa si remediaza din timp (in apa clocotita si indreptate cu mana) aripile vor avea aspect de aripa de pescarus.
Trei din ele au parbrizul corect, cu gemuletul suplimentar doar pe stinga,
Trei au acel gemulet pe ambele parti, in timp ce unul nu are nici pe stinga nici pe dreapta.
Toate insa au acel sinkmark si pe cele mai grave, de pe aripi, acestea aparind din cauza flapsurilor turnate dintr-o bucata (prea groase)
Acum tu poate ai avut noroc de unul turnat mai bine. Eu le-am luat de pe ebay, unele din ele fiind foarte vechi.
#103
Postat 06 November 2011 - 12:07 AM
#107
Postat 06 November 2011 - 04:52 PM
Primul va fi un "Aleutian Tiger"
Voi incerca sa procur decalul de la Barracuda pentru el.
Un amanunt usor de realizat dar pe care majoritatea modelistilor l-au ignorat cind a fost vorba de tigrii din Aleutine
este ca aceste avioane aveau o modificare la esapamente, dictata cel mai probabil de climatul extrem in care au operat.
Prima teava de esapament e carenata, in vreme ce restul sint "blenduite" cu restul capotei.
Am facut repejor conversia, umplind cu Mr.Surfacer golul dintre esapamente si capote si taind un carenaj din foitza de plastic.
Aici un Kittyhawk cu esapamente "normale":
...ceeace ne duce la urmatoarea problema. Majoritatea P-40urilor cu esapamente "tubulare" , nu evazate (fishtail) au acea mica scobitura, concavitate, adincitura, sau , cum nu ar zice Z-mare, sinkmark :) in spatele lor.
Exista si exceptii, in ambele variante : esapamente tubulare fara si fishtal cu.
Un pic prea tarziu pentru GAJ si GA? la care in exces de zel chiar eu am facut-o :))
Pentru DBHul SAAF am acoperit-o. Din poza nu se vede clar, dar nu pare a fi:
O alta treaba de corectat la kiturile Hasegawa e priza de pe capota, care nu duce nicaieri.
Aici, o simpla bucatica de hirtie lipita cu superglue pe dedesupt a rezolvat problema:
La kiturile Academy de E si M, ramele geamurilor din spate sint reprezentate si in interior, pe fuselaj.
Aici am folosit piesa de la academy pe fuselajul de Hasegawa, pentru a face un N1, cu cabina veche.
Oricum, acele rame trebuie sa dispara asa ca le-am umplut cu putty de la revell.:
#110
Postat 06 November 2011 - 09:48 PM
1-0-9, la 06 November 2011 - 10:00 AM, a spus:
La final, o polishare cu xerapol (e o pasta pentru ecranele de telefon mobil) si baitza in future.
Mersi frumos pentru sugestii. As putea inlocui Xerapolul cu o pasta Tamyia?
#111
Postat 08 November 2011 - 11:58 PM
Citeaza
Nu am folosit pasta de la Tamyia, dar daca e polishing paste, nu vad de ce nu ar merge...fa o proba pe altceva transparent inainte, ca sa fii sigur.
Am umplut concavitatile pe cele 5 40-uri in culpa, dupa slefuiri , reveniri cu surfacer si iar slefuiri, au ajuns cam asa.
Ca prin minune, nu am rupt mai nimic pe ele, in afara de un rezervor suplimentar si un bat de la colimatorul extern ,
La cele noi, am mai finisat coada de K:
Cam atit pentru azi, maine voi incerca sa retusez cu midstone la cele 5.
#115
Postat 11 November 2011 - 11:25 PM
#116
Postat 12 November 2011 - 04:47 PM
Citeaza
Da, le-am urmarit, dar am idei clare despre cum o sa arate cele 4-5 guri mici de la airfix, pe care o sa le primesc in curind.
Am mai lucrat...destul de haotic la toate.
La cele bel..stricate, am retusat cu mid-stone si dark earth, cu sand pe nr.13, acum astept sa se usuce pentru a incepe re-uzarea si re-afumarea zonelor. Mare minune, am reusit sa vac toata operatiunea de chituire, slefuire s vopsire cu daune minime...un rezervor suplimentar cazut, un colimator extern si doua indicatoare de tren de aterizare.
Am lucrat si la cele noi, de nu stiu unde a mai aparut unul ; un N de la Hasegawa cu care chiar nu stiu ce sa mai fac Am decis sa-l ciopartzesc
si sa arunc in el tot ce mi-a mai ramas de la setul Verlinden, flapsurile din PE si suprafetele de comanda separate, din rasina.
stau sa ma gindesc daca sa ii tai si capota si sa-i bag jumatatea de motor de rasina, care nu e atit de bine detaliata. Setul asta de la verlinden ar fi facut furori la inceputul anilor 90 cred..dar nu mai e foarte actual. Ma uitam ca suprafetele de comanda sint de fapt fix copii ale celor din kit, doar ca separate. PEurile pentru flapsuri sint mult simplificate. In vreme ce alte detalii necesare lipsesc, altele date sint de prisos. Foitza mea de PE este ciudata, nitel "descentrata" daca pot zice asa. Desi nu am folosit pina acum nimic din el, pentru mine a meritat oricum, pentru ca am reusit sa-i clonez baile trenului din PE in rasina, pentru fiecare din cele 9 avioane noi. Un set quickboost de e ~ 8 eu.
La celalalt, care va deveni sovietic, nimic de semnalat, am inchis cockpitul si fuselajul sa-l duc la acelasi nivel cu celelalte 6 "noi"
La XP-40Q am lipit fuselajul si ca sa pot pune esapamentele (voi fi obligat sa le lipesc din interior) a trebuit sa vopsesc dinainte aria in olive-drab. Am lipit si ampenajul vertical. Numic de semnalat la el, poate doar ca fuselajul a fost si inca mai trebuie subtiat, prin pilirea jumatatilor pe interior. Cabina inca nu se potriveste perfect.
#117
Postat 12 November 2011 - 05:19 PM
JangBogo, la 11 November 2011 - 11:25 PM, a spus:
Fratilor, va rog nu-i mai dati idei ca cine stie ce o sa mai iasa.
#118
Postat 12 November 2011 - 05:37 PM
Nu voi alege eternul LD-C al lui Caldwell, mi-e sila de el ca personaj.
Si da, stiu ca nenorocitul a zburat si pe GAY dar ala nu era avionul sau personal.
Voi face deci pe nr.68 din AVG, doua din 112 (unul in camo tropical altul continental) si un sud african in haine de desert.
Daca imi va placea ce a iesit, poate voi baga si unul de Pacific, poate si un sovietic.
#120
Postat 12 November 2011 - 11:51 PM
1-0-9, la 12 November 2011 - 05:37 PM, a spus:
Nu voi alege eternul LD-C al lui Caldwell, mi-e sila de el ca personaj.
Si da, stiu ca nenorocitul a zburat si pe GAY dar ala nu era avionul sau personal.
Voi face deci pe nr.68 din AVG, doua din 112 (unul in camo tropical altul continental) si un sud african in haine de desert.
Daca imi va placea ce a iesit, poate voi baga si unul de Pacific, poate si un sovietic.
totul e sa zici la ce numar de P-40-uri te opresti...