Forum Machete,Modelism,Hobby: Coltul cu P-40-uri - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Coltul cu P-40-uri La 1/72

#101 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 05 November 2011 - 11:17 PM

O mica intrebare: am in fata modelul Hasegawa, P-40 N la 1/72 (cod 00649), intr-adevar are acel buson de alimentare, insa nu am gasit "sinkmark"-ul la care faci referire.

#102 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 05 November 2011 - 11:26 PM

Am 7 N-uri de la hasegawa. Ce e interesant e ca au mici diferente.
Unele au aripile (partea de jos, dar si extradosurile, incovoiate.
Daca nu se observa si remediaza din timp (in apa clocotita si indreptate cu mana) aripile vor avea aspect de aripa de pescarus.

Trei din ele au parbrizul corect, cu gemuletul suplimentar doar pe stinga,
Trei au acel gemulet pe ambele parti, in timp ce unul nu are nici pe stinga nici pe dreapta.

Toate insa au acel sinkmark si pe cele mai grave, de pe aripi, acestea aparind din cauza flapsurilor turnate dintr-o bucata (prea groase)
Acum tu poate ai avut noroc de unul turnat mai bine. Eu le-am luat de pe ebay, unele din ele fiind foarte vechi.

Imagine atasata: DSCF2269a.JPG

#103 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 06 November 2011 - 12:07 AM

Multumesc frumos pentru explicatii, ma ajuta realmente. Da, si exemplarul meu are aceeasi problema cu aripile, am retinut si multumesc pentru solutia sugerata. Gemuletul suplimentar apare si la mine pe ambele parti (sa inteleg ca trebuie sa caut alta cupola sau exista solutii?). Sunt destule locuri unde trebuie debavurat (roti, pitot). Macheta mea prezinta si niste usoare adancituri, circulare, pe extrados, nu stiu daca sunt sinkmarkuri (am cautat niste poze pe net sa ma familiarizez putin cu fenomenul) sau au fost niste probleme cu macheta mea, luata de la francezi (www.tonyshop.fr).

#104 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 November 2011 - 10:00 AM

Eu am sters rama de pe partea dreapta folosind succesiv smirghel de 1000 pina la 2500 "la ud".
La final, o polishare cu xerapol (e o pasta pentru ecranele de telefon mobil) si baitza in future.

#105 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12668
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 November 2011 - 12:45 PM

Sa inteleg ca acel sink mark este defapt o mica concavitate in material????

#106 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 November 2011 - 01:09 PM

Concavitate, scobitură, adâncitură :))

#107 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 November 2011 - 04:52 PM

Am decis cum voi face cele doua "cozi scurte"

Primul va fi un "Aleutian Tiger"

Imagine atasata: tiger.JPG

Voi incerca sa procur decalul de la Barracuda pentru el.

Un amanunt usor de realizat dar pe care majoritatea modelistilor l-au ignorat cind a fost vorba de tigrii din Aleutine
este ca aceste avioane aveau o modificare la esapamente, dictata cel mai probabil de climatul extrem in care au operat.
Prima teava de esapament e carenata, in vreme ce restul sint "blenduite" cu restul capotei.

Imagine atasata: Alaska004b.JPG
Imagine atasata: Aleutians062.JPG

Am facut repejor conversia, umplind cu Mr.Surfacer golul dintre esapamente si capote si taind un carenaj din foitza de plastic.

Imagine atasata: DSCF2272.JPG

Aici un Kittyhawk cu esapamente "normale":

Imagine atasata: 112_unknown.JPG

...ceeace ne duce la urmatoarea problema. Majoritatea P-40urilor cu esapamente "tubulare" , nu evazate (fishtail) au acea mica scobitura, concavitate, adincitura, sau , cum nu ar zice Z-mare, sinkmark :) in spatele lor.
Exista si exceptii, in ambele variante : esapamente tubulare fara si fishtal cu.

Imagine atasata: FR241July1942.JPG

Un pic prea tarziu pentru GAJ si GA? la care in exces de zel chiar eu am facut-o :))

Pentru DBHul SAAF am acoperit-o. Din poza nu se vede clar, dar nu pare a fi:

Imagine atasata: 4623910429417_large.jpg
Imagine atasata: DSCF2274.JPG

O alta treaba de corectat la kiturile Hasegawa e priza de pe capota, care nu duce nicaieri.
Aici, o simpla bucatica de hirtie lipita cu superglue pe dedesupt a rezolvat problema:

Imagine atasata: DSCF2270.JPG

La kiturile Academy de E si M, ramele geamurilor din spate sint reprezentate si in interior, pe fuselaj.
Aici am folosit piesa de la academy pe fuselajul de Hasegawa, pentru a face un N1, cu cabina veche.
Oricum, acele rame trebuie sa dispara asa ca le-am umplut cu putty de la revell.:

Imagine atasata: DSCF2275.JPG

#108 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 November 2011 - 05:46 PM

Mi s-a pus pe inima chestia cu scobitura :)

Am luat deci toate cele 5 in cauza si le-am scos esapamentele...
Am inceput sa umplu cu mr surfacer.
Imagine atasata: DSCF2277.JPG

#109 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 November 2011 - 08:12 PM

Am lipit doua bucatele de plastic pe coada lui DB-H, din ele voi sculpta deriva majorata, specifica primelor serii de K:
Imagine atasata: DSCF2279.JPG

#110 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 06 November 2011 - 09:48 PM

Vezi postarea1-0-9, la 06 November 2011 - 10:00 AM, a spus:

Eu am sters rama de pe partea dreapta folosind succesiv smirghel de 1000 pina la 2500 "la ud".
La final, o polishare cu xerapol (e o pasta pentru ecranele de telefon mobil) si baitza in future.



Mersi frumos pentru sugestii. As putea inlocui Xerapolul cu o pasta Tamyia?

#111 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 08 November 2011 - 11:58 PM

Citeaza

Mersi frumos pentru sugestii. As putea inlocui Xerapolul cu o pasta Tamyia?


Nu am folosit pasta de la Tamyia, dar daca e polishing paste, nu vad de ce nu ar merge...fa o proba pe altceva transparent inainte, ca sa fii sigur.


Am umplut concavitatile pe cele 5 40-uri in culpa, dupa slefuiri , reveniri cu surfacer si iar slefuiri, au ajuns cam asa.
Ca prin minune, nu am rupt mai nimic pe ele, in afara de un rezervor suplimentar si un bat de la colimatorul extern ,

Imagine atasata: DSCF2295.JPG
Imagine atasata: DSCF2296.JPG
Imagine atasata: DSCF2297.JPG

La cele noi, am mai finisat coada de K:
Imagine atasata: DSCF2298.JPG
Imagine atasata: DSCF2299.JPG


Cam atit pentru azi, maine voi incerca sa retusez cu midstone la cele 5.

#112 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 09 November 2011 - 02:49 PM

Dom'le , cand vezi cum lucreaza unii risti sa te apuce depresia ....Mai ca-ti vine sa te lasi .....

#113 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2011 - 03:20 PM

Pai ma apuca pe mine depresia...cind vad ca am de refacut 5 din 8 avioane .... si imi vine sa ma las

#114 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 09 November 2011 - 03:39 PM

Lasa, lasa, ca acum ai ajuns f. departe, nu mai poti renunta.
In alta ordine de idei, multam pentru idei, am testat cu pasta Tamyia si e ok. Ma folosesc pana la urma de ceea ce am in dotare

#115 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 11 November 2011 - 11:25 PM

De decalurile astea (http://www.hannants..../product/X72139) stiai?

#116 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2011 - 04:47 PM

Citeaza

De decalurile astea (http://www.hannants..../product/X72139) stiai?


Da, le-am urmarit, dar am idei clare despre cum o sa arate cele 4-5 guri mici de la airfix, pe care o sa le primesc in curind.

Am mai lucrat...destul de haotic la toate.

La cele bel..stricate, am retusat cu mid-stone si dark earth, cu sand pe nr.13, acum astept sa se usuce pentru a incepe re-uzarea si re-afumarea zonelor. Mare minune, am reusit sa vac toata operatiunea de chituire, slefuire s vopsire cu daune minime...un rezervor suplimentar cazut, un colimator extern si doua indicatoare de tren de aterizare.

Am lucrat si la cele noi, de nu stiu unde a mai aparut unul ; un N de la Hasegawa cu care chiar nu stiu ce sa mai fac Am decis sa-l ciopartzesc
si sa arunc in el tot ce mi-a mai ramas de la setul Verlinden, flapsurile din PE si suprafetele de comanda separate, din rasina.
stau sa ma gindesc daca sa ii tai si capota si sa-i bag jumatatea de motor de rasina, care nu e atit de bine detaliata. Setul asta de la verlinden ar fi facut furori la inceputul anilor 90 cred..dar nu mai e foarte actual. Ma uitam ca suprafetele de comanda sint de fapt fix copii ale celor din kit, doar ca separate. PEurile pentru flapsuri sint mult simplificate. In vreme ce alte detalii necesare lipsesc, altele date sint de prisos. Foitza mea de PE este ciudata, nitel "descentrata" daca pot zice asa. Desi nu am folosit pina acum nimic din el, pentru mine a meritat oricum, pentru ca am reusit sa-i clonez baile trenului din PE in rasina, pentru fiecare din cele 9 avioane noi. Un set quickboost de e ~ 8 eu.

Imagine atasata: DSCF2305.JPG
Imagine atasata: DSCF2306.JPG

La celalalt, care va deveni sovietic, nimic de semnalat, am inchis cockpitul si fuselajul sa-l duc la acelasi nivel cu celelalte 6 "noi"

Imagine atasata: DSCF2307.JPG

La XP-40Q am lipit fuselajul si ca sa pot pune esapamentele (voi fi obligat sa le lipesc din interior) a trebuit sa vopsesc dinainte aria in olive-drab. Am lipit si ampenajul vertical. Numic de semnalat la el, poate doar ca fuselajul a fost si inca mai trebuie subtiat, prin pilirea jumatatilor pe interior. Cabina inca nu se potriveste perfect.

Imagine atasata: DSCF2308.JPG

#117 Useril este offline   HIND 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 624
  • Inregistrat: 02-October 06

Postat 12 November 2011 - 05:19 PM

Vezi postareaJangBogo, la 11 November 2011 - 11:25 PM, a spus:

De decalurile astea (http://www.hannants..../product/X72139) stiai?

Fratilor, va rog nu-i mai dati idei ca cine stie ce o sa mai iasa. :bang:

#118 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4956
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2011 - 05:37 PM

Nu , nu sint in pericol...pentru P-40-urile early ce vor veni stiu exact ce voi face.

Nu voi alege eternul LD-C al lui Caldwell, mi-e sila de el ca personaj.
Si da, stiu ca nenorocitul a zburat si pe GAY dar ala nu era avionul sau personal.
Voi face deci pe nr.68 din AVG, doua din 112 (unul in camo tropical altul continental) si un sud african in haine de desert.
Daca imi va placea ce a iesit, poate voi baga si unul de Pacific, poate si un sovietic.

#119 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 12 November 2011 - 05:48 PM

Vezi postareaHIND, la 12 November 2011 - 05:19 PM, a spus:

Fratilor, va rog nu-i mai dati idei ca cine stie ce o sa mai iasa. :bang:


Iese de un viitor salon modelistic cu un singur expozant! Avem un exemplu clar ca se poate. N-aveti voi vitrine cate P-40 are el!

#120 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2011 - 11:51 PM

Vezi postarea1-0-9, la 12 November 2011 - 05:37 PM, a spus:

Nu , nu sint in pericol...pentru P-40-urile early ce vor veni stiu exact ce voi face.

Nu voi alege eternul LD-C al lui Caldwell, mi-e sila de el ca personaj.
Si da, stiu ca nenorocitul a zburat si pe GAY dar ala nu era avionul sau personal.
Voi face deci pe nr.68 din AVG, doua din 112 (unul in camo tropical altul continental) si un sud african in haine de desert.
Daca imi va placea ce a iesit, poate voi baga si unul de Pacific, poate si un sovietic.


Imagine postatatotul e sa zici la ce numar de P-40-uri te opresti...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0232_res.jpg


Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

13 useri citesc topicul
0 membri, 13 vizitatori, 0 utilizatori anonimi