Coltul cu P-40-uri La 1/72
#81
Postat 09 October 2011 - 07:07 PM
Eu stiu din proprie experienta ca pozele facute din aparent acelasi unghi si cu aparent aceeasi elevatie pot diferi foarte mult, in functie de lentila, zoomaj si alte alea. Am stat de vorba si cu oameni de meserie care mi-au confirmat chestia asta.
Asa ca suprapunerea peste alta imagine nu poate fi luata ca etalon. Pentru niste date adevarate ar trebui luate planurile de fabrica, si reduse la scara distantele (si pe suprafete curbe) ca sa-ti dea un rezultat verosimil.
Sunt constient ca tu ai plecat de la vederea ochiometrica si te deranja ceva, dar ajungem iara la discutia cu kiturile artistice si cele tehnice - adica alea Heller si Airfix, total incorecte la subler dar care aratau a ce scria pe cutie, si alea pricopsite si aftermarketuite unde Me 109 arata ca Spitfire, dar e corect.
Eu zic sa le termini la fel de sisific si pe restul 6, dar dupa aia sa incerci sa te limitezi si tu la cate 3 din fiecare.
O sa ajungi la varsta senectutii si nu o sa poti povesti si tu la nepoti cum a fost sa faci un Do 22 sau un Bucker Jungmeister ca a durat 4 luni sa faci 20 de spituri sau 18 P40-uri.
Zic si eu.
Mai zic, ca le-am vazut pe viu, si apropo de ce zicea un coleg mai sus, eu mi-am luat gandul de la a egala modul de tratare al fiecarui kit. Adica sunt toate mult peste puterile mele. Zau.
In afara de ce se vede aici, nu au o scama sau o parere de amprenta. Eu nu as revopsi nimic din cauza unei scame. Tu o faci si eu cred ca esti ori nebun ori trimis de cineva sa ma enerveze. Either way, chapeau bas.
Asa ca suprapunerea peste alta imagine nu poate fi luata ca etalon. Pentru niste date adevarate ar trebui luate planurile de fabrica, si reduse la scara distantele (si pe suprafete curbe) ca sa-ti dea un rezultat verosimil.
Sunt constient ca tu ai plecat de la vederea ochiometrica si te deranja ceva, dar ajungem iara la discutia cu kiturile artistice si cele tehnice - adica alea Heller si Airfix, total incorecte la subler dar care aratau a ce scria pe cutie, si alea pricopsite si aftermarketuite unde Me 109 arata ca Spitfire, dar e corect.
Eu zic sa le termini la fel de sisific si pe restul 6, dar dupa aia sa incerci sa te limitezi si tu la cate 3 din fiecare.
O sa ajungi la varsta senectutii si nu o sa poti povesti si tu la nepoti cum a fost sa faci un Do 22 sau un Bucker Jungmeister ca a durat 4 luni sa faci 20 de spituri sau 18 P40-uri.
Zic si eu.
Mai zic, ca le-am vazut pe viu, si apropo de ce zicea un coleg mai sus, eu mi-am luat gandul de la a egala modul de tratare al fiecarui kit. Adica sunt toate mult peste puterile mele. Zau.
In afara de ce se vede aici, nu au o scama sau o parere de amprenta. Eu nu as revopsi nimic din cauza unei scame. Tu o faci si eu cred ca esti ori nebun ori trimis de cineva sa ma enerveze. Either way, chapeau bas.
#86
Postat 23 October 2011 - 07:13 PM
#87
Postat 23 October 2011 - 07:40 PM
Cu siguranta, unul dintre cele mai bune topice postat pe acest forum. Cred ca "mania" ta pentru detalii e direct proportionala cu dorinta ta de perfectiune. In rest, talentul si timpul clar ca te ajuta. Chiar ar fi pacat sa nu le aduci la expozitii, bijuteriile astea merita vazute de cat mai multa lume.
Cu toata admiratia!
Cu toata admiratia!
#89
Postat 23 October 2011 - 09:58 PM
Ma bucur pentru tine ca ai mai terminat din ele. Zic eu terminat, dar tu probabil te gandesti ca mai ai destul.
Oricum, arata intr-un mare fel si daca la figurine, o poza mai mult ajuta, la avioane pot sa jur ca daca se vede ok in poza, in realitate frizeaza perfectiunea.
Am fost unul din privilegiatii care le-am vazut in diverse stadii si am ajuns la concluzia ca machetele mele sunt asa....de amuzament. Dar sunt linistit.
Vazandu-l pe cel frantuzesc, mi-am dat seama brusc ce ciudat arata avionul asta fara gura de rechin. Cu radiatorul ala de sub elice pare intr-adevar sa aiba o gura cu pronuntie franceza - "petit coquin"
Gandeste-te serios la o vitrina bine facuta. E pacat de ele.
Oricum, arata intr-un mare fel si daca la figurine, o poza mai mult ajuta, la avioane pot sa jur ca daca se vede ok in poza, in realitate frizeaza perfectiunea.
Am fost unul din privilegiatii care le-am vazut in diverse stadii si am ajuns la concluzia ca machetele mele sunt asa....de amuzament. Dar sunt linistit.
Vazandu-l pe cel frantuzesc, mi-am dat seama brusc ce ciudat arata avionul asta fara gura de rechin. Cu radiatorul ala de sub elice pare intr-adevar sa aiba o gura cu pronuntie franceza - "petit coquin"
Gandeste-te serios la o vitrina bine facuta. E pacat de ele.
#90
Postat 26 October 2011 - 01:45 AM
Da dom'ne,frumoase ,imi plac ,bravo
Dac' ai sti de cand se tot gandeste la o vitrina,numai ca o lalaie ...pana cand unul o sa ajunga asa
Alex
wurger, la 23 October 2011 - 09:58 PM, a spus:
Gandeste-te serios la o vitrina bine facuta. E pacat de ele.
Dac' ai sti de cand se tot gandeste la o vitrina,numai ca o lalaie ...pana cand unul o sa ajunga asa
Alex
Aceasta postare a fost editata de axor: 26 October 2011 - 01:53 AM
#95
Postat 30 October 2011 - 05:23 PM
#96
Postat 30 October 2011 - 06:01 PM
Citeaza
...daca nu se simte nimeni sa te invite cu ele la urmatoarele expozitii,
Citeaza
Excelenta sursa de inspiratie si incurajare pentru multi dintre noi!
#100
Postat 05 November 2011 - 09:42 PM
Acum ca am pregatit marea frauda electorala din ianuarie, m-am apucat sa lucrez la machetele anului :))
Anumite suspiciuni mocnite m-au facut sa compar N-ul de la Hasegawa cu mai multe seturi de planuri.
Ce am observat. Radiatorul care in mod normal se stringe spre capat cu o curbura frumoasa, la Hasegawa si Academy
continua sa se evazeze spre coada, avind un aspect mult mai butucanos .
Rezolvarea e foarte simpla si rapida, pila si smirghel de 400 la ud, urmat de 600 pentru finisare
Din pacate pentru GAY, GAJ si GA?e prea tarziu.
Alte doua probleme semnalate mai devreme, nu-si vor gasi rezolvarea, cel putin nu la aceste 6.
Cockpitul mai in fata cu 1.5 mm si carenajul ventral , mai mic.
Trapa bechiei este la ambele modele (E si N) mult prea in spate, aprox 3.5 mm.
Rezolvarea , la fel de simpla. O bucatica de plastic si un con din cadru tras la cald, pentru astuparea gaurii bechiei.
Dupa chituirea cu Mr.Surfacer, va urma finisarea zonei, taierea mai in fata a trapei si practicarea unei gaurici mai in fata pentru bechie.
Asta a fost rezolvata din timp si la primele 8.
Doua alte mici probleme , un sinkmark pe laterala triunghiului din spatele cockpitului si un buson de alimentare, inexistent pe avionul real, se rezolva imediat cu putin Surfacer. Rezolvat si pe primele 8, din timp.
Anumite suspiciuni mocnite m-au facut sa compar N-ul de la Hasegawa cu mai multe seturi de planuri.
Ce am observat. Radiatorul care in mod normal se stringe spre capat cu o curbura frumoasa, la Hasegawa si Academy
continua sa se evazeze spre coada, avind un aspect mult mai butucanos .
Rezolvarea e foarte simpla si rapida, pila si smirghel de 400 la ud, urmat de 600 pentru finisare
Din pacate pentru GAY, GAJ si GA?e prea tarziu.
Alte doua probleme semnalate mai devreme, nu-si vor gasi rezolvarea, cel putin nu la aceste 6.
Cockpitul mai in fata cu 1.5 mm si carenajul ventral , mai mic.
Trapa bechiei este la ambele modele (E si N) mult prea in spate, aprox 3.5 mm.
Rezolvarea , la fel de simpla. O bucatica de plastic si un con din cadru tras la cald, pentru astuparea gaurii bechiei.
Dupa chituirea cu Mr.Surfacer, va urma finisarea zonei, taierea mai in fata a trapei si practicarea unei gaurici mai in fata pentru bechie.
Asta a fost rezolvata din timp si la primele 8.
Doua alte mici probleme , un sinkmark pe laterala triunghiului din spatele cockpitului si un buson de alimentare, inexistent pe avionul real, se rezolva imediat cu putin Surfacer. Rezolvat si pe primele 8, din timp.