Coltul cu P-40-uri La 1/72
#42
Postat 05 August 2011 - 06:10 PM
Acum toate sint vopsite si retusate pe extrados.
P'tit quinquin:
Skipper:
Lighthouse louie:
GA-?
GA-J:
GA-Y a avut initial vopsirea "continentala" cu verde si maro, cu delimitari nete, fiind apoi vopsit pe front, free-hand, cu pistolul.
Delimitarile dintre culori sint deci mult mai gazate, asa ca l-am vopsit mascind nu cu hartie ca la celelalte, ci cu patafix :
La cele 6 "noi", am inchis fuselajele, nimic de remarcat.
Unul din N-urile de la Hasegawa a fost convertit in N1 (cabina model vechi).
Am taiat partea "unghiulara" din spatele scaunului si am lipit acolo bucata corespunzatoare de la un academy M (mersi Marinelule! )
#43
Postat 07 August 2011 - 02:13 PM
Este pentru ultima data cind ma iau dupa carti si scheme de camo supte din pix de vreun idiot de polonez...
Ce am facut eu, similar la toate:
si cum trebuia sa arate camoul standard de pe aripa:
#44
Postat 07 August 2011 - 04:12 PM
#45
Postat 07 August 2011 - 09:30 PM
cuplat cu un profil curios, foarte curbat pe intrados, duce la o pozitionare gresita
a trapelor trenului...Dar cum doua poze fac cit doua mii de cuvinte:
Am decis sa ma ocup de aceasta problema, observata prea tarziu din pacate pentru 78alb facut acum citeva luni.
Nu o sa corectez unghiul aripii, e mult prea complicat , mai ales pentru 10 avioane, dar voi pune niste mici pene
care sa aduca trapa intr-o pozitie relativ paralela cu axa avionului.
Am lipit mici bucatele de plastic ce urmeaza sa fie finisate.
rezultatul ar trebui sa fie asta:
#46
Postat 10 August 2011 - 03:37 PM
La cel francez am pus un set de steaguri americane pe fuselaj, ca sa am ce acoperi cu vopsea.
Pe avionul real se puteau ghici stelutele de pe steagul ascuns de vopsea asa ca am incercat sa redau acel efect.
Toate sursele dau Warhawkurile din Lafayette ca fiind vopsite cu "fresh dark earth" over "faded dark earth".
Interpretarea mea e ca acel maro "fresh" este de fapt "chocolat" francez, nicidecum dark earth, fie el cit de proaspat.
Avioanele erau relativ noi, la maxim doua saptamini de la ajungerea pe continentul african erau deja in maini franceze,
iar pozele de dinainte de "Operation Torch", facute pe portavionul USS RANGER in nov '42, arata avioane ca noi.
La lighthouse Louie m-am chinuit mai bine de doua ore sa pun decalurile pe coada, a mers foarte foarte greu si oricum ,
multe retusuri vor fi necesare. Iar profundoarele nu sint facute inca....
#48
Postat 12 August 2011 - 01:48 PM
la 5 din ele cu azure blue de la WEM:
Am mai pus decaluri pe coada lui Lighthouse Louie, tot mai am intradosul profundoarelor de "checkerit" :
La "p'tit Quinquin" nu au fost mari probleme, nici la celelalte.
GA-Y se pare ca avea o culoare mult mai inchisa pe intrados, majoritatea speculeaza ca ar fi "deep sky" sau "light mediterranean blue"
Am facut un amestec intre azure blue si un albastru de la revell ca sa obtin "light mediteranean blue". In catalogul de vopsele RAF de
la muzeul din Hendon arata cam asa :
Dupa ce am mascat si vopsit m-a lovit:
demarcatia am facut-o neta , in loc de gazata cum ar fi trebuit.
Asta ar fi usor de corectat, revopsind pe linga cu patafix...asta daca m-ar fi dus capul
sa pastrez din vopseaua cu greu amestecata, sau macar sa memorez proportiile...
#49
Postat 16 August 2011 - 09:57 PM
Am dat cu future-tus pe liniile de panou si am pus ceva decaluri.
maine urmeaza ceva retusuri si lucrul la celelalte 4.
La GA-Y am pus cocardele iar pe cele de pe fuselaj le-am taiat cu grija in partea de jos (carenajul aripii venea peste ele)
Cea din partea stinga va fi vopsita un pic peste contur cu mid-stone. Cocardele sint de la Aeromaster, s-au intins excelent.
Steagul de pe coada e din setul Barracuda, si el s-a comportat excelent.
La P'tit Quinquin, am pus aproape toate decalurile, mai am ceva retusuri de facut la numar si la vopsirea de pe aripa stinga
(imi cam sta pe creier pata de chocolat de acolo). Toate punctele albastre de pe cocarde vor fi revopsite in nuanta de pe directie.
Decalurile sint amestecate; Serialele sint din cifre individuale dintr-un set Altmark vechi de cind lumea. Cifra 8 e din doua bucati, un set cu numere generice suedeze. Capul de indian de la DP casper, dunga verde si barza din cutia de la Special hobby. Cocardele, din foaia cu cocarde franceze WW2 de la tehmod..groaznice...nu s-au conformat pe panouri nici cu nitro...stau batoase ca naiba, a trebuit sa le tai in felii cu cutterul. Directia e vopsita.
A trecut si testul de stress:
#50
Postat 17 August 2011 - 11:01 PM
La francez am retusat pata de chocolat de pe aripa stinga, am mai reparat numarul alb si alte citeva maruntisuri:
Am inceput sa pun decalurile pe englezi; aici nimic de remarcat, in afara de faptul ca toate decalurile, fie ele de la Sky, Aeromaster, Model alliance sau Smer pe care le-am folosit pe cele trei, s-au comportat fantastic, conformindu-se chiar pe cele mai fine linii de panou.
La GA-? am avut mari probleme in a gasi o gura de rechin asemanatoare cu cea din poza, si am folosit una de la un Smer, dar care are in loc de Dull red, un rosu foarte aprins...stau in dubii daca sa o revopsesc.
#51
Postat 18 August 2011 - 06:53 PM
Decalurile veneau foarte bine pe laterale la toate trei, dar nu se potriveau la imbinarile de sub bot.
Am vopsit deci, ba cu rosu, pe care a trebuit sa-l potrivesc in trei nuante, ba cu alb, ba cu negru,
am taiat triunghiulete albe si negre din decal incercind sa aranjez danturile.
Au iesit Ok, nu grozav, dar a fost o treaba extrem de chinuitoare si laborioasa care mi-a luat cea mai mare parte a zilei.
Studiind cu atentie o poza am constatat ca, probabil pentru simetrie pentru ca nu aveau ce acoperi acolo, francezii dadusera cu vopsea si pe aripa dreapta asa ca a trebuit sa o refac...initial am incercat sa vopsesc pe linga rondel, dar cum rezultatul nu a fost prea grozav, l-am dat jos cu scotch, am vopsit frumos cu parafix si am aplicat alt decal.
#52
Postat 18 August 2011 - 09:05 PM
Louie nu are multe, am folosit niste stele de "Torch" de la DP Casper, ca altele nu aveam.
Numerele, victoriile si logoul, toate de la Sky, mi de par usor supradimensionate.
La Skipper am ceva probleme...nu-i pot pune toate decalurile azi pentru ca am uitat sa-i vopsesc buza radiatorului in rosu
si am facut si o eroare la mascarea camoului de pe fuselaj. Voi remedia maine.
Baietii de la Sky au incurcat diametrele stelelor, le-au facut mai mari pe aripi si mai mici pe fuselaj, cind trebuia de fapt invers.
A trebuit sa tai si sa spintec prin cutia cu decaluri sa gasesc inlocuitori.
Steagul de pe partea dreapta a derivei este intors, cu albastru in fata. "eroarea" nu e a mea, ci a tipului care a vopsit avionul real.
Decalul l-am luat de la un kit Smer, rosul mi se pare cam prea aprins, dar e prea tarziu acum.
#54
Postat 18 August 2011 - 09:45 PM
La astea americane si la cel francez ma mai bantuie ceva.
Unul din punctele slabe ale kitului, de altfel superb, de la Special Hobby, este priza radiatorului.
In realitare radiatorul era mult in spate si existau tot felul de detalii, ranforsari si capace inauntru.
Kitul are radiatorul foarte in fata, la 1.5 mm de buza si nici un alt detaliu. Stiu ca probabil trebuia sa refac zona asta inainte de vopsire,
dar am omis, si acum ma roade.
#55
Postat 19 August 2011 - 05:59 PM
Radiatoarele din plastic nu arata prea bine, detaliile sitei sint cam pierdute.
Le am in cutie si pe cele din PE, dar daca le lipesc si pe ele peste cele vechi,ies si mai mult in fata:
P'tit Quinquin:
Lighthouse Louie:
Lui Skipper i-am vopsit buza radiatorului in rosu si am reparat camoul de pe partea stinga a fuselajului,
asa ca am reusit sa-i lipesc si celelalte decaluri. Acum mai am de pus ceva stenciluri la toate sase.
#56
Postat 19 August 2011 - 09:45 PM
Am pus fara sa vad, N-ul GA-?, peste o baltica de superglue,
unde a stat cam 10 minute; rezultatul, dupa curatarea cu acetona:
Am lipit cu superglue gel ampenajele la 5 din ele, mai putin la checkertail unde
am ramas fara decaluri pentru intrados. Pe toate le-am retusat cu putin mr surfacer,
urmand sa revopsesc cu grija zona:
#57
Postat 19 August 2011 - 10:24 PM
Acum,nu ma pot abtine,zau ca nu pot ,si mai fac o incercare,poate-mi iese :
Povestea este simpla si fantezista,Romania n-a facut parte din axa.Americanii au trimis cateva sute de aparate,printre care si cateva 40-uri din Africa,pentru a dobandi suprematia aeriana in nordul Balcanilor si apararea zonelor petroliere.Drept pentru care au fost acopeite marcajele initiale cu verde si aplicate insemnele nationale.
Sa nu ma-njuri dar vezi bine ce scrie sub avatarul meu la Interests
Aaaaa,daca tot esti cu 40-uri,sa nu uiti de XP-40
Aceasta postare a fost editata de axor: 19 August 2011 - 10:28 PM
#58
Postat 21 August 2011 - 11:20 AM
Acum, oricata imaginatie ai avea (si ai!), cred ca nici in cele mai optimistico-fanteziste scenarii de
istorie contrafactuala, americanii nu ne-ar fi ajutat cu ceva, dar'mite sute de avioane !
Hai sa presupunem mai degraba ca ar fi spart mult mai repede Italia in '43 si ar fi avansat degraba
inspre Iugoslavia, incercind sa ajunga mai aproape de petrolul Romanesc.
P-40 ar fi ajuns in escorta bombardierelor ce atacau Ploiestiul, mai multe avioane doborite fiind recuperate
si zburate de aviatia Romana.
Ceva de genul asta (e facut in graba, asa ca idee) :
Revenind cu picioarele pe pamint, am curatat excesul de Mr.Surfacer si acum sint gata de revopsire:
A,da...si m-am apucat si de XP-40Q, dar ala e in alt topic.