Coltul cu P-40-uri La 1/72
#1
Postat 14 June 2010 - 01:55 PM
si sa ma intorc la vechea mea feblete, aviatia ww2 de pe frontul "african".
Imi propusesem ceva simplu fara mari batai de cap, pentru revenire.
Am mers deci la Olaf de unde am inhatat repede citeva easy kits de la Hobbyboss.
Ieftine cit un scaun de rasina de la pavla, unele sint bune, altele's “asa si asa”, altele’s "the only game in town".
P-40B/C in 1/72.
Exista pe piata vechiul kit Frog, clonat de diversi producatori din est (novo, eastern express).
Academy a scos o varianta usor revizuta a acestui kit, trasata insa in negativ.
Kitul e extrem de ieftin, dar la o observatie mai atenta parca nimic nu e cum trebuie la el; aripile, fuselajul si cabina sint cam aiurea.
Pe sectiunea de short run, Pavla si AML au scos si ele Tomahawkurile lor, cu diverse goodies din rasina, cabina vacu, etc.
O aparitie mai recenta e kitul de la Trumpeter. Nu stiu ce sa zic despre el, in afara ca este cam de trei ori mai scump decit HobbyBoss.
Hobby Boss : Kitul de P-40 Tomahawk se prezinta excelent. Comparat cu planurile ( Detail'n'scale si ML) si e chiar ok, spot on as putea spune.
Punctul slab, ca la majoritatea bossurilor, il reprezinta cockpitul. Mai exact lipsa lui :). Ce avem inauntru e doar un scaun turnat cu fuselajul si o mansa grasa. Nici urma de tablou de bord , paloniere, sau detalii pe laterale.
E imposibil de altfel de adaugat un bord, pentru ca fuselajul e plin in fata scaunului. Aici trebuie neaparat folosita o minibormasina.
Detaliile sint fin gravate, insa pinza de pe suprafetele de comanda este foarte grosier redata. Aici un pic de Mr.Surfacer aplicat cu pensula si apoi slefuit cu smirghel de 1000 ar trebui sa rezolve problema.
Am detaliat un pic cockpitul, urmind a repara podeaua si a adauga un tablou de bord decent.
#2
Postat 15 June 2010 - 11:36 AM
De mult ma bate gandul sa fac un P-40 inmatriculat Flying Tigers. Am si facut rost de un P-40 de la Academy acum vreo cativa ani. La o ultima documentare am dat de aricolul lui Rato Marczak pe net, unde descrie in zeci de pagini (40?)si poze asamblarea unui P-40B de la Hobby Boss, articol pe care daca citesti, te-ar putea scapa de o groaza de probleme. Iti pun link-ul: http://www.ratomodel.../wip/tigerdown/P-40
#3
Postat 02 August 2010 - 10:11 PM
Interiorul e vopsit, alte detalii pe fuselaj si aripi, am vopsit cu mid-stone interiorul geamurilor laterale.
Intre timp s-a cam inmultit... cu un E de la Academy:
...un K de la Smer:
si un M de la Hobbyboss :
N-as intra in multe detalii cu privire la kiturile de P-40 , se gasesc recenzii pe net. Pe scurt:
Academy: un kit superb, relativ ieftin si usor de construit.
Fata de eternul infailibil hasegawa, este muult mai detaliat la gravaje, la cockpit
si la multe alte fineturi cum ar fi trenul de aterizare.
Partile slabe sint insa coafa elicei prea grasa (se ascute cu smirghel de 400)
parbrizul ciudat (e curbat unde ar trebui sa fie placa de blindaj ). se aplatizeaza pe smirghel progresiv, polish si future.
si cabina exagerat de inalta (cu cel putin 2mm)...
Aici am corectat cam asa:
Inainte sa inchid fuselajul am pilit ambele jumatati pe mijloc, subtiind astfel fuselajul cam cu 1.5mm.
Am putut apoi sa micsorez prin pilire inaltimea cabinei fara a deveni prea ingusta la baza.
Smer: ieftin si dragut, singurul care ofera varianta K, cu extensie la deriva.
Interiorul si detaliile (elice, jambe, roti, capace) sint grosiere.
Hobbyboss: e un fel de copie mult simplificata a kitului Academy.
E un easy kit, cu cockpitul gol de-acum obisnuit. Cabina are aceeasi boala ca la Academy.
Aici rezolvarea e mai dificila, pentru ca fuselajul nu se poate subtia fiind dintr-o singura bucata.
Am scurtat mult cabina dar e posibil sa trebuiasca schimbata cu una vacu.
#4
Postat 27 December 2010 - 10:38 PM
Intre timp m-am mutat si cu putin inainte de Craciun mi-am adus sculele si citeva machete la noua casa.
Si P-40-uri am tot luat...acum am in jur de 15:(
Mi-e deja greu sa le tin socoteala, insa voi incepe cu doua care's mai usor de vopsit...ca am cam ruginit :
Un K din 64'th FS, 57'th FG , Tunisia 1943
De decalul lui m-am ocupat deja:
Initial trebuia sa-l fac din K-ul de la Smer, la care aveam o problema cu cabina...tot gindindu-ma ce sa fac, sa folosesc Smerul sau sa mai iau un Academy sau Hasegawa sa-l convertesc, m-a scapat fi-miu de dilema, venind cu el in mina rupt in trei bucati.
Voi folosi deci Academy-ul deja inceput, cu majorarea de rigoare a directiei.
Al doilea e un F "short tail" din 66'th FS 57'th FG "Exterminators" de prin '42:
Aici folosesc un kit Hasegawa, si pentru ca nu exista kit de Warhawk cu motor Allison, o conversie de la Airwaves
(care, apropo, s-a potrivit excelent )
Si aici legile lui Murphy au fost valabile, la nici o saptamina dupa ce mi-a sosit motorul din rasina,
a aparut un F superb la Special Hobby. Mi-am luat intre timp trei, dar o sa-l termin totusi si pe asta.
#5
Postat 28 December 2010 - 01:45 AM
Am mers deci la Olaf de unde am inhatat repede citeva easy kits de la Hobbyboss.
Ieftine cit un scaun de rasina de la pavla, unele sint bune, altele's “asa si asa”, altele’s "the only game in town"."
Asa se face cand iti propui ceva simplu ? Pornesti de la cateva Xcevauri si termini modificand vreo 15 ? Cool !
Ma intreba cineva din afara miscarii daca se va vinde vreodata toata stiva aia de spit-uri. Daca exista suficienti modelisti.
Dar nu e nevoie de suficienti modelisti. Ajung 2-3 ca 109.
Imi place ce ai facut in......locul cockpuitului la hobbyboss. Cred ca o sa-mi iau si eu unul asa, pentru o duminica cand o sa fiu internat, fara scule si lipici la mine.
Imi place si decalul. Sigur o sa ai de rezerva daca gresesti la primele 23.
#8
Postat 28 January 2011 - 09:11 PM
Acum pot inchide cabinele.
@Busila- Tablourile de bord sint diferite...pe unele le-am facut printind pe hartie la scara schema si decupind cu mici preducele facute din ace de seringa. Am facut copii in rasina dupa ele. Altele (Academy si SpecialHobby) sint cele din cutie.
K: Am finalizat extensia derivei, a iesit rezonabil.
La F am estompat cu mr surfacer niturile de pe motorul din rasina si am gaurit esapamentele.
#9
Postat 01 April 2011 - 12:02 AM
F-ul, decalurile din cutie , EXCELENTE! subtiri, opace, alb stralucitor. Un pic descentrat fondul alb, mi-a lasat o mica semiluna in jurul cocardelor...se va rezolva cu o pensula 000.
Steagul de pe coada nu e din cutie, acela parea prea mic, ci de pe o foaie Almark, printata cred inainte sa ma nasc eu - demult. S-a lipit impecabil :)
Pe asta mai am stenciluri de pus...
K-ul...mi-a luat aproape o zi intreaga de decaluit...sint in jur de 70-80 decaluri pe el.
Unele printate de mine (serialul, fesul, scorpionul, victoriile, craniul) altele hacuite din alte decaluri (numerele 1 si 3, punctele de la V-for victory si cele de sub zvastici- taiate cu preduceaua). Cocardele dintr-o foaie de la Sky model, stencilurile adaptate dintr-o foaie microscale pentru F-5 :)... steagul de pe coada din foaia Almark amintita mai sus.
Exceptind vopsirea anosta, asta cred ca-i unul din cele mai "personalizate" avioane pe care le-am vazut.
Si inca mai am de pus pe el..
#11
Postat 03 April 2011 - 12:07 PM
Piesele mici: pentru F am folosit o elice de la un academy mai vechi, cu coafa de la un Heller, si mai vechi.
Pentru K, elicea din cutie (academy) cu coafa de Hasegawa.
Dupa ce am pus stencilurile pe ambele elice am vazut prin poze ca nu prea erau obligatorii. Unele elice apar cu logo fara text, altele invers, cele mai multe nu au nimic pe ele.
Bombele mici le-am furgasit de la un Blenheim - Frog, eliminind una din ele (erau ciorchini de 4).
#13
Postat 06 April 2011 - 08:25 AM
Not possible, because of some decals (the fez), much harder to place with the elevators glued on.
My initial dry-fitting was not that bad, but what really bugged me is that on the real aircraft there is no seam where the elevators meet the fuselage.
Anyway, with not much trouble, the repair is done now :
#14
Postat 06 April 2011 - 06:57 PM
1-0-9, la 6 Apr 2011, 09:25, a spus:
Not possible, because of some decals (the fez), much harder to place with the elevators glued on.
My initial dry-fitting was not that bad, but what really bugged me is that on the real aircraft there is no seam where the elevators meet the fuselage.
Anyway, with not much trouble, the repair is done now :
Yes I got it superb...
#15
Postat 06 April 2011 - 09:24 PM
(pe care le-am spoit din belsug cu future - de la o vreme il dau cu pensula, fara nici o greata)
Am dat cu lac mat (sinto) pe ambele, acum urmeaza partea dificila pentru mine, si anume simularea vopselei sarite pina la aluminiu.
Inca nu stiu cum voi proceda, cu un creion argintiu (pe care nu-l am inca) sau cu paste agama.
#17
Postat 08 April 2011 - 09:37 AM
Citeaza
Vopseaua sarita trebuia sa o faci dind initial cu vopsea aluminiu si pe urma cojeai. Arata mai naturel. Acum, pe lac, nu stiu cum mai prinde creionul....
Si, ce nu am inteles, asa de jegos era pe la panouri (ma refer la inceietura aripii) ????
#18
Postat 08 April 2011 - 12:39 PM
Citeaza
Cind man, acum 6-8 ani...it's gone...
Citeaza
E rezolvat deja, am dat cu paste agama, aluminiu...
Citeaza
Ideea e ca aceste avioane erau initial vopsite in olive drab, peste care erau date cu sand...in procesul se sablare, inainte de a ajunge la aluminiu (si de ajuns se ajungea, verifica pozele atasate) intai iesea de dedesupt verdele, dupa aia grundul galben crom , dupa aia tabla aluminiu.
#20
Postat 08 April 2011 - 09:45 PM
Am dat mastile jos, citeva retusuri vor fi necesare. Am mai lipit si vopsit ceva maruntisuri.
La urmatorul update o sa le prezint finalizate.