Dogfight - Air Race 1:72
#1
Postat 18 May 2010 - 12:11 PM
Hop si eu ca un boboc in randurile voastre :D... un boboc mai ofilit dar ata' e.. sper sa ma primiti! :)
Cum un alt hobby al meu este aeromodelismul sau mai degraba ARF-ismul, pentru ca imi place mai mult sa pilotez decat sa construiesc, m-am gandit sa-mi fac si o mica colectie de avioane de acrobatie. Eeeh, dar nu e asa simplu intrucat nu am vazut machete statice de Yak54, SU26/31, Extra, Giles, Edge etc asa ca am luat o alta hotarare. Inspirat de temele de culori ale acrobatelor voi incepe o serie de machete 1:72 din perioada WW2 dar vopsite sport. O sursa de inspiratie suplimentara am gasit-o ipe youtube in niste filmulete din jocul IL2 in care "misiunea" este o cursa aeriana iar avioanele sunt "pictate" ca atare.
Asadar, nu intentionez sa respect o tema anume ci mai mult sa ma acomodez cu aerograful, aplicarea mastilor de vopsire si eventual "wheatheringul". Decalurile nu imi prezinta interes momentan dar daca mi se va parea ca se vor potrivi le voi aplica, insa cu zgarcenie.
In prealabil am citit o serie intreaga de sfaturi practice si tehnici speciale, dar cum exercitiul e mama invataturii mai ales dupa o anumita varsta :D, am sa va rog pe cei carora li se va parea cat de cat interesant subiectul sa ma indrumati pe calea cea buna.
"Laboratorul" meu este dotat binisor (reminiscente de la hobbyul paralel), cu aerograf+compresor, dremel, scule mici si mari de aproape toate tipurile, marcatoare de nituri (4 pasi diferiti), etc. Ca si vopsele voi folosi Revell enamel pentru aerograf si Vallejo acrilice pentru pensula.
Gata cu introducerea, acum sa trecem la lucruri serioase
Primele doua modele care mi-au intrat pe bancul de lucru sunt un Corsair si un Mustang. Ambele machete sunt HobbyBoss si la o prima vedere mi-au placut foarte mult din punct de vedere al detaliilor (nu ca as fi cunoscator dar chiar mi-au placut).
Ca si teme de vopsire pentru ele mi-am propus:
- Mustang - va fi derivat din clasicul argintiu cu bot albastru. Voi schimba doar culorile si va fi galben cu botul, varfurile aripilor si directia verzi.
- Corsair - tema abordata va fi cat mai apropiata de F2G - #57/Sohio - rosu-alb
Mustangul a primit dupa cum spuneam culoarea galbena. Inainte de vopsire am marcat o serie de nituri intrucat ii lipseau cu deasvarsire. Am aplicat 2 maini de vopsea email la aerograf dupa care am facut o solutie din negru acrilic foarte diluat si ff putin detergent de rufe si am uns intregul model pentru evidentierea panourilor. L-am lasat sa se zvinte putin si apoi l-am sters cu un servetel umed. Galbenul a ramas usor patat pe alocuri, dar dupa inca o mana la aerograf si-a revenit in timp ce liniile panourilor sunt bine conturate.
Mai jos puteti vedea produsul in cateva stadii. Ma intreb acum ce am gresit de au ramas panourile usor patate de solutia de vopsea neagra.
Corsair-ul a primit doua maini de alb pe zonele ce vor fi mascate. Nu stiu inca cum sa abordez preshadingul intrucat din cate am citit rosul este o culoare cu putere de acoperire foarte mare si e posibil sa contrasteze neplacut cu albul.
Ciudat ... am scris trei posturi dar s-au unit in unul singur!
#2
Postat 18 May 2010 - 08:08 PM
Citeaza
Daca ai putintica rabdare va aparea o extra la 1/72, la care lucrez acuma. va fi din rasina.
#3
Postat 18 May 2010 - 08:19 PM
Interesanta trecerea de la RC la static, si sper ca si cu folos!
Referitor la unirea celor trei topicuri, e o treaba corecta si normala. Doar daca intervalul intre postari este mai mare apar separate. Dar se recaomda folosirea functiei Edit, abia daca aceasta nu mai este activa foloseste functia Add reply (NU REPLY!!!)
#4
Postat 18 May 2010 - 09:42 PM
Interesant subiect ai ales! De ceva timp am si eu in plan sa construiesc citeva Mustang-uri care au participat la diverse concursuri. Sunt multe Mustang-uri interesante care au concurat dealungul timpului.
Daca faci avionul din imaginile atasate, sfatul meu este sa mai aplici inca vopsea. Avionul poti sa-l faci linistit lucios. Preshading si postshading nu sunt necesare, si avionul real este "curat" ca lacrima. De asemenea, mitralierele din bordul de atac trebuie sa dispara, deci ar trebuii sa slefuiesti partile acelea. Daca faci alt avion ... my bad!
Spor la treaba!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 18 May 2010 - 09:47 PM
#5
Postat 19 May 2010 - 10:53 AM
Nu am renuntat la RC. Machetele statice vin ca un supliment si au marele avantaj ca se pot lucra acasa atunci cand vremea nu permite iesirea la camp sau in serile lungi de iarna :D. De asemenea sper ca si juniorul meu de 5 ani acum, sa prinda gustul, asta ramane insa de vazut.
Multumesc frumos pentru prezentarea particularitatilor forumului. Eu facusem cele trei postari doar pentru a ma putea incadra in cei 2Mb alocati pozelor pe fiecare post.
Mustangul pe care vreau sa-l fac are ca idee de plecare fix acel model galben. Insa in varianta aceea am senzatia ca e neterminat. De aceea ii voi aplica tema consacrata in doua culori cu botul alta nuanta iar in cazul acesta va fi verde. Mai avusesem in vedere tema "Miss America" dar parca Mustangu' ar trebui sa ramana totusi Mustang si nu o iapa :D
Initial m-am gandit sa-i dezafectez armamentul pentru ca asa ar fi si normal pentru un "racer". Dar stand drept si judecand stramb, aceste modele se doresc a fi un exercitiu de vopsire si de aceea voi lasa mitralierele/tunurile prezente din turnare si voi incerca sa aplic varii tehnici de simulare a uzurii.
Scopul principal al acestui exercitiu este acela de a putea realiza corect o serie de vanatori 1:48. Am facut prima mea macheta un P47 la 1:48 dar am constat ca am facut o serie de greseli, si aici nu ma refer la nuante de culoare ci in special la modul de aplicare. De aceea am zis sa incerc cu niste machetute mai ieftine dupa care sa revin la 1:48.
#7
Postat 21 May 2010 - 02:21 PM
Puteti vedea aici ce intetionez: foto F2G
Multumesc anticipat!
#8
Postat 21 May 2010 - 02:52 PM
Scara la care lucrezi este mica, ca sa aplici dungile astea cu pensula va fi foarte greu ( oricum, oricare varianta te va face sa transpiri putin )!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 21 May 2010 - 02:53 PM
#9
Postat 26 May 2010 - 01:17 PM
- daca aplic un strat de baza pentru mascare (in speta albul pe Corsair) sa-l aplic pe toata suprafata lui, altfel culoarea finala (rosul) va iesi in nuante.
- mai multa grija la aplicarea mastilor desi rezultatul mi se pare promitator.
- nu voi mai lipi canopii decat cu adezivi tip prenandez - am ceva de la Revell.
In timp ce Corsair-ului mi se pare ca i se potriveste schema de culori aplicata, nu pot spune insa acelasi lucru si despre Mustang care pare neterminat. De asemenea am si niste pete verzi pe care le voi remedia. Ma gandesc sa-i mai dau doua dungi verzi late pe aripi relativ aproape de incastrare. Orice alte idei sunt binevenite.
Mai trebuie sa lucrez si la capitolul chituire. Inca nu m-am obisnuit cu propietatile lui.
As vrea sa mai aplic niste tehnici de wheathering insa la Corsair nu stiu ce sa zic pentru ca e simpatic asa curat.
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 26 May 2010 - 01:21 PM
#10
Postat 26 May 2010 - 02:01 PM
Interesante machete. Decind le-am vazut pe ale tale, m-am interesat si eu mai mult. Fiind un mare fan Mustang, ma gindesc sa fac si eu citeva chiar si cu pretul unor modificari radicale ale formei.
Cautind pe net, am dat de un tip (Andreas Krause - www.xs-models.com) care mi-a trimis o oferta interesanta de piese de rasina si decaluri pentru diverse modele de genul asta. xs models ofera si setul de conversie si decaluri pentru Mustang-ul RA Bob Hoover pe care ti l-am postat mai sus.
Pentru lipit cupola este mai indicat sa folosesti un aracet care devine transparent sau adezivul Tamiya Extra Thinn Cement. Cu altceva este riscant!
Succes in continuare!
#14
Postat 07 June 2010 - 12:54 PM
L-am diluat normal ca si celelate vopsele, presiunea la aerograf e de aprox 1.4 bari... ce nu fac bine? Mai trebe alti compusi in aceasta vopsea?
Multumesc anticipat !
PS: ca sa nu mai zic faptul ca puterea lor de acoperire este foarte mica!
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 07 June 2010 - 12:55 PM
#15
Postat 07 June 2010 - 05:07 PM
In privinta puterii de acoperile, ai dreptate. De aceea este bine sa folosesti un grund inainte.
#16
Postat 07 June 2010 - 06:44 PM