Multumesc mult de ajutor , baieti . Din pacate nu mai am ACDsee-ul ( eu sint exceptia
), insa cred ca pe viitor ( pentru inceput ) voi incerca sa folosesc Paint-ul . Imi place ca fotografiile sa apara direct pe forum , asadar , cel putin pentru o perioada nu voi apela la programe de stocare .Daca nu-mi " iese pasenta " ,imi veti ingadui sa va mai bazai
? ---------------------------- Asa , sa revenim la avionas , cu scuzele de rigoare pentru ca nu am reusit sa spun nimic in primul post . Azi voi vorbi plat despre constructie , desi nu nevoia de mesteri cate ceva ma impinge sa construiesc un kit , ci mai degraba tendinta de a evada in locuri mai mult sau mai putin imaginare , situate intr-un timp trecut sau viitor , incercand apoi sa captez intr-o " bucatica de material (plastic )" ceva din senzatiile traite . Am inceput , asa cum imi place deobicei , incercand sa-mi fac o idee despre istoria sec . trecut( in special) a Poloniei . Doar o idee , pentru ca doar atat gasesti pe net
, din pacate , pentru ca au avut un trecut foarte interesant . Am asezonat putin cunostintele capatate cu ceva din culoarea locului , cautand cat mai multe fotografii ale respectivei tari , inclusiv arhitectura si arta plastica, dupa mine aceasta jucand un rol foarte important cand caut identitatea / "atmosfera" unei tari .--------------- ---------------Micul Fokker mi s-a parut foarte potrivit ca forma si aspect pentru a-l reprezenta in culorile aviatiei poloneze .Pe langa ineditul subiectului , mie mi s-a parut ca se incadreaza foarte bine in acea " culoare" a locului , avand si ceva din arhaicele modele poloneze turnate in plastic verde ( gen Czapla ) din copilarie sau avioanele construite de PZL . Planul era sa realizez un avion cat mai curat , pastrand " lozenghele" la interior pentru varietate , iar exteriorul m-am gandit sa-l vopsesc incercand sa obtin chiar respectivul verde de plastic al machetelor mai sus amintite . Dupa ce am construit acel panou(?) triunghiular din lemn , la interiorul fuselajului anterior , din hartie ( pentru textura)si fire de plastic tras la cald ( cadru), l-am vopsit pentru a reprezenta lemnul ( bej email + ulei maron-portocaliu dupa uscarea emailului). Apoi ,din bucata de "Lozenge" furnizata de producator , ce ar fi trebuit aplicata pe micuta aripa dintre suportii trenului de aterizare ( care in realitate , se pare, era vopsita integral in verdele oliv < Fokker>) , am taiat bucati si le-am potrivit pe lateralele interioare ale fuselajului . Am fabricat apoi un alt panou interior ,montat in partea din spate a cokpitului ," imbracat " in acelas camo german . Se poate sa fie incorect , insa ; la multe avioane acesta ( forma dreptungiulara) se termina putin deasupra scaunului , neacoperind toata partea interioara din spatele postului de pilotaj . Restul constructiei a decurs conform planului , nerespectand pe alocuri indicatiile de culoare , ci luandu-ma dupa fotografii ale avioanelor restaurate . --------------------------] Am trecut apoi la inchiderea fuselajului .Conceput ca un proiect relaxant ,de sfarsit de saptamana , odata cu potrivirea la rece a celor doua bucati ale fuselajulu , mi s-a spulberat impresia de constructie facila si rapida . Ceva se intamplase , poate cu matrita (?). Cele 2 bucati de fuselaj nu se "pupau" nicicum unul cu celalalt , fuselajul fiind si usor curbat ( vazut de deasupra ) . Din acest motiv , profundorul nu se potrivea pe axa longitudinala ,stand si aplecat intr-o parte,toata directia era stramba , desi se potrivea la fuselaj ,iar panoul ce acoperea partea din fata a fuselajulu , pe care vin mitralierele si montantii aripii superioare , deasemenea necesita multa munca pentru a o monta cat de cat corect . Dar pe aceasta din urma am reusit sa o rezolv cat de cat , iar dupa finisare , a iesit acceptabil . Acea curbura a fuselajului am reusit sa o reduc putin prin " forta bruta" si inserand pe alocuri bucatele mici de plastic intre cele 2 parti ale fuselajului . Profundorul l-am montat deasemenea cu o mare doza de ingaduinta , insa directia a ramas tot stramba , purtand inca o urma evidenta si urata a stradaniei de rectificare . Acea zona o voi corecta ,dupa ce voi reusi sa-l dau cu lac , fiindca tre' "sa ma tin cu mainile" de fuselaj , pentru a lucra in acea parte . De montat corect pe axa fuselajului, nu se poate din pacate , deoarece carma ar iesi cu 1mm jumate intr-o parte . Totodata , dupa ce am inchis si finisat fuselajul , am observat ca partea din fata a acestuia este mai mare in diametru decat capota motorului .Am construit , un inel din plastic tras la cald si l-am lipit ( pripit fiindca vopsisem deja fuselajul) in acea " treapta " creata intre capota motorului si fuselaj . ------------------------------------------ In episodul urmator voi vorbi despre vopsire , aici abandonind planul initial .
Aceasta postare a fost editata de dany: 13 May 2010 - 04:44 PM