Forum Machete,Modelism,Hobby: Porsche 917 K - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Porsche 917 K Kit 1:24 Fujimi

#21 Useril este offline   Emil_A 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 15-March 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Fotografie / Modelism

Postat 16 May 2010 - 07:12 PM

Arata bine pana acum!

Nu stiu daca mai este nevoie, dar o metoda pentru indreptat sarma se gaseste aici (unde scrie despre sarma din kit) si anume sa se ruleze pur si simplu sarma cu o rigla de metal pe un carton.

Sper sa fie de folos. Spor in continuare

#22 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2010 - 08:42 PM

Vezi postareaBOOBY, la 16 May 2010, 19:12, a spus:

Arata bine pana acum!

Nu stiu daca mai este nevoie, dar o metoda pentru indreptat sarma se gaseste aici (unde scrie despre sarma din kit) si anume sa se ruleze pur si simplu sarma cu o rigla de metal pe un carton.

Sper sa fie de folos. Spor in continuare



Multumesc pentru sfat


Deoarece la sasiu s-a oprit putin lucrul, din motive mai mult sau mai putin obiective, m-am gandit sa-mi indrept atentia spre un detaliu al masinii.
Prinderea rotilor.
La modelul din kit este simplu. Se lipesc. Nu-mi place.
La modelul original prinderea era cu o singura piulita centrala ce fixa roata pe butucul fuzetei.
Ideea este sa incerc sa fac acelasi lucru.

Am cautat suruburi cu piulite cat mai mici dar nu am gasit decat M3x10. Poate putin cam mari dar cum nu am alta posibilitatea ma multumesc si cu astea. Surubul o sa tina locul axului si butucului fuzetei atat pe fata cat si pe spate. O chestie combinata, ireala, dar la scara sata si cu mijloacele pe care le am …

Imagine postata


Dupa cum se vede la rotile de origine pentru modelul Fujimi piulitele sunt reprezentate in bazorelief.
Urmeaza sa le “scot” de acolo si sa gauresc axul jentii.

Imagine postata


Pana atunci un exercitiu pe rotile fata de la un Mc Laren.
Se pare ca suruburile se potrivesc destul de bine. Excelent ar fi fost daca as fi gasit suruburi cu piulite M2 sau M2,5

Imagine postata


Piulita montata este cam mare. Se poate rectifica astfel incat raza cercului hexagonului sa fie cat mai mica.
Sigur o sa trebuiasca sa iau din inaltimea/grosimea, ca sa arate cat mai in scara, iar in partea spre roata sa-i montez o saiba solidara cu piulita.
Nu arata rau nici asa cum este, in forma bruta, dar parca totusi deranjeaza din punct de vedere vizual.

Imagine postata


Orice sfat si/sau idee este bine venita


Spoor!

#23 Useril este offline   Emil_A 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 15-March 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Fotografie / Modelism

Postat 17 May 2010 - 10:05 PM

Doar cateva idei, nu sfaturi:

Poate ar trebui pilite piulitele si eventual suruburile (gen... diametru/adancime). :diablo:
Ma gandesc totusi, ca este greu sa respecti proportiile, adica piulitele sa aiba aceeasi latime pe toate cele sase laturi.
Eventual, cred ca se pot face si niste masti/capace din stiren sau chit (doar pentru piulite), cu cerculetele din mijloc regravate sau stantate, pentru a le face sa semene la scara in caz ca sunt pilite.
Se mai poate face scratch din stiren ... dar e multe munca...

Daca s-ar folosi stiren si nu metal s-ar putea folosi adeziv obisnuit, grund obisnuit s.a.m.d.

p.s. eu prin stiren inteleg culee formata la cald si nu neaparat evergreen :bang:

#24 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 18 May 2010 - 07:14 AM

Parerea mea este ca piulitele sunt mari la proba pe care ai facut-o! Sfatul meu este urmatorul : daca tot vrei sa faci asa, mai cauta!
Uite ce am gasit pentru tine : piulite M2 si suruburi

Sper sa te ajute!
Succes!

#25 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2010 - 01:09 PM

Multumesc tibi22


Ca lucrurile sa mearga bine si sa nu trebuiasca sa ma tot bag pe dedesupt :pardon: m-am gandit sa fac doua capre pe care sa "cocot" sasiul.
Cam rudimentare dar folositoare

Imagine postata


iar sasiul este la "inaltime"

Imagine postata

Imagine postata


Mai pe seara, dupa calificarile la F1 - Turcia, poate revin cu oarece noutati.

Spoor!

#26 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2010 - 10:35 PM

Simulari, simulari si iar simulari, deoarece nu mi-a placut cum au iesit unele repere le-am reluat

Imagine postata

Imagine postata


In special structura de sustinere a panoului antifoc din spatele scaunelor si pontoanele laterale

Montanti

Imagine postata


Structura panoului si a pontoanelor

Imagine postata

Imagine postata

#27 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2010 - 10:53 PM

Sper sa nu va stresez cu fotografiile dar chiar imi place ce a iesit.
Asta nu inseamna ca nu este loc de mai bine, corectii si alte alea.

Structura puntii fata si a postului de pilotaj, inclusiv structura pontoanelor laterale, este gata.

Primul pas in constituire

Imagine postata


Al doilea pas

Imagine postata


Fara alti pasi direct la final - numai jumatate din sasiu, urmeaza structura de sustinere a grupului motopropulsor si a suspensiei spate

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata



Cateva incercari de premontaj

Imagine postata

Imagine postata


Maine, daca ploua, poate definitivez structura spate


Spoor!

Aceasta postare a fost editata de LDH: 29 May 2010 - 10:55 PM


#28 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 30 May 2010 - 11:46 AM

Salut,

Parerea mea este ca ti-a iesit foarte bine! Remarc ca si lipiturile sunt de data asta cu mult mai bune!

Stau cu ochii pe lucrarea ta! Spor!

#29 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 30 May 2010 - 12:12 PM

Multumesc tibi22,

Astept sfaturi, poate unii ati mai dat piept cu astfel de constructii.
Oricum, dupa ce termin cu barele am sa chituiesc imbinarile.
Credeam ca am scapat de partea grea, incurcatura de bare de la sasiul anterior, dar nu este sa fie. Spatele nu este cu nimic mai prejos din punct de vedere al "incalcelii" singurul avantaj este ca sunt mai lungi.

Indreptatul sarmei pe carton cu o rigla metalica este de nota 10, merge perfect.


Sasiul spate, primii pasi

Imagine postata

Imagine postata

#30 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 30 May 2010 - 10:10 PM

Buna seara,

Mult, putin, cam asta a fost sa fie pentru astazi

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Spoor!

#31 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2010 - 09:51 PM

Buna seara,


Partea din spate a sasiului mi-a pus cateva probleme dar, pana la urma, a iesit, aproape, cum trebuia sa iasa.

Pana trecem la el cateva imagini din alte unghiuri sa vedem cum sta caroseria pe fiare

Imagine postata

Imagine postata


Se pare ca sta destul de bine.

Pentru continuarea constructiei am improvizat un stand de montaj.
Nu arata foarte bine dar a fost foarte folositor mentinand piesele la inaltimea dorita

Imagine postata

Imagine postata


In final a iesit bine. Nu am reusit sa stric nimic, doar am adaugat

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

#32 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2010 - 10:00 PM

Nebunie curata dantelaria asta. :pardon:

#33 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2010 - 10:26 PM

Vezi postareaflo, la 1 Jun 2010, 22:00, a spus:

Nebunie curata dantelaria asta. :pardon:



Daca stiam in ce ma bag ...

Sa continuam

Ideea era, cand m-am apucat de partea din spate a sasiului, sa termin si sa fac verificarea sasiu – caroserie.
Daca utilizam strict kitul, probabil, piesele nu ar fi avut probleme de imbinare iar daca erau necesare ajustari ar fi fost minime.


Pana la verificari a trebuit sa construiesc piesa de rezistenta a parbrizului. Uitasem de ea sau am amanat cat mai mult ...
Am luat o bucata de sarma de cupru de 1 mm diametru, am decalit-o si, incet, incet, am format rama parbrizului

Imagine postata

Imagine postata




De prins nu am prins-o de sasiu deoarece nu am gasit o solutie de a face o masuratoare corecta pentru a o putea pozitiona fara probleme.

Nu puteam sa fac o proba sasiu-caroserie fara a baga in seama motorul si cutia de viteze.
Din pacate, Fujimi, a fost foarte zgarcit la capitolul asta.
Ofere o bucata din blocul motor cu galeriile de evacuare figurate, admisia – foarte, foarte slab reprezentata, sitele de protectie ale admisiei, de fapt numai cadrul fara site, ventilatorul de racire, carterul ambreiajului care face parte dintr-un subansamblu ce nu exista pe Porsche 917 – o combinatie de puncte de prindere suspensie spate, bare sasiu si o placa ce separa compartimentul motor de cutia de viteze.


Imagine postata


Cum nu puteam monta panoul deoarece, acuma, am sasiu, a trebuit sa scot carterul ambreiajului si … l-am scos

Imagine postata


Am facut un montaj provizoriu cu banda dubluadeziva si, fara sa gandesc – evident – am montat tot: “bloc motor” completat cu bucati de caron, admisie, protectie, ventilator racire, ambreiaj si cutie de viteze si am incercat sa pun intreaga constructie la locul ei.
As, de unde sa intre, nu a vrut si pace asa ca am scos cutia de viteze si ambreiajul, am bagat “motorul” si i-am “lipit” cutia de viteze.
De tinut minte la montajul final.
Am completat cu scaunul pilotului si partea superioara a bordului.
As fi pus si rotile dar pe ce?

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de LDH: 01 June 2010 - 10:32 PM


#34 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2010 - 10:42 PM

Si daca tot v-am stresat cu sasiul, care nu este 100% gata, sa va stresez cu cateva poze ale tandemului sasiu/caroserie, adica fata – spate – semiprofil cu si fara … poale-n cap

Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata


Imagine postata


Spoor la modelit!

#35 Useril este offline   Buss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 504
  • Inregistrat: 25-December 09
  • Location:Bucuresti

Postat 02 June 2010 - 09:45 PM

Foarte tare. Am urmarit lucrarea. Spor in continuare. Sun convins ca o sa iasa ceva foarte foarte ok. :pardon:

#36 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2010 - 10:40 AM

Vezi postareaBuss, la 2 Jun 2010, 21:45, a spus:

Foarte tare. Am urmarit lucrarea. Spor in continuare. Sun convins ca o sa iasa ceva foarte foarte ok. :-P


Multumesc,

Si eu sper sa iasa desi, asa cum spuneam mai sus, daca stiam in ce ma bag :rofl: , poate, ramanea un proiect pe hartie si atat :pardon:

#37 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 03 June 2010 - 01:22 PM

Hai ca ti-a iesit foarte bine, am mai spus. Nu trebuie sa te descurajezi! Baga in continuare!

#38 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2010 - 01:18 AM

Vezi postareatibi22, la 3 Jun 2010, 13:22, a spus:

Hai ca ti-a iesit foarte bine, am mai spus. Nu trebuie sa te descurajezi! Baga in continuare!


Multumesc si fii sigur ca nu ma descurajez :hi:


Lasai putin sasiul la dospit si am inceput sa-mi bat capul cu altceva.

Cum pot imita fibra de sticla?

Stiu, cel mai simplu ar fi sa folosesc fibra de sticla pentru modelism dar nu stiu daca o pot aplica peste plastic deoarece nu stiu cum reactioneaza intaritorul.
Daca a mai lucrat cineva cu ASTA si ASTA il rog sa-mi dea si mie detalii.

Vreau sa obtin textura pentru partea interioara a lui Porsche, intradosul caroseriei, ceva de genul (vezi portiera)

Imagine postata

Fotografie preluata de pe situl http://www.supercars.net/Gallery?cmd=viewC...1876&pgID=1


Dupa cum se vede in poza ce urmeaza plasticul luceste ca sticla

Imagine postata


Poate nu ar conta ca este la interior si nu se vede.
Da dar eu am invatat de la altii ca "nu se vede, nu se vede, dar noi stim ca este acolo"
Asta in alte cazuri ca la mine chiar o sa se vada.

Spuneam, mai in urma, ca Fujimi a facut multe compromisuri pentru a putea cere un pret modest pe kit si asa este.
Pe langa faptul ca nu este detaliat motorul si nu am inteles de ce se deschide capota motorului a detaliat, destul de mult, postul de pilotaj desi nu se deschide nimic. Ei, ne uitam pe geamuri

Revenind la oile noastre, adica la vorba, putin modificata de je, "detaliem ca se vede si trebuie detaliat" si evidentieez, cu un banal creion, conturul usilor.

Imagine postata


Initial m-am gandit sa deschid doar usa de la pilot si am inceput ... evident cu cealalalta usa din motive de priza mai buna

Imagine postata


Iote ca acuma se vede usa la interior

Imagine postata


Daca tot am gresit usa am zis ca, deoarece si pentru ca, nu pot muta volanul pe stanga, trebuie, musai, sa tai usa de la pilot

Imagine postata


Asa ca sunt proaspatul posesor a doua usi de Porsche 917 K si partea centrala a caroseriei a devenit foarte fragila

Imagine postata


Taieturile nu au iesit perfect dar asta nu conteaza prea mult.
Usile vor primi rama de intarire iar pe caroserie vine profilul chederului fara cheder.



Si ... nu m-am putut abtine sa nu tai fasii de banda adeziva si dublu adeziva, sa adun piesele la un loc sa vaz cum arata asa ca vine "stresul" cu poze

O asamblare cat de cat

Imagine postata


Daca tot am inceput si am taiat usa din stanga mi-am zis sa pastrez ordinea prezentarii

Imagine postata

Imagine postata


Nu va mai arat numai usa din dreapta si le pun pe amndoua deschise

Imagine postata

Imagine postata


Si iote ca se vede inauntru iar mie chiar nu-mi place cum arata usile pe interior asa ca astept sfaturi

Imagine postata

Imagine postata


Suparata rau masina asta de si-a pus toate poalele-n cap

Imagine postata


Gata, asta a fost tot, pentru moment.

Spoor!

#39 Useril este offline   Pletila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 323
  • Inregistrat: 14-January 05

Postat 08 June 2010 - 08:47 AM

Ca sa simulezi fibra aia pe interior, poate ar fi indicat sa dai cu nitro pe plastic ca sa-l inmoi si apoi sa texturezi cu un ghemotoc de fire sau chiar cu o bucatica de impaslitura de fibra presata pe plasicul inmuiat.Scoti bucata de fibra si lasi plasticul sa se intareasca cu noua structura...

#40 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 08 June 2010 - 04:37 PM

Multumesc pentru sfat

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi