Porsche 917 K Kit 1:24 Fujimi
#22
Postat 17 May 2010 - 08:42 PM
BOOBY, la 16 May 2010, 19:12, a spus:
Nu stiu daca mai este nevoie, dar o metoda pentru indreptat sarma se gaseste aici (unde scrie despre sarma din kit) si anume sa se ruleze pur si simplu sarma cu o rigla de metal pe un carton.
Sper sa fie de folos. Spor in continuare
Multumesc pentru sfat
Deoarece la sasiu s-a oprit putin lucrul, din motive mai mult sau mai putin obiective, m-am gandit sa-mi indrept atentia spre un detaliu al masinii.
Prinderea rotilor.
La modelul din kit este simplu. Se lipesc. Nu-mi place.
La modelul original prinderea era cu o singura piulita centrala ce fixa roata pe butucul fuzetei.
Ideea este sa incerc sa fac acelasi lucru.
Am cautat suruburi cu piulite cat mai mici dar nu am gasit decat M3x10. Poate putin cam mari dar cum nu am alta posibilitatea ma multumesc si cu astea. Surubul o sa tina locul axului si butucului fuzetei atat pe fata cat si pe spate. O chestie combinata, ireala, dar la scara sata si cu mijloacele pe care le am …
Dupa cum se vede la rotile de origine pentru modelul Fujimi piulitele sunt reprezentate in bazorelief.
Urmeaza sa le “scot” de acolo si sa gauresc axul jentii.
Pana atunci un exercitiu pe rotile fata de la un Mc Laren.
Se pare ca suruburile se potrivesc destul de bine. Excelent ar fi fost daca as fi gasit suruburi cu piulite M2 sau M2,5
Piulita montata este cam mare. Se poate rectifica astfel incat raza cercului hexagonului sa fie cat mai mica.
Sigur o sa trebuiasca sa iau din inaltimea/grosimea, ca sa arate cat mai in scara, iar in partea spre roata sa-i montez o saiba solidara cu piulita.
Nu arata rau nici asa cum este, in forma bruta, dar parca totusi deranjeaza din punct de vedere vizual.
Orice sfat si/sau idee este bine venita
Spoor!
#23
Postat 17 May 2010 - 10:05 PM
Poate ar trebui pilite piulitele si eventual suruburile (gen... diametru/adancime).
Ma gandesc totusi, ca este greu sa respecti proportiile, adica piulitele sa aiba aceeasi latime pe toate cele sase laturi.
Eventual, cred ca se pot face si niste masti/capace din stiren sau chit (doar pentru piulite), cu cerculetele din mijloc regravate sau stantate, pentru a le face sa semene la scara in caz ca sunt pilite.
Se mai poate face scratch din stiren ... dar e multe munca...
Daca s-ar folosi stiren si nu metal s-ar putea folosi adeziv obisnuit, grund obisnuit s.a.m.d.
p.s. eu prin stiren inteleg culee formata la cald si nu neaparat evergreen
#24
Postat 18 May 2010 - 07:14 AM
Uite ce am gasit pentru tine : piulite M2 si suruburi
Sper sa te ajute!
Succes!
#25
Postat 29 May 2010 - 01:09 PM
Ca lucrurile sa mearga bine si sa nu trebuiasca sa ma tot bag pe dedesupt m-am gandit sa fac doua capre pe care sa "cocot" sasiul.
Cam rudimentare dar folositoare
iar sasiul este la "inaltime"
Mai pe seara, dupa calificarile la F1 - Turcia, poate revin cu oarece noutati.
Spoor!
#27
Postat 29 May 2010 - 10:53 PM
Asta nu inseamna ca nu este loc de mai bine, corectii si alte alea.
Structura puntii fata si a postului de pilotaj, inclusiv structura pontoanelor laterale, este gata.
Primul pas in constituire
Al doilea pas
Fara alti pasi direct la final - numai jumatate din sasiu, urmeaza structura de sustinere a grupului motopropulsor si a suspensiei spate
Cateva incercari de premontaj
Maine, daca ploua, poate definitivez structura spate
Spoor!
Aceasta postare a fost editata de LDH: 29 May 2010 - 10:55 PM
#29
Postat 30 May 2010 - 12:12 PM
Astept sfaturi, poate unii ati mai dat piept cu astfel de constructii.
Oricum, dupa ce termin cu barele am sa chituiesc imbinarile.
Credeam ca am scapat de partea grea, incurcatura de bare de la sasiul anterior, dar nu este sa fie. Spatele nu este cu nimic mai prejos din punct de vedere al "incalcelii" singurul avantaj este ca sunt mai lungi.
Indreptatul sarmei pe carton cu o rigla metalica este de nota 10, merge perfect.
Sasiul spate, primii pasi
#31
Postat 01 June 2010 - 09:51 PM
Partea din spate a sasiului mi-a pus cateva probleme dar, pana la urma, a iesit, aproape, cum trebuia sa iasa.
Pana trecem la el cateva imagini din alte unghiuri sa vedem cum sta caroseria pe fiare
Se pare ca sta destul de bine.
Pentru continuarea constructiei am improvizat un stand de montaj.
Nu arata foarte bine dar a fost foarte folositor mentinand piesele la inaltimea dorita
In final a iesit bine. Nu am reusit sa stric nimic, doar am adaugat
#33
Postat 01 June 2010 - 10:26 PM
flo, la 1 Jun 2010, 22:00, a spus:
Daca stiam in ce ma bag ...
Sa continuam
Ideea era, cand m-am apucat de partea din spate a sasiului, sa termin si sa fac verificarea sasiu – caroserie.
Daca utilizam strict kitul, probabil, piesele nu ar fi avut probleme de imbinare iar daca erau necesare ajustari ar fi fost minime.
Pana la verificari a trebuit sa construiesc piesa de rezistenta a parbrizului. Uitasem de ea sau am amanat cat mai mult ...
Am luat o bucata de sarma de cupru de 1 mm diametru, am decalit-o si, incet, incet, am format rama parbrizului
De prins nu am prins-o de sasiu deoarece nu am gasit o solutie de a face o masuratoare corecta pentru a o putea pozitiona fara probleme.
Nu puteam sa fac o proba sasiu-caroserie fara a baga in seama motorul si cutia de viteze.
Din pacate, Fujimi, a fost foarte zgarcit la capitolul asta.
Ofere o bucata din blocul motor cu galeriile de evacuare figurate, admisia – foarte, foarte slab reprezentata, sitele de protectie ale admisiei, de fapt numai cadrul fara site, ventilatorul de racire, carterul ambreiajului care face parte dintr-un subansamblu ce nu exista pe Porsche 917 – o combinatie de puncte de prindere suspensie spate, bare sasiu si o placa ce separa compartimentul motor de cutia de viteze.
Cum nu puteam monta panoul deoarece, acuma, am sasiu, a trebuit sa scot carterul ambreiajului si … l-am scos
Am facut un montaj provizoriu cu banda dubluadeziva si, fara sa gandesc – evident – am montat tot: “bloc motor” completat cu bucati de caron, admisie, protectie, ventilator racire, ambreiaj si cutie de viteze si am incercat sa pun intreaga constructie la locul ei.
As, de unde sa intre, nu a vrut si pace asa ca am scos cutia de viteze si ambreiajul, am bagat “motorul” si i-am “lipit” cutia de viteze.
De tinut minte la montajul final.
Am completat cu scaunul pilotului si partea superioara a bordului.
As fi pus si rotile dar pe ce?
Aceasta postare a fost editata de LDH: 01 June 2010 - 10:32 PM
#36
Postat 03 June 2010 - 10:40 AM
#38
Postat 08 June 2010 - 01:18 AM
tibi22, la 3 Jun 2010, 13:22, a spus:
Multumesc si fii sigur ca nu ma descurajez
Lasai putin sasiul la dospit si am inceput sa-mi bat capul cu altceva.
Cum pot imita fibra de sticla?
Stiu, cel mai simplu ar fi sa folosesc fibra de sticla pentru modelism dar nu stiu daca o pot aplica peste plastic deoarece nu stiu cum reactioneaza intaritorul.
Daca a mai lucrat cineva cu ASTA si ASTA il rog sa-mi dea si mie detalii.
Vreau sa obtin textura pentru partea interioara a lui Porsche, intradosul caroseriei, ceva de genul (vezi portiera)
Fotografie preluata de pe situl http://www.supercars.net/Gallery?cmd=viewC...1876&pgID=1
Dupa cum se vede in poza ce urmeaza plasticul luceste ca sticla
Poate nu ar conta ca este la interior si nu se vede.
Da dar eu am invatat de la altii ca "nu se vede, nu se vede, dar noi stim ca este acolo"
Asta in alte cazuri ca la mine chiar o sa se vada.
Spuneam, mai in urma, ca Fujimi a facut multe compromisuri pentru a putea cere un pret modest pe kit si asa este.
Pe langa faptul ca nu este detaliat motorul si nu am inteles de ce se deschide capota motorului a detaliat, destul de mult, postul de pilotaj desi nu se deschide nimic. Ei, ne uitam pe geamuri
Revenind la oile noastre, adica la vorba, putin modificata de je, "detaliem ca se vede si trebuie detaliat" si evidentieez, cu un banal creion, conturul usilor.
Initial m-am gandit sa deschid doar usa de la pilot si am inceput ... evident cu cealalalta usa din motive de priza mai buna
Iote ca acuma se vede usa la interior
Daca tot am gresit usa am zis ca, deoarece si pentru ca, nu pot muta volanul pe stanga, trebuie, musai, sa tai usa de la pilot
Asa ca sunt proaspatul posesor a doua usi de Porsche 917 K si partea centrala a caroseriei a devenit foarte fragila
Taieturile nu au iesit perfect dar asta nu conteaza prea mult.
Usile vor primi rama de intarire iar pe caroserie vine profilul chederului fara cheder.
Si ... nu m-am putut abtine sa nu tai fasii de banda adeziva si dublu adeziva, sa adun piesele la un loc sa vaz cum arata asa ca vine "stresul" cu poze
O asamblare cat de cat
Daca tot am inceput si am taiat usa din stanga mi-am zis sa pastrez ordinea prezentarii
Nu va mai arat numai usa din dreapta si le pun pe amndoua deschise
Si iote ca se vede inauntru iar mie chiar nu-mi place cum arata usile pe interior asa ca astept sfaturi
Suparata rau masina asta de si-a pus toate poalele-n cap
Gata, asta a fost tot, pentru moment.
Spoor!
#39
Postat 08 June 2010 - 08:47 AM