Porsche 917 K Kit 1:24 Fujimi
#1
Postat 10 May 2010 - 10:51 PM
Echipajul castigator, Pedro Rodriguez (Mexic), Jackie Oliver (GB), a plecat din pozitia a doua a grilei de start.
De fapt, nu vreau sa incerc sa fac un model asa cum este in cutie, vreau sa incerc o reconstructie, imbunatatire, detaliere, a kitului existent, sa vaz cat pot duce.
Inainte sa iau hotararea am bantuit pe net, pe multe forumuri de modelism auto, sa vad ce fac altii, iar ce au facut unii chiar mi-a placut asa ca am sa le urmez exemplul dar toate la timpul lor.
Am parcurs o gramada de pagini cu modelul real, de la prezentarea tehnica pana la fotografii de detaliu si alte alea necesare cand vrei sa incerci sa faci un lucru.
Documentatie si documentare exista, influente exista, mai trebuie sa existe pofta de lucru ca treaba cu timpul nu tine.
Nu voi face o istorie a lui Porsche sau a modelului 917 deoarece, m-am gandit io, interesant ar fi sa procedez altfel.
In momentul in care abordez un subansamblu sau ansamblu al kitului am sa fac o mica descriere a solutiei constructive la modelul real si … ce mi-a iesit mie.
Pana atunci …
Am deschis cutia si nu am fost prea impresionat, dupa o analiza mai atenta, de continutul ei
Piesele, frumos asezate pe culee, arata bine la prima vedere, se desprind destul de usor, plasticul destul de moale pentru prelucrare.
Probleme de injectie la caroserie, mai ales capota motorului, la anvelope – nu pot fi montate oricum deoarece pe una dintre parti se vede imbinarea de la matrita. Daca nu ar fi fost din cauciuc, anvelopele, ar fi putut fi chituite si reparate dar asa … o prima tema pentru mine.
Nu ma leg de piesele pentru detaliere deoarece voi vorbi despre ele cand ajung la subansamblul sau ansamblul din care fac parte.
Instructiunile sunt simplu de parcurs, intelege oricine ce a vrut sa spuna producatorul acolo, prin intermediul desenelor si notatiilor, de la identificarea pieselor la montajul lor
Una peste alta parerea mea este ca merita banii, daca cineva doreste un Porsche 917 K in colectie.
Sa vedem daca eu ii merit.
Pana trecem la lucruri serioase m-am “jucat” putin cu ce era prin cutie.
Un cutter, un cleste, ajutat de banda adeziva din hartie, suficiente pentru cateva imbinari la rece
Anvelopele si jentile se pasuiesc bine, cu exceptia celor scrise mai sus, asa ca le-am dat “gata” in doua minute.
Ignorati bavurile, atat la anvelope, jenti cat si la celelalte elemnte "montate", deoarece nu le-a venit vremea sa scap de ele.
Sasiul tubular foarte, foarte, foarte, sarac in detalii, fundul plat ceva mai detaliat, in rest saracie. Noroc ca am adaugat niscai banda adeziva din hartie
Caroseria “aruncata” peste platforma/sasiu
Chiar si cu roti
Ei, seamana cu poza din spate?
Si ultimele poze cu gluma de montaj
Sper ca nu v-am plictisit.
Pana data viitoare
Spoor modelit!
#4
Postat 11 May 2010 - 07:19 PM
wurger, la 11 May 2010, 09:46, a spus:
Plasticul ala are o culoare imposibila.
Spor la constructie si finisaje !
Multumesc,
Doar pare complexa pentru o masina kit dar nu prea este.
Multe piese, mai ales la motor, nu sunt reprezentate ca nu se vede.
Da, plasticul are o culoarea imposibila dar sper sa-l aduc pe calea cea buna.
tibi22, la 11 May 2010, 10:16, a spus:
Faci varianta Gulf? Ce vopsele vei folosii?
Iti urez succes si stau pe aproape sa vad progresele tale!
Doi ani, la rand, 1970 si 1971 Ford GT 40 nu a mai castigat la Le Mans, invingatoare fiind modelul Porsche 917 K, marca ce a devenit si Campioana Mondiala, continuind seria inceputa in 1969.
Da, fac varianta Gulf, castigatoare la Daytona. Nu stiu ce vopsele am sa folosesc, nu am ajuns asa de departe cu planificarea.
Poate-mi recomanzi ceva.
Multumesc pentru incurajari.
#5
Postat 11 May 2010 - 11:11 PM
Legat de vopsele nu stiu ce sa iti spun. Din cite am vazut in schema de vopsire, trebuie sa amesteci culoarea (Gunze) H 45 si H 1. Acum astea sunt acrilice si nu stiu daca te impaci cu ele. Dar sunt alternativa "ieftina" pentru tine!
Este un tip un UK care are vopsele Gulf de vinzare, uite aici : Vopsele Gulf
Sunt vopsele mate! Necesita acoperire cu lac lucios. (exact precum se vopsesc si autoturismele!)
Daca mai ai intrebari, iti stau oricind la dispozitie!
#6
Postat 12 May 2010 - 10:45 PM
Este foarte usor sa prezinti un kit, sa spui ca te apuci de el si sa tot speri ca te vei apuca.
Greu inceputul deoarece nu prea am gasit materialele de care am nevoie.
Sigur era usor sa le caut la un magazin dar am zis sa incerc cu ce gasesc pe langa casa sau prin casa.
Am observat ca unii incep realizarea unui kit auto de la exterior la interior, de la caroserie spre maruntaiele masinii, altii cu grupul motopropulsor, altii cu interiorul, scaune, banchete, bord – ma refer la kiturile civile – iar altii cu platforma.
Eu am optat pentru ultima varianta, platforma masinii, mai exact m-am gandit sa incep cu sasiul.
Sasiul modelului original Porsche 917 este dezvoltat din sasiul modelului 908, o alta masina ce s-a umplut de glorie.
Sasiul este realizat dintr-o retea de tuburi (tevi) din aluminiu, sudate electric, astfel incat sa realizeze o grinda spatiala, fiind studiat inca din 1967.
Ideea nu era noua, folosita in aviatie – mai ales – si la aproape toate masinile de sport si curse din anii premergatori lui 1969, anul aparitiei pe circuite a lui 917.
Inedit este faptul ca intreg ansamblul era astfel construit incat tevile sa comunice intre ele.
Comunicarea a dat posibilitatea ca verificarea integritatii structurii sa nu se faca prin intermediul ultrasunetelor, procedeu ceva mai dificil si de durata, ci prin simpla verificarea a presiunii din tuburi. Intreg sasiul era umplut cu aer iar verificarea se facea prin intermediul unui manometru plasat pe grinda de sustinere a rollbarului frontal.
Masa intregului ansamblu, la modelul K, nu depasea 47 kg.
Pentru realizarea sasiului, un fel de reproiectare pentru scara 1:24 si realizarea lui m-am folosit de desenele de o generoasa rezolutie oferite de
http://www.pelicanpa...7_blueprint.htm
si de o serie de fotografii, cam putine detalii, cu sasiul ce circula pe net
Revenind la kitul Fujimii, asa cum se vede in pozele din primul mesaj, sasiul este slab reprezentat si chiar subdimensionat.
Nu am gasit nicaieri, mai caut, referiri la diametru tuburilor dar cred ca se invarte, cel al structurii principale, pe la 40 mm.
Am cautat sarma de cupru care sa fie apropiata la 1/24 de ceea ce presupun eu.
Pana la murma m-am decis la sarma de 1,3 mm diametru, pentru structura principala, si 1 mm diametru pentru structura secundara. Nu este chiar pentru 40 mm dar mai bine ceva mai mic decat prea mare.
Pote-mi dati si mie o idee cum sa indrept mai usor sarma ca mi-am cam stresat familia batand in ea cu ciocanul.
Am incercat sa fac perimetrul sasiului postului de pilotaj, partea centrala a sasiului, dintr-o singura bucata dar nu am reusit sa indoi perfect la 90 grade, in dreptul panoului antifoc – panoul spre motor, si nu-mi prea place cum a iesit.
Nu bagati de seama adunarea de pe margine, initial era 3 in loc de 30, asa ca era bine
Asta este cauza ca lipseste o bucata din partea frontala a sasiului. Masuratoare gresita, adunare buna, sarma scurta
Probabil ca trebuia sa urmez tehnologia celor de la Porsche si sa fac totul din segmente.
Mi-am zis ca poate pacalesc putin migala si mai sar peste oarece etape dar se pare ca nu mi-a reusit.
E posibil sa reiau constructia.
Urmatoarea etapa a fost montarea traverselor la structura inferioara principala, tot din sarma de 1,3 mm.
Si aici am dat putin rasol – o traversa montata stramb.
Am pus stop lucrarii din cauza de pistol de lipit – nu mai functioneaza.
Altul …
Totusi am facut o proba cu bucata de “sasiu” sa vad cum sta pe platforma de la Fujimi
In linii mari multumit dar “la bani marunti” nu.
Barele trebuiau sa intre fest pe langa peretii laterali ce se termina in dreptul pedalierului dar nu a fost sa fie asa.
Dupa ce rezolvam problema cu masinaria de lipit reluam lucrarile.
Spoor!!
Aceasta postare a fost editata de LDH: 12 May 2010 - 10:47 PM
#7
Postat 13 May 2010 - 07:28 AM
Nu stiu daca ai vazut asta, este un WIP : Gulf Porsche nr. 20 Steve McQueen
si masina la gata aici : Porsche 917 K (gata)
Poate ar fi mai bine sa faci stuctura de rezistenta tubulara din stiren, cred sa l-ai putea face mai usor decit cu sirma. Ca idee uite cum a facut tip-ul asta aici pe forum scheletul machetei. sper sa te ajute! Tervamaki
Succes!
#8
Postat 13 May 2010 - 07:43 AM
#9
Postat 13 May 2010 - 08:04 AM
#10
Postat 13 May 2010 - 08:14 AM
Prscche 917 K Le Mans
mi-a venit ideea cu sasiul si am zis sa incerc si eu.
Cel din linkul pe care mi l-ai dat are o mica greseala la sasiu in postul de pilotaj.
Tuburile sunt la exterior
nu pe interior ca la modelul original
Imagini preluate de pe
http://www.supercars.net/Gallery?cmd=viewC...1876&pgID=1
Probabil ca mai sunt unele inadvertente si, sigur, o sa cal si eu pe urme, daca altfel nu se poate.
Voi incerca sa ma apropii cat mai mult de imaginea reala.
Cat priveste stirenul era o solutie si una buna dar momentan, nu am si pana vine, cam in trei saptamani, este comandat, am incercat sa fac din conductor.
Nu cred ca este mai usor sau, poate, este mai usor desi ma indoiesc
Porsche 917 Fujimi 1/24
Aceasta postare a fost editata de LDH: 13 May 2010 - 08:15 AM
#11
Postat 13 May 2010 - 08:29 AM
gobi71, la 13 May 2010, 07:43, a spus:
Cred ca este mai indicata, am incercat-o la feroviare si este cam acelasi lucru. Cel putin pentru mine nu pare mai usor.
Da, ideea cu torta nu este rea, am comandat asa ceva. Un arzator ce functioneaza cu gaz de bricheta dar pana vine ma mancau palmele.
Multumesc pentru sfaturi si incurajari
#13
Postat 13 May 2010 - 03:06 PM
tibi22, la 13 May 2010, 08:57, a spus:
Apropos, ceva fotoincizii, centuri de siguranta ai sa folosesti?
Nu m-am gandit inca la fotoincizi.
Deoarece nu mi-a placut cum a iesit prima incercare de sasiu m-am gandit sa abordez putin altfel mergand pe ideea segmentelor.
Ca sa usurez putin am ales solutia lonjeroanelor, de aceiasi grosime, dintr-o singura bucata
Putina frezare in platforma din kit si este cam de acolo
Dupa cum ziceam, intr-un post anterior, structura sasiului este vizibila la interior, ma refer la lonjeroane, de la nivelul stalpului parbrizului asa ca, sigur, mica interventie cu freza o sa fie urmata de o taiere.
Pistol de lipit reparat, indreptat sarma – nu chiar perfect – masuratori, debitare si lipire astfel incat lucrurile avanseaza
Fara diagonale finalizate
Cu ele gata desi nu arata foarte bine, mai trebuie lucrat.
O debavurare grosiera, sigur vor urma retusuri din cauza diagonalelor, si am incercat sa vad daca sasiul, partea inferioara, se potriveste cu platforma.
Asa cum anticipam a fost nevoie sa tai panourile laterale, din dreptul suspensie fata, aproape complet dar daca asa trebuie asa facem
Si daca tot am pus sasiul pe platforma i-am pus si jumatate de caroserie deasupra.
Nu arata rau
Spoor!
#16
Postat 14 May 2010 - 11:48 AM
Arata foarte bine ce faci acolo, te urmaresc cu interes.
Sarma se indreapta foarte usor.Iei un segment de 1-2 metri de sarma care il legi la un capat de ceva solid-balustrada de la balcon de ex iar celalt capat il prinzi in patent sau il infasori pe un bat, coada de ciocan,ceva de care sa poti trage cu forta.Tragi dupa simt, cat sa simti ca s-a intins putin.Asa am reusit sa indrept diametre de 4-6 mm( fier beton), folosind unelte corespunzatoare ca marime (ranga infipta in pamantsi folosita ca parghie).
Spor maxim.
#17
Postat 14 May 2010 - 12:17 PM
#19
Postat 16 May 2010 - 12:33 PM
Pana la urma, deoarece ce am comandat nu a venit - lipsa stoc, mi-am luat arzatorul de mai jos
Nu i-am descoperit toate reglajele asa ca flacara pare cam mica
Daca cineva are asa ceva poate-mi da ceva sfaturi.
Multumesc
Puteam sa iau un alt model dar nu mi s-a parut a fi mai bun.
Probabil ca trebuie facuta comparatia dupa ce le vezi functionand.
Ce am vazut eu si nu am putut lua era ca un stilou si avea o flacara de toata frumusetea.
Am incercat sa lucrez cu el, sa fac lipituri, dar lipsa de indemanare nu mi-a permis. Aveam nevoie de patru maini.
Mai exersez.